Ne găsiți și pe:

Fotbal

Traninguri online pentru managerii și angajații hotelurilor și restaurantelor

Publicat

pe

Grupul educaţional elveţian winsedswiss, cu filiale în România, Elveţia şi Serbia, lansează traininguri online dedicate managerilor şi angajaţilor din industria HoReCa, puternic afectată de pandemia de coronavirus care a dus la scăderea drastică a veniturilor şi la un procentaj mare de persoane intrate în şomaj tehnic.

Diplomele profesionale şi universitare obţinute de cursanţii winsedswiss vor fi oferite cu licenţă, sub egida Ecole hoteliere de Lausanne (EHL), Business School Lausanne şi Luxury School of Paris, au anunțat reprezentanții grupului, într-un comunicat de presă.

Grupul a fost înfiinţat de Dusan Wilms, fost director general al Metro Cash&Carry Romania, şi de către profesorul Ray F. Iunius de la Ecole hoteliere de Lausanne, cea mai prestigioasă instituţie de învăţământ în domeniul ospitalităţii din lume.

Profesorul Ray F. Iunius estimează că, după această criză, numărul locurilor de muncă din domeniu va scădea, iar cei care lucrează în hoteluri şi restaurante vor concura cu forţa de muncă adusă din străinătate, dar şi cu românii din diaspora întorşi în ţară în timpul pandemiei, situaţie în care vor avea de câştigat persoanele cu o mai bună pregătire profesională.

În acest context, grupul educaţional elveţian winsedswiss lansează traininguri online destinate managerilor şi angajaţilor din hoteluri şi restaurante, denumite Hospitality Resilience Talks şi Hospitality Resilience Journey.

În luna aprilie, acestea vor fi susţinute de specialişti de renume internaţional, în limba engleză. Luna mai va continua cu o nouă serie de webinare, prezentate şi în limba română.

Sub denumirea de Hospitality Resilience Talks se vor desfăşura în mediul online interviuri cu lideri din industria internaţională a ospitalităţii şi din lumea afacerilor.

„Aceştia vor prezenta modul în care s-au adaptat organizaţiile pe care le conduc la situaţii de blocaj economic, soluţiile identificate pentru relansarea afacerilor şi cele propuse pentru depăşirea impactului acestei perioade asupra industriei hoteliere şi cea a serviciilor conexe. Primul interviu va fi transmis în data de 10 aprilie, ora 18:00, fiind realizat cu Jean-Claude Biver, director executiv TAG Heuer. În data de 17 aprilie, de la aceeaşi oră, va putea fi urmărit interviul cu Elie Vannier, preşedinte Hovione Holding Ltd. şi partener responsabil cu biroul european la Chevrillon & Associes SCA”, se arată în comunicatul grupului.

Fiecare interviu va fi urmat, la trei zile de la publicarea sa, de o discuţie online găzduită de profesorul Ray F. Iunius şi de invitaţii săi. Participarea la discuţiile create în jurul acestor interviuri se poate face prin înscrierea pe site-ul https://winsed.swiss/hospitality-resilience-talks.

De asemenea, cea de-a doua componentă a Hospitality Resilience Program, Hospitality Resilience Journey, constă într-o serie de traininguri, derulate sub forma unor webinare, destinate middle şi executive managerilor din industria ospitalităţii, care vor fi susţinute de traineri de prestigiu din întreaga lume, pe teme precum managementul riscului, repoziţionarea brandurilor, regândirea strategiilor de marketing.

Primul webinar va avea loc în data de 21 aprilie, ora 17:00, avându-l ca invitat pe Paul Dubrule, fondatorul lanţului hotelier ACCOR şi membru al Consiliului Consultativ al winsedswiss. Persoanele interesate să participe la webinarele winsedswiss se pot înscrie pe site-ul oficial al companiei, începând cu data de 14 aprilie, prin accesarea link-ului: https://winsed.swiss/.

„Credem că industria ospitalităţii are mare nevoie de ajutor în aceste momente, iar noi, ca instituţie de învăţământ, dorim să contribuim prin facilitarea accesului la know-how relevant în acest domeniu. Prin urmare, facem două lucruri în această perioadă: formăm angajaţii care stau acasă şi le oferim din experienţa unor specialişti de talie mondială, aşa cum sunt cei de la Ecole hoteliere de Lausanne (EHL). Dorim să acordăm angajaţilor cel mai înalt nivel de educaţie, iar industriei – consultanţă, în acest sens stabilind un parteneriat cu Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR) şi Asociaţia Patronală a Restaurantelor din România (HORA)”, a explicat Ray F. Iunius.

Grupul educaţional elveţian winsedswiss va oferi cursuri de scurtă şi lungă durată, în domeniul ospitalităţii şi cel al serviciilor conexe, la toate nivelurile de învăţământ: de la grădiniţă la universitate şi cursuri de formare continuă. Diplomele profesionale şi universitare sunt oferite cu licenţă, sub egida Ecole hoteliere de Lausanne (EHL), Business School Lausanne şi Luxury School of Paris.

foto: Restaurant Colosseum Timișoara

Fotbal

Începe și campionatul polonez de fotbal

Publicat

pe

Polonia a relaxat măsurile de carantină și se pregătește de reluarea activităților de zi cu zi.      

Polonia are puțin peste 11.000 de cazuri confirmate de COVID-19 și 499 de decese.
Pe 30 mai, campionatul național se reia fara spectatori în tribune, dar se pare ca primele etape se vor juca fără spectatori în tribună.

Totuși suporterii au cerut ca prima dată să se joace cu 999 de spectatori, iar după câteva etape să se joace cu 20 la sută din capacitatea stadioanelor plină.
Până la aceste măsuri, se va juca doar cu oamenii din staff , jurnaliști și oameni din conducere în tribune.
 
MIRCEA PETROMAN

Citeste mai mult

Fotbal

Concurs de fotografie online. Tema: Spațiile publice din Timișoara, în perioada pandemiei

Publicat

pe

 Ordinul Arhitecților din România, Filiala Teritorială Timiș, lansează un concurs online de fotografie în cadrul proiectului „Privește Orașul“, susținut de Asociația Timișoara 2021.
Timișorenii sunt invitați să participe la un concurs online de fotografie, în cadrul campaniei „Privește Orașul 2020“, prin care să răspundă la întrebarea: „Ce mai înseamnă spațiul public acum?”, în contextul izolării la domiciliu determinate de pandemia de coronavirus.
Concursul face parte din campania „Privește Orașul 2020“, lansată de Ordinul Arhitecților din România, Filiala Teritorială Timiș, și Asociația Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii și este implementată de echipa bienalei timișorene de arhitectură Beta.
„Prin campaniile Privește Orașul de până acum, am încurajat locuitorii să se exprime liber în raport cu spațiul public, prin fotografii, povești sau ilustrații. Spațiul public, prin lentila acestor campanii, este văzut ca o sumă de amintiri, trăiri și proiecții, percepții personale și colective, ce împreună creează și definesc imaginea acestuia și a comunității sale. Dar ce mai înseamnă spațiul public acum, în contextul pandemiei COVID-19? Este întrebarea centrală a campaniei Privește Orașul 2020, la care publicul larg este invitat să răspundă participând la un concurs de fotografie”, declară Nicoleta Postolache, coordonatorul proiectului „Privește Orașul 2020“.
Concursul se desfășoară în perioada 1 – 29 mai 2020, exclusiv online, pe website-ul Privește Orașul (https://timisoara2021.us20.list-manage.com/track/click?u=ec7fcdf0f3de2141971e8c928&id=5344309832&e=529c34b035) , unde doritorii sunt invitați să înscrie o fotografie ca răspuns la întrebarea „Ce mai înseamnă spațiul public acum, în contextul pandemiei COVID-19”, însoțită de un text descriptiv scurt. Cele mai votate fotografii vor fi premiate la intervale de 7 zile, cu premii constând în produse de la parteneri locali (Două Bufnițe, Reciproc, Prospero, De la Irina și Atelier Bobar).
Mai mult decât atât, artistele Sorina Vazelina (ilustrație) și Ana Kun (text) au creat un personaj cu trăsături umane și voce proprie, care oferă inspirație tuturor celor care își pun întrebarea: „Ce mai înseamnă spațiul public acum?”. Acest personaj devine mesagerul campaniei Privește Orașul în contextul pandemiei, iar publicul din mediul online este invitat să urmărească ipostazele în care se prezintă și să participe la concursul de fotografie.
„Felul în care privim orașul este foarte diferit acum, când plimbările sunt limitate la proximitatea locuinței noastre, redescoperim poate plăcerea locurilor mici și uităm, un pic, din frumusețile piețelor și parcurilor cu care asociem imaginea Timișoarei. Fie că suntem în izolare sau în drum spre lucru, tensiunea acestor zile ne limitează poate dispoziția de a savura lucrurile mărunte, detaliile. Pentru multă lume acum, orașul se parcurge iute, cu declarație, sub supravegherea forțelor de ordine, iar spațiul public dintr-odată nu mai are public”, Ana Kun, creative writer.
Toate detaliile despre concurs, inclusiv Regulamentul Oficial, pot fi consultate pe website-ul Privește Orașul (https://timisoara2021.us20.list-manage.com/track/click?u=ec7fcdf0f3de2141971e8c928&id=9007eec1c7&e=529c34b035) . De asemenea, mesajul organizatorilor poate fi urmărit în clipul video realizat în acest scop și postat pe contul de Youtube: https://timisoara2021.us20.list-manage.com/track/click?u=ec7fcdf0f3de2141971e8c928&id=ad1dc285c1&e=529c34b035.
Anul trecut, campania Privește Orașul 2019 a avut la bază conceptul de proiect descris în Traseul Spații vii din dosarul de candidatură al Timișoara 2021: pornind de la premisa că spațiul public este o noțiune prea abstractă pentru a putea fi apropriată în mod cotidian de către locuitorii unui oraș și că acest fapt este unul dintre motivele pentru care spațiul public nu este asumat, îngrijit și luat în stăpânire, proiectul și-a propus ca prin antropomorfizarea unei serii de locuri din oraș în personaje cu trăsături umane (defecte, calități, trecut, viitor, credințe, speranțe, temeri etc.) să producă o schimbare în modul în care locuitorii orașului se raportează la aceste locuri, implicit la spațiul public pe termen lung.
Foto: Răzvan Vitionescu

