Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Un nou proiect pentru Declarația unică și alte măsuri fiscale

Publicat

pe

Ministerul Finanţelor a publicat proiectul Ordonanţei de Urgenţă ce stabileşte regimul Declaraţiei unice prin care contribuabilii din diverse categorii vor depune un singur formular la Fisc, raportându-şi veniturile şi oferind baza de calcul pentru impozitul pe venit şi pentru contribuţiile sociale.

Declaraţia unică va trebui depusă, în 2018, până la data de 15 iulie, apoi – începând din 2019 – până la 15 martie. Noul formular înlocuieşte declaraţiile D200 – veniturile realizate din România, D201 – veniturile realizate din străinătate, D220 – venitul estimat/norma de venit, D221 – norme de venit în agricultură, D600 – venitul care reprezintă baza pentru contribuţiile de asigurări (CAS), D604 – stabilirea contribuţiile de asigurări sociale de sănătate (CASS) pentru persoanele fără venit şi D605 – stoparea CASS pentru persoanele fără venit.

Venituri din activităţi independente

Potrivit Notei de Fundamentare a proiectului normativ, sfera veniturilor din activităţi independente a fost revizuită în sensul excluderii veniturilor din drepturi de proprietate intelectuală şi tratării acestora în mod distinct în cadrul unei categorii de venituri separate. Pentru menţinerea facilităţii fiscale acordate persoanelor fizice cu handicap grav sau accentuat care beneficiau de scutirea de la plata impozitului pentru veniturile din activităţi independente, „este necesară precizarea în mod expres a scutirii veniturilor din drepturi de proprietate intelectuală obţinute de persoanele respective”, arată iniţiatorii proiectului.

Ca urmare a revizuirii sferei veniturilor din activităţi independente, este necesară precizarea în mod distinct a următoarelor aspecte tehnice:

– pentru veniturile din drepturi de proprietate intelectuală cota de impozit este de 10%;
– revizuirea definiţiei veniturilor obţinute din România;
– corelarea unor prevederi care cuprindeau alte aspecte referitoare la veniturile din drepturi de proprietate intelectuală.

„Contribuabilii care obţin venituri din activităţi independente pentru care venitul net anual se stabileşte pe baza normelor anuale de venit sau în sistem real au obligaţia să depună până la data de 15 martie inclusiv a anului următor celui de realizare a venitului Declaraţia unica privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice şi să completeze Capitolul, Secţiunea şi Subsecţiunea corespunzătoare. În cazul începerii activităţii în cursul anului fiscal, declaraţia se depune în termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului”, se arată în documentul citat.

Ulterior, „pe baza datelor din Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice, contribuabilii au obligaţia să determine venitul net anual estimat pe bază de norme anuale de venit sau în sistem real, pentru anul fiscal curent, şi să efectueze plata la bugetul de stat, până la data de 31 martie (inclusiv) a anului următor celui de realizare a venitului. În cazul contribuabililor care realizează venituri pentru care venitul net anual se stabileşte pe baza normelor anuale de venit, impozitul anual datorat reprezintă impozit final”, precizează proiectul.

În cazul în care în cursul anului curent contribuabilul efectuează plăţi integrale ale impozitului pe venitul estimat, aceştia beneficiază de un sistem de bonificaţii acordate în funcţie de data la care se face plata.

Potrivit documentului, „contribuabilii care obţin venituri din activităţi independente, impuşi pe bază de norme de venit, au dreptul să opteze pentru determinarea venitului net în sistem real, prin completarea Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice şi depunerea formularului la organul fiscal competent până la data de 15 martie, inclusiv, a anului următor expirării perioadei de 2 ani, începând cu anul 2019”. Iar contribuabilii care determină venitul net anual în sistem real au obligaţia recalculării acestuia pe fiecare sursă de venit, „prin deducerea din venitul net anual a pierderilor fiscale reportate”.

În vederea stabilirii impozitului anual pe veniturile determinate în sistem real, contribuabilii au următoarele obligaţii:

a) însumarea veniturilor nete anuale, respectiv venituri nete anuale recalculate, după caz, determinate pe fiecare sursă, în sistem real

b) determinarea venitului net anual impozabil prin deducerea din suma stabilită potrivit prevederilor lit. a) a contribuţiilor sociale obligatorii datorate potrivit prevederilor titlului V – Contribuţii sociale obligatorii, corespunzătoare veniturilor nete anuale stabilite în sistem real.

Totodată, contribuabilii care realizează, individual sau într-o formă de asociere, venituri/pierderi determinate în sistem real au obligaţia de a depune la organul fiscal competent Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice prin completarea corespunzătoare a Capitolului, Secţiunii şi

Subsecţiunii, pentru fiecare an fiscal, până la data de 15 martie, inclusiv, a anului următor celui de realizare a veniturilor.

Impozitul anual datorat se stabileşte de contribuabili în Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice, pentru veniturile nete anuale cumulate realizate în anul fiscal anterior, pentru care venitul net anual se determină în sistem real, în baza datelor din contabilitate, prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului net anual impozabil.

Plata impozitului anual datorat pentru venitul net anual impozabil/ câştigul net anual impozabil, se efectuează la bugetul de stat, până la data de 15 martie a anului următor celui de realizare a venitului.

Din țară

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”. Dotări pentru unitățile educaționale din comuna Peciu Nou

Publicat

pe

privind începerea proiectului cu titlul „DOTAREA CU MOBILIER,ECHIPAMENTE DIDACTICE SI TIC A UNITĂȚILOR EDUCAȚIONALE DIN U.A.T. COMUNA PECIU NOU”, cod F-PNRR-Dotari-2023-0760,

Finanțat prin PLANUL NAȚIONAL DE REDRESARE ȘI REZILIENȚĂ – Pilonul VI. Politici pentru noua generație – Componenta C15: Educație

Numele beneficiarului: COMUNA PECIU NOU

Obiectivele proiectului

„DOTAREA CU MOBILIER,ECHIPAMENTE DIDACTICE SI TIC A UNITĂȚILOR EDUCAȚIONALE DIN U.A.T. COMUNA PECIU NOU” va contribui la atingerea obiectivelor priorității de investiție PNRR prin dotarea:

Liceului Teoretic PECIU NOU cu echipamente TIC a 1 laborator de informatica (nou creat la nivel gimnazial), a 33 Sali de clasa (7 grădinița, 18 scoală 0-VIII si 8 liceu) si a 1 laborator de științe (chimie) (nou creat la nivel gimnazial) si dotarea cu mobilier si materiale didactice a 1 laborator de informatica (nou creat la nivel gimnazial), a 33 Sali de clasa (7 grădinița, 18 scoală 0-VIII si 8 liceu), a 1 laborator de științe (chimie) (nou creat la nivel gimnazial), a 1  cabinet școlar (nou creat la nivel gimnazial), a 1 cabinet psihopedagogic (nou creat la nivel gimnazial) si a 1 sala de sport (nou creata la nivel gimnazial).

Valoarea totala a proiectului este 2.083.257,45 lei, din care finanțarea nerambursabila este 2.083.257,45 lei

Data începerii proiectului este 04.08.2023

Data finalizării proiectului este 30.09.2025

Codul proiectului F-PNRR-Dotari-2023-0760

Contact: DRAGAN GABRIEL RAZVAN – Primar, tel/fax +40256414500 / +40256414826, e-mail: contact@primariapeciunou.ro

Citeste mai mult

Administrație

Consiliul Județean Timiș dă undă verde pentru construcția noului Pod al Turcului în Parța

Publicat

pe

În cadrul ultimei ședințe a Consiliului Județean Timiș, a fost aprobată documentația tehnico-economică aferentă investiției publice privind execuția unui nou pod pe DJ 593B, în dreptul localității Parța, la kilometrul 5+000. Proiectul vizează înlocuirea actualului „Pod al Turcului”, o construcție istorică realizată din zidărie de piatră în anul 1955, care se află într-o stare avansată de degradare.

Podul existent, construit pe piloni de lemn, a fost grav afectat de trecerea timpului și de condițiile climatice extreme, fiind considerat în prezent impropriu pentru circulația rutieră. De altfel, traficul pe pod a fost suspendat încă din luna octombrie 2022, din motive de siguranță, măsura fiind una necesară pentru prevenirea oricăror incidente. În trecut, podul a fost închis temporar doar în situații excepționale, precum creșterea nivelului râului Timiș, care ajungea să acopere în totalitate structura.

Studiul de fezabilitate pentru noul pod a fost elaborat de societatea S.C. IRICONSTRUCT S.R.L., iar investiția se ridică la valoarea de 31,2 milioane de lei – echivalentul a peste 6 milioane de euro. Noua construcție va înlocui definitiv vechiul pod și va asigura reluarea în condiții optime a circulației pe DJ 593B, arteră importantă pentru locuitorii din zona Parța și pentru traficul regional.

Durata estimată pentru realizarea lucrărilor este de șase luni de la momentul demarării execuției, ceea ce înseamnă că, în cel mai optimist scenariu, locuitorii ar putea beneficia de noul pod înainte de finalul acestui an.

„Este un proiect vital pentru comunitatea noastră. Închiderea Podului Turcului a creat un disconfort major pentru locuitori și a afectat mobilitatea în zonă. Ne bucurăm că, în sfârșit, acest obiectiv intră în linie dreaptă”, a declarat primarul comunei Parța, Daniel Drăgan.

Prin această investiție, Consiliul Județean Timiș își reafirmă angajamentul față de modernizarea infrastructurii rutiere și față de siguranța cetățenilor. Noul pod de la Parța promite nu doar o circulație fluidizată, ci și un standard crescut de durabilitate și securitate pentru următoarele decenii.

Citeste mai mult

Locale

Grădiniță nouă – un proiect european de succes la Peciu Nou

Publicat

pe

Într-o perioadă în care educația timpurie devine tot mai importantă, comuna Peciu Nou din județul Timiș oferă un exemplu de dezvoltare durabilă și investiție inteligentă în viitorul copiilor.

O nouă grădiniță, realizată la cele mai înalte standarde europene, a fost finalizată în această localitate prin accesarea fondurilor europene – un proiect de suflet dus la bun sfârșit de către Primăria Peciu Nou.

Noua unitate de învățământ preșcolar nu este doar o clădire modernă, ci o expresie clară a seriozității cu care echipa Primăriei Peciu Nou tratează educația și dezvoltarea comunității. De la inițierea proiectului și până la finalizarea lucrărilor, primarul Gabriel DRĂGAN s-a implicat activ, asigurând o coordonare eficientă între toate părțile implicate: echipa de implementare din primărie, consultantul de proiect, executantul lucrărilor și, nu în ultimul rând, dirigintele de șantier titular – inginerul Daniel RUSU, alături de partenerii săi.

Dotări la standarde europene pentru un viitor mai bun

După finalizarea tuturor procedurilor de recepție și autorizare, grădinița își va deschide porțile în decursul acestui an pentru copiii din Peciu Nou. Noua instituție este dotată cu toate facilitățile necesare pentru desfășurarea unui act educațional de calitate: sisteme moderne de supraveghere video, instalații anti-incendiu de ultimă generație, încălzire în pardoseală, săli de clasă spațioase și luminoase, grupuri sanitare moderne și un spațiu de joacă generos.

„Este o unitate de învățământ la cele mai înalte standarde, începând de la supraveghere video, anti-incendiu, până la încălzire în pardoseală şi toate facilitățile necesare”, a declarat primarul Gabriel DRĂGAN, subliniind grija față de condițiile oferite micilor locuitori ai comunei.

Un viitor construit cu viziune și muncă

Succesul acestui proiect reflectă nu doar o bună capacitate de atragere și gestionare a fondurilor europene, ci și o mentalitate modernă în administrația locală – o abordare care pune accent pe sustenabilitate, calitate și binele comunității.

Această grădiniță nu este doar o clădire, ci o investiție în viitorul comunei Peciu Nou. Un exemplu elocvent că, prin seriozitate și muncă susținută, se pot realiza lucruri deosebite chiar și în mediul rural din România.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite