Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Medicii timișoreni vor fi cazați la hotel pe cheltuiala Consiliului Județean

Publicat

pe

În cadrul unei ședinței extraordinare a Consiliului Județean Timiș, care a avut loc vineri, s-a decis rectificarea bugetului județului, prin care se prevede alocarea unei sume de 4.000.000 lei luptei împotriva noului coronavirus.

Banii au fost mutați de la Agenda culturală, 2.5 milioane lei, și de la Agenda sportivă, 1 milion lei. Asta, în contextul în care multe dintre acțiunile publice programate nu vor mai avea loc, cel puțin în prima jumătate a acestui an. Suma de 500.000 lei se afla deja în bugetul de rezervă al județului.

Banii vor fi folosiți în vederea sprijinirii medicilor, a spitalelor și a instituțiilor implicate în lupta cu noul coronavirus.

Astfel, Consiliul Județean Timiș va achiziționa servicii hoteliere destinate cadrelor medicale, pentru ca aceștia să aibă unde să se odihnească între ture sau gărzi, fără a-și pune în pericol propriile familii. Măsura a fost luată în urma solicitării Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.

Ținând cont de faptul că în domeniul public și privat al județului Timiș nu sunt imobile care pot fi puse la dispoziție cu titlu gratuit, ca spații de cazare, s-a hotărât achiziționarea unor servicii hoteliere la regim de 3 stele. Valoarea maximă a cazării se ridică la 230 lei/zi/persoană + 70 de lei/zi/persoană pentru catering. Valoarea totală estimativă a achiziției pentru o perioadă de 14 zile este de 420.000 lei cu TVA. Hotărârea va avea aplicabilitate pe întreaga perioadă a decretării stării de urgență pe teritoriul României.

„Știm cât de important este să ne protejăm medicii, cei care se află în prima linie în lupta cu noul coronavirus. Prin hotărârea de astăzi, vom oferi cazare și masă unui număr de 100 de cadre medicale, la solicitarea lor. Înțelegem riscul la care își supun familiile prin natura meseriei și încercăm să le facem viața mai ușoară”, spune președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra.

De asemenea, prin rectificare, se alocă suma de 150.000 lei Spitalului Municipal din Lugoj, pentru achiziționarea kit-urilor de testare pentru SARS-CoV-2/Covid-19. Testele vor fi prelucrate cu un aparat de tip Real-Time PCR, care a ajuns deja la Lugoj în urma unei colaborări dintre unitatea spitalicească și Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului din Timișoara.

Rectificarea bugetară adoptată astăzi prevede și următoarele alocări:

  • 1.580.000 lei ISU Timiș, pentru achiziționarea de echipamente de protecție pentru toate instituțiile implicate la nivel județean în combaterea epidemiei;
  • 1.000.000 lei Spitalului Județean, în vederea cumpărării a 75 de ventilatoare mecanice;
  • 600.000 lei Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, pentru măsuri împotriva infectării cu noul coronavirus;
  • 150.000 lei Spitalului Municipal Timișoara, pentru achiziționarea de kituri;
  • 100.000 lei pentru dezinfecția pe drumurile județene din interiorul localităților.

Ne respectăm angajamentul față de timișeni, acela de a face tot ceea ce putem pentru a limita îmbolnăvirile cu noul coronavirus. Finanțăm spitalele și toate celelalte instituții implicate. Punem la dispoziție bugetul județului în această luptă, pentru a trece cât mai repede, împreună, peste toate probleme ce rezultă din epidemie”, a subliniat Călin Dobra.

Hotărârile luate astăzi nu sunt singurele măsuri adoptate de către CJ Timiș în lupta cu noul coronavirus. Sume importante de bani au fost alocate în repetate rânduri spitalelor din Timișoara, pentru echipamente și teste.

De asemenea, de finanțare au beneficiat și Inspectoratul pentru Situații de Urgență și Direcția de Sănătate Publică, în vederea creșterii capacității de carantinare a celor care se întorc în țară din zonele de risc.

Locale

Primăria Timișoara preia cererile pentru comerțul cu produse de 1 noiembrie

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara preia de luni, 20 octombrie 2025, cererile pentru comerț stradal cu produse specifice zilei de 1 noiembrie, precum flori, coronițe, aranjamente florale și candele.

Activitatea de vânzare propriu-zisă este permisă în intervalul 31 octombrie – 1 noiembrie 2025, în proximitatea cimitirelor din municipiul Timișoara, în următoarele locații:

Cimitirul Calea Buziașului – pe trotuarul din față;

Cimitirul Stuparilor – pe trotuarul din față;

Cimitirul Calea Lipovei – pe trotuarul din față;

Cimitirul de pe strada Ovidiu Balea – pe trotuarul din față;

Cimitirul Fabric (strada Mătăsarilor) – pe trotuarul din față;

Cimitirul Ghiroda (strada Cometei) – pe trotuarul din față.

Pentru desfășurarea activității de comerț stradal, fiecare solicitant va beneficia de un singur amplasament, cu o suprafață de 2 mp, respectând normele sanitare în vigoare. Cererea se poate depune în perioada 20–24 octombrie 2025, online la https://servicii.primariatm.ro/categorii/afaceri sau fizic, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12.

Documentele necesare sunt: cererea tip (disponibilă la ghișeu) și copie după actul de identitate (pentru persoane fizice) sau, în cazul persoanelor juridice, copie după Certificatul Unic de Înregistrare și certificat constatator de la ONRC care atestă desfășurarea de activități în afara sediului social.

Taxele obligatorii sunt de 92 lei pentru autorizare și 2 lei/mp/zi pentru ocuparea domeniului public (8 lei pentru întreaga perioadă), achitate integral la momentul înregistrării cererii. Taxele nu sunt returnabile, indiferent de numărul efectiv de zile solicitate.

Solicitanții avizați trebuie să dețină la locul de vânzare următoarele documente: avizul eliberat de Serviciul Autorizare Activități Comerciale și Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public (în original), precum și un document de identitate care să corespundă cu persoana menționată în aviz.

Nerespectarea prevederilor legale în vigoare va atrage sancțiuni contravenționale aplicate de autoritățile competente și retragerea avizului emis. Totodată, cedarea amplasamentului către alte persoane este strict interzisă și sancționabilă prin retragerea imediată a autorizației.

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE șoferi! Restricții de trafic pe mai multe străzi din Timișoara, pentru lucrări diverse

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea, sau restricționarea traficului rutier în mai multe zone din oraș, în perioada 20 octombrie 2025 – 27 octombrie 2025, în vederea continuării lucrărilor de mentenanță la infrastructura rutieră sau la branșamentele de gaz.

Astfel, circulația rutieră va fi restricționată pe strada Salcâmilor, în perioada 20 octombrie 2025 – 19 noiembrie 2025, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaze naturale cu presiune redusă, solicitată de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat pe Splaiul Tudor Vladimirescu, în perioada 22 octombrie 2025 – 26 octombrie 2025, în vederea refacerii carosabilului.

Totodată, în perioada 22 octombrie 2025 – 28 noiembrie 2025, circulația rutieră va fi restricționată pe străzile Baba Novac, Splaiul Sofocle, Maramureș și Posada, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaz, solicitată de compania Del Gaz.

Mai mult, strada Coriolan Brediceanu va avea traficul rutier închis, în perioada 25 octombrie 2025 – 1 noiembrie 2025, în intervalul orar 06:00 – 23:00, în vederea executării lucrarii „Modernizarea Liniei Feroviare Caransebeș-Timișoara- Arad, Lot 3, Timișoara Est – Etapa I”, solicitare transmisă de către Compania Națională CFR S.A.

Totodată, restricțiile de circulație rutieră pe strada Aluniș se vor prelungi până la data de 30 noiembrie 2025, pe tronsonul cuprins între strada Progresul și strada Cercului. Deopotrivă, strada Grădinii și parțial, strada Fructelor vor suporta restrictii de circulație rutieră în perioada 27 octombrie 2025 – 5 decembrie 2025. Solicitarea a fost transmisă de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat etapizat pe strada George Ardelean, în perioada 27 octombrie 2025 – 26 noiembrie 2025, în vederea realizării lucrărilor de extindere a rețelei de apă și canalizare menajeră. Solicitarea a fost transmisă de Societatea Aquatim S.A.

Autoritățile le recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor.

Citeste mai mult

Locale

Încep lucrările la legătura rutieră între localitățile Parța și Petroman. Podul Turcului va fi reconstruit

Publicat

pe

Președintele CJ Timiș, Alfred Simonis, a semnat contractul de execuție pentru obiectivul de investiție – pod pe DJ 593B, km 5+000, Parța.

Contractul, în valoare totală de 1.637.938 lei, a fost atribuit societății SC PORR Construct SRL.

Termenul de execuție este de 6 luni de la emiterea ordinului de începere, iar garanția lucrărilor este de 5 ani de la recepția finală.

Proiectul prevede realizarea unui pod nou, cu patru deschideri, care va traversa Canalul Găvojdia și va asigura continuitatea tronsonului de drum.

„Investim constant în infrastructura rutieră a județului, pe de o parte pentru a conecta mai bine localitățile, dar și pentru a crește siguranța în trafic”, a declarat Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș.

În prezent, degradarea podului existent (Podul Turcului) nu permite traversarea în siguranță a acestuia, nici dinspre Parţa către terenurile agricole situate de partea cealaltă a Văii Găvojdia, și nici către Petroman. Chiar și o eventuală intervenţie a ambulanței, pompierilor sau poliţiei este imposibilă, fiind periclitată toată circulaţia rutieră în zonă.

Podul existent nu va fi demolat, podul nou urmând a fi construit în vecinătatea acestuia.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite