Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Business

Amnistie fiscală. Firmele, scutite de dobânzi, penalități și accesorii dacă își plătesc restanțele

Publicat

pe

Guvernul a aprobat amnistia fiscală propusă de Ministerul Finanţelor pentru dobânzi, penalităţi şi alte accesorii datorate de firmele care vor achita principalul restanţelor până la data de 15 decembrie 2020, măsură care va sprijini mediul de afaceri lovit de criza Covid-19 şi va avea un efect pozitiv asupra încasărilor bugetare din acest an, a informat ministerul, care estimează un impact bugetar pozitiv de până la 2 miliarde de lei.

„Principalele beneficii ale introducerii amnistiei sunt relansarea economiei şi depăşirea unor probleme economice ale contribuabililor, precum şi diminuarea datoriilor acestora. Prin aprobarea amnistiei se are în vedere încasarea obligaţiilor bugetare restante la 31 martie 2020, precum şi obligaţiile bugetare cu termene de plată între 1 aprilie 2020 si 15 decembrie 2020, astfel că, pe de o parte, anularea accesoriilor sprijină contribuabilii care pot folosi lichidităţile de care dispun pentru continuarea activităţii afectată direct sau indirect de criza Covid – 19 şi permite curãţarea bilanţurilor de datorii, iar pe de altă parte, se asigură o creştere a veniturilor la bugetul general consolidat”, arată un comuniat emis vineri de Ministerul Finanţelor Publice.

MFP estimează un impact bugetar pozitiv de până la 2 miliarde de lei.

Cei mai mulţi beneficiari sunt din sectorul economic privat.

Facilităţile fiscale vizează toţi contribuabilii care au datorii restante la 31 martie 2020 (persoane fizice, juridice, persoane fizice care desfăşoarã activităţi economice sau profesii libere, entitãţi fãrã personalitate juridică, instituţii publice, etc).

Ordonanţa de Urgenţă elaborată de MFP reglementează patru tipuri de facilităţi fiscale şi acoperă toată situaţiile cu care se pot confrunta contribuabilii.

„Măsura 1 – Anularea dobânzilor, penalităţilor şi a tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale, restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, în cazul contribuabililor care la această dată au în sold atât obligaţii bugetare accesorii cât şi obligaţii bugetare principale. În acest caz, pentru a beneficia de măsura anulãrii accesoriilor, contribuabilii trebuie să plătească obligaţiile bugetare principale restante la 31 martie 2020, să achite obligaţiile curente (cele născute dupã 31 martie 2020), să depună toate declaraţiile fiscale şi să depună cererea de anulare a accesoriilor până la 15 decembrie 2020″, arată Ministerul de Finanţe.

Cu alte cuvinte, la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, contribuabilul nu trebuie să mai aibã niciun fel de datorie, cu excepţia accesoriilor care se anulează.

„Măsura 2 – Anularea dobânzilor, penalitãţilor şi a tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale, declarate suplimentar de debitor prin declaraţie rectificativã, cu scadenţă anterioară datei de 31 martie 2020 inclusiv. În acest caz, contribuabilii care consideră că sunt erori în sumele declarate iniţial pot depune declaraţie rectificativă prin care sã declare obligaţiile suplimentare şi pot beneficia de anularea accesoriilor aferente obligaţiilor declarate suplimentar dacã plãteşte aceste obligaţii, precum şi obligaţiile curente (cele nãscute dupã 31 martie 2020), depune toate declaraţiile fiscale şi, bineînţeles, depune cererea de anulare a accesoriilor pânã la 15 decembrie 2020″, precizează ministerul.

O altă facilitate este Măsura 3 – Anularea dobânzilor, penalităţilor şi a tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale cu scadenţe anterioare datei de 31 martie 2020 inclusiv dacă la această dată contribuabilul are în sold doar accesorii iar obligaţiile bugetare principale au fost stinse. În acest caz, pentru a beneficia de măsura anulării accesoriilor, contribuabilii trebuie să plătească obligaţiile curente (cele născute dupã 31 martie 2020), să depună toate declaraţiile fiscale si să depună cererea de anulare a accesoriilor pânã la 15 decembrie 2020.

Măsura 4 – Anularea dobânzilor, penalităţilor şi a tuturor accesoriilor aferente obligaţiilor bugetare principale cu scadente anterioare datei de 31 martie 2020 inclusiv, stabilite prin decizie de impunere emisã ca urmare a inspecţiei fiscale sau verificãrii situaţiei fiscale personale, care este în curs de derulare la data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenţã.

În acest caz, contribuabilii care la data intrãrii în vigoare a ordonanţei au în derulare o inspecţie fiscalã ori o verificare a situaţiei fiscale personale pot beneficia de anularea accesoriilor aferente obligaţiilor stabilite suplimentar de organul de control dacã plãtesc aceste obligaţii pânã la termenul de platã stabilit în decizia de impunere şi dacã depun cererea de anulare a accesoriilor în termen de 90 de zile de la data comunicãrii deciziei, indiferent dacã acest control a fost finalizat pânã la 15 decembrie 2020 sau ulterior acestei date.

Aceste facilitãţi fiscale pot fi aplicate şi de autoritãţile administraţiei publice locale, opţional, în situaţia în care consiliul local stabileşte, prin hotãrâre, aplicarea acestor prevederi, precum şi procedura aplicabilã.

Facilitãţile fiscale sunt aplicate şi de alte autoritãţi sau instituţii publice care administreazã obligaţii bugetare, în sensul cã şi aceste entitãţi anuleazã accesoriile pentru obligaţiile bugetare pe care le administreazã, dacã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de ordonanţa de urgenţã.

Contribuabilii pot notifica organului fiscal intenţia de a beneficia de anularea accesoriilor. În acest caz, pentru accesoriile ce pot forma obiectul anulãrii se instituie un regim special de administrare. Pentru debitorii care nu au notificat organul fiscal pentru a beneficia de anularea accesoriilor, dobânzile, penalitãţile şi toate accesoriile care pot fi anulate şi care au fost achitate dupã data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenţã, se restituie, la cerere, potrivit Codului de procedurã fiscalã.

În cazul contribuabililor pentru care au fost instituite popriri la data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenţã, în scopul acordãrii posibilitãţii de a beneficia de anularea accesoriilor se reglementeazã posibilitatea contribuabilului de a efectua plãti din sumele indisponibilizate ca efect al popririi.

Dacã îndeplineşte condiţiile, un contribuabil poate beneficia de anularea accesoriilor în oricare dintre facilitãţile fiscale menţionate anterior. Astfel, un contribuabil poate sã cumuleze toate facilitãţile dacã pânã la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, îndeplineşte condiţiile prevãzute de ordonanţa de urgenţã.

Contribuabilii care la data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenţã beneficiazã de eşalonare la platã pot beneficia de facilitãţile fiscale dacã îndeplinesc condiţiile impuse de ordonanţã, pe de o parte, iar pe de altã parte, doresc şi menţinerea eşalonãrii la platã, ori dacã finalizeazã eşalonarea pânã la 15 decembrie 2020, textul ordonanţei fãcând distincţie între aceste situaţii.

Business

„Dualul contează. Meseria construiește România Viitorului”. START înscrieri pentru Gala Inovației și Performanței în Învățământul Dual

Publicat

pe

Asociația Hands Across România (HAR), în parteneriat cu Consiliul Județean Timiș, Primăria Municipiului Timișoara și Ministerul Educației și Cercetării, anunță deschiderea înscrierilor pentru Gala Inovației și Performanței în Învățământul Dual, ce se va desfășura la Timișoara, pe 16 octombrie 2025.

Evenimentul reprezintă o premieră națională: prima gală dedicată excelenței și inovației în învățământul profesional dual din România. Este un moment de recunoaștere a elevilor, profesorilor, companiilor și instituțiilor care contribuie activ la consolidarea unui sistem educațional modern și relevant pentru piața muncii și pentru dezvoltarea economică a țării.

Într-un context în care cifrele privind participarea elevilor și implicarea companiilor în sistemul dual se află în scădere, Gala vine să transmită un mesaj puternic: dualul contează. Este nevoie de motivație, vizibilitate și exemple de succes care să demonstreze că această formă de educație reprezintă o reală oportunitate pentru tineri, pentru comunități și pentru România viitorului.

„Prin această gală, aducem împreună povești de succes, oameni care fac diferența și parteneriate care dau rezultate. Este momentul să arătăm că dualul nu este doar o alternativă, ci o alegere strategică pentru România Viitorului. Vrem ca prin acest eveniment să consolidăm încrederea în sistemul dual și să încurajăm tot mai mulți elevi, părinți, profesori și angajatori să se alăture acestei misiuni”, a declarat Mihaela Sandu, președintele Asociației Hands Across România.

Participanții pot candida sau nominaliza în următoarele categorii:

Meseriașul Anului – elevi/absolvenți din învățământul dual cu rezultate remarcabile, modele de inspirație pentru colegi și comunitate.

Profesor Mentor al Anului – profesori și tutori de practică ce inovează în procesul educațional și formează generații de profesioniști.

Compania care Schimbă Destine – angajatori care investesc în formarea tinerilor și în oportunități de incluziune socială și profesională.

Parteneriat de Excelență Educație–Industrie – colaborări școală–companie cu rezultate concrete în pregătirea și angajarea tinerilor.

Meseriașul Publicului – premiu special, decis prin vot online dintre finaliștii categoriei „Meseriașul anului”.

Toți cei interesați – elevi, absolvenți, cadre didactice, companii sau instituții – sunt invitați să se înscrie sau să facă nominalizări, completând fișa de candidatură disponibilă pe site-ul oficial al Galei. Regulamentul oficial și formularul de candidatură pot fi consultate aici: www.handsacross.ro/gala2025.

Înscrierile sunt deschise în perioada 9 septembrie – 5 octombrie 2025.

Participarea la Gala Inovației și Performanței în Învățământul Dual – „Dualul contează. Meseria construiește România Viitorului” oferă vizibilitate națională, recunoaștere publică și oportunitatea de a deveni parte a unei comunități de lideri și inovatori în educația duală. Finaliștii și laureații vor fi prezentați în cadrul evenimentului și promovați în rețeaua de parteneri instituționali și privați.

Pentru informații suplimentare: Georgeta Petrovici – 0745.830.362

Despre Hands across Romania

Asociația Hands across Romania este un promotor recunoscut al învățământului tehnologic dual, dezvoltând inițiative educaționale, de comunicare publică și advocacy care conectează elevii, școlile și mediul economic. Din 2016 până în prezent, organizația a ajuns anual la peste 15.000 de elevi și părinți din întreaga țară prin sesiuni de informare, ateliere vocaționale, materiale educaționale și campanii de vizibilitate dedicate promovării rutelor profesionale duale. De asemenea, susținem ateliere de formare pentru diriginți și consilieri școlari pentru a ghida elevii spre ruta tehnologică.

Asociația este membră The European Alliance for Apprenticeships (EAfA), Pact for Skills și membru în consiliul director al Federației Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copil (FONPC).

Prin toate aceste eforturi, Hands Across Romania contribuie la construirea unui ecosistem educațional incluziv, adaptat nevoilor reale ale economiei și ancorat în exemple de excelență. Organizația susține public măsuri legislative și administrative care sprijină elevii, precum bursa tehnologică, infrastructura modernă și orientarea vocațională timpurie.

Citeste mai mult

Secretul succesului

„Zilnic 100 de coșuri, chiar și în concediu” – Lecția de perseverență a lui Ștefan Iepure

Publicat

pe

Timișoara – Într-o epocă în care copiii sunt atrași mai degrabă de ecrane decât de efort, povestea lui Ștefan Iepure, un adolescent de 14 ani din Timișoara, e dovada vie că pasiunea, disciplina și susținerea potrivită pot construi viitorul unui campion – pas cu pas, coș cu coș.

Ștefan Iepure, un tânăr pasionat de baschet, și-a făcut un obicei pe care puțini ar reuși să-l țină: în fiecare zi, aruncă la coș până reușește cel puțin 100 de coșuri. Nu contează dacă e frig sau cald, dacă are chef sau nu.

Și nu o face pentru că îl obligă cineva. O face pentru că și-a dat o promisiune: să fie mai bun decât a fost ieri.

„Adevărata competiție nu este cu ceilalți, ci cu tine însuți”, spune Ștefan, iar prin exemplul său arată ce înseamnă disciplina și determinarea.

Zi după zi, el își depășește limitele, transformând fiecare aruncare într-un pas către propria versiune mai bună.

Într-o lume în care succesul este adesea asociat cu medalii și podiumuri, Ștefan ne amintește că rezultatele mari se construiesc în tăcere, cu răbdare și perseverență.

Performanță dublă la Partizan Camp, Serbia

Recent, Ștefan a reprezentat România cu onoare la Partizan Basketball Camp din Serbia, una dintre cele mai prestigioase tabere de baschet pentru juniori din Europa.

A obținut:

Medalia de aur la proba de shooting, cu un scor impresionant de 19 puncte

Medalia de argint la proba de 1 vs 1, demonstrând viteză, viziune și spirit competitiv

Rezultatele nu au venit întâmplător. Ele sunt rodul unui antrenament zilnic riguros, desfășurat sub îndrumarea atentă și profesionistă a antrenorului său, Toroman Radenko, care îl ghidează în cadrul clubului SCM Timișoara U14.

Antrenament și în vacanță: când pasiunea nu ia pauză

Chiar și acum, aflat în vacanță în Turcia, Ștefan își respectă rutina: 100 de coșuri reușite pe zi. Fie că e pe un teren improvizat, pe asfalt fierbinte sau lângă un hotel, își ia mingea și… continuă.

Nu pentru că trebuie. Ci pentru că a ales.

Pentru că în mintea și inima lui, visul de a deveni un jucător profesionist nu intră niciodată în concediu.

Trei lecții mari dintr-un exemplu mic (dar puternic):

  1. Perseverența e mai rară decât talentul. Talentul deschide uși. Dar perseverența le ține deschise.
  2. Succesul se antrenează. Nu există magie. Există doar repetiție zilnică, sub ghidaj bun.
  3. Modelele adevărate nu se nasc în fața camerelor. Se nasc în liniște, în spatele blocului, cu mingea în mână și cu o promisiune în suflet: să fii mai bun decât ieri.

Ștefan – un nume de urmărit

Cu susținerea familiei, îndrumarea atentă a antrenorului Toroman Radenko și o voință de fier, Ștefan Iepure nu este doar un sportiv promițător, ci și un exemplu pentru tinerii din Timișoara și din toată țara.

Acest articol este o invitație la reflecție pentru toți cei care lucrează cu tineri: părinți, profesori, antrenori. Performanța nu se predă – se inspiră. Și se construiește.

Zilnic.

Respect, Ștefan! Ne inspiri să înțelegem că succesul nu se câștigă, ci se antrenează.

Citeste mai mult

Business

Adaptabilitatea și Succesul în Afaceri – Tema centrală la întâlnirea BIZZ.CLUB Timișoara

Publicat

pe

TIMIȘOARA, 25 martie 2025 – Marți, la elegantul ZET Hotel din Timișoara, a avut loc o nouă ediție a întâlnirii BIZZ.CLUB Timișoara – Grupa #Evolve, eveniment dedicat antreprenorilor care doresc să evolueze constant și să își dezvolte afacerile într-un mod sustenabil.

Tema principală a întâlnirii a fost adaptabilitatea ca pilon al succesului în afaceri, un subiect extrem de relevant într-un mediu economic dinamic și imprevizibil. Momentul educațional a fost susținut de Kinga Kroth – Madarász, o profesionistă recunoscută pentru expertiza sa în domeniul dezvoltării personale și business coaching. Prezentarea sa a oferit perspective valoroase despre cum pot liderii de afaceri să navigheze prin schimbări, menținându-și echipele motivate și obiectivele clare.

În cadrul sesiunii Spotlight, atenția a fost îndreptată către Camelia Sabina Pau, un avocat de succes din Timișoara, care a împărtășit din experiența sa profesională și a subliniat importanța adaptabilității și în domeniul juridic, unde schimbările legislative și nevoile clienților cer o reacție rapidă și bine fundamentată. Inteligența artificială începe sa devină o provocare şi pentru avocați iar felul în vor şti să profite de noua tehnologie vor avea avantaje majore.

Evenimentul s-a încheiat cu o sesiune informală de networking – o cafea savurată în compania unor idei proaspete, inspirație autentică și discuții valoroase între antreprenori din diverse domenii. Atmosfera a fost una energizantă, propice schimbului de experiențe și consolidării relațiilor de afaceri.

BIZZ.CLUB Timișoara – Grupa #Evolve continuă să demonstreze că educația antreprenorială, conexiunile autentice și deschiderea către schimbare sunt ingredientele-cheie ale unui ecosistem de afaceri sănătos și prosper.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite