Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Este noua Dacia Logan mașina care bate Passatul second hand?

Publicat

pe

Răspunsul poate fi pentru prima dată da! E bine-cunoscut faptul că piața auto din România este sufocată de mașini la mâna a doua, preferat fiind numele, dotările și prestanța pe care ți-o dă o mașină cu nume nemțesc. „De ce să îmi cumpăr o mașină nouă când pot să cumpăr un Passat de 6 ani, cu dotări bune, tot cu același buget… chiar dacă are 300 de mii de km la bord?” Da, cam asta e gândirea românului. Dar…

Lansată în România în decembrie 2020, odată cu modelul Sandero, Dacia Logan, emblema producătorului de la Mioveni, a făcut și face furori în toată lumea. Designul exterior îndrăzneț și contemporan, dotările care sunt prezente pentru prima dată pe gama Dacia, au făcut ca lumea să uite de pandemie și să privească cu interes noul Logan.

Cu un design exterior complet redesenat, cu blocuri optice noi, care fac gama Dacia recognoscibilă (faruri cu semnătura Led prezente pe Sandero și din vara 2021 și pe noul Duster), linii agresive laterale și o capotă impunătoare, Dacia Logan întoarce privirile tuturor.

Pentru prima dată, Dacia oferă sisteme de siguranță care se regăsesc la producătorii de autoturisme premium. Printre acestea amintim radarul de detectare a semnelor de circulație, senzor de unghi mort în oglindă, menținerea distanței față de autoturismul din față, sisteme de menținere a benzii de circulație sau frânare de urgență în caz de impact iminent.

Pe partea de confort, inginerii de la Dacia au colaborat cu firma mamă, Renault, de la care au împrumutat sașiul modelului Clio. Acest lucru oferă un confort sporit al călătoriei, mașina se simte foarte bine legată.

Interiorul este mult îmbunătățit față de modelul anterior, materiale folosite sunt net superioare. Plasticele de pe bord, uși și consola centrală sunt mai elegante și moi la atingere. Este disponibilă interfața multimedia de 8 inch (20,32 centimetri), care oferă toate informațiile de care avem nevoie. Există conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, scaune încălzite, computer de bord, etc.  Apropo! Android Auto este disponibil și în România din decembrie 2020. La partea de spațiu al pasagerilor, Loganul nu dezamăgește, ba din contra își păstrează renumele de cel mai spațios model din segment.

Pe partea de motorizări, la fel ca modelul Sandero, regăsim doar motoare pe benzina sau benzina + GPL. Compania Dacia a anunțat din toamna anului 2020 că renunță complet la motoarele diesel.  Sunt disponibile 3 variante de motor, toate cu cilindree de 0,9 cm³. Vârful de gama îl reprezintă motorul pe benzină + GPL, care oferă 100 CP dar și un discount considerabil la achiziționarea mașinii, datorita eco-bonusului pentru poluare.

Transmisia este una cu 6 viteze, dar se poate opta și pentru o cutie automata CVT (Continuously variable transmission), care e senzațională pe noul Logan.

Cea mai buna parte a noii Dacia Logan rămâne prețul imbatabil. Acesta pornește de la 8.600 euro și ajunge la puțin peste 13.000 euro pentru modelul de top. Cam același preț ca al unei mașini second-hand, gen VW Passat, cu mulți km la bord și a cărei întreținere este mult mai costisitoare.

Aflați mai multe despre noua Dacia Logan în videoclipul realizat de Claudiu Heg pe https://youtu.be/2Mg5QWzBlK0.

Sursa foto: @ClaudiuHeg

Din țară

Traficul rutier este deviat pe A1, la Topolovățu Mare, din cauza unor lucrări

Publicat

pe

Traficul rutier este deviat, începând de luni, pe sensul Nădlac – Deva al autostrăzii A1, la Topolovăţu Mare, judeţul Timiş, din cauza unor lucrări de întreţinere a carosabilului.

Devierea se va menţine până în 1 august, anunţă Centrul Infotrafic.

Centrul Infotrafic al Poliţiei Române a informat că, pe autostrada A 1 Deva – Nădlac, circulată rutieră este oprită la kilometrul 474, în zona localităţii Topolovăţu Mare, judeţul Timiş, pe sensul de mers Nădlac – Deva, fiind deviată pe DJ 572 – DN 6 – A 6 – Balinţ.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara recomandă următoarea rută de ocolire: Timișoara → A1 km 474+636 (nod rutier Topolovățu Mare) → DJ 572 → DN 6 → Belinț → Coșteiu → Varianta de ocolire Lugoj → nod rutier A6 km 10+518 → A6 → nod rutier Balinț → A1 km 458+510 → Deva.

Rutele alternative sugerate de aplicațiile GPS pot redirecționa traficul pe drumuri locale care nu sunt adecvate pentru volume mari de vehicule sau trafic greu.

Restricţia de trafic este impusă pentru realizarea lucrărilor de întreţinere a părţii carosabile, pe tronsonul kilometric 474 – 458.

Această deviere va fi menţinută până în 1 august.

Citeste mai mult

Din țară

Mihai Leu, campion mondial la box și campion la raliuri, a murit la spital

Publicat

pe

Mihai Leu, campionul mondial la box şi campion la raliuri a murit, marţi seară, la Spitalul Fundeni, la vârsta de 56 de ani.

El era internat în stare gravă, la terapie intensivă, cu insuficiență pulmonară și metastaze.

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune.

Pentru fani, Mihai a fost și va rămâne un model. Un om care a inspirat prin fiecare luptă, prin fiecare cursă și prin demnitatea cu care și-a trăit viața. Pentru noi, pentru familie, un prieten, un soț și un tată minunat.

Moștenirea lui merge mai departe prin toți cei care l-am iubit, l-am susținut și am fost martori la parcursul său unic.

Nu te vom uita niciodată!“ – este mesajul transmis de familia lui Mihai Leu, marți seara, pe rețelele de socializare.

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer la colon.

Mihai Leu este campion absolut la raliuri şi deţine trei titluri naţionale la Viteză în Coastă.

De asemenea, Mihai Leu a cucerit titlul de campion mondial la box, versiunea WBO, în 1997.

ACTUALIZARE

Familia anunță: „Trupul lui Mihai va ajunge în această seară (miercuri) la Hunedoara, orașul pe care l-a iubit nespus, și va fi depus în Sala Teatrului din Piața Ferdinand. Astăzi și mâine vom fi alături de el la priveghi, iar înmormântarea va avea loc vineri la ora 12:00. Vă mulțumim tuturor care ne sunteți alături în această grea încercare!”

Citeste mai mult

Din țară

Plafonarea prețurilor la energia electrică, eliminată de la 1 iulie

Publicat

pe

Plafonarea preţurilor la energiei electrică se oprește de la 1 iulie, ceea ce înseamnă că preţul plătit pentru energia electrică va fi cel stabilit de consumator împreună cu furnizorul.

„Odată cu încheierea schemei de sprijin, începând cu 1 iulie 2025, veţi plăti preţul stabilit în contractul dumneavoastră cu furnizorul. Preţul nu mai este plafonat prin reglementare – el este cel agreat între părţi, la semnare sau prin actualizări contractuale”, explică ANRE.

Instituţia recomandă ca, pentru a afla exact ce tarif li se va aplica, consumatorii să: analizeze contractul semnat, să contacteze furnizorul pentru clarificări.

„Informaţia corectă vă permite să evaluaţi dacă actuala ofertă este în continuare avantajoasă sau dacă este cazul să căutaţi alternative”, precizează ANRE.

În POSF – https://posf.ro, după înregistrrea locului de consum, poate fi vizualizat contractul activ şi poate fi iniţiat, eventual, procesul de schimbare a furnizorului.

Persoanele vulnerabile vor primi vouchere de ajutor.

Voucherele se vor acorda pentru persoanele singure cu un venit net lunar de maximum 1.940 de lei şi pentru familiile cu un venit net lunar/membru de familie de maximum 1.784 de lei. Tichetele se folosesc doar pentru plata facturilor la energia electrică.

Voucherele se vor acorda la cererea beneficiarului.

Solicitarea beneficiarului poate fi depusă:

– online, prin aplicaţia EPIDS, care va fi dezvoltată şi administrată tehnic de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS);

– prin intermediul reprezentanţilor oficiului poştal sau ai primăriilor corespunzătoare locului de consum declarat de beneficiar.

Mecanismul de sprijin se va aplică în perioada 1 iulie 2025 – 31 martie 2026.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite