Ne găsiți și pe:

Business

Creștere de peste 80% a împăcărilor dintre bănci și consumatori în cadrul CSALB

Publicat

pe

Negocierile dintre consumatori și bănci derulate în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) au decurs anul acesta mult mai rapid, iar numărul dosarelor finalizate cu împăcarea părților a crescut cu peste 80% față de prima jumătate a anului 2020.

Rezultatul negocierilor păstrează același trend crescător. La jumătatea anului, beneficiile rezultate din negocieri sunt de peste 800 de mii de euro, cea mai mare sumă semestrială de la înființarea Centrului. Practic, 95% dintre negocierile purtate în acest an s-au încheiat prin acceptarea de către consumatori și bănci a soluțiilor propuse de conciliatori.

„Anul acesta observăm o disponibilitate mai mare a consumatorilor și băncilor de a negocia și de a face unele compromisuri pentru păstrarea relațiilor contractuale, evitarea proceselor în instanță și pentru beneficiilor obținute de ambele părți, până la urmă. Printre veștile bune este și aceea că, începând cu luna iunie, s-au reluat negocierile purtate la sediul CSALB, la care participă consumatori, reprezentanți ai băncilor și conciliatori. Revenind la cifre, putem vedea o diferență importantă față de anul 2020. Dacă în primele șase luni ale anul trecut existau 116 negocieri încheiate cu împăcarea părților, anul acesta sunt 211 cazuri în care părțile s-au împăcat în primul semestru. Cu alte cuvinte, 92% din dosarele de negociere formate anul acesta sunt deja soluționate, față de doar 50% în aceeași perioadă a anului trecut, lucru care arată că mecanismele de soluționare alternativă ale băncilor s-au perfecționat, iar disponibilitatea părților de a ajunge la o înțelegere este mai mare. La nivelul cererilor, situația este asemănătoare cu cea de anul trecut, însă aici ar fi nevoie de câteva recomandări pentru consumatori. Ei trebuie să știe că o cerere de negociere care este trimisă fără detalii minimale despre situația creditului, a familiei sau împrumutatului, are șanse mici să fie acceptată de bancă. În schimb, o cerere detaliată, însoțită și de copii ale documentelor justificative pentru situația invocată, poate impulsiona calitatea actului de negociere și disponibilitatea băncilor de a veni cu soluții pentru rezolvarea problemelor semnalate de consumatori. În plus, acest lucru l-ar ajuta și pe conciliator, cel care conduce negocierile, să propună o soluție mai bună, la finalul concilierii”, spune Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

RECOMANDĂRI PENTRU REDACTAREA CERERILOR DE CĂTRE CONSUMATORI

Cererile adresate CSALB să fie completate cu suficient de multe informații pentru a putea fi analizate de comercianți;

Consumatorii să transmită în timp scurt informațiile sau documentele solicitate de comerciant sau conciliator, în vederea soluționării cererilor sau negocierilor înregistrate la CSALB;

Sunt esențiale completarea cu atenție  a datelor de contact (CNP, e-mail, număr de telefon) și verificarea corespondenței electronice pentru demararea sau continuarea procedurii de conciliere;

Deoarece mai mulți consumatori au solicitat eliminarea clauzelor abuzive din contractele de credit, le reamintim că în cadrul CSALB se pot renegocia clauzele contractuale, însă în cadrul concilierii nu se poate stabili că anumite clauze contractuale sunt abuzive sau nu (doar instanțele de judecată pot face acest lucru);

Consumatorii trebuie să detalieze în cerere situația în care se află: probleme medicale, situație familială cu probleme, scăderea veniturilor sau creșterea cheltuielilor. Apoi, să depună documente care să susțină ceea ce au prezentat;

Nu este nevoie de studii juridice, de invocarea unor legi sau de o analiză a clauzelor contractuale pentru a depune o cerere. Situația personală trebuie descrisă sintetic, detaliat, în cuvinte simple;

Cererile trebuie sa fie adresate unui singur comerciat. Sunt consumatori care au trecut mai mulți comercianți în aceeași cerere, iar o cerere nu poate avea mai mulți destinatari. În schimb, un consumator poate trimite mai multe cereri către unul sau mai mulți comercianți;

Consumatorii pot completa cererea accesând site-ul www.csalb.ro;

Consumatorii pot obține informații despre cererile sau dosarele în care se află, transmitând un e-mail către office@csalb.ro.

REZULTATUL NEGOCIERILOR CONSUMATORI-BĂNCI/IFN-URI

Numărul de cereri înregistrate în S1 2021 se menține la un nivel aproximativ egal cu perioada S1 2020. Afluxul de cereri este determinat, în continuare, de criza sanitară. Mulți consumatori au intrat în șomaj sau activitatea lor a fost suspendată, ceea ce i-a determinat să solicite fie aplicarea moratoriilor legale (în prima perioada a anului), fie identificarea unei soluții de reechilibrare a obligațiilor contractuale. Din totalul cererilor primite până la finalul S1 2021, 781 adresau diverse spețe în relația cu banca, în vreme ce 448 vizau diferite aspecte ale relației consumatorilor cu IFN-urile.

Ponderea cererilor adresate IFN-urilor este din ce în ce mai mare. Dacă în S1 din 2020 era de 22% din total, în S1 din 2021 ponderea este de 36%. Din păcate, doar 3 cereri adresate IFN-urilor au fost acceptate spre negociere în S1 din 2021, față de 11 în aceeași perioadă a anului trecut. În același timp, numărul de cereri adresate băncilor a scăzut în perioada primului semestru al acestui an: de la puțin peste 1.000 de cereri/S1 2020, la doar 781 cereri/S1 2021 (scădere de aproximativ 25%).

Totodată, până la finalul S1 2021 103 cereri au fost soluționate amiabil de către comercianți, după sesizarea CSALB (comercianții au negociat direct cu consumatorii), respectiv 81 de cereri soluționate amiabil în relația cu băncile și 22 cereri soluționate amiabil de către IFN-uri.

Evoluția ultimilor ani indică o scădere semnificativă a numărului de cereri refuzate de bănci, dintre cele înregistrate de CSALB: de la 80% în 2016, la 45% în 2018 și 28% în 2020. În primele șase luni ale anului 2021, procentul cererilor clasate nejustificat de către bănci a scăzut la 18% din totalul cererilor trimise, iar recomandarea CSALB către bănci și IFN-uri este ca procentul de clasare să se mențină sub 20% până la finele anului. Este un obiectiv realizabil, cu atât mai mult cu cât sunt deja bănci mari în cazul cărora rata de respingere a cererilor, fără un motiv întemeiat, este de sub 10% ori chiar sub 5%.

Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Business

DGFP Timișoara anunță: Spațiul Privat Virtual, obligatoriu de la 1 martie 2022

Publicat

pe

Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Timișoara reamintește contribuabililor că, potrivit OG nr. 11/2021 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală şi reglementarea unor măsuri fiscale, începând cu data de 1 martie 2022, pentru transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente  către organele fiscale,  înrolarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) devine obligatorie pentru următoarele categorii de contribuabili:

–        persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică;
–        persoane fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent în una din formele prevăzute de OUG nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, cu modificările și completările ulterioare .

Înregistrarea în serviciul „Spațiul Privat Virtual” se face accesând pagina principală a ANAF (www.anaf.ro), secțiunea „Servicii Online”, „Înregistrare/Înrolare persoane fizice și juridice în SPV”.

Totodată, potrivit actului normativ menționat mai sus, în situația în care începând cu 1 martie 2022 contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distantă a cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente și le vor depune în format letric, organul fiscal central nu le va lua în considerare, procedând la notificarea acestora cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distantă.

Înrolarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) oferă persoanelor fizice și juridice toate facilitățile comunicării la distantă a actelor administrative fiscale emise în formă electronică, precum și a altor informații și înscrisuri în legătură cu situația financiară și fiscală proprie a acestora.

Citeste mai mult

Afaceri de succes in Timisoara

bizz.club Timișoara. Cum să dai Culoare Vieții de Antreprenor cu Adriana Dobriceanu

Publicat

pe

Marți, 18 Ianuarie, a avut loc o nouă ședință bizz.club Timișoara, în cadrul căreia Adriana Dobriceanu, CEO Rofix Color Design, ne-a vorbit despre „Cum să dai Culoare Vieții de Antreprenor”.

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea ce oferă unic clienților lor, apoi a avut loc schimbul de referințe.

După deschiderea ședinței și prezentarea participanților a urmat momentul de Spotlight împreună cu Nicolas Valentin Neculai, de la Continental Berries SRL.

El ne-a povestit despre noile investiții pe care le face pentru creșterea zonei în care se află și ne-a arătat cum construiește un parc unic în România pentru a dezvolta un ecosistem de care să se bucure românii. Parcul se va numi BerryLand unde membrii bizz.club sunt invitați în momentul în care va fi deschis.

Nicolas ne-a mai arătat cum a crescut business-ul și cum după ce a venit din Spania a reușit să aducă valoare zonei din care face parte.

 La momentul de training, Adriana Dobriceanu, CEO Rofix Color Design, ne-a vorbit despre „Cum să dai Culoare Vieții de Antreprenor”.

Într-un interviu moderat de Călin Iepure, Adriana ne-a vorbit despre cum a ajuns să fie un antreprenor de succes, de la o tânără ambițioasă care își punea foarte multe ținte și își dorea să schimbe lumea.

Ea a creat o echipă puternică și a ajuns la o cifră de afaceri impresionantă, aici în Timișoara.

Adriana ne-a povestit și despre cum poți să-ți alegi partenerii de afaceri potriviți, și totodată ne-a spus că urmează să lanseze la nivel național și să reprezinte Benjamin Mur, unul dintre cei mai puternici producători de culori din Statele Unite ale Americii.

 La momentul „Cartea Săptămânii”, Laszlo Fodor ne-a vorbit despre cartea „Lifespan” (David Sinclair), o carte care îți arată cum poți să trăiești mai mult și cum să-ți prelungești viața, apoi a făcut o frumoasă paralelă despre ce înseamnă creșterea antreprenorială și a companiei tale, având grijă de respectarea principiilor din această carte.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te acum GRATUIT pe site-ul https://timisoara.bizz.club/ la ședința de săptămâna viitoare! De ce să faci asta?

✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Business

bizz.club timișoara, prima ședință din 2022. TOP 5 obiecții și cum să răspunzi la fiecare cu Călin Iepure)

Publicat

pe

Marți, 11 Ianuarie, a avut loc prima ședință bizz.club Timișoara din acest an, în cadrul căreia Călin Iepure, CEO bizz.club România, ne-a vorbit despre „TOP 5 Obiecții și cum să răspunzi la fiecare”.

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea ce oferă unic clienților lor, apoi a avut loc schimbul de referințe.

După deschiderea ședinței și prezentarea participanților a urmat momentul de Spotlight împreună cu Cristian Sbera, de la Mateo Living și Ds Refurbish. Într-un dialog cu Călin Iepure, Cristian ne-a povestit despre evoluția lui profesională în antreprenoriat, cum a trecut de la statutul de angajat la antreprenor, care a fost parcursul lui antreprenorial, cum a ajuns să coordoneze 2 business-uri și cum l-a ajutat bizz.club în tot acest parcurs.

La momentul de training, Călin Iepure, CEO bizz.club România ne-a vorbit despre „TOP 5 Obiecții și cum să răspunzi la fiecare”.

Călin ne-a prezentat ce sunt obiecțiile și cum trebuie privite acestea, pentru a putea fi tratate într-un mod cât mai eficient.

Mai mult, a subliniat faptul că obiecțiile sunt un simptom și este important să găsim cauza care provoacă acest simptom pentru a fi tratată.

Apoi, Călin ne-a arătat care sunt TOP 5 Obiecții din toate domeniile și cum le putem răspunde, oferindu-ne formulări cuvânt-cu-cuvânt, pentru a avea șanse cât mai mari de succes.

La finalul întâlnirii, s-a programat și o sesiune de Business Game cu antreprenorii din Timișoara.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te acum GRATUIT pe site-ul https://timisoara.bizz.club/ la ședința de săptămâna viitoare! De ce să faci asta?

✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite