Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Social

STUDIU. De la ce vârstă încep copiii să facă economii

Publicat

pe

Copiii din ziua de azi încep să pună bani deoparte mult mai devreme decât o făceau părinţii şi bunicii lor, iar cu primii bani economisiţi tinerii îşi cumpără cu precădere telefoane mobile şi accesorii, arată un studiu privind importanţa educaţiei financiare.

Nici o categorie de vârstă nu pune pe primul loc investiţiile pe termen lung, cum ar fi cele în educaţie, sănătate, pensii, însă merită remarcat că tinerii cu vârste între 16 şi 20 de ani alocă educaţiei sumele cele mai mari, arată coordonatoarea programului Şcoala de Bani.

Potrivit studiului, copiii din ziua de azi încep să economisească devreme, chiar de la vârsta de patru ani, pe când părinţii şi bunicii lor făceau acest lucru abia după 18 ani. Suma pe care o strâng cei mici este, în medie, între 350 şi 800 de lei pe an, cu care îşi cumpără biciclete, aparate foto sau jocuri video, iar cei care investesc cel mai mult în educaţie sunt adolescenţii cu vârste între 16 şi 20 de ani, arată un studiu realizat de o instituţie bancară.

`Studiul nostru arată cât de necesară este educaţia financiară. Nici o categorie de vârstă nu pune pe primul loc investiţiile pe termen lung, cum ar fi cele în educaţie, sănătate, pensii, însă merită remarcat că tinerii cu vârs­te între 16 şi 20 de ani alocă educaţiei sumele cele mai mari. Am sesizat şi o diferenţă în ce priveşte vârsta la care românii încep să pună bani deoparte: copiii şi tinerii de azi o fac la vârste timpurii, chiar de la patru ani, în timp ce copiii de dinainte de ‘89 s-au apucat abia în timpul liceului sau al facultăţii. Noi credem că mai sunt multe de făcut în ceea ce priveşte educaţia financiară a românilor, care trebuie să treacă dincolo de economisire, până la controlarea bugetului personal, stabilirea unor obiective de viaţă realiste şi asumarea unui comportament financiar calculat şi corect. Prin independenţă financiară se poate construi o viaţă mai bună”, spune Nicoleta Deliu, coordonatoarea programului Şcoala de Bani, o campanie de educaţie financiară lansată de BCR.

Potrivit studiului menţionat, primii bani strânşi de copiii între 11 şi 15 ani se duc pe biciclete şi patine cu rotile, apoi pe jucării, telefoane şi accesorii, în ordinea preferinţelor. În acelaşi timp, adolescenţii – cu vârste între 16 şi 20 de ani – preferă să-şi cheltuiască economiile pe telefoane şi accesorii, apoi pe cadouri şi studii.

Tot telefoanele şi accesoriile sunt destinaţii ale banilor economisiţi şi în cazul tinerilor între 21 şi 25 de ani, urmate de biciclete şi vacanţe, intrate pentru prima dată în acest top.

Românii între 26 şi 79 de ani au declarat că şi-au cheltuit primii bani economisiţi pe haine şi încălţăminte. Mobilele şi electrocasnicele intră în preferinţele de achiziţie pentru primii bani economisiţi abia de la 26 de ani şi urcă şi mai mult în topul preferinţelor odată cu vârsta.

Deşi preferinţele diferă de la o generaţie la alta, un top al investiţiilor din primele economii ale românilor de orice vârstă ar arăta astfel: haine şi încălţăminte, biciclete, cadouri, călătorii, investiţii în studii, telefoane şi accesorii, mobilă şi electrocasnice, laptop/calculator, jucării, maşină/şcoală de şoferi.

Şcoala de Bani este o campanie de educaţie financiară din România care a început în august şi se va încheia pe 18 octombrie, în cadrul căreia angajaţi din 100 de sucursale bancare ale BCR oferă cursuri gratuite privind economisirea, gestionarea bugetului personal, investiţiile sau împrumuturile.

În România, nu există un program de studiu sistematic, în şcoli, a noţiunilor care ţin de finanţele personale. Acest lucru face ca ţara noastră să ocupe ultimul loc în UE într-un sondaj Gallup pentru măsurarea nivelului de „alfabetizare” finan­ciară.

Potrivit rezultatelor sondajului, 78% dintre românii chestionaţi au picat testul care le cerea să răspundă corect la cel puţin trei din patru întrebări despre patru concepte financiare de bază: diversificarea riscului, inflaţia, aritmetica şi dobânda compusă.

Social

Un nou adăpost pentru oamenii străzii, la Timișoara. Cum puteți să anunțați dacă îi vedeți în frig

Publicat

pe

Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, în parteneriat cu Primăria Timișoara, deschide vineri, 20 decembrie 2024, un nou adăpost de urgență destinat să ofere îngrijire persoanelor vulnerabile, rămase să trăiască pe stradă.

Adăpostul va funcționa pe toată perioada iernii și va asigura protecție și asistență celor aflați într-o situație de risc.

„Suntem într-o perioadă cu temperaturi scăzute, când avem datoria să răspundem cu umanitate și să întindem o mână de ajutor celor care nu au un adăpost cald. În Timișoara e o mare presiune pentru astfel de servicii și de aceea deschidem un nou centru pentru cei aflați în condiții de risc, pe stradă. De multe ori, aceste servicii sunt vitale pentru ca mulți dintre ei să treacă cu bine peste iarnă”, spune primarul Dominic Fritz.

„Prin deschiderea acestui spațiu, ne dorim să oferim un refugiu celor mai vulnerabili membri ai comunității noastre, care se confruntă cu greutăți mari, în special pe perioada iernii. Acesta este un pas important în direcția protecției sociale, iar siguranța celor care vor beneficia de adăpost, dar și a locuitorilor din zonă, este garantată”, spune Emese Eszteró, directorul general al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.

Adăpostul de urgență este situat pe strada Martir Elena Nicoară nr.5 (fosta stradă Cântului), în incinta punctului termic nr.54, care se află în proprietatea Municipiului Timișoara și a fost atribuit spre folosință Direcției de Asistență Socială pentru o perioadă de un an. Adăpostul de urgență va funcționa 24/7. Funcționarea va fi asigurată de Complexul de Servicii Sociale „Sfântul Francisc”. Noul spațiu a fost pregătit corespunzător, au fost realizate procedurile de dezinsecție, dezinfecție și deratizare și va asigura un număr de 70 de locuri.

Adăpostul va fi supravegheat în permanență prin pază autorizată, garantând astfel un mediu sigur pentru persoanele cazate și pentru locuitorii din zonă.

Spațiul va oferi nu doar un adăpost temporar, ci și condiții de igienă, trei mese pe zi, asistență medicală primară, consiliere psihologică și suport emoțional, precum și consiliere în vederea obținerii unor drepturi, contribuind astfel la protejarea acestei categorii vulnerabile a populației. După deschidere, vor fi informate și celelalte instituții ale comunității locale, astfel încât să se poată aduce persoanele din stradă în adăpost și să fie protejate de condițiile meteorologice extreme.

Direcția de Asistență Socială are două centre destinate persoanelor fără adăpost care funcționează pe toată perioada anului, nu doar în sezonul rece: Centrul pentru Persoane fără Adăpost de pe strada Telegrafului nr. 8 și Centrul de Suport pentru Situații de Urgență/Criză de la Pădurea Verde. Ambele centre fac parte din Complexul de Servicii Sociale „Sfântul Francisc”.

Persoanele care au nevoie de adăpost se pot prezenta direct la locația adăpostului. De asemenea, la fel ca în fiecare an, autoritățile fac apel la timișorenii care observă persoane fără adăpost  rămase pe stradă să semnaleze acest lucru prin numărul de urgențe sociale al Direcției de Asistență Socială, 0356.981, sau prin apelarea numărului de urgență 112.

Citeste mai mult

Social

ÎNSCRIERI la Timotion 11, cea mai mare campanie de strângere de fonduri cu tematică sportivă din vestul României

Publicat

pe

Organizații, grupuri de inițiativă şi unități de învățământ public din judeţele Timiş, Arad, Caraş-Severin şi Hunedoara sunt invitate să depună proiecte până în data de 18 decembrie 2024, pentru a fi parte din cea mai amplă campanie filantropică cu o componentă sportivă din vestul ţării.

În această primă etapă, echipele își înscriu proiectele, iar anul acesta nu există un număr fix de proiecte care vor intra în cursă – lista proiectelor finaliste va fi stabilită de către membrii juriului, în funcție de calitatea aplicațiilor. Proiectele selectate pentru campania de strângere de fonduri vor fi anunțate pe data de 13 ianuarie.

Modalitatea de desfășurare a programului Timotion 2025 este simplă:

Proiectele selectate sunt prezentate pe platforma de donaţii www.timotion.ro.

În februarie se deschid campaniile de strângere de fonduri: fiecare alergător/biciclist, donează taxa de participare la cursă unuia din proiectele alese, de asemenea, poate mobiliza comunitatea sa de prieteni și susținători să doneze pentru unul sau mai multe proiecte. Se pot înregistra şi donaţii directe, care nu presupun implicarea în evenimentul sportiv.

Suport și Recunoaștere: Echipele de proiect beneficiază de suport și resurse pentru desfășurarea strângerii de fonduri, pentru că binele este un sport de echipă.

Evenimentul sportiv principal: În ziua de 11 mai 2025, comunitatea participă la evenimentul de alergare şi pedalare din Timişoara, întâlnind organizațiile și contribuind la atingerea obiectivului financiar al proiectelor.

„Timotion este o mişcare a comunității, care anul acesta vrea să facă bine la nivel regional. Ne dorim să mobilizăm şi diaspora internă să (re)descopere sentimentul implicării. De-a lungul timpului, comunitatea a oferit suport în strângerea de fonduri pentru iniţiative care sprijină copii cu afecțiuni cognitive și motorii, tineri defavorizați, vârstnici, persoane cu afecțiuni oncologice și alte boli grave, mame vulnerabile, protejarea mediului și a animalelor, dar și proiecte culturale sau educaţionale.

Încurajăm proiectele care își propun să rezolve o nevoie reală din comunitate și cu potențial de mobilizare a susținătorilor, indiferent de domeniu, activități sau categoria de beneficiari.” a declarat Daniela Chesaru, directoarea Fundației Comunitare Timişoara.

„Timotion deschide un nou deceniu de km de bine, după ce în ultimele 10 ediţii a adunat peste 30.000 de participanţi la curse, peste 1.200 voluntari, donaţii de peste 3.363.000 lei strânse pentru 155 de proiecte comunitare. Timotion urmărește să inspire comunitatea să adopte un stil de viață sănătos, în care mişcarea fizică este o opțiune, în acelaşi timp cu implicarea civică.” a declarat Alex Lorinţi, preşedintele Asociaţiei Alergotura.

De asemenea, în perioada 4 noiembrie – 6 decembrie, echipa Fundaţiei Comunitare Timişoara va oferi consiliere în redactarea proiectelor tuturor celor interesaţi de această oportunitate de susţinere.

Mai multe informații despre criteriile de selecție, ghidul aplicantului, formularul de aplicare şi sesiunile de consultări se găsesc la www.timotion.ro.

Fundaţia Comunitară Timişoara şi Asociaţia Alergotura sunt organizatorii campaniei şi evenimentului Timotion, care are loc la Timişoara anual, începând cu 2015.

Citeste mai mult

Social

Conferința „Modern Family Challenges” la Timișoara. PROGRAMUL evenimentului

Publicat

pe

În luna octombrie continuăm seria de conferințe educative „Modern Family Challenges” cu o ediție în Timișoara.

Sâmbătă, pe 5 octombrie, între orele 10:00 și 14:00, părinții din Timișoara sunt invitați să participe la o sesiune plină de informații utile și experiențe interactive, menite să sprijine educația și dezvoltarea noilor generații de părinți.

Intrarea este liberă, iar participanții vor avea ocazia să descopere sfaturi valoroase și să ia parte la experiențe interactive oferite de partenerii noștri.

Înscrierea se face pe platforma www.moderndads.ro, secțiunea Evenimente.

Conferința va debuta cu un moment introductiv dedicat provocărilor moderne ale familiei, urmat de o serie de prezentări și momente care vor aborda teme esențiale pentru părinții moderni: sănătatea fizică și emoțională a copilului, importanța jocului în dezvoltarea lui, educația financiară a copilului și bugetul familiei și multe altele.

Gabriela Maalouf, psiholog specializat în tehnici de inteligență emoțională și parenting, va discuta în cadrul prezentării „Cum să înțeleg emoțiile copilului meu?” despre modalități prin care părinții pot dezvolta o relație mai puternică și mai deschisă cu copiii lor, bazată pe înțelegerea profundă a emoțiilor și nevoilor celor mici, despre cum pot gestiona relația copiilor cu tehnologia și tantrumurile specifice vârstei. De asemenea, stilul de parenting specific părinților și relația de cuplu odată cu nașterea copilului, sunt elemente esențiale, care pot influența dinamica familiei.

PROGRAM EVENIMENT:

Cum să înteleg emoțiile copilului meu. Gestionarea în familie a tantrumurilor, crizelor de furie și accesul la ecrane, Gabriela Maalouf, Psiholog

Prevenția și trusa de prim ajutor în sezonul rece, Daniela Haidu, Dr Farmacist & Partener Young Living

Cea mai importantă conversație e și despre bani!  Roxana Nicoleta Baciu – Coordonator Zonal Comunicare, Profesor Scoala de Bani.

Family Talks: Joaca – formă de relaxare și de învățare pentru copil

Conferința este organizată în colaborare cu parteneri de încredere precum BCR & Școala de Bani, Young Living, Cappy și Mommy HAI.

Te așteptăm să ni te alături și să contribui, alături de noi, la creșterea unei generații de copii echilibrați și bine pregătiți pentru viitor!

Detalii suplimentare și înscriere pe: www.moderndads.ro/modern-family-timisoara/

Despre „Modern Family Challenges”

„Modern Family Challenges” este un proiect dezvoltat de agenția Creative Energy Corner și este dedicat susținerii părinților în provocările zilnice ale educației și dezvoltării copiilor, prin conferințe, workshop-uri și sesiuni de informare organizate în diferite orașe din România: București, Brașov, Iași, Cluj -Napoca.

Contact media & organizator: sofia.frunza@energycorner.ro

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite