Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Se pot depune cereri pentru comercializarea produselor de Sfântul Nicolae, la Timișoara

Publicat

pe

Cei care doresc să se afle printre comercianții cu standuri specifice zilei de Sfântul Nicolae, pot depune cereri în intervalul 20 noiembrie 2023 – 24 noiembrie 2023, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12, ghișeele 8-9.

Tot ce aveți nevoie să depuneți la sediul primăriei Timișoara sunt următoarele acte:

– Cerere tip (se obține de la ghișeu);

– Copie act de identitate, act de identitate în original, copie certificat unic de înregistrare (pentru firme);

Costurile pentru ocuparea domeniului public sunt:

– Taxa de autorizare – 73 de lei;

– Cost imprimat – 6 lei;

– Taxa ocupare domeniu public – 2 lei/mp/zi sau 3 lei/mp/zi – zona centrală (Ceas floral, Str. Mărășești, Parcul Copiilor). Taxele se achită anticipat și nu se restituie.

Produsele se comercializează în perioada 2 decembrie 2023 – 6 decembrie 2023, în următoarele locații:

– B-dul Proclamația de la Timișoara platou (Ceasul Floral);

– Str. Mărășești (de la str. Brediceanu spre Str. Gheorghe Dima);

– Parcul Copiilor (B-dul Revoluţiei 1989) – platou;

– Piaţa A. Mocioni – platou;

– B-dul Regele Carol I ( de la str.I.Văcărescu până la str. Gen. I. Dragalina);

– Piaţa Nicolae Bălcescu – în faţă Liceului Teoretic Grigore Moisil;

– Dâmboviţa – platou;

– Piaţa Doina – platou;

– Piaţa Zona Soarelui- platou Şcoala Generală Nr. 30;

– Calea Buziaşului – platou PROFI;

– Zona Spitalului Judeţean (str.Arieş);

– Str. Daliei (între str. Al Vaida Voievod şi L. Catargiu);

– Str. S. Bărnuţiu – Calea Dorobanţilor (zona Modern);

– Piaţa Traian;

– Str. Sf. Ap.Petru şi Pavel -vis-a-vis de piaţă;

– Calea Aradului – platou bănci, vis-a-vis de Piața Verde;

– Calea Torontalului – platou;

– Str. Circumvalaţiunii colt cu Gheorghe Lazăr – platou;

– Zona Dacia – parc

La locul de vânzare, aveți obligația să aveți la dumneavoastră:

– Avizul pentru desfășurarea activității de comerț stradal, eliberat de Compartimentul Autorizare activități comerciale și publicitate;

– Dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public, în original;

– Actul de identitate, care să coincidă cu identitatea persoanei menționate în avizul solicitat.

Vânzătorii au obligația să mențină permanent curățenia în locul unde își desfășoară activitatea, în caz contrar, li se va retrage avizul. În plus, cedarea spațiului către o altă persoană, se sancționează contravențional și duce la retragerea avizului.

Locale

Turnul de Apă din Timișoara va deveni centru cultural. Lucrările sunt realizate în proporție de 65 la sută

Publicat

pe

Lucrările de transformare a Turnului de Apă din Iosefin în centru cultural sunt realizate în proporție de 65%.

Investiția Primăriei Municipiului Timișoara se află în prezent în etapa de realizare a finisajelor interioare și exterioare, de montare a structurii metalice din interior și a refacerii învelitoarei acoperișului.

Procesul de restaurare a tâmplăriei exterioare a fost finalizat, iar elementele au fost remontate, respectând aspectul original al clădirii. În prezent, constructorul execută lucrări de consolidare a zidurilor interioare, de refacere a acoperișului, precum și finisaje interioare și exterioare. Totodată, este în curs de montare o structură metalică specială, care va permite vizitatorilor să exploreze fostul rezervor de apă. Acesta va deveni un spațiu cultural care va putea găzdui mici evenimente și expoziții la înălțime.

Proiectul de refuncționalizare a Turnului de Apă Iosefin va oferi comunității un spațiu dedicat evenimentelor culturale, expozițiilor și activităților artistice, punând în valoare patrimoniul istoric al orașului. Unul dintre principalele puncte de atracție va fi un punct de belvedere la 45 de metri înălțime, de unde vizitatorii vor putea admira o panoramă spectaculoasă asupra cartierului istoric Iosefin și a canalului Bega.

După ce, în toamna anului 2023, Primăria Timișoara a reziliat contractul pentru întârzieri majore și o execuție de doar 30%, lucrările au fost atribuite, în urma licitației, firmei  ALEX-DIA CONSTRUCT S.R.L. Contractul în valoare de 9.153.404,86 lei (TVA inclus) are termen de finalizare luna mai 2025.

Foto: Primăria Timișoara

Turnul de apă „Iosefin“ din Timișoara, transformat în centrul cultural

Citeste mai mult

Locale

Termenul de eliberare a cărților de identitate, modificat

Publicat

pe

Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara modifică termenul de eliberare a cărților de identitate ca urmare a unei informări a Direcției Generale de Evidență a Persoanelor (D.G.E.P.) din cadrul M.A.I. cu privire la termenul de producție (tipărire) a cărților de identitate.

Astfel, în urma deciziei Direcției Generale de Evidență a Persoanelor din cadrul M.A.I., termenul de eliberare se modifică după cum urmează:

din 19.02.2025 – 6 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 24.02.2025 – 7 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 27.02.2025 – 8 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 03.03.2025 – 9 zile de la prelucrarea cererii în sistem.

Cărțile de identitate sunt tipărite de către Biroul Județean de Administrare a Bazelor de Date pentru Evidența Persoanelor Timiș – instituție care asigură tipărirea cărților de identitate pentru tot județul Timiș.

Termenele efective de eliberare a cărților de identitate se comunică la data depunerii cererii de către solicitant.

Timișorenii pot solicita eliberarea cărții de identitate în regim de urgență în cazul în care au nevoie și dacă plătesc o taxă de 150 de lei. Termenul este de maximum 2 zile lucrătoare.

Termenele pentru stabilirea reședinței și eliberarea cărții de identitate provizorie rămân neschimbate, respectiv 3 zile de la data depunerii.

Termenul legal pentru eliberarea actelor de identitate este de 30 de zile și poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful SPCLEP, dacă sunt necesare verificări suplimentare, conform art. 15 alin. (5) din OUG nr. 97/2005 și a Dispoziției nr. 3.382.622/2023 a D.G.E.P. – M.A.I.

Direcția municipalității prelucrează lunar, în medie, 3017 cereri pentru emiterea sau schimbarea cărții de identitate, iar din toamna anului trecut a menținut un termen de 2-3 zile lucrătoare pentru eliberarea documentului.

Citeste mai mult

Locale

OPINIA CITITORULUI. Pregătire militară obligatorie

Publicat

pe

Pe adresa de email redactie@timispress.ro am primit următoarea opinie de la un cititor pe care o redăm integral:

„Încă din cele mai vechi timpuri în țara noastră s-a făcut pre-militărie. Aceasta avea ca scop pregătirea tinerilor recruți pentru a le fi mai ușor când vor fi încorporați. În zilele noastre, unii tineri apți din punct de vedere medical ar putea fi cât de cât instruiți pentru a putea să intervină în cazul unor agresiuni asupra țării. Acum când nu se mai face armată cred că este necesar să se facă o pregătire militară obligatorie. Avem ofițeri și subofițeri, generali care au ieșit la pensie după Revoluție. Aceștia ar putea să-i instruiască pe cei doritori în zilele libere, sâmbăta și duminica iar la finalul unui stagiu, tinerii ar putea să primească un livret provizoriu. Ne simțim amenințați de războiul din Ucraina și nu putem decât să ne întrebăm cum vom riposta, ferească Dumnezeu, în cazul în care am fi în locul ucrainienilor“.

Pavel B., Arad

Cititorii care se confruntă cu diverse probleme fie locale, fie naționale, au opinii pe care doresc să le facă publice ne pot scrie pe adresa de email redactie@timispress.ro

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite