Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Reguli noi pentru amplasarea teraselor în Timișoara

Publicat

pe

În urma consultărilor avute cu specialiști ai domeniului Horeca și urbaniști, Primăria Municipiului Timișoara propune mai multe modificări ale Regulamentului pentru avizarea teraselor din Municipiul Timișoara. Noul regulament a fost publicat pe portalul www.primariatm.ro, urmând să fie supus aprobării Consiliului Local Timișoara.

„Continuăm reglementările de bun simț care să ajute prin claritate atât timișorenii, cât și afacerile care prestează servicii în domeniul ospitalității, în special în centru și în zonele istorice. Regulile noi nu aduc schimbări radicale, dar vor permite patrimoniului arhitectural să fie mai bine scos în evidență și cetățenilor să se bucure de un spațiu public organizat și decent. Împreună cu toate măsurile pe care le-am luat, investițiile pe care le facem pentru modernizarea spațiilor publice și finanțarea pe care o dăm pentru acțiuni culturale, acest regulament va ajuta Timișoara să devină un oraș mai atractiv din punct de vedere turistic”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Principalele schimbări sunt amplasarea teraselor direct pe trotuar și eliminarea oricărui fel de platformă pentru ele, eliminarea oricărei delimitări fizice a terasei de domeniul public, precum jardinierele, reguli clare pentru materialul mobilierului urban, culorile și reclamele de pe umbrele, și extinderea zonelor cu reglementări specifice.

Va exista un set de reguli generale, aplicabile la nivelul întregului municipiu și reguli suplimentare pentru zonele istorice și malul Canalului Bega. Vor exista, de asemenea, planuri de amplasare explicite sau reguli de amplasare puțin diferite pentru un set de locații importante.

Amplasare:

● Pe strada Alba Iulia, terasele pot fi amplasate de-a lungul fațadelor, la maximum 3m de clădire, în așa fel încât să existe 2 metri liberi pentru autospeciale. Va fi interzisă amplasarea umbrelelor.

● Pe strada Florimund Mercy, terasele pot fi amplasate de-a lungul fațadelor, la maximum 2m de clădire, în așa fel încât să existe 2m liberi pentru autospeciale. Va fi interzisă amplasarea umbrelelor.

● În Piața Libertății, terasele pot fi amplasate de-a lungul fațadelor, la maxim 10 m de clădire și cu spațiu de acces pentru pietoni, între terasă și clădire, de 3m. Va fi interzisă amplasarea teraselor pe zona marcată a fostelor băi turcești și a fântânii.

● Pe malurile Canalului Bega, terasele pot fi amplasate doar în proximitatea punctului de lucru și fără să afecteze culoarul pietonal sau velo. Va fi permis mobilier stil „beer garden”.

● Planurile de amplasare pentru Piața Unirii, Piața Victoriei, Piața Traian sunt disponibile în anexele proiectului. La ele se adaugă planul de amplasare pentru Piața Sfântul Gheorghe.

● Reglementările generale de amplasare rămân la fel.

Umbrele și mobilier urban:

Terasele pot fi acoperite cu umbrele sau copertine. În interiorul zonei istorice, acestea vor putea fi doar culoarea bej/crem și nu vor putea avea inscripții. Mărimile maximale ale acestora sunt în anexele proiectului de hotărâre. Vor fi permise jardinierele doar în colțurile teraselor. Mobilierul va fi doar din metal sau lemn, va fi în concordanță cu arhitectura frontului stradal și nu vor fi permise culorile stridente sau combinații de culori contrastante (alb-negru). Doar pe scaune și pe mese vor putea fi puse inscripții cu numele comerciantului. Singurele tipuri de mobilier permise vor fi scaune, mese, încălzitoare și pupitre de prezentare a meniurilor.

În afara zonei istorice, umbrelele și copertinele vor putea avea reclame pe părțile laterale, de mărimi mici și în culori monocromatice. Umbrelele și copertinele vor putea fi doar în nonculori (negru, alb sau nuanțe de gri). Mobilierul urban va putea fi realizat doar din lemn, ratan, metal sau propilenă, nefiind permise alte tipuri de plastic.

O reglementare nouă, care să ușureze procesul de avizare, este ca terasele care sunt lipite de fațada clădirii, care se extind maximum 1 metru și includ doar mese și scaune să nu necesite un plan de amenajare al terasei. Pentru ele va fi necesar doar un plan de situație și forma mobilierului.

Prioritatea accesului pentru amenajare terasă:

Vor avea acces pentru amplasarea teraselor doar comercianții care operează în fața frontului stradal al clădirii, iar terasa va fi limitată de frontul stradal care aparține comerciantului respectiv. Prioritatea pentru amplasare o va avea comerciantul de la nivelul parterului, apoi al demisolului și, în final, al subsolului clădirii. În cazul în care firma de la parter își dă acordul pentru amplasarea terasei către comerciantul care își desfășoară activitatea la demisol sau subsol, acesta va putea obține acordul pentru amplasarea terasei.

Orar și evenimente:

Terasele din zonele Piața Unirii, Piața Victoriei, Complexul Studențesc vor fi deschise până la 24:00, de duminică până joi, și până la 1:00 în zilele de vineri și sâmbătă. Pentru restul orașului, terasele vor putea funcționa zilnic până la ora 22:00.

Concertele de muzică live, punctuale, vor necesita un aviz din partea comisiei pentru adunări publice. Doar terasele amplasate în curțile din interiorul imobilelor vor putea avea muzică live oricând, însă cu acordul scris al locatarilor.

Sancțiuni:

Contravențiile pentru nerespectarea regulamentului vor crește la 1000-2500 de lei și vor putea fi constatate de Poliția Locală și de persoanele împuternicite de primar din cadrul aparatului tehnic al primăriei. Sunt propuse câteva sancțiuni suplimentare: revocarea autorizației după 3 abateri, desființarea tuturor amenajărilor și eliberarea amplasamentului. În cazul neconformării, vor putea fi desființate pe cale administrativă. Dacă o terasă este amplasată fără să fi parcurs procedura de avizare, va fi amendată. În cazul în care terasa îndeplinește condițiile de avizare, va fi avizată după achitarea contravenției.

Proiectul de hotărâre: https://www.primariatm.ro/administratie/consiliul-local/proiecte-de-hotarari/?uid=817E570B2FE87C63C225883100487772

sursa foto: www. blog.wikoti.com

Locale

Turnul de Apă din Timișoara va deveni centru cultural. Lucrările sunt realizate în proporție de 65 la sută

Publicat

pe

Lucrările de transformare a Turnului de Apă din Iosefin în centru cultural sunt realizate în proporție de 65%.

Investiția Primăriei Municipiului Timișoara se află în prezent în etapa de realizare a finisajelor interioare și exterioare, de montare a structurii metalice din interior și a refacerii învelitoarei acoperișului.

Procesul de restaurare a tâmplăriei exterioare a fost finalizat, iar elementele au fost remontate, respectând aspectul original al clădirii. În prezent, constructorul execută lucrări de consolidare a zidurilor interioare, de refacere a acoperișului, precum și finisaje interioare și exterioare. Totodată, este în curs de montare o structură metalică specială, care va permite vizitatorilor să exploreze fostul rezervor de apă. Acesta va deveni un spațiu cultural care va putea găzdui mici evenimente și expoziții la înălțime.

Proiectul de refuncționalizare a Turnului de Apă Iosefin va oferi comunității un spațiu dedicat evenimentelor culturale, expozițiilor și activităților artistice, punând în valoare patrimoniul istoric al orașului. Unul dintre principalele puncte de atracție va fi un punct de belvedere la 45 de metri înălțime, de unde vizitatorii vor putea admira o panoramă spectaculoasă asupra cartierului istoric Iosefin și a canalului Bega.

După ce, în toamna anului 2023, Primăria Timișoara a reziliat contractul pentru întârzieri majore și o execuție de doar 30%, lucrările au fost atribuite, în urma licitației, firmei  ALEX-DIA CONSTRUCT S.R.L. Contractul în valoare de 9.153.404,86 lei (TVA inclus) are termen de finalizare luna mai 2025.

Foto: Primăria Timișoara

Turnul de apă „Iosefin“ din Timișoara, transformat în centrul cultural

Citeste mai mult

Locale

Termenul de eliberare a cărților de identitate, modificat

Publicat

pe

Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara modifică termenul de eliberare a cărților de identitate ca urmare a unei informări a Direcției Generale de Evidență a Persoanelor (D.G.E.P.) din cadrul M.A.I. cu privire la termenul de producție (tipărire) a cărților de identitate.

Astfel, în urma deciziei Direcției Generale de Evidență a Persoanelor din cadrul M.A.I., termenul de eliberare se modifică după cum urmează:

din 19.02.2025 – 6 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 24.02.2025 – 7 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 27.02.2025 – 8 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 03.03.2025 – 9 zile de la prelucrarea cererii în sistem.

Cărțile de identitate sunt tipărite de către Biroul Județean de Administrare a Bazelor de Date pentru Evidența Persoanelor Timiș – instituție care asigură tipărirea cărților de identitate pentru tot județul Timiș.

Termenele efective de eliberare a cărților de identitate se comunică la data depunerii cererii de către solicitant.

Timișorenii pot solicita eliberarea cărții de identitate în regim de urgență în cazul în care au nevoie și dacă plătesc o taxă de 150 de lei. Termenul este de maximum 2 zile lucrătoare.

Termenele pentru stabilirea reședinței și eliberarea cărții de identitate provizorie rămân neschimbate, respectiv 3 zile de la data depunerii.

Termenul legal pentru eliberarea actelor de identitate este de 30 de zile și poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful SPCLEP, dacă sunt necesare verificări suplimentare, conform art. 15 alin. (5) din OUG nr. 97/2005 și a Dispoziției nr. 3.382.622/2023 a D.G.E.P. – M.A.I.

Direcția municipalității prelucrează lunar, în medie, 3017 cereri pentru emiterea sau schimbarea cărții de identitate, iar din toamna anului trecut a menținut un termen de 2-3 zile lucrătoare pentru eliberarea documentului.

Citeste mai mult

Locale

OPINIA CITITORULUI. Pregătire militară obligatorie

Publicat

pe

Pe adresa de email redactie@timispress.ro am primit următoarea opinie de la un cititor pe care o redăm integral:

„Încă din cele mai vechi timpuri în țara noastră s-a făcut pre-militărie. Aceasta avea ca scop pregătirea tinerilor recruți pentru a le fi mai ușor când vor fi încorporați. În zilele noastre, unii tineri apți din punct de vedere medical ar putea fi cât de cât instruiți pentru a putea să intervină în cazul unor agresiuni asupra țării. Acum când nu se mai face armată cred că este necesar să se facă o pregătire militară obligatorie. Avem ofițeri și subofițeri, generali care au ieșit la pensie după Revoluție. Aceștia ar putea să-i instruiască pe cei doritori în zilele libere, sâmbăta și duminica iar la finalul unui stagiu, tinerii ar putea să primească un livret provizoriu. Ne simțim amenințați de războiul din Ucraina și nu putem decât să ne întrebăm cum vom riposta, ferească Dumnezeu, în cazul în care am fi în locul ucrainienilor“.

Pavel B., Arad

Cititorii care se confruntă cu diverse probleme fie locale, fie naționale, au opinii pe care doresc să le facă publice ne pot scrie pe adresa de email redactie@timispress.ro

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite