Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Social

Începe acțiunea de preluare a cererilor pentru încălzirea locuinței, la Timișoara

Publicat

pe

Începând cu 1 octombrie 2025, Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara demarează acțiunea de preluare a cererilor – declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței și a suplimentului pentru energie, în vederea aplicării prevederilor Legii nr. 226 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie și a Normelor metodologice de aplicare a acesteia, aprobate prin H.G. nr. 1154/2022, pentru sezonul 2025-2026.

Ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă pentru consumatorii vulnerabili de energie termică în sistem centralizat, energie electrică, gaze naturale, combustibili solizi și /sau petrolieri pentru sezonul rece 01 noiembrie 2025 – 31 martie 2026. Acesta se acordă numai pentru un singur sistem de încălzire, acesta fiind cel principal utilizat.

Suplimentul pentru energie se acordă lunar, pe tot parcursul anului, inclusiv în perioada sezonului rece, în sumă fixă, în funcție de sursele de furnizare a energiei utilizate, în cuantum maxim de:

  1. a) 30 lei / lună pentru consumul de energie electrică (în factură);
  2. b) 10 lei / lună pentru consumul de gaze naturale (în factură);
  3. c) 10 lei / lună pentru consumul de energie termică (în factură);
  4. d) 20 lei / lună pentru consumul de combustibili solizi și/sau petrolieri (la titular)

În situația în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/lună.

Categorii de beneficiari:

Pot beneficia de acest drept familiile care realizează venituri lunare nete pe membru de familie de până la 1386 lei,  respectiv persoanele singure care realizează venituri nete lunare până la 2053 lei  și care nu dețin bunurile cuprinse în Lista bunurilor cuprinse în Anexa nr.4 la normele metodologice aprobate prin H.G. nr. 1154/2022.

Activitatea de înregistrare a formularelor de cerere – declarație pe proprie răspundere pentru acordarea ajutorului de încǎlzire a locuinței aferent sezonului  2025-2026, precum și pentru acordarea suplimentelor de energie, se va derula  astfel:

  • Pentru încălzirea cu energie termică în sistem centralizat:

Sediul COLTERM S.A. situat în strada Episcop Joseph Lonovici nr.4,  telefon: 0256/258722, 0256/258504, după următorul program:  luni-vineri, între orele  08:00 – 12:00 și 12:30 – 15:30

  • Pentru încălzirea cu energie electrică, cu combustibili solizi şi/sau petrolieri, gaze naturale:

Serviciul Beneficii Sociale, situat în Bv. Regele Carol I nr. 10, tel. 0256.220.583, după următorul program:

  • luni – joi, între orele 08:00 – 15:30
  • vineri, între orele 08:00 – 12:30

Pentru a beneficia de ajutorul pentru încălzirea locuinței pe toată perioada sezonului rece, noiembrie 2025 – martie 2026, solicitările trebuie depuse până pe data de 20.11.2025.

Pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței aferent sezonului rece 2025-2026, precum și pentru acordarea suplimentelor de energie, în conformitate cu prevederile Legii nr.226/2021 privind stabilirea mǎsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, se ia în calcul cuantumul pensiilor aferente lunii anterioare depunerii solicitării.

Formularul de cerere-declarație pe propria răspundere se poate descărca de pe site-ul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, https://socialtm.ro și se poate transmite și on-line la adresa de e-mail:  ajutoare.incalziretm@gmail.com, scanat în format pdf.

Cererea și alte documente utile (Lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului cuprinse în Anexa nr.4, Anexa 5 – declarație pe proprie răspundere, Listă acte necesare) se pot descărca de  pe site, această secțiune.

Acte necesare: 

  1. Cerere – declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței – formular tip;
  2. Componenţa familiei şi veniturile realizate se dovedesc cu următoarele acte: actul de identitate, în termen de valabilitate, al membrilor de familie cu domiciliul sau reședința la adresa pentru care se solicită ajutorul (carte de identitate/buletin de identitate/pașaport/carte de identitate provizorie, certificat de naștere pentru copiii minori sub 14 ani), pentru cetățenii străini sau apatrizi: permis de ședere temporară sau permanentă, document de identitate, permis de ședere pe termen lung,  iar pentru cetățenii UE sau Confederația Elvețiană: certificat înregistrare, carte de rezidență (domiciliul sau reşedinţa trebuie să corespundă cu locul de consum);
  • Hotărârea judecătorească de divorţ sau certificate de deces, după caz;

Acte privind veniturile nete lunare realizate de familie/persoana singură în luna anterioară depunerii cererii:

  • adeverință privind venitul net (inclusiv valoarea bonurilor de masă, prime, ore suplimentare etc)
  • cupon pensie (orice tip de pensie)  luna anterioară depunerii;
  • cupon indemnizaţie de handicap din luna anterioară depunerii cererii;
  • cupon indemnizaţie de şomaj din luna anterioară depunerii cererii sau adeverinţă A.J.O.F.M.;
  • cupon indemnizaţie pentru creşterea copilului din luna anterioară depunerii cererii (decizie, extras de cont din care să rezulte explicit valoarea indemnizaţiei pentru luna anterioară depunerii cererii);
  • cupoane alocații pentru minorii dați în plasament familial sau încredințați spre creștere și educare;
  • acte doveditoare ale veniturilor din închirieri, dobânzi, dividende sau părți sociale; persoanele care nu realizează venituri vor depune o declarație în acest sens.
  1. În vederea dovedirii calităţii de proprietar sau chiriaş, solicitantul ajutorului pentru încălzirea locuinţei va anexa cererii unul din următoarele documente, după caz:
  • contractul de vânzare-cumpărare a unui imobil tip locuinţă;
  • contractul de donaţie a unui imobil tip locuinţă;
  • contractul de vânzare-cumpărare sau de donaţie a unui imobil tip locuinţă cu clauza de abitaţie, uz sau uzufruct viager;
  • contractul de schimb de locuinţe;
  • contractul (convenţia) de partaj voluntar;
  • contractul de întreţinere sau contractul de rentă viageră;
  • contractul de închiriere (locaţiune) care are ca obiect un imobil tip locuinţă, din fondul locativ de stat;
  • contractul de comodat (împrumutul de folosinţă) a unui imobil cu destinaţia de locuinţă;
  • certificatul de moştenitor;
  • hotărârile judecătoreşti, rămase definitive şi irevocabile, privind constatarea dreptului de proprietate, retrocedarea sau partajul unui imobil tip locuinţă;
  • autorizaţia de construcţie ori contractul de construire, a unui imobil tip locuinţă, însoţit de procesul-verbal de predare-primire a locuinţei sau de recepţie preliminară;

În cazul în care solicitantul măsurilor de protecție este un membru de familie major care nu are calitatea de proprietar sau chiriaş, acesta va prezenta împuternicirea legală (notarială) din partea proprietarului sau a titularului contractului de închiriere, dovedind totodată că are domiciliul sau reşedinţa la adresa pentru care solicită ajutorul de încălzire.

  1. Ultimele facturi complete de gaze naturale/energie electrică care să conțină în mod obligatoriu COD CLIENT și COD LOC CONSUM (pentru  persoanele care solicită ajutor de încălzire cu gaze sau energie electrică/persoanele care solicită suplimentul pentru energie).

În cazul copilului minor care locuieşte cu bunicii, în situaţia în care părinţii domiciliază la alte adrese şi care nu contribuie la întreţinerea minorului, copilul poate fi asimilat familiei bunicilor doar în condiţiile în care este stabilită măsura plasamentului sau a tutelei, altfel copilul este în întreţinerea părinţilor naturali.

Titularii ajutoarelor pentru încălzire și ai suplimentului pentru energie sunt obligați să comunice orice modificare intervenită în situația locativă, componența familiei și a veniturilor acesteia, în termen de 5 zile de la data de la care a intervenit modificarea.

Comunicarea modificărilor se face prin depunerea unei noi Cereri – declarație pe propria răspundere pe propria răspundere însoțită de documentele doveditoare care justifică modificarea.

Declararea unui număr mai mare de membri de familie, a unor venituri mai mici decât cele reale precum şi nedeclararea bunurilor deţinute, în scopul vădit de a obţine foloase materiale necuvenite, constituie infracţiune de fals, uz de fals sau înşelăciune, după caz, și se pedepseşte potrivit dispoziţiilor Codului Penal.

Social

APEL către timișoreni: „Nu mai dați bani cerșetorilor!“

Publicat

pe

Polițiștii locali au continuat, și în această perioadă, acțiunile de descurajare a cerșetoriei pe raza Municipiului Timișoara, prin acțiuni desfășurate zilnic pentru preluarea din stradă a persoanelor care apelează la mila publică și a oamenilor străzii și predarea lor către centrul social al Direcției de Asistență Socială Timișoara.

Pe timpul sezonului rece numărul acestora scade simțitor, în ultima lună 75 de persoane fiind transportate de 197 de ori la centrul social, față de 110, predați  de 294 ori în luna precedentă.

Astfel de cazuri au fost semnalate și de cetățeni care au sesizat, spre exemplu, persoane care apelează la mila publică și persoane fără adăpost care s-au aciuit pe lângă magazine, farmacii, în Parcul Civic, în apropierea Pieței Iosefin, în zona străzii Pictor Ion Zaicu de lângă Parcul Botanic, în apropierea Catedralei Mitropolitane etc. Sosirea sezonului rece pune în dificultate aceste persoane, motiv pentru care Poliția Locală recomandă cetățenilor care le întâlnesc în special pe timp de noapte, când temperaturile sunt mai scăzute, să apeleze serviciul de urgență 112, în vederea preluării lor de către personalul specializat al Ambulanței.

De asemenea, cetățenii pot apela în continuare și Dispeceratul Poliției Locale Timișoara la numerele de telefon 0256.968 sau 0256.246.112 pentru preluarea cerșetorilor și oamenilor străzii și predarea lor către centrul social de pe Strada Telegrafului.

„Facem din nou apel către cetățeni să nu le mai ofere bani deoarece în acest fel îi menținem în stradă“, transmit reprezentanții Poliției Locale Timișoara.

Foto: Poliția Locală Timișoara

Citeste mai mult

Social

Campania „Bucurie la cutie“, ediția a V-a. Cum puteți să ajutați

Publicat

pe

Asociația „Inițiativă în Educație” (inEDU) a lansat în luna noiembrie 2025, ediția a V-a a campaniei umanitare „Bucurie la cutie”, o inițiativă devenită deja tradiție, care aduce magia Crăciunului în viețile copiilor din comunități vulnerabile. Anul acesta, ne propunem să ajungem la peste 1.200 de copii pentru care sărbătorile de iarnă nu înseamnă doar cadouri, ci mai ales speranță și încrederea că nu sunt uitați.

Campania este deschisă tuturor celor care doresc să dăruiască, dar în mod special ne adresăm profesorilor și educatorilor din școli, invitându-i să coordoneze grupuri de elevi în pregătirea pachetelor. Astfel, școlile pot deveni centre ale generozității, iar copiii implicați în actul de a dărui vor învăța lecții valoroase despre solidaritate și empatie.

Oricine dorește să participe se poate înscrie completând formularul online ( https://forms.gle/YaZH4G3qNxwtdcJe6 ) apoi va pregăti cutii ambalate festiv, care să conțină lucruri generice precum: pastă de dinți, periuță de dinți, săpun, prosop mic, ceva dulce, creioane colorate, carioci, caiet de desen, o felicitare/urare/desen, alte lucruri potrivite vârstei/genului (mǎnuşi, cǎciulǎ etc). Pe lângă obiectele donate, încurajăm adăugarea unei scrisori sau felicitări personalizate, pentru ca fiecare copil să primească și un mesaj de încurajare și afecțiune. Gândurile bune pot fi o adevărată sursă de inspirație pentru cei care le citesc, transformând fiecare pachet într-o experiență emoțională unică.

„Bucurie la cutie” nu este doar o campanie de colectare de cadouri, ci un simbol al solidarității comunității. Prin acest gest simplu, părinții acestor copii primesc nu doar un sprijin material, ci și alinarea că nu sunt singuri în fața dificultăților. De asemenea, profesorii și elevii implicați vor experimenta, la rândul lor, bucuria de a aduce zâmbete și de a face parte dintr-un efort comun pentru binele celorlalți.

Participarea este simplă: cei interesați sunt invitați să completeze formularul de înscriere disponibil online ( https://forms.gle/YaZH4G3qNxwtdcJe6 ). După înscriere, un voluntar al asociației va lua legătura cu participanții pentru a oferi toate detaliile necesare.

Cum puteți sprijini campania?

Pregătiți o cutie-cadou

Vă încurajăm, de asemenea, să transmiteți mesajul și colegilor dumneavoastră de la locul de muncă — companiile și echipele care aleg să se implice pot pregăti mai multe pachete, contribuind astfel la atingerea obiectivului nostru.

Contribuiți financiar

Dacă nu aveți timpul necesar pentru pregătirea unei cutii, puteți sprijini campania printr-o donație în contul Asociației Inițiativă în Educație – RO 63 INGB 0000 9999 0606 1986 cu mențiunea: Campanie „Bucurie la cutie” 2025.

Echipa organizației Inițiativă în Educație se va ocupa de realizarea pachetelor.

Dați vestea mai departe – link eveniment ( https://fb.me/e/8aS9ntvYj )

Uneori, cel mai simplu gest poate ajunge la cineva dispus să ajute. Orice distribuire contează.

Citeste mai mult

Social

Târgul de Crăciun „Bucuria Crăciunului” aduce comunitatea din Giroc împreună

Publicat

pe

Grădinița cu Program Prelungit Giroc organizează vineri, 4 decembrie 2025 între orele 15:00-18:00, un „Târg caritabil – Bucuria Crăciunului”, ce va avea loc în curtea instituției din comuna Giroc.

În cadrul evenimentului vor fi expuse și oferite spre vânzare cadouri şi decoraţiuni de Crăciun realizate manual, dulciuri şi produse tradiţionale, suveniruri, dar şi momente artistice susţinute de copii care vor cânta colinde. Conform afişului, fiecare achiziţie va avea dublu impact: sprijin pentru amenajarea curţii grădiniţei şi pentru un copil din comunitate.

Scopul caritabil: sprijin pentru un copil şi pentru spaţiul grădiniţei

Fondurile strânse vor avea două destinaţii importante: sprijin pentru un copil – micuţul Bogdan Matei, diagnosticat cu paralizie cerebrală cu pareză spastică, va beneficia de donaţii pentru continuarea terapiilor şi intervenţiilor necesare.

Amenajarea curţii grădiniţei

Evenimentul urmăreşte să implice comunitatea şi părinţii într-o investiţie directă în infrastructura educaţională a copiilor din Giroc.

De ce merită să participaţi?

Este o ocazie frumoasă de solidaritate locală: un eveniment în care părinţi, copii, cadre didactice şi comunitate lucrează împreună pentru binele comun. Veţi găsi cadouri unice – decorațiuni handmade, suveniruri şi dulciuri făcute cu suflet, potrivite pentru a da startul sărbătorilor.

Evenimentul este accesibil şi familial, situat în curtea grădiniţei din Giroc, pe Strada Trandafirilor nr. 59 (conform datelor instituției).

În plus, vizita aduce şi valori educative pentru copii – implicarea în comunitate, voluntariatul, empatia faţă de cei cu nevoi speciale.

Detalii utile pentru cei care vor să vină

Data: 4 decembrie 2025

Ora: 15:00-18:00

Locul: Curtea Grădiniței cu Program Prelungit Giroc (Str. Trandafirilor nr. 59, Giroc)

Participanţi vizaţi: părinţii, copiii, locuitorii comunei, oricine doreşte să susţină cauză.

Recomandări: multe produse pot fi realizate în ediţie limitată — merită să veniţi la începutul intervalului de timp. Ritualul colindelor va adăuga o atmosferă caldă de sărbătoare.

Context şi parteneri

Grădiniţa este o instituţie cu program prelungit bine înrădăcinată în comunitatea din Giroc, operând cu numeroase grupe de copii şi implicată activ în proiecte educaţionale şi comunitare.

Evenimentul este organizat cu sprijinul părinţilor copiilor de la grădiniţă, în colaborare cu Primăria Comunei Giroc, aşa cum apare pe afiş.

Dacă vă aflaţi în zona Timişoarei / Giroc vineri după-amiază, merită să faceţi o vizită — veţi putea să vă bucuraţi de atmosfera de sărbătoare, să susţineţi o cauză, şi să găsiţi cadouri cu suflet. În plus, veţi contribui la transformarea comunităţii locale şi la sprijinul unui copil care are nevoie de solidaritate.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite