Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Primăria Timișoara prelia cereri pentru atestarea/autorizarea administratorilor de bloc

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, prin Compartimentul Asociații de Proprietari, anunță preluarea cererilor în vederea atestării persoanelor fizice și a autorizării persoanelor juridice ca administratori de condominii, în baza Legii nr. 196/2018. Atestarea/autorizarea se va face conform Metodologiei privind atestarea administratorilor de condominii din Municipiul Timișoara, aprobată prin HCL nr. 357/01.09.2020.

Atestare persoane fizice:

Pot fi atestate ca administrator de condominii persoanele fizice cu domiciliul/reședința pe raza municipiului Timișoara, care vor depune următoarele documente, în vederea obținerii  certificatului de atestare  ca administrator de condominii:

  1. a)  cerere tip – formular cerere
  2. b)  curriculum vitae;
  3. c) copia documentului de identitate;
  4. d)  certificat de cazier judiciar;
  5. e) certificat de cazier fiscal eliberat de ANAF
  6. f) adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, din care să rezulte că este apt din punct de vedere medical pentru desfășurarea activității de administrator;
  7. g) aviz psihologic;
  8. h) copia certificatului de pregătire profesională pentru funcţia de administrator de condominii, organizat în condiţiile legii de firme autorizate;
  9. i) copie certificat de atestare pentru persoanele fizice atestate anterior Legii 196/2018;
  10. j)  dovada plății taxei de atestare în valoare de 100 lei pentru persoanele fizice aflate la prima atestare, respectiv  a taxei de 50 lei, în cazul administratorilor atestați deja inițial pe Legea 230/2007.

Autorizare persoane juridice:

Pot fi autorizate pentru activităţi de administrare condominiu numai persoanele juridice specializate care îndeplinesc următoarele condiţii:

au ca obiect principal  de activitate domeniul administrării condominiilor

toți angajații acestora, care prestează activitatea de administrare a condominiului, dețin atestatul de administrator.

În vederea autorizării, persoana juridică va depune următoarele acte (original/copii conforme cu originalul):

  1. a) cerere tip – formular cerere
  2. b) actul constitutiv al persoanei juridice
  3. c) certificat de înregistrare fiscală
  4. d) certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerțului în a cărei rază teritorială persoana juridică îşi are sediul, din care să reiasă că obiectul de activitate principal este administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract, conform listei codurilor CAEN în vigoare – în original;
  5. e) certificat de atestare fiscală, eliberat de Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara,  privind îndeplinirea obligatiilor exigibile către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat si bugetul local, valabile la data depunerii cererii -în original;
  6. f) certificat de cazier fiscal eliberat de ANAF, valabil la data depunerii cererii -în original;
  7. g) certificat de cazier judiciar, în original;
  8. h) contractele individuale de muncă încheiate în condiţiile legii între persoana juridică şi persoanele fizice atestate pentru administrarea de condominii, sau alte forme de angajare
  9. i) copia atestatelor persoanelor fizice angajate conform lit.i);
  10. j) dovada plății taxei de autorizare în valoare de 100 lei.

Dosarele se depun în perioada 26.10.2020 – 27.11.2020, fie la sediul Primariei Municipiului Timișoara, Bd.C.D.Loga nr.1,  Camera 12 – ghiseele 8,9,10,14 (luni, miercuri, joi, vineri: orar 8:30-14, si marti: orar 8:30-17.30),  fie prin poștă sau online pe platforma guvernamentală https://edirect.e-guvernare.ro

Taxele de atestare pot fi achitate la casieria din incinta Camerei 12 din sediul primăriei, la ghișeele Direcției Fiscale de lângă sediul primăriei (Bd.Mihai Eminescu nr.2), sau prin ordin de plată în contul RO90TREZ62121360206XXXXX, BENEFICIAR Municipiul Timișoara, cu specificația “atestare persoană fizică” sau ”autorizare persoană juridică”.

După analizarea dosarului complet cuprinzând documentele solicitate, Compartimentul Asociaţii de Proprietari va întocmi şi va publica pe site–ul Primăriei Municipiului Timișoara lista cu persoanele fizice și juridice considerate admise și lista cu persoanele fizice/juridice ale căror dosare au fost respinse. Persoanele fizice/juridice ale căror dosare au fost respinse pot depune contestaţii în termen de 24 de ore de la afişarea listelor. Soluţionarea acestor contestaţii se va face de către Comisia de Soluţionare a Contestaţiilor, în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Atestatul/autorizarea pentru desfășurarea activității de administrator condominii va fi emis persoanelor fizice/juridice,în urma unei hotărâri a Consiliului Local Timişoara, la propunerea Comisiei de atestare a persoanelor fizice/autorizare a persoanelor juridice.

Certificatul de atestare/autorizare pentru funcția de administrator condominii va menţiona datele de identitate ale titularului (nume, prenume si codul numeric personal), autoritatea emitentă. Certificatul de atestare este valabil 4 ani, de la data emiterii și este valabil pe întreg teritoriul României.

Administratorii în funcție, neastestați în baza Legii 196/2018 au obligația de a solicita atestarea. Menținerea în funcție a unui administrator neastestat sau angajarea de către președintele asociației de proprietari a unui administrator neatestat atrage după sine aplicarea sancțiunii contravenționale prevăzute de Legea nr. 196/2018.

Locale

Traseul Revoluției, la Timișoara. Platformă digitală, și modernizări în nouă zone din oraș

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a demarat lucrările pentru realizarea Traseului Revoluției, un proiect care păstrează vie memoria evenimentelor din Decembrie 1989 și le redă într-o formă accesibilă atât pentru timișoreni, cât și pentru turiști. Primele plăci comemorative vor fi montate în Piața Libertății, Piața Sfântul Gheorghe și în zona Băile Neptun, unde până în toamnă vor fi finalizate lucrările pregătitoare.

Pentru fiecare punct de pe Traseul Revoluției, municipalitatea a prevăzut intervenții discrete de design urban: plăci din granit turcoaz, benzi din bronz cu texte explicative și mărturii personale ale participanților la Revoluție.

„Memoria nu este un exercițiu de nostalgie, ci o condiție a libertății noastre de mâine. Scopul Traseului Revoluției este să nu ne lase să uităm că libertatea a fost plătită cu vieți, în Decembrie 1989. Poate că, dacă am fi spus mai clar adevărul despre comunism, astăzi nu am vedea peste jumătate dintre români privindu-l cu nostalgie. Este datoria noastră să nu lăsăm uitarea să se aștearnă”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Vizitatorii vor putea accesa o platformă digitală interactivă, disponibilă prin coduri QR, ce va include materiale audio, video și foto din Decembrie 1989. De asemenea, va fi utilizată tehnologie de realitate augmentată (AR) pentru a proiecta imagini și povești de la Revoluție, sincronizate cu locul în care se află vizitatorul.

Proiectul municipalității urmărește nu doar marcarea unor locuri încărcate de istorie, ci și îmbunătățirea calității spațiului public. Astfel, intervențiile includ modernizarea pavajului, instalarea unui sistem de iluminat eficient, amenajarea de zone de odihnă și asigurarea accesibilității pentru pietoni, inclusiv pentru persoanele cu mobilitate redusă.

Traseul Revoluției va acoperi toate cele 9 zone în care s-au desfășurat momente decisive ale luptei pentru libertate în Timișoara, mai precis: Piața Maria – Str. Gheorghe Doja / Timotei Cipariu, Podul Traian–Maria – Splaiul Tudor Vladimirescu, Piața Victoriei – Zona Operei și Piața Iancu Huniade, Piața Libertății, Piața Sf. Gheorghe, Prefectura – Bulevardul Revoluției din 1989, Băile Neptun – Splaiul Nistrului, Cimitirul Eroilor – Bulevardul Sever Bocu nr. 1 și Zona Martirilor – Str. Mareșal Constantin Prezan.

Finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), proiectul Primăriei Municipiului Timișoara are o valoare de aproximativ 2 milioane de euro. Prin această inițiativă, municipalitatea reafirmă rolul Timișoarei ca simbol al libertății și al curajului civic, dar și ca oraș care își asumă memoria și o transmite noilor generații, într-un mod actual, accesibil și vizibil în spațiul public.

Citeste mai mult

Locale

Două piețe volante în cartierul Freidorf din Timișoara

Publicat

pe

Municipiul Timișoara, prin societatea Piețe SA, extinde rețeaua piețelor volante, astfel încât comunitățile din toate cartierele orașului să poată cumpăra fructe și legume proaspete, direct de la producători locali.

Decizia vine în urma discuțiilor pe care primarul Dominic Fritz le-a avut cu timișorenii din mai multe zone ale orașului, care au semnalat nevoia de a avea piețe mai aproape de casă.

Ca urmare, două noi piețe volante vor deveni funcționale începând de săptămâna aceasta în cartierul Freidorf, pe strada Mircea Hoinic, respectiv în parcarea fostului Ștrand Termal.

Noile piețe volante vor reuni între 80 și 100 de producători locali și vor funcționa în fiecare zi de vineri, între orele 07:00 – 23:00, într-o primă etapă până la finalul lunii septembrie.

Această inițiativă are caracter pilot, iar continuarea ei va fi analizată în funcție de interesul timișorenilor și de implicarea producătorilor locali.

Inițiativa municipalității completează piața volantă de la Stadion, unde peste 300 de producători locali oferă timișorenilor produse proaspete de sezon, în zilele de miercuri și sâmbătă.

Citeste mai mult

Locale

Ziua Timișoarei. Timișoara City Celebration. PROGRAMUL evenimentelor

Publicat

pe

Anul acesta, Casa de Cultură a Municipiului Timișoara și Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara își unesc forțele pentru a organiza, în parteneriat, două evenimente majore într-un singur cadru vibrant: „Ziua Timișoarei”, cu o tradiție de peste 25 de ani, și „Celebrarea orașului”, eveniment-platformă moștenit din programul Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii.

Sub numele comun „Ziua Timișoarei | Timișoara City Celebration”, ediția din 2025 te invită, timp de trei zile, să trăiești orașul prin muzică, spectacole, artă și comunitate.

Vei avea parte de concerte în premieră cu artiști internaționali cu milioane de fani în toată lumea: MIKA și James Bay, dar și de show-uri electrizante cu Theo Rose, Minelli, VAMA, Blazzaj, Dincolo de Ziduri și legendarii Bajaga i Instruktori, în centrul orașului, pe Bd. I.C. Brătianu – transformat pentru trei zile în kilometrul zero al distracției.

Te vei bucura și de spectacolul acvatic „Acqua Forte Parade” al companiei franceze Ilotopie, de folclor autentic cu Ansamblul Timișul și invitații săi, precum și de artiști internaționali din Mongolia, Germania, Serbia și Ungaria.

Peste 180 de evenimente culturale, comunitare și sportive în peste 35 de locații – de la Parcul Civic și Bulevardul I.C. Brătianu până în Mehala – te așteaptă să ieși în oraș și să celebrezi Timișoara.

Accesul este gratuit la toate evenimentele din locația principală.

Vineri, 1 august 2025

19:00: Dincolo de Ziduri | concert

20:15: VAMA | concert

21:45: James Bay | concert în premieră la Timișoara

Sâmbătă, 2 august 2025

19:00: Blazzaj | concert

20:15: Minelli | concert

21:45: MIKA | concert în premieră la Timișoara

22:30: Acqua Forte Parade | show acvatic în premieră la Timișoara | Malurile Begăi (Zona Flora)

Duminică, 3 august 2025

19:00: Theo Rose | concert

20:00: Ansamblul „Timișul” și invitații: Laura Lavric, Andreea Voica, Nicolae Furdui-Iancu, Mariana Ionescu-Căpitănescu | spectacol folcloric

21:35: Bajaga i Instruktori | concert

22:30: Acqua Forte Parade | show acvatic în premieră la Timișoara – Malurile Begăi (Zona Flora)

Program evenimente oficiale – 3 august 2025

9:00: Depunere de coroane la monumentul colonelului Virgil Economu | Piața Petru Maior
12:30: Ceremonial militar – religios | Piața Unirii

18:00: Ședința Festivă a Consiliului Local al Municipiului Timișoara, dedicată sărbătoririi Zilei Timișoarei | Filarmonica „Banatul”, Sala „Capitol”, Bd. C.D. Loga, nr. 2

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite