Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Mașini abandonate pe domeniul public, scoase la licitație la Timișoara

Publicat

pe

Un număr de 57 de mașini abandonate pe domeniul public în cazul cărora nu au fost identificați proprietarii vor fi scoase la licitație, într-o procedură organizată de Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara – TIMPARK.

Ședința de licitație se va ține la punctul de lucru al Serviciului Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara – TIMPARK, situat în Municipiul Timișoara, Calea Șagului, nr. 147/E, jud. Timiș, în data de 27 august 2024, ora 9.00.

Pot participa la procedura de licitație publică cu strigare persoanele fizice și juridice (legal constituite) române și străine în calitate de ofertanți – potențiali cumpărători ai bunurilor ce fac obiectul licitației.

Pentru participarea la licitație, ofertanții vor depune la adresa menționată mai sus sau la adresa de e-mail juridic@timpark.ro, obligatoriu cu minimum 24 de ore înaintea datei și orei de desfășurare a ședinței de licitație:

– cererea de înscriere/participare;

– dovada plății taxei de participare sau a constituirii garanției (scrisoare de garanție) de licitație în valoare de 10% din prețul de pornire al licitației pentru fiecare autovehicul licitat**;

– copie, conformă cu originalul, de pe actul de identitate – pentru persoanele fizice române;

– copie, conformă cu originalul, de pe actul de identitate/pașaport – pentru persoanele fizice străine;

– împuternicirea persoanei care îl reprezintă pe ofertant (dacă este cazul), obligatorie în cazul ofertanților persoane juridice;

– copie, conformă cu originalul, de pe certificatul unic de înregistrare eliberat de Oficiul Registrul Comerțului – pentru perosanele juridice române;

– actul de înmatriculare al societății, tradus în limba română – pentru persoanele juridice străine.

*poate fi descărcată în prealabil de pe site-ul www.timpark.ro, secțiunea Informații/Licitații.

**Plata taxei de participare, în valoare de 10% din prețul de pornire al licitației pentru fiecare autovehicul licitat, se va efectua în contul Primăriei Muinicipiului Timișoara nr. RO12TREZ6215006XXX000334, deschis la Trezoreria Operativă Timișoara, beneficiar Municipiul Timișoara, CIF 14756536, iar dovada acesteia se va face cu copia OP-ului ștampilat de banca plătitoare.

Data limită de depunere a acestor documente este 26.08.2024, ora 9.00.

Examinarea/inspectarea bunurilor (autovehiculelor) supuse licitației va fi posibilă în perioada 19 august 2024 – 26 august 2024, de luni până vineri, în intervalul orar 9.00 – 15.00, la punctul de lucru al Serviciului din Municipiul Timișoara, Calea Șagului, nr. 147/E, jud. Timiș, doar în prezența reprezentantului Serviciului Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara – TIMPARK, în baza semnării de către ofertanți a Declarației privind exercitarea dreptului de a examina bunurile și de luare la cunoștință a prevederilor Procedurii privind valorificarea vehiculelor fără stăpân/abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţii administrativ-teritoriale Municipiul Timișoara (document ce poate fi descărcat în prealabil de pe site-ul www.timpark.ro, secțiunea Informații/Licitații).

LISTA MAȘINILOR CARE VOR PUTEA FI LICITATE AICI

Locale

Turnul de Apă din Timișoara va deveni centru cultural. Lucrările sunt realizate în proporție de 65 la sută

Publicat

pe

Lucrările de transformare a Turnului de Apă din Iosefin în centru cultural sunt realizate în proporție de 65%.

Investiția Primăriei Municipiului Timișoara se află în prezent în etapa de realizare a finisajelor interioare și exterioare, de montare a structurii metalice din interior și a refacerii învelitoarei acoperișului.

Procesul de restaurare a tâmplăriei exterioare a fost finalizat, iar elementele au fost remontate, respectând aspectul original al clădirii. În prezent, constructorul execută lucrări de consolidare a zidurilor interioare, de refacere a acoperișului, precum și finisaje interioare și exterioare. Totodată, este în curs de montare o structură metalică specială, care va permite vizitatorilor să exploreze fostul rezervor de apă. Acesta va deveni un spațiu cultural care va putea găzdui mici evenimente și expoziții la înălțime.

Proiectul de refuncționalizare a Turnului de Apă Iosefin va oferi comunității un spațiu dedicat evenimentelor culturale, expozițiilor și activităților artistice, punând în valoare patrimoniul istoric al orașului. Unul dintre principalele puncte de atracție va fi un punct de belvedere la 45 de metri înălțime, de unde vizitatorii vor putea admira o panoramă spectaculoasă asupra cartierului istoric Iosefin și a canalului Bega.

După ce, în toamna anului 2023, Primăria Timișoara a reziliat contractul pentru întârzieri majore și o execuție de doar 30%, lucrările au fost atribuite, în urma licitației, firmei  ALEX-DIA CONSTRUCT S.R.L. Contractul în valoare de 9.153.404,86 lei (TVA inclus) are termen de finalizare luna mai 2025.

Foto: Primăria Timișoara

Turnul de apă „Iosefin“ din Timișoara, transformat în centrul cultural

Citeste mai mult

Locale

Termenul de eliberare a cărților de identitate, modificat

Publicat

pe

Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara modifică termenul de eliberare a cărților de identitate ca urmare a unei informări a Direcției Generale de Evidență a Persoanelor (D.G.E.P.) din cadrul M.A.I. cu privire la termenul de producție (tipărire) a cărților de identitate.

Astfel, în urma deciziei Direcției Generale de Evidență a Persoanelor din cadrul M.A.I., termenul de eliberare se modifică după cum urmează:

din 19.02.2025 – 6 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 24.02.2025 – 7 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 27.02.2025 – 8 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 03.03.2025 – 9 zile de la prelucrarea cererii în sistem.

Cărțile de identitate sunt tipărite de către Biroul Județean de Administrare a Bazelor de Date pentru Evidența Persoanelor Timiș – instituție care asigură tipărirea cărților de identitate pentru tot județul Timiș.

Termenele efective de eliberare a cărților de identitate se comunică la data depunerii cererii de către solicitant.

Timișorenii pot solicita eliberarea cărții de identitate în regim de urgență în cazul în care au nevoie și dacă plătesc o taxă de 150 de lei. Termenul este de maximum 2 zile lucrătoare.

Termenele pentru stabilirea reședinței și eliberarea cărții de identitate provizorie rămân neschimbate, respectiv 3 zile de la data depunerii.

Termenul legal pentru eliberarea actelor de identitate este de 30 de zile și poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful SPCLEP, dacă sunt necesare verificări suplimentare, conform art. 15 alin. (5) din OUG nr. 97/2005 și a Dispoziției nr. 3.382.622/2023 a D.G.E.P. – M.A.I.

Direcția municipalității prelucrează lunar, în medie, 3017 cereri pentru emiterea sau schimbarea cărții de identitate, iar din toamna anului trecut a menținut un termen de 2-3 zile lucrătoare pentru eliberarea documentului.

Citeste mai mult

Locale

OPINIA CITITORULUI. Pregătire militară obligatorie

Publicat

pe

Pe adresa de email redactie@timispress.ro am primit următoarea opinie de la un cititor pe care o redăm integral:

„Încă din cele mai vechi timpuri în țara noastră s-a făcut pre-militărie. Aceasta avea ca scop pregătirea tinerilor recruți pentru a le fi mai ușor când vor fi încorporați. În zilele noastre, unii tineri apți din punct de vedere medical ar putea fi cât de cât instruiți pentru a putea să intervină în cazul unor agresiuni asupra țării. Acum când nu se mai face armată cred că este necesar să se facă o pregătire militară obligatorie. Avem ofițeri și subofițeri, generali care au ieșit la pensie după Revoluție. Aceștia ar putea să-i instruiască pe cei doritori în zilele libere, sâmbăta și duminica iar la finalul unui stagiu, tinerii ar putea să primească un livret provizoriu. Ne simțim amenințați de războiul din Ucraina și nu putem decât să ne întrebăm cum vom riposta, ferească Dumnezeu, în cazul în care am fi în locul ucrainienilor“.

Pavel B., Arad

Cititorii care se confruntă cu diverse probleme fie locale, fie naționale, au opinii pe care doresc să le facă publice ne pot scrie pe adresa de email redactie@timispress.ro

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite