Ne găsiți și pe:

Locale

Noi restricții în județul Timiș după ce s-a depășit rata de infectare de 3/1.000 de locuitori

Publicat

pe

Prefectul Liliana Oneț a condus o ședință a Comitetului Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției, joi, la care au participat pe lângă reprezentanți ai Direcției de Sănătate Publică Timiș,  Raul Pătrașcu managerul Spitalului Clinic Județean de Urgență Timișoara, prof. dr. Dorel Săndesc, președintele Societății Române de Anestezie și Terapie Intensivă, reprezentanți ai Spitalului Clinic de Boli Infecțioase Victor Babeș Timișoara, reprezentanți ai Ministerului Afacerilor Interne,  reprezentanți ai instituțiilor cu atribuții de control, ai Inspectoratului Teritorial de Muncă, ai Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor, ai Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier. A fost prezentată situația epidemiologică la nivelul județului Timiș și  au fost discutate propunerile de măsuri suplimentare care ar trebui luate în contextul în care, la nivelul județului Timiș s-a depășit rata de infectare de 3/1000 locuitori.

În cadrul ședinței prefectul județului Timiș a solicitat tuturor instituțiilor cu atribuții de control sporirea controalelor în toate spațiile și zonele aglomerate, precum și în toate zonele unde există pericol de infectare.

De asemenea s-au propus măsuri suplimentare, precum și prelungirea măsurilor deja existente.

Încă de săptămâna trecută s-au luat o serie de măsuri la nivelul județului în cazul localităților care au depășit rata de infectare de 3/1000 de locuitori, inclusiv suspendarea cursurilor față în față din școli în toate acestea localități și trecerea lor în online. Totodată, au fost luate măsuri și pentru localitățile cu rata de infectare peste 1,5/1000 de locuitori.

În cadrul ședinței extraordinare a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, a fost emisă Hotărârea nr. 52 potrivit căreia:

Art. 1. (1) Începând cu data de prezentei, pe perioada stării de alertă, pe întreg teritoriul județului Timiș este obligatorie purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, pentru toate persoanele care au împlinit 5 ani, în toate spațiile publice.

(2) Ca excepție de la prevederile alin 1. este permisă înlăturarea măștii, pentru perioade scurte de timp, în vederea fumatului, consumului de produse alimentare sau băuturi în afara teraselor, cât și pentru desfășurarea activităților sportive individuale sau altor asemenea activități, doar dacă persoanele sunt în afara zonelor de trafic pietonal și la minim 2 metri față de alte persoane.

(3) Se instituie în sarcina administratorilor/proprietarilor de spații publice deschise afișarea la loc vizibil a informațiilor privind obligativitatea purtării măștii de protecție în aceste spații.

(4) Se instituie pentru toate instituțiile și operatorii economici publici sau privați aflate pe raza unităților administrativ teritoriale cu rata de infectare peste 1,5/1000 de locuitori, precum și peste 3/1000 locuitori de locuitori, obligația analizării modului de desfășurare a activității și organizării programului de lucru în regim de telemuncă sau de muncă la domiciliu, în unitățile administrativ teritoriale, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2. (1) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, se desfășoară astfel:

–  fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului, și în intervalul orar 06.00-23.00, în unitățile administrativ teritoriale unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori,

–  fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din unitățile administrativ teritoriale este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

Este interzisă activitatea la depășirea incidenței de 3/1.000 de locuitori.

(2) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, se desfășoară astfel:

–  fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului, și în intervalul orar 06.00-23.00, în unitățile administrativ teritoriale unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori,

– fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din unitățile administrativ teritoriale este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

–  doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități, în unitățile administrativ teritoriale unde este depășită incidența de 3/1.000 de locuitori în ultimele 14 zile.

(3) În situația în care activitatea operatorilor economici prevăzuți la alin 1 și alin.2 este restricționată sau închisă, se permite prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective.

(4)  Se suspendă activitatea barurilor, cluburilor și discotecilor.

Art.3. Activitățile cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt  permise cu participarea publicului astfel:

–      până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din unitățile administrativ teritoriale este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori,

–       până la 30% din capacitatea maximă a spațiului, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din unitățile administrativ teritoriale este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

Este interzisă activitatea la depășirea incidenței de 3/1.000 de locuitori.

Art. 4. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise la nivelul unităților administrativ teritoriale unde incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori, numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 3 persoane.

Organizarea şi desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 300 de spectatori cu locuri pe scaune, aflate la distanță de minimum 2 metri unul față de celălalt, precum şi cu purtarea măștii de protecție.

Activitățile sunt interzise la nivelul unităților administrativ teritoriale unde incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori.

Art. 5. Se suspendă activitatea de pregătire fizică în sălile de sport/fitness, cu excepția activităților desfășurate de sportivi profesioniști, legitimați și/sau de performanță, în unitățile administrativ teritoriale unde este depășită incidența de 3/1.000 de locuitori în ultimele 14 zile.

Art. 6. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului în unitățile administrativ teritoriale unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din în unitățile administrativ teritorială este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, conform anexei 2 și este interzisă la depășirea incidenței de 3/1.000 de locuitori.

Art. 7. Se suspendă activitatea în piețele comerciale, (cu excepția piețelor agroalimentere) târguri și oboare, în centrele expoziționale, atât în interiorul cât și în exteriorul acestora (cu excepția muzeelor și a galeriilor de artă) în unitățile administrativ teritoriale unde este depășită incidența de 3/1.000 de locuitori în ultimele 14 zile.

Art. 8.  Direcția de sănătate publică a județului Timiș, calculează zilnic, pentru fiecare localitate din zona de competență, incidența cumulată a cazurilor pentru ultimele 14 zile și prezintă Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Timiș, analiza rezultată în cel mult 24 de ore de la data constatării atingerii limitelor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 9. În funcție de situația epidemiologică existentă la nivelul unităților administrativ teritoriale, Comitetele Locale pentru Situații de Urgență  pot institui orice altă măsură suplimentară de siguranță, cu avizul Direcției de Sănătate Publică Timiș și cu respectarea normelor legale în vigoare.

Art. 10. Lista cuprinzând incidența la nivelul unităților administrativ teritoriale se va modifica ori de câte ori situația o impune.

Art. 11. Prevederile prezentei Hotărâri se aplică pe perioada stării de alertă.

Lista  unităților administrativ-teritoriale cărora li se aplică restricțiile pentru UAT cu rata de infectare peste 3/1000 de locuitori.

Timișoara; Buziaș; Ciacova; Recaș; Sânnicolau Mare; Banloc; Becicherecu Mic; Bethausen; Biled; Criciova; Dumbrăvița; Dudeștii Noi;  Fibiș; Foeni; Găvojdia; Ghiroda; Giroc; Giulvăz; Jebel; Moșnița Nouă; Orțișoara; Pesac; Săcălaz; Sânandrei; Șandra; Sânmihaiu Român; Saravale; Pișchia și Beba Veche, deși nu mai au rata de infectare peste 3/1000 locuitori  au rămas cu restricțiile pentru că nu s-a împlinit termenul de 14 zile de aplicare a lor.

Lista  unităților administrativ-teritoriale cărora li se aplică restricțiile pentru UAT cu rata de infectare peste 1,5/1000 de locuitori.

Lugoj; Deta; Gătaia; Balint; Beba Veche; Bogda; Boldur; Bucovăț; Cenad; Comloșu Mare; Criciova;  Curtea; Dudeștii Vechi; Giarmata; Gottlob; Lenauheim;  Margina; Nădrag; Nițchidorf; Ohaba Lungă Otelec; Peciu Nou; Parța; Remetea Mare; Sacoșu Turcesc; Șag Sânpetru Mare; Satchinez; Teremia Mare, Topolovățu Mare; Variaș; Uivar.

În plus față de măsurile luate până în prezent s-a dispus suspendarea activității în centrele expoziționale, atât în interiorul cât și în exteriorul acestora (cu excepția muzeelor și a galeriilor de artă).

Prevederile prezentei hotărâri intră în vigoare din data de 30 octombrie 2020.

Imagine de fernando zhiminaicela de la Pixabay

Locale

Continuă acțiunea de tăiere a cablurilor ilegale, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara aduce la cunoștința cetățenilor că acțiunea de tăiere și eliminare a cablurilor ilegal amplasate aerian, continuă și vizează, începând cu seara de luni, Calea Sever Bocu din oraș.

Acțiunea primăriei de dezafectare a cablurilor aeriene include dezafectarea colierelor, panourilor publicitare și a fibrei optice și este realizată cu sprijinul STPT.

De la începutul anului s-a intervenit pe Calea Circumvalațiunii (Str. Gheorghe Lazăr – Pasajul Jiul, pe ambele sensuri) și pe Calea Aradului (Piața Consiliul Europei – Str. Grigore Popa, pe un sens și Piața Consiliul Europei – Str. Academician Remus Răduleț, pe sens opus).

Citeste mai mult

Locale

Programări online pentru obținerea actelor de identitate, la Timișoara

Publicat

pe

Obținerea actelor de identitate pentru timișoreni este mai simplă prin utilizarea programării online. Accesând pagina dedicată, https://www.primariatm.ro/acte-de-identitate/, se pot fixa ora și data programării, urmând câșiva pași simpli.

După utilizarea butonului PROGRAMARE ONLINE, este necesar să se introducă numărul de telefon mobil. În cel mult 30 de secunde se primește un sms cu codul de acces de la numărul 1728.

După introducerea codului primit, se completează numele și prenumele solicitantului, apoi se accesează butonul “Creează programare”, urmat de un nou mesaj cu data programării, care se păstrează până la depunerea cererii. De asemenea, se poate efectua și plata taxelor online, ceea ce va reduce timpul petrecut la ghișeu. Respectând ora programării, se evită aglomerarea și crește confortul cetățenilor, prin diminuarea timpilor de așteptare. Pentru ridicarea documentelor nu se fac programări.

Reamintim că  cetățenii au obligația de a solicita eliberarea actului de identitate în următoarele situații:

  • În termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani;
  • În cazul expirării termenului de valabilitate al actului de identitate cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puţin de 15 zile;

–     În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile enumerate mai jos:

  • dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, data sau locul naşterii;
  • în cazul schimbării domiciliului;
  • în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor

sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor (cheltuielile pentru producerea şi eliberarea actelor de identitate se suportă de la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale);

  • în cazul atribuirii unui nou CNP;
  • în cazul deteriorării actului de identitate;
  • în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
  • când imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
  • în cazul schimbării sexului;
  • în cazul anulării;

pentru preschimbarea, la cerere, a actelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile

În situaţia în care persoana se află în străinătate, un nou act de identitate se poate obţine, fără a mai veni în ţară, prin împuternicit, pe bază de procură specială, autentificată la misiunile diplomatice ori oficiile consulare ale României din statul respectiv.

În vederea evitării unor situaţii neplăcute, se recomandă verificarea datei la care expiră actul de identitate (ziua de naştere), solicitarea eliberării unei noi cărţi de identitate fiind obligatorie. Nerespectarea dispoziţiilor legale constituie contravenţie şi se sancţionează după caz, cu amenzi cuprinse între 40 lei – 80 lei.

Termenul de valabilitate al cărţii de identitate este:
 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 – 18 ani;

 7 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 – 25 ani;

 după împlinirea vârstei de 25 de ani.

Până la data generalizării emiterii cărţii electronice de identitate la nivelul tuturor judeţelor din România, cărţile de identitate (formatul vechi)  emise după împlinirea vârstei de 25 de ani vor avea înscris ca termen de valabilitate data de 3 august 2031.

Eliberarea actului de identitate se face la solicitarea titularului datelor de stare civilă, şi nu din oficiu de către autorităţile române abilitate.

Informații suplimentare despre actele necesare, taxe și procedurile de eliberare a documentelor de identitate se regăsesc la adresa: https://www.primariatm.ro/acte-de-identitate/.

Citeste mai mult

Locale

Parcarea din spatele magazinului Bega revine în domeniul public al municipiului Timișoara

Publicat

pe

Începând de joi dimineață, parcarea din spatele magazinului Bega a revenit în domeniul public al municipiului, după ce Primăria Municipiului Timișoara a câștigat definitiv, la Înalta Curte de Casație și Justiție, procesul pentru acest teren.

În primă fază, parcarea va putea fi folosită în sistem TimPark, aflându-se în zona verde, ulterior urmând ca pe acest teren să construim o parcare multietajată de câteva sute de locuri.

„De astăzi, terenul din spatele magazinului Bega este și de facto în proprietatea orașului. Am apărat interesele timișorenilor până la Înalta Curte de Casație și, în decembrie, am câștigat definitiv procesul. Acum putem demara proiectul pentru a construi aici o parcare multinivel de câteva sute de locuri, pentru a rezolva o parte din problemele pe care le au șoferii care vin în zona centrală a orașului”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

În dimineața zilei de joi, barierele fostei parcări private au fost ridicate, iar angajații TimPark au montat semnele care indică faptul că această parcare face parte din zona verde a municipiului.

Vă reamintim că Primăria Municipiului Timișoara are o strategie complexă de construcție de parcări multietajate, în zonele în care există o lipsă acută de locuri de parcare, cel mai avansat proiect fiind cel al construcției parcării multinivel de 250 de locuri din zona Spitalului de Copii.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite