Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Lucrări de modernizare pe Calea Stan Vidrighin din Timișoara. Modificări în circulația tramvaielor

Publicat

pe

Lucrările de execuție pentru obiectivul „Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseul 2 – Calea Stan Vidrighin” încep de luni, 4 aprilie 2022, și vizează, în prima săptămână, demontarea liniei cale de tramvai, respectiv liniei de contact, fără a afecta traficul rutier, respectiv zona intersecțiilor de pe întregul traseu.

Din data de 11 aprilie 2022, lucrările prevăzute în Etapa I vor începe efectiv, iar de la această dată se va închide circulaţia pe Calea Stan Vidrighin pe sensul de mers: strada Prof.dr. Aurel Păunescu Podeanu – sensul giratoriu Piața Gheorghe Domășneanu, pentru o perioadă de 7 (șapte) luni. Pe sensul de mers Piața Gheorghe Domășneanu – strada Prof.dr. Aurel Păunescu Podeanu se va permite circulaţia în dublu sens, cu câte o bandă pe sens.

Timpii de semaforizare din intersecţiile de pe traseu se vor ajusta în funcţie de noile restricţii impuse, precum şi de valorile înregistrate în perioada mai sus menţionată.

În urma discuțiilor cu societățile comerciale care vor fi afectate direct, constructorul le va asigura accesul pentru ca acestea să-și poată desfășura activitatea economică.

Pe Calea Stan Vidrighin se vor derula două proiecte strategice, primul este cel de reabilitare a rețelelor de apă și canalizare, care beneficiază de fonduri europene atrase de Aquatim. Al doilea proiect este reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale de pe Calea Stan Vidrighin.

Valoarea investiției este de aproximativ 83 de milioane de lei (TVA inclus), iar termenul de execuție este de 30 de luni.

Modificări la traseul tramvaielor

Ca urmare a lucrărilor de reabilitare la Calea Stan Vidrighin ce vor demara în luna aprilie, traseul tramvaielor care tranzitează zona în reabilitare va fi modificat după cum urmează:

– se suspendă linia 4 tramvai pe perioada lucrărilor;

– linia 8 tramvai va avea următorul traseu, tur-retur: pe tronsonul Gara de Nord – Piața Nicolae Bălcescu va circula pe traseul actual, apoi va circula pe strada Independenței (traseul comun cu linia 7) – strada Drubeta- bulevardul Liviu Rebreanu (traseu comun cu linia 9) – AEM – Ciarda Roșie. Pe perioada derulării lucrărilor, linia 8 va fi suplimentata cu o unitate,

– liniile de tramvai 6a si 6b vor fi suplimentate cu câte 2 unități. Astfel, vor circula câte 3 unități pe fiecare sens,

– linia 1 și linia 2 tramvai vor fi suplimentate cu câte o unitate.

Totodată, având în vedere închiderea circulației de pe Calea Bogdăneștilor pe tronsonul strada Grigore Alexandrescu – Balta Verde, cât și a intersecției Balta Verde, traseul liniei 5 va fi modificat după cum urmează:

Traseul dus: Piața 700 (stația de tramvai) -strada Coriolan Brediceanu (stația de tramvai)- Calea Bogdăneștilor (stația de tramvai) – apoi, pe traseul deviat: strada Franyo Zoltan – Piața Sf. Nicolae – strada Suceava – strada Aprodul Movilă – strada Ioan Negulici – strada Bârzava – strada Semicerc – strada Amzei – Calea Bogdăneștilor, apoi pe traseul existent: Ronaț – strada Casian Munteanu – strada Alexandru Nicolai Nekrasov – strada Cireșului – strada Roșiori – strada C.A.Rosetti – strada Pictor Theodor Aman – strada Moise Doboșan – strada Ciocârliei – strada C.A.Rosetti – strada Cireșului – I.M.L.

Stații dus: “Piața 700” – stația de tramvai, “Circumvalațiunii” – stația de tramvai, “Calea Bogdăneștilor” – stația de tramvai, “Hașdeu” – stație nouă, în carosabil, situată pe strada Aprodul Movilă, după intersecția cu strada B.P. Hașdeu, “Uta” – stație nouă, în carosabil, situată pe strada Ioan Negulici, după intersecția cu strada Martir Colonel Ioan Uta, “Alexandru Lăpușneanu” – stație nouă, în carosabil, situată pe strada Ioan Negulici, după intersecția cu strada Alexandru Lăpușneanu, “Alexandrescu” – stație la ieșirea de pe strada Amforei pe Calea Bogdăneștilor, “Madona”, “Muller-Guttebrunn”, “Războieni”, “Ronaț”, “Cireșului”, “C.A.Rosetti”, “Banul Severinului”, “Grigore Ureche”, “Rarău”, “Ciocârliei”, “I.M.L.”.

Traseu întors: I.M.L. – strada Cireșului –  strada Alexandru Nicolai Nekrasov – strada Casian Munteanu – Calea Bogdăneștilor – strada Amzei – strada Semicerc  – strada Bârzava – strada Ioan Negulici  – strada Aprodul Movilă  – strada Suceava – Calea Bogdăneștilor (stația de tramvai) – Strada Coriolan Brediceanu (stația de tramvai) – Piața 700 (stația de tramvai).

Stații întors: “I.M.L.”, “Cireșului”, “Ronaț”, “Războieni”, “Muller-Guttebrunn”, “Madona”, “Alexandrescu” – stație la intrare pe strada Amforei de pe Calea Bogdăneștilor, “Alexandru Lăpușneanu” – stație nouă, în carosabil, situată pe strada Ioan Negulici după intersecția cu strada Alexandru Lăpușneanu, “Uta”  – stație nouă, în carosabil, situată pe strada Aprodu Movilă, după intersecția cu strada Martir Colonel Ioan Uta, “Hașdeu”  – stație nouă, în carosabil, situată pe strada Aprodul Movilă, după intersecția cu strada B.P. Hașdeu, “Calea Bogdăneștilor” (stația de tramvai), “Circumvalațiunii” (stația de tramvai), “Piața 700” (stația de tramvai).

Locale

IMPOZITELE și TAXELE LOCALE pentru 2026, ajustate conform legii, la Timișoara

Publicat

pe

Municipalitatea ajustează taxele și impozitele locale pentru anul 2026 ca urmare a legii privind stabilirea unor măsuri de redresare și eficientizare a resurselor publice. Actul normativ modifică atât baza de calcul – valoarea în lei/mp, cât și o serie de coeficienți utilizați până în prezent, respectiv scutiri și reduceri la plata impozitului.

Proiectul de hotărâre aferent aplicării acestor prevederi la nivelul municipiului Timișoara urmează să fie supus aprobării Consiliului Local.

Conform noilor prevederi legale, pentru clădirile rezidențiale din proprietatea persoanelor fizice, valoarea în lei/mp crește cu aproximativ 79%, iar facilitățile fiscale, precum reducerile în funcție de vechimea imobilului, au fost eliminate. Până în prezent, în funcție de vechimea imobilului erau aplicate reduceri de 10%, 30% și 50%. Totodată, scutirile aplicate pentru persoanele cu handicap grav sau accentuat, pentru persoanele încadrate în gradul I de invaliditate, precum și cele acordate instituțiilor coordonate de Ministerul Educației, Ministerul Cercetării, Ministerul Familiei și federațiilor sportive, au fost eliminate.

În baza noii legislații, un apartament cu o cameră de 23 mp aflat în zona A și într-o clădire veche va înregistra o diferență de aproximativ 150 de lei. Un apartament cu două camere, având 50 mp și situat în zona B, ar trece de la un impozit de 119 lei la 447 de lei, iar pentru un apartament cu trei camere, de circa 65 mp, amplasat în zona C, diferența estimată ar fi de circa 410 lei.

Noua legislație națională stabilește și includerea normei de poluare în formula de calcul pentru impozitul pentru mijloacele de transport, alături de capacitatea cilindrică. De exemplu, pentru un autoturism cu capacitate cilindrică de 1.598 cmc, impozitul anual ar putea ajunge la aproximativ 230 lei în cazul normelor Euro 0 – 3 și la aproape 200 lei în cazul normei Euro 6, față de 143 lei în prezent. Pentru un autoturism cu capacitate cilindrică de 3.100 cmc, impozitul este estimat la 7.600 lei pentru normele Euro 0 – 3 și la 6.900 lei pentru norma Euro 6, comparativ cu 10.375 lei în prezent. Pentru autoturismele hibride cu emisii peste 50 g C02/km este estimat un impozit de circa 200 lei. Pentru autoturismele electrice, scutite până în prezent, este introdusă o taxă anuală de 40 de lei. În evidențele Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara sunt peste 156.000 de mijloace de transport, din care circa 127.000 în proprietatea persoanelor fizice, iar restul în proprietatea persoanelor juridice.

Pentru plata cu anticipație, până la data de 31 martie a anului 2026, a impozitului pe clădiri, a impozitului pe teren sau a impozitului pe mijloacele de transport, datorat pentru întregul an 2026 de către contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, municipalitatea acordă o bonificație de 10%.

În ceea ce privește impozitarea clădirilor rezidențiale pentru persoane juridice, municipalitatea menține regimul actual până în anul 2027, ca urmare a OUG 78/17.12.2025.

Pentru clădirile nerezidențiale, atât pentru persoane fizice, cât și pentru cele juridice, proiectului municipalității propune diminuarea cotei adiționale de la 31% la 16%.

Proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor și taxelor locale în Municipiul Timișoara pentru anul 2026 poate fi consultat la adresa: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/0418d960-2450-43c8-9a22-73455cf66020

Citeste mai mult

Locale

Sirenele vor răsuna la Timișoara în amintirea Revoluției din Decembrie 1989

Publicat

pe

Sâmbătă, 20 decembrie, la ora 12:00, în întreg orașul Timișoara vor răsuna sirenele.

Acest moment simbolic marchează eliberarea Timișoarei și omagiază curajul celor care au luptat pentru libertate și demnitate.

Primăria Timișoara invită toți cetățenii să participe la acest moment de reculegere și omagiu, prin care onorăm și reafirmăm valorile pentru care s-a luptat: libertatea, solidaritatea și respectul pentru drepturile omului.

Pentru Timișoara, luna decembrie reprezintă un reper esențial al memoriei colective, fiind perioada în care sunt comemorați eroii-martiri ai Revoluției din Decembrie 1989, dar și momentul în care orașul a devenit primul oraș liber de comunism din România, asumându-și un rol decisiv în declanșarea eliberării întregii țări.

Foto: Primăria Timișoara

36 de ani de la Revoluția din decembrie ’89. PROGRAMUL manifestărilor organizate la Timișoara

Citeste mai mult

Locale

Podul Iuliu Maniu din Timișoara va fi modernizat

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz a semnat contractul pentru execuția lucrărilor de reabilitare a Podului Iuliu Maniu (Muncii), una dintre cele mai importante conexiuni dintre Gara de Nord și Calea Șagului. Investiția municipalității include, printre altele, consolidarea structurii de rezistență și înlocuirea completă a suprastructurii, și răspunde cerințelor de trafic și siguranță din prezent. Primele intervenții sunt programate de către firma câștigătoare – TEHNODOMUS – în perioada ianuarie-februarie, în funcție de condițiile meteo.

“Este primul șantier nou al anului viitor și o investiție pe care o pregătim de mult timp. Podul de la fosta Fabrică de Țigări, construit în anii ’70, este într-o stare avansată de degradare și avea nevoie urgentă de această investiție pentru a răspunde cerințelor actuale de trafic și siguranță. Mă bucur că am reușit să atragem fonduri europene consistente pentru această lucrare și că putem moderniza una dintre cele mai importante legături dintre Gara de Nord și Calea Șagului”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Investiția Primăriei Timișoara vizează consolidarea structurii de rezistență și înlocuirea completă a suprastructurii cu o structură mixtă oțel-beton, cu păstrarea a câte două benzi pe sens, cu lățimea de 3,50 metri fiecare. Totodată, trotuarele vor fi lărgite până la 1,75 m, pentru a oferi mai mult spațiu pietonilor, și vor fi amenajate piste pentru biciclete. Proiectul include și reabilitarea rampelor, refacerea scărilor de acces cu elemente metalice, instalarea unui iluminat arhitectural modern, consolidarea malului Canalului Bega, precum și plantarea de arbori, pentru îmbunătățirea calității aerului și a aspectului urban. După finalizarea lucrărilor, municipalitatea va putea reintroduce circulația troleibuzelor pe pod.

Valoarea totală a proiectului este de aproape 10 milioane de euro, din care aproximativ 7,4 milioane de euro reprezintă fonduri europene nerambursabile, prin Programul Regional Vest 2021 – 2027, Intervenția regională 4.1 Mobilitate Urbană Sustenabilă. Lucrările de reabilitare a Podului Iuliu Maniu se ridică la valoarea de aproximativ 8 milioane de euro (TVA inclus) și sunt programate să fie finalizate până în februarie 2027.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite