Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Guvernul a simplificat procedura de adopție. 12 formulare au fost eliminate!

Publicat

pe

Guvernul a aprobat, în ședința de miercuri, normele metodologice de aplicare a legii privind procedura adopției, modificată și completată la începutul anului.

Prin noul act normativ au fost reduse la jumătate formularele utilizate în procedura adopției – 12 au fost eliminate și 4 au fost simplificate.

Au fost eliminate etapele administrative intermediare, respectiv corespondența pe suport de hârtie între Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) și Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopției (ANPDCA) referitoare la completarea Registrului Național pentru Adopții (RNA). Introducerea în RNA a datelor referitoare la copil și la familie se va realiza direct la nivelul direcțiilor generale de asistenţă socială şi protecția copilului (DGASPC), nivel primar la care aceste date sunt colectate și/sau produse.

Prin noile reglementări, a fost flexibilizată procedura de potrivire inițială între copiii adoptabili și familiile atestate. Această etapă se va realiza direct la nivel județean sau, după caz, de sector, on-line, prin intermediul RNA.  Astfel, lista adoptatorilor pentru fiecare copil va fi generată și vizualizată instantaneu la nivelul compartimentului de adopții care răspunde de copil, cu eliminarea solicitărilor repetate de noi liste pe suport de hârtie, și implicit a corespondenței purtate între instituțiile de la nivel local şi central, așa cum necesita procedura anterioară.

Raportul de evaluare al adoptatorilor va fi disponibil în RNA, on-line, eliminându-se astfel nevoia de a contacta, solicita și transmite acest document prin poștă între cele două DGASPC implicate în potrivirea respectivă.

Familiile adoptatoare vor depune mai puține documente pentru soluționarea cererii de evaluare. Recomandările de la locul de muncă nu mai sunt solicitate.

Pentru copiii aflați în îngrijirea statului, adopția va putea fi stabilită și în cazul în care părinții/rudele care au putut fi găsite declară că nu doresc să se ocupe de copil, însă, ulterior, refuză să semneze declarațiile care ar permite declararea ca adoptabil a copilului. De asemenea, atunci când părinții și rudele copilului de până la gradul al patrulea nu sunt găsite după o perioadă de 6 luni de la instituirea măsurilor de protecție specială, vor putea fi demarate procedurile de adopție.

Termenul de 2 ani stabilit pentru valabilitatea statutului de copil adoptabil va fi eliminat. Obținut în urma deciziei unei instanțe de judecată, statutul va fi valabil până la încuviințarea adopției sau până ce copilul împlinește vârsta de 14 ani. 

În cazul adopțiilor internaționale, copilul va fi declarat eligibil, conform noului act normativ, la numai un an de la deschiderea procedurii, și nu după doi ani, așa cum se întâmplă în prezent.

O altă noutate este acordarea unui concediu de acomodare de maxim un an de zile și a unei indemnizații lunare pe perioada acestui concediu, care în mod obligatoriu include şi perioada de încredinţare în vederea adopției. Concediul se acordă oricăruia dintre soții familiei adoptatoare, dacă realizează venituri supuse impozitului pe venit, valoarea indemnizaţiei acordate fiind în cuantum de 3,4 ISR (indicator social de referință, de 500 lei în prezent).

În plus, valabilitatea atestatului de familie adoptatoare este prelungită de la un an la 2 ani.

La 30 iunie 2016, în Registrul Naţional pentru Adopţii erau înregistrați 3.250 copii adoptabili, din care 2.716 erau eligibili pentru adopţie naţională, iar restul pentru adopție internațională. De asemenea, 1.800 familii erau atestate pentru adopție națională și alte 81 pentru adopție internațională.

 

 

 

 

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Locale

Skatepark, zonă de cățărări și pumptrak, în Parcul Central din Timișoara

Publicat

pe

Proiectul pentru construirea unui nou skatepark, născut din colaborarea dintre Primăria Municipiului Timișoara și comunitatea locală, urmează să fie donat municipiului. Documentația elaborată de firma SUBCONTROL SRL, pe baza consultărilor cu pasionații de sporturi urbane, va fi supusă votului consilierilor locali.

Investiția este împărțită în trei zone: skatepark-ul propriu-zis, o zonă de cățărare cu scenă pentru evenimente și o zonă de pumptrack. Conceptul a fost elaborat în parteneriat cu AnonimTM și actori ai comunității underground din Timișoara și răspunde nevoilor comunității locale de skateri, bikeri și rolleri.

„Timișoara așteaptă un skatepark adevărat de 20 de ani deja și îl va avea. Cu sprijinul și implicarea comunității locale avem un proiect matur pe care urmează să îl implementăm. Am prevăzut în bugetul pe anul acesta peste 1 milion de lei pentru a demara proiectul. Nu construim doar un complex sportiv, ci un spațiu pentru comunitate. Vreau să le mulțumesc tuturor celor care s-au implicat în acest proiect și care l-au adus atât de aproape de a deveni realitate”, a anunțat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Dotat cu o varietate de amenajări adaptate pentru toate nivelurile de experiență, inclusiv rampe înclinate mici și rampe de lansare, scări, piramide și pătrate adânci, acesta va avea și o zonă de tip bowl, iluminat public, alei de acces, spațiu verde de împrejmuire și locuri pentru odihnă. Zona de cățărări va putea fi folosită și pentru organizarea de festivaluri de muzică și diverse evenimente. Noul skatepark din Parcul Central va putea găzdui competiții oficiale și se va întinde pe o suprafață de aproximativ 4.250 mp.

Documentația care stă la baza proiectului a obținut toate avizele necesare pentru demararea investiției. Următoarea etapă pentru realizarea investiției este demararea licitației pentru lucrările de proiectare tehnică și execuție. Valoarea este de 15.004.943,84 lei (cu TVA), bani de la bugetul local, iar termenul de finalizare este de 12 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

Citeste mai mult

Locale

Campionatului Național Women Rally – Bosch Car Service și Parada „The Distinguished Gentleman’s Ride“, la Timișoara. Restricții de circulație

Publicat

pe

Primăria municipiului Timișoara anunță că la solicitarea ACS Women in Motorsport, Comisia de Circulație a aprobat rezervarea parcării Iancu Huniade (Parcarea Modex) de joi, 16 mai 2024, ora 22:00, până vineri, 17 mai 2024, ora 21:00, în vederea desfășurării Etapei I a Campionatului Național Women Rally – Bosch Car Service 2024 Timișoara.

În Piața Iancu Huniade se va organiza ceremonia festivă de start, în timp ce competiția propriu-zisă va avea loc sâmbătă, 18 mai, pe un traseu special amenajat la Shopping City Timișoara, unde vor avea parte de probe de viteză și agilitate care le vor pune la încercare abilitățile la volan.

De asemenea, duminică, 19 mai 2024, începând cu ora 16:00,  va avea loc Parada „The Distinguished Gentleman’s Ride“, la care vor participa aproximativ 50 de motocicliști. Participanții vor pleca din incinta FABER, pe următorul traseu: splaiul Peneș Curcanul 4-5, strada Piața Badea Cârțan, bulevardul Take Ionescu, strada Martin Luther,  bulevardul  I. C. Brătianu,  strada Michelangelo,  bulevardul Vasile Pârvan,  podul Mihai Viteazu, strada 20 Decembrie, bulevardul Ferdinand I,  bulevardul Republicii, strada Sf. Ioan, Strada Gheorghe Dima,  Piața Mărăști,  calea Alexandru Ioan Cuza,  Piața Consiliul Europei,  Calea Aradului, calea Sever Bocu,  bulevardul Antenei, strada Popa Șapcă,  bulevardul Take Ionescu, strada Simion Bărnuțiu,  strada Samuel Micu Klein,  splaiul Peneș Curcanul 4-5, FABER.

Reprezentanții Primăriei Timișoara recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării evenimentelor.

Citeste mai mult

Locale

„Kinder Expo“, produse și servicii pentru copii cu vârsta de până la 10 ani

Publicat

pe

Primul eveniment din vestul țării dedicat femeilor însărcinate, bebelușilor și copiilor cu vârsta de până la 10 ani, va avea loc în Timișoara, între 17 și 19 mai la Centrul Regional de Afaceri Timișoara.

Kinder Expo reunește o gamă completă de produse și servicii: de la cărucioare și scaune auto, la  servicii medicale,  mobilier, produse alimentare, îmbrăcăminte,  accesorii, cursuri gratuite, locuri de joacă, ateliere și workshop-uri, precum și tombole și multe alte surprize.

La târg vor participa peste 40 de firme din toată țara, reprezentând branduri cunoscute la nivel mondial, precum: Cybex, Britax Romer, Joie, Nuna, Philips Avent, Chicco, Baby Zen, Hartan Mercedes Benz, Bugaboo, furnizori de servicii medicale: Regina Maria, Medlife, Biogenis, Lifeline, Neoped, Eda Dent, Besmax, Arc Dental, Clinica Boia, firme de mobilier: Dada Shop, Lumea Piccolo, produse din industria alimentară: Maresi, YaYa Food, cărți, școli și grădinițe, îmbrăcăminte, accesorii și produse destinate îngrijirii copiilor.

În cadrul evenimentului se vor desfășura, pe parcursul celor trei zile, 15 cursuri susținute de persoane acreditate (Curs puericultură, Curs de siguranță auto și prim ajutor, Fă din nașterea ta o pveste by moașa Cami, Somnul bebelușului etc).

Organizatorii plănuiesc, în zona exterioară a spațiului expozițional, activități pentru copii (tobogane gonflabile, tras cu arcul, jocuri, atelier tip art therapy), bineînțeles dacă condțiile meteorologice vor fi favorabile. În interior va fi amenajat un spațiu de joacă pentru copii, unde vor avea loc workshop-uri (atelier de gătit, atelier de pictat, face painting, atelier de sculptat, teatru de păpuși, dansuri, etc.)

Toți vizitatorii târgului și participanții la cursuri, pe baza biletelor de intrare,  vor avea șansa de a câștiga, în cadrul tombolei expoziției, produse și servicii oferite de către expozanți, valoarea premiilor fiind de peste 8.000 euro.

Costul unui bilet de acces este de 25 de lei și poate fi achiziționat la intrarea în expoziție. Accesul la cursuri este permis în baza biletului de intrare din ziua respectivă. Copiii cu vârsta mai mică de 14 ani au acces gratuit.

Expoziția Kinder Expo poate fi vizitată între 17 și 19 mai după următorul program:

Vineri și sâmbătă între orele 10:00 și 20:00

Duminică între orele 10:00 și 19:00

Toate detaliile Evenimentului sunt disponibile și pe link-urile:

Facebook/Kinder.Expo

Instagram/kinder.expo

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite