Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Reguli noi pentru amplasarea teraselor în Timișoara

Publicat

pe

În urma consultărilor avute cu specialiști ai domeniului Horeca și urbaniști, Primăria Municipiului Timișoara propune mai multe modificări ale Regulamentului pentru avizarea teraselor din Municipiul Timișoara. Noul regulament a fost publicat pe portalul www.primariatm.ro, urmând să fie supus aprobării Consiliului Local Timișoara.

„Continuăm reglementările de bun simț care să ajute prin claritate atât timișorenii, cât și afacerile care prestează servicii în domeniul ospitalității, în special în centru și în zonele istorice. Regulile noi nu aduc schimbări radicale, dar vor permite patrimoniului arhitectural să fie mai bine scos în evidență și cetățenilor să se bucure de un spațiu public organizat și decent. Împreună cu toate măsurile pe care le-am luat, investițiile pe care le facem pentru modernizarea spațiilor publice și finanțarea pe care o dăm pentru acțiuni culturale, acest regulament va ajuta Timișoara să devină un oraș mai atractiv din punct de vedere turistic”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Principalele schimbări sunt amplasarea teraselor direct pe trotuar și eliminarea oricărui fel de platformă pentru ele, eliminarea oricărei delimitări fizice a terasei de domeniul public, precum jardinierele, reguli clare pentru materialul mobilierului urban, culorile și reclamele de pe umbrele, și extinderea zonelor cu reglementări specifice.

Va exista un set de reguli generale, aplicabile la nivelul întregului municipiu și reguli suplimentare pentru zonele istorice și malul Canalului Bega. Vor exista, de asemenea, planuri de amplasare explicite sau reguli de amplasare puțin diferite pentru un set de locații importante.

Amplasare:

● Pe strada Alba Iulia, terasele pot fi amplasate de-a lungul fațadelor, la maximum 3m de clădire, în așa fel încât să existe 2 metri liberi pentru autospeciale. Va fi interzisă amplasarea umbrelelor.

● Pe strada Florimund Mercy, terasele pot fi amplasate de-a lungul fațadelor, la maximum 2m de clădire, în așa fel încât să existe 2m liberi pentru autospeciale. Va fi interzisă amplasarea umbrelelor.

● În Piața Libertății, terasele pot fi amplasate de-a lungul fațadelor, la maxim 10 m de clădire și cu spațiu de acces pentru pietoni, între terasă și clădire, de 3m. Va fi interzisă amplasarea teraselor pe zona marcată a fostelor băi turcești și a fântânii.

● Pe malurile Canalului Bega, terasele pot fi amplasate doar în proximitatea punctului de lucru și fără să afecteze culoarul pietonal sau velo. Va fi permis mobilier stil „beer garden”.

● Planurile de amplasare pentru Piața Unirii, Piața Victoriei, Piața Traian sunt disponibile în anexele proiectului. La ele se adaugă planul de amplasare pentru Piața Sfântul Gheorghe.

● Reglementările generale de amplasare rămân la fel.

Umbrele și mobilier urban:

Terasele pot fi acoperite cu umbrele sau copertine. În interiorul zonei istorice, acestea vor putea fi doar culoarea bej/crem și nu vor putea avea inscripții. Mărimile maximale ale acestora sunt în anexele proiectului de hotărâre. Vor fi permise jardinierele doar în colțurile teraselor. Mobilierul va fi doar din metal sau lemn, va fi în concordanță cu arhitectura frontului stradal și nu vor fi permise culorile stridente sau combinații de culori contrastante (alb-negru). Doar pe scaune și pe mese vor putea fi puse inscripții cu numele comerciantului. Singurele tipuri de mobilier permise vor fi scaune, mese, încălzitoare și pupitre de prezentare a meniurilor.

În afara zonei istorice, umbrelele și copertinele vor putea avea reclame pe părțile laterale, de mărimi mici și în culori monocromatice. Umbrelele și copertinele vor putea fi doar în nonculori (negru, alb sau nuanțe de gri). Mobilierul urban va putea fi realizat doar din lemn, ratan, metal sau propilenă, nefiind permise alte tipuri de plastic.

O reglementare nouă, care să ușureze procesul de avizare, este ca terasele care sunt lipite de fațada clădirii, care se extind maximum 1 metru și includ doar mese și scaune să nu necesite un plan de amenajare al terasei. Pentru ele va fi necesar doar un plan de situație și forma mobilierului.

Prioritatea accesului pentru amenajare terasă:

Vor avea acces pentru amplasarea teraselor doar comercianții care operează în fața frontului stradal al clădirii, iar terasa va fi limitată de frontul stradal care aparține comerciantului respectiv. Prioritatea pentru amplasare o va avea comerciantul de la nivelul parterului, apoi al demisolului și, în final, al subsolului clădirii. În cazul în care firma de la parter își dă acordul pentru amplasarea terasei către comerciantul care își desfășoară activitatea la demisol sau subsol, acesta va putea obține acordul pentru amplasarea terasei.

Orar și evenimente:

Terasele din zonele Piața Unirii, Piața Victoriei, Complexul Studențesc vor fi deschise până la 24:00, de duminică până joi, și până la 1:00 în zilele de vineri și sâmbătă. Pentru restul orașului, terasele vor putea funcționa zilnic până la ora 22:00.

Concertele de muzică live, punctuale, vor necesita un aviz din partea comisiei pentru adunări publice. Doar terasele amplasate în curțile din interiorul imobilelor vor putea avea muzică live oricând, însă cu acordul scris al locatarilor.

Sancțiuni:

Contravențiile pentru nerespectarea regulamentului vor crește la 1000-2500 de lei și vor putea fi constatate de Poliția Locală și de persoanele împuternicite de primar din cadrul aparatului tehnic al primăriei. Sunt propuse câteva sancțiuni suplimentare: revocarea autorizației după 3 abateri, desființarea tuturor amenajărilor și eliberarea amplasamentului. În cazul neconformării, vor putea fi desființate pe cale administrativă. Dacă o terasă este amplasată fără să fi parcurs procedura de avizare, va fi amendată. În cazul în care terasa îndeplinește condițiile de avizare, va fi avizată după achitarea contravenției.

Proiectul de hotărâre: https://www.primariatm.ro/administratie/consiliul-local/proiecte-de-hotarari/?uid=817E570B2FE87C63C225883100487772

sursa foto: www. blog.wikoti.com

Locale

Serviciu Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor, la Peciu Nou

Publicat

pe

Începând de miercuri, 15 ianuarie 2025, Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Peciu Nou își va începe efectiv activitatea.

Astfel, cetățenii care au domiciliul pe raza de competență a comunei Peciu Nou (Peciu Nou, Diniaș și Sânmartinu Sârbesc) se vor adresa Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Peciu Nou începând cu data mai sus menționată.

Serviciul Evidența Persoanei Timișoara deservește în continuare următoarele comune arondate:

1. Com. Becicherecu Mic

2. Com. Bogda

3. Com. Bucovăț

4. Com. Cenei

5. Com. Fibiș

6. Com. Ghiroda

7. Com. Giarmata

8. Com. Giulvăz

9. Com. Mașloc

10. Com. Orțișoara

11. Com. Parța

12. Com. Pișchia

13. Com. Remetea Mare

14. Com. Sânandrei

15. Com. Sânmihaiu Român

16. Com. Șag

Citeste mai mult

Locale

Barometrul Calitatea Vieții în Timișoara. Cum puteți să vă exprimați părerea

Publicat

pe

„Barometrul Calitatea Vieții în Timișoara”, realizat de Primăria Municipiului Timișoara, în parteneriat cu Universitatea de Vest din Timișoara este încă disponibil pentru completare on-line. Sondajul sociologic reflectă calitatea vieții în Timișoara și acoperă toate ariile vieții în oraș iar completarea lui nu durează mai mult de 10 minute.

Ancheta sociologică este concepută de Facultatea de Sociologie și Psihologie din cadrul Universității de Vest din Timișoara și măsoară gradul de mulțumire față de întreținerea clădirilor istorice, a pistelor de biciclete, starea drumurilor, a iluminatului public sau transportului în comun.

Cel mai recent raport, referitor la datele Barometrului Calității Vieții în Timișoara 2023, a arătat că aproape 70% dintre timișoreni cred că Timișoara se îndreaptă într-o direcție bună, în creștere față de anul 2022 (65,7%) și cea mai ridicată din 2016, când a fost realizat primul raport. Barometrul Calității Vieții are ca scop furnizarea de date empirice relevante pentru administrația publică locală și toți ceilalți actori instituționali implicați în viața orașului privind situația și dinamica socială din comunitatea locală, în scopul orientării politicilor publice și proiectelor strategice locale, în context regional și național.

Barometrul este realizat conform normelor metodologice din domeniu și asigură anonimizarea datelor persoanelor care oferă răspunsuri. Instrumentul de cercetare utilizat în cadrul „Barometrului Calitatea Vieții în Timișoara” este dezvoltat de un grup de cercetători în sociologie, psihologie, științe economice, geografie socială și științe ale comunicării de la Universitatea de Vest din Timișoara.

Sondajul se poate completa până în data 20 ianuarie 2025, la adresa online: https://e-uvt.questionpro.com/a/TakeSurvey.

Citeste mai mult

Locale

NEMULȚUMIRE. Primăria Timișoara trece serviciile de salubrizare la Societatea Drumuri Municipale

Publicat

pe

Municipalitatea intenționează să preia în regie proprie serviciile de salubrizare stradală. În ultima perioadă calitatea serviciilor de curățenie stradală a fost nesatisfăcătoare, reclamații privind coșuri de gunoi adesea pline, praf pe străzi și trotuare murdare fiind înregistrate în platforma dedicată și la managerii de cartier.

“Chiar dacă în ultimii ani am văzut o îmbunătățirea a curățeniei din Timișoara, recunosc că sunt nemulțumit de cât de curat este orașul. Am decis să propun Consiliului Local să preluăm serviciul de salubrizare înapoi la municipalitate tocmai pentru a avea un mai mare control asupra modului în care se face curățenie în oraș. Pentru banii pe care îi plătim anual din bugetul local, din taxele și impozitele timișorenilor, Timișoara trebuie să arate mai bine”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Ca urmare a feedback-ului negativ al timișorenilor la adresa actualului operator și a unei evaluări detaliate a serviciilor prestate de acesta, Primăria Timișoara a luat constant măsuri, respectiv nu a recepționat toată suprafața planificată pentru curățenie. În aceste condiții, municipalitatea inițiază primul pas pentru asigurarea serviciilor de salubrizare prin intermediul Societății Drumuri Municipale (SDM). Două proiecte de hotărâre vor fi supuse votului în următoarea ședință a Consiliului Local: unul privind studiul de oportunitate și unul privind mandatarea AGA SDM pentru a iniția demersuri pentru noile servicii.

Odată aprobate proiectele de hotărâre, municipalitatea poate parcurge următoarele etape, astfel încât schimbarea operatorului să nu afecteze continuitatea serviciilor după mijlocul lunii martie, când expiră contractul cu societatea Brantner Servicii Ecologice. Ofertele depuse în cadrul procedurii de achiziție publică a municipalității pentru servicii de salubrizare, inclusiv de către Brantner, au fost inadmisibile.

Timișoara nu este singurul municipiu care a decis preluarea serviciilor de salubrizare în regie proprie: recent, Primăria Reșița a anunțat același demers începând cu luna martie a acestui an.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite