Lucrările de execuție pentru obiectivul „Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseul 2 – Calea Stan Vidrighin” încep de luni, 4 aprilie 2022, și vizează, în prima săptămână, demontarea liniei cale de tramvai, respectiv liniei de contact, fără a afecta traficul rutier, respectiv zona intersecțiilor de pe întregul traseu.
Din data de 11 aprilie 2022, lucrările prevăzute în Etapa I vor începe efectiv, iar de la această dată se va închide circulaţia pe Calea Stan Vidrighin pe sensul de mers: strada Prof.dr. Aurel Păunescu Podeanu – sensul giratoriu Piața Gheorghe Domășneanu, pentru o perioadă de 7 (șapte) luni. Pe sensul de mers Piața Gheorghe Domășneanu – strada Prof.dr. Aurel Păunescu Podeanu se va permite circulaţia în dublu sens, cu câte o bandă pe sens.
Timpii de semaforizare din intersecţiile de pe traseu se vor ajusta în funcţie de noile restricţii impuse, precum şi de valorile înregistrate în perioada mai sus menţionată.
În urma discuțiilor cu societățile comerciale care vor fi afectate direct, constructorul le va asigura accesul pentru ca acestea să-și poată desfășura activitatea economică.
Pe Calea Stan Vidrighin se vor derula două proiecte strategice, primul este cel de reabilitare a rețelelor de apă și canalizare, care beneficiază de fonduri europene atrase de Aquatim. Al doilea proiect este reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale de pe Calea Stan Vidrighin.
Valoarea investiției este de aproximativ 83 de milioane de lei (TVA inclus), iar termenul de execuție este de 30 de luni.
Modificări la traseul tramvaielor
Ca urmare a lucrărilor de reabilitare la Calea Stan Vidrighin ce vor demara în luna aprilie, traseul tramvaielor care tranzitează zona în reabilitare va fi modificat după cum urmează:
– se suspendă linia 4 tramvai pe perioada lucrărilor;
– linia 8 tramvai va avea următorul traseu, tur-retur: pe tronsonul Gara de Nord – Piața Nicolae Bălcescu va circula pe traseul actual, apoi va circula pe strada Independenței (traseul comun cu linia 7) – strada Drubeta- bulevardul Liviu Rebreanu (traseu comun cu linia 9) – AEM – Ciarda Roșie. Pe perioada derulării lucrărilor, linia 8 va fi suplimentata cu o unitate,
– liniile de tramvai 6a si 6b vor fi suplimentate cu câte 2 unități. Astfel, vor circula câte 3 unități pe fiecare sens,
– linia 1 și linia 2 tramvai vor fi suplimentate cu câte o unitate.
Totodată, având în vedere închiderea circulației de pe Calea Bogdăneștilor pe tronsonul strada Grigore Alexandrescu – Balta Verde, cât și a intersecției Balta Verde, traseul liniei 5 va fi modificat după cum urmează:
Traseul dus: Piața 700 (stația de tramvai) -strada Coriolan Brediceanu (stația de tramvai)- Calea Bogdăneștilor (stația de tramvai) – apoi, pe traseul deviat: strada Franyo Zoltan – Piața Sf. Nicolae – strada Suceava – strada Aprodul Movilă – strada Ioan Negulici – strada Bârzava – strada Semicerc – strada Amzei – Calea Bogdăneștilor, apoi pe traseul existent: Ronaț – strada Casian Munteanu – strada Alexandru Nicolai Nekrasov – strada Cireșului – strada Roșiori – strada C.A.Rosetti – strada Pictor Theodor Aman – strada Moise Doboșan – strada Ciocârliei – strada C.A.Rosetti – strada Cireșului – I.M.L.
Stații dus: “Piața 700” – stația de tramvai, “Circumvalațiunii” – stația de tramvai, “Calea Bogdăneștilor” – stația de tramvai, “Hașdeu” – stație nouă, în carosabil, situată pe strada Aprodul Movilă, după intersecția cu strada B.P. Hașdeu, “Uta” – stație nouă, în carosabil, situată pe strada Ioan Negulici, după intersecția cu strada Martir Colonel Ioan Uta, “Alexandru Lăpușneanu” – stație nouă, în carosabil, situată pe strada Ioan Negulici, după intersecția cu strada Alexandru Lăpușneanu, “Alexandrescu” – stație la ieșirea de pe strada Amforei pe Calea Bogdăneștilor, “Madona”, “Muller-Guttebrunn”, “Războieni”, “Ronaț”, “Cireșului”, “C.A.Rosetti”, “Banul Severinului”, “Grigore Ureche”, “Rarău”, “Ciocârliei”, “I.M.L.”.
Traseu întors: I.M.L. – strada Cireșului – strada Alexandru Nicolai Nekrasov – strada Casian Munteanu – Calea Bogdăneștilor – strada Amzei – strada Semicerc – strada Bârzava – strada Ioan Negulici – strada Aprodul Movilă – strada Suceava – Calea Bogdăneștilor (stația de tramvai) – Strada Coriolan Brediceanu (stația de tramvai) – Piața 700 (stația de tramvai).
Stații întors: “I.M.L.”, “Cireșului”, “Ronaț”, “Războieni”, “Muller-Guttebrunn”, “Madona”, “Alexandrescu” – stație la intrare pe strada Amforei de pe Calea Bogdăneștilor, “Alexandru Lăpușneanu” – stație nouă, în carosabil, situată pe strada Ioan Negulici după intersecția cu strada Alexandru Lăpușneanu, “Uta” – stație nouă, în carosabil, situată pe strada Aprodu Movilă, după intersecția cu strada Martir Colonel Ioan Uta, “Hașdeu” – stație nouă, în carosabil, situată pe strada Aprodul Movilă, după intersecția cu strada B.P. Hașdeu, “Calea Bogdăneștilor” (stația de tramvai), “Circumvalațiunii” (stația de tramvai), “Piața 700” (stația de tramvai).