Citeste mai mult

Fotbal

Premierul Ludovic Orban: Restaurantele, cafenelele și barurile nu se vor deschide după 15 mai

Publicat

pe

Premierul Ludovic Orban a spus luni, într-o conferință de presă că, după 15 mai, hotelurile nu se vor afla sub restricţii, dar restaurantele, cafenelele şi barurile nu se vor deschide, nici cele din spaţii închise, nici cele din spaţii deschise.

„Vom deschide comerţul, sigur cu excepţia mall-urilor, dar comerţul va fi deschis“, a anunţat premierul, spunând şi că deplasarea în afara localităţilor va fi permisă pentru în interes de serviciu, pentru a merge la rude, pentru activităţi agricole.

„Vom deschide comerţul, sigur cu excepţia mall-urilor, dar comerţul va fi deschis. Şi e important că se deschide comerţul, că oamenii pot să cumpere şi atunci existând cumpărare va creşte producţia, va fi un stimulent pentru reluarea producţiei în anumite ramuri sau pentru readucerea producţiei la nivelul anterior. Sunt măsuri, libertatea de circulaţie în interiorul localităţii cu siguranţă va afecta favorabil companiile care comercializează combustibili, pentru că o să crească consumul. De asemenea, sunt şi reluarea frizeriilor, coafurilor, cabinetelor stomatologice şi astea sunt activităţi care vor permite revenirea la normalitate din punct de vedere economic”, a spus Orban.

El a menţionat că hotelurile vor fi deschise, dar nu şi restaurantele.

„Practic, şi hotelurile vor fi deschise. Hotelurile nu vor fi sub restricţie după 15 mai. Restricţii vor fi la restaurante, cafenele, baruri. Astea vor rămâne. Din evaluarea de risc epidemiologic, restaurantele, mai ales în spaţii închise, sunt considerate printre cele mai mari riscuri epidemiologice şi probabil va mai trece un timp până să se poată da drumul la restaurante, cel puţin în spaţii închise”, a explicat Orban.

Întrebat când vom putea călători, premierul a răspuns: „Deplasarea în afara localităţii va fi permisă pentru anumite categorii de motive pe care le considerăm întemeiate, deplasări de serviciu, deplasări la rude, deplasările la activităţile agricole, că dacă dăm drumul la alpinism, la deplasări montane înseamnă că se pot duce la munte. Va exista o anumită relaxare şi în ceea ce priveşte deplasarea în afara localităţilor care va creşte cererea şi pe unităţile de cazare. Încă nu putem da drumul la restaurante numai pentru că există o zonă destul de afectată, eu recunosc, zona de restaurante, de cafenele, de baruri, e o zonă unde se socializează, o zonă unde oamenii se simt bine, o zonă unde sunt convins că, psihologic, oamenii ar avea nevoie, dar pe de altă parte punem pe prim plan sănătatea, suntem atenţi şi la economie, dar sănătate e de bază”.

Întrebat la ce pârghii s-a gândit pentru a ajuta industria Horeca, Orban a spus: ƒ„Hotelurile şi pensiunile nu sunt închise, vă mai spun încă o dată. Hotelurile şi pensiunile sunt deschise, vor fi deschise. Deja am luat două decizii: i-am scutit de impozitele specifice pe care le plăteau, în al doilea rând am prelungit valabilitatea voucherelor de vacanţă, tocmai în perspectiva ca aceste vouchere de vancaţă să poată fi folosite de eventualii clienţi în scop turistic în acest sezon, în condiţiile în care riscul epidemiologic se va reduce”.

Întrebat de asemenea, dacă într-o drumeţie se poate bea o cafea la o terasă de la Cota 1400, Orban a răspuns: „Puteţi să vă luaţi termosul şi pe platou să vă puneţi din termos o cafea şi să savuraţi cafeaua privind peisajul”.

„După data de 15 mai, pe baza evaluărilor pe care le avem în momentul de faţă, nu se vor deschide restaurantele, cafenelele şi barurile, nici din spaţii închise, nici din spaţii deschise. În funcţie de evoluţia epidemiei, în funcţie şi de evoluţia condiţiilor meteorologice, nu excludem posibilitatea ca cele în spaţii deschise, în anumite condiţii, să le deschidem la 1 iunie, la 15 iunie, că sezonul, hai să fim cinstiţi, sezonul de vară începe cam în jurul datei de 15 iunie şi în realitate după 1 iulie merg oamenii foarte serios. Deci nu excludem varianta asta, e adevărat, riscul epidemiologic în spaţii deschise pentru restaurante, cafenele este mai mic, dar şi aici trebuie să ţinem cont că există un risc şi să luăm măsurile de protecţie pentru a reduce riscul de răspândire”, a adăugat Orban.

Foto: Restaurant Colosseum Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite