Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Primăria Timișoara prelia cereri pentru atestarea/autorizarea administratorilor de bloc

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, prin Compartimentul Asociații de Proprietari, anunță preluarea cererilor în vederea atestării persoanelor fizice și a autorizării persoanelor juridice ca administratori de condominii, în baza Legii nr. 196/2018. Atestarea/autorizarea se va face conform Metodologiei privind atestarea administratorilor de condominii din Municipiul Timișoara, aprobată prin HCL nr. 357/01.09.2020.

Atestare persoane fizice:

Pot fi atestate ca administrator de condominii persoanele fizice cu domiciliul/reședința pe raza municipiului Timișoara, care vor depune următoarele documente, în vederea obținerii  certificatului de atestare  ca administrator de condominii:

  1. a)  cerere tip – formular cerere
  2. b)  curriculum vitae;
  3. c) copia documentului de identitate;
  4. d)  certificat de cazier judiciar;
  5. e) certificat de cazier fiscal eliberat de ANAF
  6. f) adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, din care să rezulte că este apt din punct de vedere medical pentru desfășurarea activității de administrator;
  7. g) aviz psihologic;
  8. h) copia certificatului de pregătire profesională pentru funcţia de administrator de condominii, organizat în condiţiile legii de firme autorizate;
  9. i) copie certificat de atestare pentru persoanele fizice atestate anterior Legii 196/2018;
  10. j)  dovada plății taxei de atestare în valoare de 100 lei pentru persoanele fizice aflate la prima atestare, respectiv  a taxei de 50 lei, în cazul administratorilor atestați deja inițial pe Legea 230/2007.

Autorizare persoane juridice:

Pot fi autorizate pentru activităţi de administrare condominiu numai persoanele juridice specializate care îndeplinesc următoarele condiţii:

au ca obiect principal  de activitate domeniul administrării condominiilor

toți angajații acestora, care prestează activitatea de administrare a condominiului, dețin atestatul de administrator.

În vederea autorizării, persoana juridică va depune următoarele acte (original/copii conforme cu originalul):

  1. a) cerere tip – formular cerere
  2. b) actul constitutiv al persoanei juridice
  3. c) certificat de înregistrare fiscală
  4. d) certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerțului în a cărei rază teritorială persoana juridică îşi are sediul, din care să reiasă că obiectul de activitate principal este administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract, conform listei codurilor CAEN în vigoare – în original;
  5. e) certificat de atestare fiscală, eliberat de Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara,  privind îndeplinirea obligatiilor exigibile către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat si bugetul local, valabile la data depunerii cererii -în original;
  6. f) certificat de cazier fiscal eliberat de ANAF, valabil la data depunerii cererii -în original;
  7. g) certificat de cazier judiciar, în original;
  8. h) contractele individuale de muncă încheiate în condiţiile legii între persoana juridică şi persoanele fizice atestate pentru administrarea de condominii, sau alte forme de angajare
  9. i) copia atestatelor persoanelor fizice angajate conform lit.i);
  10. j) dovada plății taxei de autorizare în valoare de 100 lei.

Dosarele se depun în perioada 26.10.2020 – 27.11.2020, fie la sediul Primariei Municipiului Timișoara, Bd.C.D.Loga nr.1,  Camera 12 – ghiseele 8,9,10,14 (luni, miercuri, joi, vineri: orar 8:30-14, si marti: orar 8:30-17.30),  fie prin poștă sau online pe platforma guvernamentală https://edirect.e-guvernare.ro

Taxele de atestare pot fi achitate la casieria din incinta Camerei 12 din sediul primăriei, la ghișeele Direcției Fiscale de lângă sediul primăriei (Bd.Mihai Eminescu nr.2), sau prin ordin de plată în contul RO90TREZ62121360206XXXXX, BENEFICIAR Municipiul Timișoara, cu specificația “atestare persoană fizică” sau ”autorizare persoană juridică”.

După analizarea dosarului complet cuprinzând documentele solicitate, Compartimentul Asociaţii de Proprietari va întocmi şi va publica pe site–ul Primăriei Municipiului Timișoara lista cu persoanele fizice și juridice considerate admise și lista cu persoanele fizice/juridice ale căror dosare au fost respinse. Persoanele fizice/juridice ale căror dosare au fost respinse pot depune contestaţii în termen de 24 de ore de la afişarea listelor. Soluţionarea acestor contestaţii se va face de către Comisia de Soluţionare a Contestaţiilor, în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Atestatul/autorizarea pentru desfășurarea activității de administrator condominii va fi emis persoanelor fizice/juridice,în urma unei hotărâri a Consiliului Local Timişoara, la propunerea Comisiei de atestare a persoanelor fizice/autorizare a persoanelor juridice.

Certificatul de atestare/autorizare pentru funcția de administrator condominii va menţiona datele de identitate ale titularului (nume, prenume si codul numeric personal), autoritatea emitentă. Certificatul de atestare este valabil 4 ani, de la data emiterii și este valabil pe întreg teritoriul României.

Administratorii în funcție, neastestați în baza Legii 196/2018 au obligația de a solicita atestarea. Menținerea în funcție a unui administrator neastestat sau angajarea de către președintele asociației de proprietari a unui administrator neatestat atrage după sine aplicarea sancțiunii contravenționale prevăzute de Legea nr. 196/2018.

Locale

Târgul de Paști din Timișoara, ediția 2024. Concert cu ocazia Paștilor catolice

Publicat

pe

Cea de-a XV-a ediție a Târgului de Paști din Timișoara va avea loc în perioada 31 martie – 6 mai 2024.

Evenimentul se va desfășura în trei zone emblematice ale orașului: Piața Libertății, Piața Sfântul Gheorghe și Piața Traian, fiecare spațiu aducându-și contribuția unică la atmosfera festivă.

Târgul de Paști este un punct de întâlnire între tradiție și modernitate, un spațiu unde muzica și activitățile de divertisment se vor împleti armonios pentru a crea o atmosferă de sărbătoare, accesibilă tuturor membrilor comunității.

Veți putea să apreciați talentul artizanilor locali, să vă delectați cu specialități culinare tradiționale și internaționale și să vă bucurați de momente de neuitat alături de familie și prieteni.

Pentru deschiderea târgului, deoarece se sărbătoresc Paștile catolice a fost pregătit un program special.

Program 31 martie 2024

12:00, Piața Unirii: Alaiul Primăverii

18:00, Piața Libertății: concert extraordinar cu

Orchestra simfonică „Lira“, în interpretarea căreia va putea fi ascultată „Primăvara“ de Glazunov, „Primăvara“ de Vivaldi, „Voci de primăvară“, de J. Strauss, uvertura la „Oberon“, de C. M. vin Weber și „Dansul săbiilor“, de A. Haciaturian.

Citeste mai mult

Locale

CAMPANIE. Dezinsecție pentru eliminarea căpușelor, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara organizează o campanie de eliminare a căpușelor. Acțiunea este programată să aibă loc în perioada 2-6 aprilie 2024, în măsura în care vremea permite desfășurarea în siguranță a operațiunilor.

Tratamentele vor fi efectuate terestru și se vor desfășura între orele 21:00 și 05:00. În această perioadă, rugăm locuitorii să evite pe cât posibil zonele în care se desfășoară acțiunea de dezinsecție, pentru a preveni orice incidente neplăcute.

Totodată, Primăria Municipiului Timișoara recomandă apicultorilor ca, în perioada menţionată, să ia toate măsurile care se impun în vederea protejării albinelor și să scoată stupii în afara ariei de stropire.

Personalul implicat în efectuarea lucrărilor este calificat şi autorizat în conformitate cu  legislaţia în vigoare, fiind dotat cu echipament de protecţie corespunzător.

Produsele folosite sunt avizate de Comisia Naţională pentru Produse Biocide din cadrul Ministerului Sănătăţii şi se regăsesc în Registrul Naţional al Produselor Biocide avizate pentru profilaxia sanitar-umană de către Ministerul Sănătăţii (Cymina Plus, având substanţă activă Cipermetrin şi concentraţie specifică pentru combaterea căpuşelor). Substanţele fac parte din Grupa III de toxicitate (pesticide non-agricole), Tip 18 (insecticide, acaricide şi produse pentru combaterea artropodelor).

Citeste mai mult

Locale

Coridor de Agrement Urban, pe Malurile Begăi. Se vor amenaja spații pentru plimbare, sport și relaxare

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara continuă lucrările de transformare a unui hectar de teren într-un spațiu generos cu zone de relaxare, cu mici păduri urbane, cu zonă sportivă și pentru evenimente.

Cu perspectivă spre Catedrala Mitropolitană, zona de relaxare va fi ideală pentru picnicuri, plimbări sau contemplare, iar zona de sport, cu terenuri de baschet și mese de ping-pong, înconjurată de gradene naturale, va aduna zeci de amatori de sport și susținători.

„Așa cum am promis atunci când am emis dispozițiile de demolare, redăm timișorenilor patrimoniul orașului care a fost prădat decenii de tot felul de șmecheri. Noua amenajare este doar prima etapă a Coridorului de Agrement Urban pe care îl amenajăm pe malul Begăi, în locul construcțiilor ilegale pe care le-am desființat. Va fi un loc pentru comunitate, unde timișorenii să pot plimba, pot face sport și se pot relaxa. Recuperarea terenurilor ocupate ilegal pe malul Begăi va continua, iar amenajarea actuală va fi extinsă”, a declarat primarul Dominic Fritz. 

După tasarea terenului, montarea unui sistem automat de irigații și reparații la sistemul de iluminat din zonă, urmează amenajări pe toată suprafața și specifice fiecărei zone. Spre exemplu, două mici păduri urbane, una de pini și cealaltă de carpeni, vor mărgini terenul de sport. Mici oaze de umbră pe timp de vară, acestea vor contribui și la reducerea poluării în zonă. Totodată, în apropierea podului Mitropolit Andrei Șaguna, unde s-a păstrat o bucată din terenul mlăștinos pe care a fost construită Timișoara, stufărișul va fi menținut și completat, iar zona va fi îngrădită pentru a fi pusă în valoare. În plan este inclusă și o zonă cu habitat natural, spațiu destinat biodiversității din mediul urban, amenajată cu 8 specii de arbori. Pe toată suprafața se vor planta peste 1.000 de plante perene și arbuști și peste 100 de arbori: arțari norvegieni, frasini de munte Raywood, pini silvestri, pini negri, carpeni albi, mesteceni albi, stejari roșii, paltini de câmp, ulmi, fagi, arbori de gumă cu frunze roșii. 

Terenul în valoare de aproape 5 milioane de euro, cu o suprafață de peste 12.000 mp, pe care au fost construite clădiri fără autorizații și fără contracte de concesiune – Terasa Boss și Gatsby Social Club – a fost eliberat în urma unei operațiuni de demolare a imobilelor. 

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite