Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Primăria Timișoara prelia cereri pentru atestarea/autorizarea administratorilor de bloc

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, prin Compartimentul Asociații de Proprietari, anunță preluarea cererilor în vederea atestării persoanelor fizice și a autorizării persoanelor juridice ca administratori de condominii, în baza Legii nr. 196/2018. Atestarea/autorizarea se va face conform Metodologiei privind atestarea administratorilor de condominii din Municipiul Timișoara, aprobată prin HCL nr. 357/01.09.2020.

Atestare persoane fizice:

Pot fi atestate ca administrator de condominii persoanele fizice cu domiciliul/reședința pe raza municipiului Timișoara, care vor depune următoarele documente, în vederea obținerii  certificatului de atestare  ca administrator de condominii:

  1. a)  cerere tip – formular cerere
  2. b)  curriculum vitae;
  3. c) copia documentului de identitate;
  4. d)  certificat de cazier judiciar;
  5. e) certificat de cazier fiscal eliberat de ANAF
  6. f) adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, din care să rezulte că este apt din punct de vedere medical pentru desfășurarea activității de administrator;
  7. g) aviz psihologic;
  8. h) copia certificatului de pregătire profesională pentru funcţia de administrator de condominii, organizat în condiţiile legii de firme autorizate;
  9. i) copie certificat de atestare pentru persoanele fizice atestate anterior Legii 196/2018;
  10. j)  dovada plății taxei de atestare în valoare de 100 lei pentru persoanele fizice aflate la prima atestare, respectiv  a taxei de 50 lei, în cazul administratorilor atestați deja inițial pe Legea 230/2007.

Autorizare persoane juridice:

Pot fi autorizate pentru activităţi de administrare condominiu numai persoanele juridice specializate care îndeplinesc următoarele condiţii:

au ca obiect principal  de activitate domeniul administrării condominiilor

toți angajații acestora, care prestează activitatea de administrare a condominiului, dețin atestatul de administrator.

În vederea autorizării, persoana juridică va depune următoarele acte (original/copii conforme cu originalul):

  1. a) cerere tip – formular cerere
  2. b) actul constitutiv al persoanei juridice
  3. c) certificat de înregistrare fiscală
  4. d) certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerțului în a cărei rază teritorială persoana juridică îşi are sediul, din care să reiasă că obiectul de activitate principal este administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract, conform listei codurilor CAEN în vigoare – în original;
  5. e) certificat de atestare fiscală, eliberat de Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara,  privind îndeplinirea obligatiilor exigibile către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat si bugetul local, valabile la data depunerii cererii -în original;
  6. f) certificat de cazier fiscal eliberat de ANAF, valabil la data depunerii cererii -în original;
  7. g) certificat de cazier judiciar, în original;
  8. h) contractele individuale de muncă încheiate în condiţiile legii între persoana juridică şi persoanele fizice atestate pentru administrarea de condominii, sau alte forme de angajare
  9. i) copia atestatelor persoanelor fizice angajate conform lit.i);
  10. j) dovada plății taxei de autorizare în valoare de 100 lei.

Dosarele se depun în perioada 26.10.2020 – 27.11.2020, fie la sediul Primariei Municipiului Timișoara, Bd.C.D.Loga nr.1,  Camera 12 – ghiseele 8,9,10,14 (luni, miercuri, joi, vineri: orar 8:30-14, si marti: orar 8:30-17.30),  fie prin poștă sau online pe platforma guvernamentală https://edirect.e-guvernare.ro

Taxele de atestare pot fi achitate la casieria din incinta Camerei 12 din sediul primăriei, la ghișeele Direcției Fiscale de lângă sediul primăriei (Bd.Mihai Eminescu nr.2), sau prin ordin de plată în contul RO90TREZ62121360206XXXXX, BENEFICIAR Municipiul Timișoara, cu specificația “atestare persoană fizică” sau ”autorizare persoană juridică”.

După analizarea dosarului complet cuprinzând documentele solicitate, Compartimentul Asociaţii de Proprietari va întocmi şi va publica pe site–ul Primăriei Municipiului Timișoara lista cu persoanele fizice și juridice considerate admise și lista cu persoanele fizice/juridice ale căror dosare au fost respinse. Persoanele fizice/juridice ale căror dosare au fost respinse pot depune contestaţii în termen de 24 de ore de la afişarea listelor. Soluţionarea acestor contestaţii se va face de către Comisia de Soluţionare a Contestaţiilor, în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Atestatul/autorizarea pentru desfășurarea activității de administrator condominii va fi emis persoanelor fizice/juridice,în urma unei hotărâri a Consiliului Local Timişoara, la propunerea Comisiei de atestare a persoanelor fizice/autorizare a persoanelor juridice.

Certificatul de atestare/autorizare pentru funcția de administrator condominii va menţiona datele de identitate ale titularului (nume, prenume si codul numeric personal), autoritatea emitentă. Certificatul de atestare este valabil 4 ani, de la data emiterii și este valabil pe întreg teritoriul României.

Administratorii în funcție, neastestați în baza Legii 196/2018 au obligația de a solicita atestarea. Menținerea în funcție a unui administrator neastestat sau angajarea de către președintele asociației de proprietari a unui administrator neatestat atrage după sine aplicarea sancțiunii contravenționale prevăzute de Legea nr. 196/2018.

Locale

A aruncat deșeuri pe spațiul public. A fost amendat și i-a fost confiscată autoutilitara

Publicat

pe

Un tânăr de 26 de ani a fost amendat cu 30.000 de lei și i-a fost confiscată autoutilitara pe care o conducea după ce a fost prins că a aruncat deșeuri pe spațiul public și le-a incendiat.

„Poliţiştii Secţiei 2 Poliţie Rurală Săcălaz, au fost sesizati prin apelul unic de urgenţă 112 cu privire la faptul că mai multe persoane ar fi aruncat deşeuri dintr-o autoutilitară, pe care ulterior le-ar fi incendiat, pe un teren viran ce aparţine unei foste societăţi comerciale din localitatea Beregsău Mare. Poliţiştii s-au deplasat la faţa locului, unde au constatat faptul că cele sesizate se confirmă, fiind identificat şoferul autoutilitarei, un bărbat în vârstă de 26 de ani, bănuit de comiterea faptei”, a transmis marţi IPJ Timiş.

Şoferul autoutilitarei, un bărbat de 26 de ani a fost amendat cu 30.000 lei conform OUG 92/2021 privind regimul deşeurilor, fiind luată măsura complementară a confiscării autoutilitarei.

Foto: Poliția Română

Citeste mai mult

Locale

Cerșetori ridicați de polițiștii locali din mai multe zone din Timișoara

Publicat

pe

Polițiștii locali din cadrul Serviciului Siguranță și Ordine Publică au desfășurat, în ultimele zile, o amplă acțiune cu scopul depistării persoanelor fără adăpost și a celor care apelează la mila publică pe raza municipiului Timișoara.

Astfel, s-a acționat în zonele Parcul Botanic, Gara de Nord, Bdul General Dragalina, Catedrala Mitropolitană – Parcul Civic, Zona Elba, Pictor Ioan Zaicu.

Au fost depistați un număr de 16 cerșetori și oameni ai străzii, aceștia fiind predați către centrul social de pe Strada Telegrafului.

Totodată, în cazul a două astfel de persoane s-a luat măsura sancționării contravenționale conform Legii 61/1991 republicată, deoarece au pătruns fără drept în clădirea fostei casierii a Retim de pe Strada Matei Corvin.

Astfel de acțiuni sunt organizate periodic, pe lângă verificările zilnice și măsurile luate ca urmare a sesizărilor de la cetățeni.

De la începutul acestui an în baza de date a Poliției Locale au fost înregistrați un număr de 228 cerșetori și oameni ai străzii.

Polițiștii locali iau măsuri de preluare a acestora din stradă și predarea către serviciile sociale în vederea reintegrării lor, dar din păcate, din cauza legislației, dar și a faptului că aici primesc bani de la cetățeni, aceștia se întorc înapoi în stradă.

Citeste mai mult

Locale

„Străzi pentru comunitate“, pe Bulevardul Cetății din Timișoara. Programul evenimentelor

Publicat

pe

„Străzi pentru comunitate” dăruiește cetățenilor din cartiere, pentru o zi, o stradă circulată în mod obișnuit de mașini, și o transformă în loc de desfășurare a unor activități destinate tuturor vârstelor, care pun în valoare specificul cartierului, organizate cu parteneri „din vecini”: școli, societăți comerciale, universități, cluburi sportive etc.

Anul acesta, evenimentul se va desfășura pe Bd. Cetății, duminică 14 aprilie.

Pentru buna desfășurare a evenimentului, circulația tramvaielor și a autovehiculelor pe Bd. Cetății, între Calea Torontalului și str. Amforei/Martir Cernăianu va fi oprită, între orele 7:00 și 17:00.

Participarea la activități este gratuită. De asemenea, la fiecare atelier, participanții pot câștiga premii simbolice: penare (truse) din meshuri reciclate, cărți, biscuiți gigantici și pâine de la Prospero, chiar și flori cu rădăcină, pentru grădinile din fața blocului (care vor fi plantate ulterior, cu sprijinul Horticultura).

Programul se desfășoară între orele 11:00-16:00 și cuprinde următoarele activități:

SCENĂ
11:00 – Sticluța, spectacol pentru copii cu Asociația „Teatru pentru Tine”
Povestea unei sticle de plastic aruncate în apă de un copil nepăsător. O temă actuală și esențială astăzi, „tradusă” în mod amuzant pe înțelesul celor mici.
12:30 – Spectacol realizat de elevii Școlilor Gimnaziale 19 și 24
14:00 – Dans cu Magnum Team

15:00 – Spectacol folcloric cu Ansamblul „Timișul” Tineret

Soliști: Sara Vasilescu, David Crișan, Maria Șaptebani, Ana-Maria Moldova, Alexandra Acs, Cristian Negrea și Bianca Opăriuc
Dirijor: Nicolae Baniciu. Coregrafi: Maria Topciov, Ciprian David și Doina Susan

ATELIERE, 12:30-16:00

– Împletit de nuiele cu meșterul popular Dinu Perva

– Ateliere creative cu CODRU– Grădinărit cu Facultatea de Horticultură, Universitatea de Științele Vieții „Mihai I”
– Croșetat cu Cristina Codreanu

– Percuție cu Sorina Savii

– Pictură cu Claudia Marta

– Lectură cu Florina Jinga

– Mânuit de păpuși cu maestrul păpușar Maria Gornic

– Desene pe asfalt și obiecte din materiale reciclabile, cu Gabriela Muscan

CONCURSURI, 11:00-16:00

Crosul Cetății, ora 11:00

Crosul se adresează copiilor între 6 și 15 ani. Startul se va da la ora 11:00, pe Bd. Cetății, în apropierea colțului cu Str. Amforei. Regulamentul de participare poate fi consultat pe www.casadeculturatm.ro, începând de astăzi, 9 aprilie, ora 17:30.
Battle de street dance, ora 13:00

CLICK AICI PENTRU REGULAMENT 

COMPETIȚII AMICALE PENTRU SENIORI, 12:30-16:00

Șah, table, rebus, integrame, sudoku. Seniorii sunt invitați să vină cu jocul de table/șah de acasă. Rebus, integrame și sudoku sunt furnizate de organizatori.

MIȘCARE ÎN AER LIBER, 11:00-16:00

Bd. Cetății/Str. Iancu Flondor

11:00 – clasă de aerobic cu Beauty Center

12:00 – ora de mișcare cu Smartfit

Bd. Cetății

11:00-16:00 – ping-pong, baschet, volei tras cu arcul etc. cu Asociația Campioni pentru Viitor

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite