Începând din 8 martie 2021, se distribuie pachetele cu produse de igienă către persoanele înscrise pe listele suplimentare în cadrul POAD 2019-2021, program derulat în baza H.G. nr.84/2020 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate.
Primăria Municipiului Timişoara prin Direcţia de Asistenţă Socială distribuie produsele de igienă personală provenite din stocurile de intervenţie comunitară, către beneficiarii finali în perioada 8 martie – 26 martie 2021, de luni până vineri intre orele 8,00 – 16,00.
Distribuirea produselor de igienă personală se va face din locația situată pestr. Lorena nr. 35.
Toți beneficiarii care ridică produse de igienă personală trebuie să prezinte actul de identitate în original.
Pot beneficia de aceste produse de igienă personală în etapa a doua următoarele categorii:
1.persoane dependente cu handicap grav sau accentuat, precum și cele care locuiesc în așezările informale, în baza certificatului de încadrare în grad de handicap și pe baza listei comunicate de către reprezentantul legal al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
2.persoane aflate temporar în situații critice de viață, respectiv victime ale calamităților și care se află în situații deosebite de vulnerabilitate, dovedite în baza anchetei sociale;
Distribuirea pe listele suplimentare se va face în limita numărului de pachete rămase.
Constituirea pachetului de produse igenico-sanitare va conține următoarele :
Produs
Cantitate
Periuță de dinți
5 buc.
Pastă de dinți
300 ml
Săpun lichid
500 ml
Șampon copii
800 ml
Șampon adulți
500 ml
Detergent de rufe
2700 gr.
Persoanele care fac parte din mai multe dintre categoriile prevăzute la alin. (2) beneficiază de ajutoare de igienă persoanală o singură dată în cadrul programului anual şi pentru o singură categorie de persoane defavorizate căreia îi aparţin la data distribuirii ajutoarelor.
Distribuirea produselor se face cu respectarea normelor privind Securitatea și Sănătate în Muncă precum și a masurilor de protecție si distanțare fizica si socială in vigoare pe perioada pandemiei pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-COV-2 .
Lucrările de transformare a Turnului de Apă din Iosefin în centru cultural sunt realizate în proporție de 65%.
Investiția Primăriei Municipiului Timișoara se află în prezent în etapa de realizare a finisajelor interioare și exterioare, de montare a structurii metalice din interior și a refacerii învelitoarei acoperișului.
Procesul de restaurare a tâmplăriei exterioare a fost finalizat, iar elementele au fost remontate, respectând aspectul original al clădirii. În prezent, constructorul execută lucrări de consolidare a zidurilor interioare, de refacere a acoperișului, precum și finisaje interioare și exterioare. Totodată, este în curs de montare o structură metalică specială, care va permite vizitatorilor să exploreze fostul rezervor de apă. Acesta va deveni un spațiu cultural care va putea găzdui mici evenimente și expoziții la înălțime.
Proiectul de refuncționalizare a Turnului de Apă Iosefin va oferi comunității un spațiu dedicat evenimentelor culturale, expozițiilor și activităților artistice, punând în valoare patrimoniul istoric al orașului. Unul dintre principalele puncte de atracție va fi un punct de belvedere la 45 de metri înălțime, de unde vizitatorii vor putea admira o panoramă spectaculoasă asupra cartierului istoric Iosefin și a canalului Bega.
După ce, în toamna anului 2023, Primăria Timișoara a reziliat contractul pentru întârzieri majore și o execuție de doar 30%, lucrările au fost atribuite, în urma licitației, firmei ALEX-DIA CONSTRUCT S.R.L. Contractul în valoare de 9.153.404,86 lei (TVA inclus) are termen de finalizare luna mai 2025.
Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara modifică termenul de eliberare a cărților de identitate ca urmare a unei informări a Direcției Generale de Evidență a Persoanelor (D.G.E.P.) din cadrul M.A.I. cu privire la termenul de producție (tipărire) a cărților de identitate.
Astfel, în urma deciziei Direcției Generale de Evidență a Persoanelor din cadrul M.A.I., termenul de eliberare se modifică după cum urmează:
din 19.02.2025 – 6 zile de la prelucrarea cererii în sistem;
din 24.02.2025 – 7 zile de la prelucrarea cererii în sistem;
din 27.02.2025 – 8 zile de la prelucrarea cererii în sistem;
din 03.03.2025 – 9 zile de la prelucrarea cererii în sistem.
Cărțile de identitate sunt tipărite de către Biroul Județean de Administrare a Bazelor de Date pentru Evidența Persoanelor Timiș – instituție care asigură tipărirea cărților de identitate pentru tot județul Timiș.
Termenele efective de eliberare a cărților de identitate se comunică la data depunerii cererii de către solicitant.
Timișorenii pot solicita eliberarea cărții de identitate în regim de urgență în cazul în care au nevoie și dacă plătesc o taxă de 150 de lei. Termenul este de maximum 2 zile lucrătoare.
Termenele pentru stabilirea reședinței și eliberarea cărții de identitate provizorie rămân neschimbate, respectiv 3 zile de la data depunerii.
Termenul legal pentru eliberarea actelor de identitate este de 30 de zile și poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful SPCLEP, dacă sunt necesare verificări suplimentare, conform art. 15 alin. (5) din OUG nr. 97/2005 și a Dispoziției nr. 3.382.622/2023 a D.G.E.P. – M.A.I.
Direcția municipalității prelucrează lunar, în medie, 3017 cereri pentru emiterea sau schimbarea cărții de identitate, iar din toamna anului trecut a menținut un termen de 2-3 zile lucrătoare pentru eliberarea documentului.
Pe adresa de email redactie@timispress.ro am primit următoarea opinie de la un cititor pe care o redăm integral:
„Încă din cele mai vechi timpuri în țara noastră s-a făcut pre-militărie. Aceasta avea ca scop pregătirea tinerilor recruți pentru a le fi mai ușor când vor fi încorporați. În zilele noastre, unii tineri apți din punct de vedere medical ar putea fi cât de cât instruiți pentru a putea să intervină în cazul unor agresiuni asupra țării. Acum când nu se mai face armată cred că este necesar să se facă o pregătire militară obligatorie. Avem ofițeri și subofițeri, generali care au ieșit la pensie după Revoluție. Aceștia ar putea să-i instruiască pe cei doritori în zilele libere, sâmbăta și duminica iar la finalul unui stagiu, tinerii ar putea să primească un livret provizoriu. Ne simțim amenințați de războiul din Ucraina și nu putem decât să ne întrebăm cum vom riposta, ferească Dumnezeu, în cazul în care am fi în locul ucrainienilor“.
Pavel B., Arad
Cititorii care se confruntă cu diverse probleme fie locale, fie naționale, au opinii pe care doresc să le facă publice ne pot scrie pe adresa de email redactie@timispress.ro
Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor.AcceptăRefuzădetalii
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.