Ne găsiți și pe:

Locale

Tichete sociale pentru sprijinirea educației copiilor din familii defavorizate. Ce acte sunt necesare

Publicat

pe

Începând cu data 24 septembrie 2020, Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara continuă acțiunea de primire a solicitărilor pentru acordarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional.

Copiii cei mai dezavantajați din învățământul de stat preșcolar (grădiniță), primar și gimnazial, fără sprijin material, cu venituri la nivelul veniturilor sociale minime acordate familiei acestora, beneficiază în anul școlar 2020-2021, de sprijin financiar acordat sub formă de tichet social pe suport electronic în cuantum de 500 de lei/an școlar.

Aceste tichete sociale emise pe suport electronic vor putea fi utilizate pentru achiziționarea de materiale școlare necesare frecventării școlii, constând în: articole pe papetărie, caiete, stilouri, articole pentru pictură, ghiozdane și alte articole necesare în școli și grădinițe, precum și articole de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței.

Destinatar final al acestui sprijin educațional este copilul, titularul tichetului social pe suport electronic pentru sprijin educațional fiind reprezentantul familiei, respectiv reprezentantul legal  al copilului.

Condițiile de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinească solicitanții sunt următoarele:

  • să aibă domiciliul/reședința pe raza municipiului Timișoara;
  • venitul lunar net pe membru de familie pentru elevii din ciclul primar și gimnazial se raportează la luna iulie 2020 și este de până la la 1.115 lei, iar pentru preșcolari, venitul lunar net pe membru de familie se raportează la luna august 2020 și este de 284 lei;
  • să facă dovada înscrierii copilului la grădiniţă sau școală.

Pentru anul şcolar 2020-2021, cererile se depun de către reprezentantul familiei sau de către reprezentantul legal al copilului, în perioada 24 septembrie 2020 – 05 octombrie 2020, în intervalul orar 800-1600, la unul dintre urmatoarele adrese :

  • B-dul Regele Carol I, nr. 10, sediul Serviciului de Beneficii Sociale
  • Cornelia Salcianu, nr. 17, Centrul Podul Lung
  • Martir Cernaianu, nr. 31, Centrul de Incluziune Sociala

însoţite de următoarele actele doveditoare:

  • acte de identitate ale părinților/repezentantului legal (în original și copie);
  • documente din care rezultă calitatea de reprezentant legal, în original și copie, după caz (hotărâre judecătorească de încredințare, încuviințare a adopției; dispoziția conducătorului Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului/hotărârea instanței de judecată pentru măsura plasamentului, hotărârea judecătorească  de instituire a tutelei/ dispoziția autorității tutelare, potrivit legii);
  • certificatele de naștere ale copiilor (original și copie) ;
  • dovada înscrierii la grădiniță/ școală;
  • i în original și copie ( după caz);

Cererea poate fi transmisă și electronic la următoarea adresa de e-mail a instituției: s.beneficiisociale@gmail.com și poate fi descărcată de pe site-ul Primăriei Municipului Timișoara, urmand ca dosarul cu actele doveditoare sa fie depus la una dintre cele trei adrese precizate mai sus.

Precizăm că, pentru beneficiarii de venit minim garantat conform Legii nr. 416/2001 cu modificările și completările ulterioare precum și pentru beneficiarii prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ce se regăsesc în evidențele Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional se acordă pe baza listelor  întocmite în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (5) O.U.G. nr. 133/2020, aceste persoane având obligația să depună doar dovada înscrierii copilului/copiilor la grădiniță/școală pentru anul 2020/2021.

Evaluarea cererilor depuse, însoțite de actele doveditoare se va realiza în perioada 06 octombrie 2020 – 14 octombrie 2020, urmând ca Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara să înainteze lista destinatarilor finali către Instituția Prefectului Județului Timiș până la data de 15octombrie 2020.

Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara are obligația de a actualiza lunar lista destinatarilor finali și de a o înainta Instituției Prefectului Județului Timiș, ca atare, sunt acceptate și solicitările depuse peste acest termen, completări dosare depuse, aceste persoane urmând a se regăsi pe lista destinatarilor finali din luna următoare depunerii cererii.

Menționăm că suma de bani de pe tichetul social, aferentă unui an școlar va putea fi folosită timp de un an de zile de la data emiterii, numai pe baza actului de identitate al titularului, aceste tichete putând fi utilizate numai în anumite magazine din raza localității de domiciliu a fiecărui titular de tichet. Lista cu aceste magazine va fi primită de către fiecare persoană, odată cu distribuirea tichetului.

Informații suplimentare se pot solicita și telefonic la numerele 0256-220583.

Locale

În ce țară trăim?!? Un club privat funcționa ilegal, de ani de zile, pe malul Begăi, în Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a emis  încă o dispoziție de suspendare a activității pe 30 zile a unui club de pe malul Begăi, considerat de edili „unul dintre cele mai halucinante cazuri“.

Este vorba de un teren al orașului de aproape 5.800 mp pe care funcționează un club privat.

Nu există un contract de concesiune al terenului.

Nu există o autorizație de construire pentru clădirile ridicate pe teren.

Nu există o autorizație de funcționare pentru activități comerciale.

„Și totuși, în zona zero a Timișoarei, a funcționat nederanjat de ani de zile. Cum a fost posibil așa ceva, cine a închis ochii, sper să găsim și la asta un răspuns…“, se întreabă Dominic Fritz, primarul Timișoarei, într-o postare pe Facebook.

Acesta a mai anunțat: „Noi am somat și amendat clubul conform legii de repetate ori. A continuat să sfideze și Poliția Locală și Primăria, așa că acum am aplicat sancțiunea de suspendare a activității pe 30 de zile (perioadă maximă permisă de lege). Vom continua să ne folosim de toate pârghiile legale pe care le avem la dispoziție, chiar dacă e o luptă lungă“.

Conform edilului-șef al orașului Timișoara, acesta este doar unul din pașii mulți ai campaniei Primăriei de a recupera aproape 11 hectare de domeniu public care a fost și este exploatat ilegal și fără să aducă niciun venit bugetului local.

Cu această campanie, Primăria Timișoara îi susține pe toți cei din domeniul ospitalității care respectă legea și care contribuie corect la bugetul comunității.

„Voi continua această luptă de recuperare și valorificare corectă a patrimoniului orașului, fără teamă de cei care până acum au avut protecție și privilegii“, concluzionează Dominic Fritz.

Citeste mai mult

Locale

Se întrerupe furnizarea apei potabile pentru spălarea conductelor. Pe ce străzi și când

Publicat

pe

Joi, 6 octombrie,între orele 8 – 18 vor avea loc lucrări la conductele de pe Calea Stan Vidrighin, la intersecțiile cu Bulevardul Constructorilor și strada Cerna. Lucrările fac parte din proiectul de modernizare stradală, iar pe durata lor se va întrerupe alimentarea cu apă la firmele Dalli, Tehnomet, Egeria, Lukoil, STPT, Aquatim Cerna, Rolling, Autogara Normandia, Elco, Agatex, Omfal, Dräxlmaier, restaurantul „La Lia” și Transport Auto Marfă.

Tot joi, între orele 8 – 14, în localitățile Pietroasa, Poieni, Crivina de Sus și Fărășești se va întrerupe furnizarea apei pentru lucrări de spălare și igienizare a rețelei de distribuție, iar vineri, 7 octombrie, între orele 9 – 15 se va opri apa în Voiteg.

Lucrările de spălare urmăresc să asigure o calitate corespunzătoare a apei potabile și sunt o parte a activității desfășurate de Aquatim în cadrul mentenanței preventive a rețelelor de distribuție.

La reluarea alimentării cu apă în regim normal este posibil ca la robinete să curgă apă tulbure.

Deoarece această perturbare va fi de scurtă durată, recomandăm clienților să nu folosească apa în scopuri menajere, până la limpezirea completă.

Rugăm, de asemenea, consumatorii să ia măsuri de stocare a unor cantități de apă care să le acopere necesarul pe perioada anunțată.

Citeste mai mult

Locale

Wedding Days. Primul târg de nunti al sezonului 2023, la Timişoara

Publicat

pe

În perioada 14 – 16 octombrie 2022, se va desfăşura primul târg de nunți destinat sezonului 2023, Wedding Days.

Gazda evenimentului va fi Colosseum Timişoara Ballroom (Complex Totalco, strada Calea Timișoarei, nr. 6, Giroc ), un complex de 2 săli de evenimente, foarte elegante și foarte bine cunoscute în domeniul organizărilor de evenimente din Timișoara.

Vizitatorii vor putea să vadă ultimele tendințe în materie de nunți şi botezuri şi îşi vor putea alege furnizori din domeniul destinat evenimentelor: flori, decor de vis, invitații, muzică, foto-video etc.

De asemenea, saloanele de rochii de mireasă vor prezenta oferte speciale, fie că va fi vorba de reducerile toamnei fie de cele mai noi tendințe pentru anul 2023.

Punctul forte al evenimentului va fi prezentarea noilor modele de rochii de mireasă care se vor putea achiziționa la prețuri foarte bune numai în perioada târgului. În cadrul târgului va fi organizată și ziua marilor reduceri, White Friday Sale, când unii furnizor de servicii vor prezenta oferte de nerefuzat la prețuri reduse.

De asemenea, printre expozanți se vor regăsi cofetării cu cele mai atractive oferte de torturi, magazine de verighete, cabina foto, servicii de make-up și hair styling.

Programul de vizitare va fi:

Vineri, 14 octombrie 2022, între orele 14.00 – 20.00

Sâmbătă, 15 octombrie 2022, între orele 10.00 – 20.00

Duminică, 16 octombrie 2022, între orele 10.00 – 17.00

Biletul de intrare costă 10 lei/persoană.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite