Ne găsiți și pe:

Business

SONDAJ. Analiștii financiari anticipează o depreciere continuă a leului

Publicat

pe

Analiştii financiari anticipează o depreciere a leului pentru orizontul de 12 luni, până la o valoare medie de 4,8597 lei/euro, o rată medie a inflaţiei de 3,6% în noiembrie 2020 şi o majorare a primei de risc a României, potrivit unui sondaj realizat de CFA România.

„În ceea ce priveşte cursul de schimb EURO/RON, peste 83% dintre participanţi anticipează o depreciere a leului în următoarele 12 luni (comparativ cu valoarea actuală). Astfel valoarea medie a anticipaţiilor pentru orizontul de 6 luni este de 4,7992, în timp ce pentru orizontul de 12 luni valoarea medie a cursului anticipat este de 4,8597”, se arată într-un comunicat al Asociaţiei CFA România transmis AGERPRES.

Rata anticipată a inflaţiei pentru orizontul de 12 luni (noiembrie 2020/noiembrie 2019) a înregistrat o valoare medie de 3,60%.

„Sunt de remarcat anticipaţiile privind majorarea primei de risc a României (peste 66% dintre participanţii la sondaj anticipează majorarea preţului CDS pentru România). De asemenea, peste 63% dintre participanţii la sondaj consideră că proprietăţile imobiliare din principalele oraşe sunt supraevaluate”, precizează sursa citată.

În luna octombrie 2019, Indicatorul de Încredere Macroeconomică al Asociaţiei CFA România a crescut cu 6,9 puncte, faţă de luna anterioară, până la valoarea de 54,4 puncte, dar raportat la octombrie 2018, Indicatorul a scăzut cu 6,1 puncte. Această evoluţie s-a datorat componentei de anticipaţii a Indicatorului, susţin analiştii CFA România.

Astfel, Indicatorul condiţiilor curente a scăzut faţă de luna anterioară cu 0,3 puncte, până la valoarea de 65 de puncte, iar faţă de aceeaşi lună a anului anterior, Indicatorul condiţiilor curente a crescut cu 2,5 puncte.

Indicatorul anticipaţiilor a crescut cu 10,5 puncte până la valoarea de 49,2 puncte, dar comparativ cu perioada similară a anului trecut, acest Indicator a scăzut cu 7,8 puncte.

Indicatorul de Încredere Macroeconomică a fost lansat de către Asociaţia CFA România în luna mai 2011 şi reprezintă un indicator prin intermediul căruia organizaţia doreşte să cuantifice anticipaţiile analiştilor financiari cu privire la activitatea economică din România pentru un orizont de timp de un an. De asemenea, sondajul în baza căruia este calculat Indicatorul include şi întrebări referitoare la evaluarea condiţiilor curente macroeconomice.

„Prin modul de realizare, acest sondaj cuprinde atât elemente specifice unui indicator de sentiment (încredere) care arată percepţia grupului de analişti membri ai Asociaţiei CFA România privind evoluţia pieţelor financiare, a mediului de afaceri, a randamentelor şi riscurilor, cât şi un indicator fundamental de prognoză privind evoluţiile cursului de schimb, a ratelor dobânzilor şi inflaţiei. Sondajul este realizat în ultima săptămână a fiecărei luni iar participanţii sunt membri ai Asociaţiei CFA România şi candidaţii pentru nivelurile II şi III ale examenului CFA”, precizează sursa citată.

Indicatorul de Încredere Macroeconomică ia valori între 0 (lipsa încrederii) şi 100 (încredere deplină în economia românească) şi este calculat pe baza a 6 întrebări cu privire la condiţiile curente (referitoare la mediul de afaceri şi piaţa muncii) şi anticipaţiile (pentru un orizont de timp de un an pentru mediul de afaceri, piaţa muncii, evoluţia venitului personal la nivel de economie şi evoluţia averii personale la nivel de economie).

Pe lângă întrebările necesare pentru calculul Indicatorului de Încredere Macroeconomică, sondajul evaluează şi anticipaţiile, tot pentru un orizont de timp de un an, pentru rata inflaţiei, ratele de dobândă, cursul de schimb EUR/RON, indicele bursier BET, condiţiile macroeconomice globale şi preţul petrolului.

Asociaţia CFA România este asociaţia profesioniştilor în investiţii din România, în mare parte deţinători ai titlului Chartered Financial Analyst (CFA®), calificare administrată de CFA Institute (USA). În prezent, Asociaţia CFA România are peste 230 de membri.

Business

Ședința bizz.club Timișoara-Cluj. LA NOI (nu) SE POATE! – Raluca Hera

Publicat

pe

Marți, 21 iulie, la ședința online comună bizz.club Timișoara-Cluj am avut 14 de participanți și am vorbit despre CULTURA POPORULUI ROMÂN!

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea oferă clienților lor, plus o recomandare de carte. Apoi a avut loc schimbul de referințe (networking-ul fiind și unul dintre cei trei piloni de bază ai bizz.club).

La prezentarea Spotlight l-am avut ca invitat special pe @Cristian Radu, de la noua franciză bizz.club ce va fi înființată în MADRID. Cristian ne-a împărtășit cum a luat această decizie și care sunt țintele lui pe viitor. El își dorește să creeze un context de învățare și colaborare atât pentru antreprenorii din Madrid și Spania, cât și între antreprenorii români și cei spanioli. Toate acestea cu scopul final de a participa activ la creșterea mediului antreprenorial spaniol.

Apoi a urmat momentul de Training susținut de @Raluca Hera de la @Consulting for Performance. Tema pe care a abordat-o a fost „La noi (nu) se poate!”.

În deschidere Raluca ne-a exemplificat elemente din educația formală și informală care transmit mai degrabă non-valori decât valori, ce rămân întipărite indirect în mintea copiilor și tinerilor. Astfel, progresul culturii românești este îngreunat de aceste elemente transmise prin literatură, proverbe și credințe sociale.

Apoi Raluca ne-a arătat un studiu realizat de Geert Hofstede în ceea ce privește cele 6 dimensiuni culturale ale României (pe o scară de la 1 la 100):

  1. Distanța față de putere (90) – gradul în care oamenii percep inegalitatea socială
  2. Individualism (30) – măsura în care o cultură încurajează independența și libertatea individului față de grupul căruia îi aparține
  3. Masculinitate (42) – preferința pentru competitivitate și promovare în detrimentul cooperării și armoniei
  4. Evitarea incertitudinii (90) – ușurința cu care cultura face față la nou și își asumă riscuri
  5. Orientarea pe termen lung (52) – perioada de timp pentru care oamenii își fac planuri
  6. Indulgența (20) – nivelul de acceptare a unui anumit grad de libertate pentru îndeplinirea plăcerilor vieții

Mai multe detalii aici: https://www.hofstede-insights.com/

Această ședință ne-a făcut să realizăm mai mult ca niciodată importanța influenței culturii românești asupra progresului afacerilor noastre, cum ne putem adapta la ea și care sunt minusurile ce merită îmbunătățite prin cultura organizațiilor noastre. Dar despre aceste lucruri, Raluca va reveni la bizz.club cu partea a doua în care va accentua cum aceste caracteristici pot fi transformate în atuuri atunci cand vine vorba despre afacerea ta.

La final, Călin ne-a lansat provocarea de networking bizz.club din această săptămână: Invită unul dintre colegi la o cafea și descoperiți ariile în care puteți colabora (one-to-one).

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te acum GRATUIT pe site-ul https://timisoara.bizz.club/ la ședința de săptămâna viitoare! De ce să faci asta?

✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiază și tu din plin de această comunitate! Creșterea afacerii tale te poate surprinde, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt! 🔝

Te așteptăm cu drag!

LA NOI (nu) SE POATE! – Raluca Hera

Marți, 21 iulie, la ședința online comună bizz.club Timișoara-Cluj am avut 14 de participanți și am vorbit despre CULTURA POPORULUI ROMÂN!

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea oferă clienților lor, plus o recomandare de carte. Apoi a avut loc schimbul de referințe (networking-ul fiind și unul dintre cei trei piloni de bază ai bizz.club).

La prezentarea Spotlight l-am avut ca invitat special pe @Cristian Radu, de la noua franciză bizz.club ce va fi înființată în MADRID. Cristian ne-a împărtășit cum a luat această decizie și care sunt țintele lui pe viitor. El își dorește să creeze un context de învățare și colaborare atât pentru antreprenorii din Madrid și Spania, cât și între antreprenorii români și cei spanioli. Toate acestea cu scopul final de a participa activ la creșterea mediului antreprenorial spaniol.

‍ Apoi a urmat momentul de Training susținut de @Raluca Hera de la @Consulting for Performance. Tema pe care a abordat-o a fost „La noi (nu) se poate!”.

În deschidere Raluca ne-a exemplificat elemente din educația formală și informală care transmit mai degrabă non-valori decât valori, ce rămân întipărite indirect în mintea copiilor și tinerilor. Astfel, progresul culturii românești este îngreunat de aceste elemente transmise prin literatură, proverbe și credințe sociale.

Apoi Raluca ne-a arătat un studiu realizat de Geert Hofstede în ceea ce privește cele 6 dimensiuni culturale ale României (pe o scară de la 1 la 100):

  1. Distanța față de putere (90) – gradul în care oamenii percep inegalitatea socială
  2. Individualism (30) – măsura în care o cultură încurajează independența și libertatea individului față de grupul căruia îi aparține
  3. Masculinitate (42) – preferința pentru competitivitate și promovare în detrimentul cooperării și armoniei
  4. Evitarea incertitudinii (90) – ușurința cu care cultura face față la nou și își asumă riscuri
  5. Orientarea pe termen lung (52) – perioada de timp pentru care oamenii își fac planuri
  6. Indulgența (20) – nivelul de acceptare a unui anumit grad de libertate pentru îndeplinirea plăcerilor vieții

Mai multe detalii aici: https://www.hofstede-insights.com/

Această ședință ne-a făcut să realizăm mai mult ca niciodată importanța influenței culturii românești asupra progresului afacerilor noastre, cum ne putem adapta la ea și care sunt minusurile ce merită îmbunătățite prin cultura organizațiilor noastre. Dar despre aceste lucruri, Raluca va reveni la bizz.club cu partea a doua în care va accentua cum aceste caracteristici pot fi transformate în atuuri atunci cand vine vorba despre afacerea ta.

La final, Călin ne-a lansat provocarea de networking bizz.club din această săptămână: Invită unul dintre colegi la o cafea și descoperiți ariile în care puteți colabora (one-to-one).

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te acum GRATUIT pe site-ul https://timisoara.bizz.club/ la ședința de săptămâna viitoare! De ce să faci asta?

✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiază și tu din plin de această comunitate! Creșterea afacerii tale te poate surprinde, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Te așteptăm cu drag!

Citeste mai mult

Business

Fonduri europene pentru fermierii care se întorc acasă din străinătate

Publicat

pe

În 15 iulie a fost lansată măsura privind sprijinul acordat pentru instalarea tinerilor fermieri cu o alocare distinctă de 20 de milioane de euro pentru cetăţenii români din afara graniţelor ţării, care se instalează pentru prima dată ca şefi de exploataţie.

Sprijinul este 100% nerambursabil și este în valoare de 40.000 de euro sau de 50.000 de euro, în funcţie de dimensiunea exploataţiei agricole.

Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) a lansat miercuri sesiunea de primire a solicitărilor de finanţare pentru submăsura 6.1 „Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri“ din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (PNDR 2020). Sesiunea se desfăşoară în intervalul 15 iulie – 15 octombrie 2020 sau până la epuizarea fondurilor alocate acestei sesiuni. Fondurile totale disponibile pentru sesiunea din acest an sunt în valoare de 43 milioane euro, din care 20.000.000 euro reprezintă alocarea pentru tinerii fermieri din diasporă. Este prima dată în acest exerciţiu financiar, 2014-2020, când există o alocare distinctă pentru tinerii fermieri din afara graniţelor ţării.

„Astăzi, 15 iulie, lansăm măsura «Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri». Această măsură s-a derulat pe perioada 2014-2020 tocmai pentru a revigora agricultura în zone care sunt depopulate sau care au constrângeri naturale şi pentru a preîntâmpina fenomenul de îmbătrânire. Vreau să vă spun că, până acum, au aplicat 10.230 de beneficiari, dintre care 7.520 au încheiat măsura, iar restul sunt în proceduri. Tocmai de aceea am suplimentat, fiind o măsură accesată, banii s-au consumat, am notificat Comisia şi am mutat bani de la alte măsuri neaccesate, încă 43 de milioane de euro pentru acest an. De data aceasta am împărţit alocarea în modul următor: 20 de milioane de euro pentru tineri fermieri, cetăţeni români din afara graniţelor ţării, care se instalează pentru prima dată ca şefi de exploataţie. O să vedeţi în ghid aceleaşi criterii legate de cursurile pe care le-au absolvit în domeniul agricol, dar şi dacă au avut un loc de muncă în ţări membre UE sau ţări terţe în domeniul agricol“, a spus ministrul agriculturii, Adrian Oros, într-o conferinţă de presă.

Sprijinul acordat este de 50.000 de euro pentru exploataţiile între 30.000 şi 50.000 de euro valoare producţie standard şi de 40.000 de euro pentru exploataţiile între 12.000 şi 29.999 valoare producţie standard.

„Este o sumă forfetară în două tranşe: 75% la semnarea contractului de finanţare şi încă 25% la finalul implementării proiectului care durează între 3 şi 5 ani, cum îşi fac dânşii planul de dezvoltare“, a adăugat Oros.

Dimensiunea exploataţiei agricole se poate calcula şi prin noua aplicaţie disponibilă pe pagina de internet a AFIR – http://so.afir.info/.

Citeste mai mult

Business

Prima ședință bizz.club Timișoara LIVE după multă vreme

Publicat

pe

Ne bucurăm că ne-am putut revedea față în față la Hotel Boavista pentru a petrecem timp de calitate împreună!

Momentul educațional din această ocazie a fost susținut de Laszlo Fodor și Călin Iepure, sub formă de Mastermind. Subiectul ales a fost ridicat la fileu de colegul nostru Gigi Honcaș: „Cum pornim afacerile accelerat din PANDEMIE?”

Acest mastermind a făcut ca fiecare participant să-și antreneze gândirea pentru a ieși din zona de confort astfel încât redresarea afacerilor să se facă într-un mod cât mai accelerat în această perioadă!

Ei au propus modelul bizz.storming pentru realizarea acestui mastermind, constituit din 4 etape:
1. Prezentarea provocării
2. Clarificarea ei prin întrebări
3. Găsirea de idei practice ce pot fi implementate pentru depășirea provocării
4. Cine, ce și până când va implementa

Acest mastermind ne-a arătat din nou puterea colaborării și a muncii în echipă. Ideile cu care am rămas cu siguranță ne vor fi de folos în repornirea afacerilor noastre!

Dacă nu ai putut participa cu noi la această ședință, te așteptăm cu drag la cea de săptămâna viitoare! De ce să participi?
Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);
Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);
Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiază și tu din plin de această comunitate! Creșterea afacerii tale te poate surprinde, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite