Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Pâinea anului 2019 este din secară și cartofi și nu are drojdie

Publicat

pe

Pâinea cu 10 tipuri de făină și 10 tipuri de semințe, realizată de GNF Bakery din Constanța a câștigat vineri, 29 martie, trofeul Pâinea Anului 2019 realizată artizanal, la Concursurile de Panificație-Patiserie din cadrul expoziției internaționale GastroPan, cel mai mare eveniment dedicat sectorului de panificație, cofetărie și HoReCa.

În cadrul aceleiași competiții, Brutăria Bocskor din Harghita a câștigat Trofeul Pâinea Anului 2019 produsă industrial, cu o pâine de secară fără drojdie, cu cartofi.

La fel ca și în anii precedenți, atât brutarii artizani, cât și producătorii industriali de pâine au avut șansa de a câștiga trofeul Pâinea Anului 2019, în două categorii diferențiate în funcție de cantitatea produsă și metodele de fabricație – artizanale sau industriale.

Pe lângă cele 2 trofee Pâinea Anului 2019, au fost decernate premiile pentru cele mai inovatoare pâini și produse de patiserie, dar și pentru cele mai impresionante piese artistice realizate din aluat de panificație. În acest an s-a mai acordat un premiu internațional pentru inovație (Innovative Bread of the Year), reprezentantului brutăriei Pedró din Ungaria, Takó Zoltán, pentru pâinea artizanală numită ”Geanta norocului”.

Cea mai bună pâine industrială nu are drojdie și conține cartofi și secară

Pâinea de secară cu cartofi, fără drojdie, realizată de Bocskor István de la Brutăria Bocskor a fost cea mai bună pâine fabricată pe cale industrială în viziunea juriului de specialitate format din specialiști și maeștri brutari din țară și din străinătate. O maia specială, ingredientele naturale și timpii de dospire și pre-dospire sunt principalele secrete care asigură gustul, structura și consistența acestei pâini, după spusele brutarului care a dezvoltat produsul.

Pâinea artizanală a anului are 10 tipuri de semințe și făinuri

Trofeul Pâinea Anului 2019 realizată artizanal i-a revenit reprezentantului firmei GNF Bakery Products, Geambazu Domnica, pentru o pâine specială cu 10 tipuri de făină și 10 tipuri de semințe: Pâinea 10-10 cu făină de teff. Pâinea este obținută dintr-un amestec de 10 tipuri de făină cu proprietăți nutritive și conține o gamă variată de semințe care contribuie la alimentația sănătoasă: in, dovleac, mac, susan, chimen, quinoa, cânepă, floarea soarelui, chia, psyllium.

Iată lista câștigătorilor:

Pâinea Anului 2019 fabricată industrial

La această categorie concurenții au avut sarcina de a prezenta o pâine fabricată în proces industrial care se produce într-o cantitate de cel puțin 500 kg/zi. Premiații categoriei:
Locul I: Bocskor István – Brutăria Bocskor, Sânmartin
Locul II: Roșu Gabriela – Vel Pitar, București
Locul III: Chioreani Florin – Ardelean Adrian Company, Lugoj
Premiu special: Bârsan Csaba – Brutăria Bocskor, Sânmartin

Pâinea Anului 2019 realizată artizanal
La această categorie concurenții au avut sarcina de a prezenta o pâine fabricată în proces artizanal care se produce într-o cantitate de maxim 150 kg/zi. Tematica categoriei a fost Tradiție și provocări în secolul 21.

Premiații categoriei:
Locul I: Geambazu Domnica – GNF Bakery Products, Constanța
Locul II: Bocskor István – Brutăria Bocskor, Sânmartin
Locul III: Diamantis Papapanagis – Rawoil Import srl, Mărăcineni
Premiu special: Beldiman Samson Giorgian (Adriana Bolgiu SNC, Urlați), Gál Rozália (Brutăria Bocskor, Sânmartin), Geambazu Nicolae Florin (Megasimitis, Constanța)

Artă din aluat de panificație
La secțiunea Panificație a fost premiată și cea mai impresionantă creație artistică din aluat de panificație. Tematica creațiilor a fost Veșnicia s-a născut la sat. Câștigătorul  categoriei a fost Tarr György de la brutăria Pedró din Ungaria, cu creația artistică inspirată de credința creștină.

Premiații categoriei:
Locul I: Tarr György – Brutăria Pedró, Sokorópátka, Ungaria
Locul II: Geambazu Nicolae Florin – Megasimitis, Constanța

Produse de patiserie pentru generația Millenials
La această categorie concurenții au avut sarcina de a prezenta un produs de patiserie pe care-l consideră vandabil generației de adulți tineri din mediul urban. Cel mai bun produs de patiserie s-a dovedit a fi produsul de patiserie umplut cu spanac, usturoi și piept de pui realizat de către Tarr György de la Brutăria Pedró, Ungaria.

Premiații categoriei Produse de Patiserie:
Locul I: Tarr György – Brutăria Pedró, Sokorópátka, Ungaria
Locul II: Bârsan Csaba – Brutăria Bocskor, Sânmartin
Locul III: Anca Mihaela Matei – Matei Anca Mihaela II
Premiu special: Geambazu Domnica – GNF Bakery Products, Constanța

Din țară

ANCHETĂ. Zece persoane reținute pentru spălare de bani

Publicat

pe

Poliţiştii şi procurorii din Timiş au descins, luni, la zece persoane suspectate de spălarea banilor, care ar fi tranzacţionat prin conturile proprii sume impresionante de bani provenite din infracţiuni.

17 persoane au fost duse la audieri și a fost pus sechestru pe bunuri în valoare de peste 3,2 milioane de lei.

„Poliţiştii Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiş, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Tribunalul Timiş, pun în executare 10 (zece) mandate de percheziţie domiciliară. Activităţile se desfăşoară în judeţele Timiş (1), Arad (8) şi Caraş – Severin (1), într-un dosar penal în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de spălarea banilor”, a anunţat, luni, IPJ Timiş.

Conform anchetatorilor, începând cu anul 2023 şi până în prezent, mai multe persoane, fără surse de venit, ar fi tranzacţionat prin conturile bancare personale sau ale unor interpuşi sume însemnate de bani provenite din infracţiuni şi desfăşurarea de activităţi corelative de spălare a banilor.

Acţiunile „vizează astfel legalizarea veniturilor obţinute ilegal, în vederea ascunderii sau al disimulării originii ilicite a acestora ori cu scopul de a ajuta persoana care a care a săvârşit infracţiunea din care provin fondurile să se sustragă de la urmărire, judecată sau executarea pedepsei penale”.

„Până la acest moment, au fost identificate bunuri de lux (autoturisme) cât şi imobile asupra cărora a fost instituită măsura sechestrului asigurător până la concurenţa sumei de 3.237.000 de lei. În vederea documentării întregii activităţi infracţionale, percheziţiile au drept scop identificarea şi ridicarea de înscrisuri, sisteme informatice folosite în circuitul infracţional, identificarea originii unor bunuri mobile şi imobile în vederea instituirii sechestrului asigurator şi orice alte mijloace de probă privitoare la efectuarea de operaţiuni bancare ilegale, respectiv a pierderii trasabilităţii şi a albirii unor sume însemnate de bani provenite din comiterea unor fapte ilicite”, au mai transmis anchetatorii.

Citeste mai mult

Din țară

Sfatul psihologului. Black Friday: Atenție mare la ce cumpărăm!

Publicat

pe

Când vine vorba de Black Friday, întreaga lume intră într-o frenezie a cumpărăturilor. Mesaje precum „doar de black friday” sau „reduceri unice” ne bombardează din toate părțile, de la inbox-uri pline de promoții până la postări pe rețelele sociale, încât aproape că devine imposibil să rezistăm tentației.

De ce ne lăsăm, însă, atât de ușor purtați de val? Ce mecanisme psihologice subtil ascunse în spatele acestor reduceri ne fac să acționăm impulsiv, să ne grăbim și, de multe ori, să cumpărăm mai mult decât avem nevoie?

S-au făcut cercetări îndelungate asupra comportamentul consumatorilor în perioade de reduceri și au identificat o serie de strategii subtile folosite de comercianți, menite să declanșeze reacții emoționale și decizii de moment.

Eugen Popa, președintele Asociației Române de Hipnoză, afirmă “Black Friday nu este doar o zi de reduceri; este un adevărat test pentru puterea noastră de decizie. În spatele ofertei atrăgătoare și a promoțiilor tentante se află mecanisme psihologice care ne influențează subconștientul, determinându-ne să cumpărăm impulsiv.”

Puterea fricii de a rata o ocazie (FOMO)

Unul dintre cele mai importante concepte este fenomenul FOMO – „fear of missing out”, sau frica de a rata o ocazie. Specialiștii afirmă că această frică de a nu profita de o oportunitate reduce capacitatea noastră de a gândi rațional și ne împinge să cumpărăm cât mai repede.

De Black Friday, retailerii folosesc mesaje puternic emoționale, precum „Stoc limitat!” sau „Doar azi!”, care activează FOMO și determină consumatorii să facă achiziții impulsive. Această presiune artificială induce anxietate, iar reacția imediată a consumatorilor este să cumpere pentru a scăpa de acest disconfort psihologic.

Efectul de turmă: Când toți cumpără, vreau și eu

Studiile arată că oamenii tind să acționeze în grupuri, urmând tendințele observate la cei din jur. În contextul cumpărăturilor, vedem prieteni, membri ai familiei și influenceri pe rețelele sociale discutând despre cele mai bune oferte, ceea ce creează o presiune psihologică subtilă de a urma același comportament.

Psihologii explică acest efect prin dorința noastră de a ne integra în grupuri și de a nu fi lăsați în urmă. Efectul de turmă este astfel amplificat de canalele de social media, unde comportamentul de cumpărare devine vizibil și contagios.

Reducerea percepției riscului prin prețuri atractive

Reducerea prețurilor activează în mintea consumatorilor un mecanism psihologic numit „aversiunea față de pierdere”. Daniel Kahneman, unul dintre cei mai importanți psihologi ai secolului, explică acest concept prin tendința naturală a oamenilor de a evita pierderile mai mult decât de a căuta câștigurile.

Când vedem prețuri reduse considerabil, percepem că ar fi o „pierdere” să nu profităm de ofertă, chiar dacă nu avem neapărat nevoie de produsul respectiv. În acest fel, reducerile și promoțiile devin un instrument extrem de eficient pentru a încuraja consumatorii să facă achiziții.

Ancorarea prețurilor: Iluzia ofertelor

Un alt fenomen psihologic pe care Black Friday îl amplifică este efectul de „ancorare” – o tehnică ce constă în a prezenta un preț inițial mare, pentru ca apoi consumatorii să perceapă reducerile ca fiind mult mai semnificative.

Studiile arată că, atunci când vedem prețuri „reduse” de la o valoare inițială mai mare, suntem predispuși să evaluăm acea ofertă ca fiind mai avantajoasă decât este în realitate. Acest efect este explicat de psihologul Amos Tversky, care a constatat că prima informație pe care o întâlnim (prețul mare) servește ca referință subconștientă pentru toate evaluările ulterioare. Astfel, suntem tentați să credem că achiziția este un „chilipir”, deși reducerea poate să nu fie atât de semnificativă.

Rolul anticipării și dopamina în comportamentul de cumpărare

Un alt factor important este anticiparea, alimentată de campaniile de teasing pe care retailerii le lansează cu săptămâni înainte de Black Friday. Anticiparea unei experiențe plăcute, precum achiziționarea unui produs dorit, declanșează eliberarea de dopamină, un neurotransmițător asociat cu recompensele și stările de plăcere.

Această explozie de dopamină crește entuziasmul și dorința de a acționa, motiv pentru care consumatorii sunt mai susceptibili să se angajeze în cumpărături impulsive. Psihologii avertizează că, deși sentimentul de anticipare poate fi captivant, acesta poate duce la achiziții pe care ulterior le regretăm.

Discountul fals” și așteptările consumatorilor

Pe lângă reducerile autentice, Black Friday aduce și multe așa-zise „discounturi false,” în care prețurile produselor sunt crescute artificial înainte de a fi reduse. Acest fenomen este adesea înțeles greșit de consumatori și poate provoca frustrare și neîncredere. În plus, psihologii arată că, deși majoritatea consumatorilor sunt conștienți că unele reduceri pot fi înșelătoare, efectul de ancorare și FOMO sunt atât de puternice încât mulți continuă să cumpere, în speranța că totuși vor face o afacere bună.

Pentru a evita capcanele psihologice de Black Friday, iată câteva recomandări:

  • Planifică și prioritizează: Fă o listă a produselor necesare și stabilește un buget clar înainte de a începe cumpărăturile.
  • Evită impulsul de moment: Fii conștient de efectele FOMO și efectul de turmă. Acordă-ți timp să evaluezi obiectiv fiecare achiziție.
  • Cercetează prețurile: Consultă prețurile cu câteva zile înainte de Black Friday pentru a putea compara reducerile și a evita „discounturile false.”
  • Revizuiește motivațiile de cumpărare: Gândește-te dacă achiziția este cu adevărat necesară sau dacă este doar o reacție la reduceri și promoții.

„Black Friday poate fi o ocazie excelentă pentru a achiziționa produsele dorite la prețuri mai accesibile, dar înțelegerea mecanismelor psihologice din spatele acestei zile ne oferă o nouă perspectivă: puterea de a decide în cunoștință de cauză. Fie că vânezi cele mai bune oferte sau doar îți completezi lista de necesități, un consumator informat este un consumator în control. Cumpărături inteligente, decizii mai bune.” ne asigură Eugen Popa.

Eugen Popa este unul dintre cei mai cunoscuţi şi bine pregătiţi traineri din România şi preşedintele Asociaţiei Române de Hipnoză. De-a lungul carierei s-a specializat atât în metode de terapie și dezvoltare personală Occidentale (Hipnoză, NLP, Mindset, Habits, Psihologie Pozitivă) cât și Orientale (Meditație, Yoga, Spiritualitate), fiind astăzi un trainer holistic în toată puterea cuvântului. Studiile sale l-au purtat pe trei continente, în Europa, Asia și Statele Unite, iar până în prezent a susţinut conferinţe, traininguri şi workshop-uri în Thailanda, Statele Unite ale Americii, Brazilia, Turcia, Grecia, Anglia, Germania etc., la care au participat mii de oameni.

Citeste mai mult

Din țară

Ora de iarnă. În noaptea de sâmbătă spre duminică se dă ceasul cu o oră înapoi

Publicat

pe

În noaptea de sâmbătă spre duminică, 26/27 octombrie 2024, România revine la Timpul Legal Român, ora standard a Europei de Est + 2 UTC.

Astfel, ca în fiecare an, în ultima duminică a lunii octombrie are loc trecerea de la ora de vară la cea de iarnă, ora 4:00 devenind ora 3:00.

Ziua de 27 octombrie, care va avea 25 de ore, va fi cea mai lungă zi a anului. Revenirea la ora standard nu modifică mersul trenurilor în vigoare, potrivit CFR Călători.

Schimbarea orei prin trecerea la ora de vară şi invers este reglementată din 2001 printr-o directivă europeană. În majoritatea statelor UE, ceasurile se dau înapoi cu o oră în ultima duminică din octombrie. Ora oficială de vară, ora Europei Orientale, pe care o aplică şi ţara noastră, a fost introdusă în România pentru prima dată în 1932 și a funcţionat între prima duminică din aprilie şi prima duminică din octombrie, cu o întrerupere între anii 1941 şi 1979, potrivit www.astro-urseanu.ro.

Circa 40% dintre ţările lumii folosesc ora de vară (Daylight Saving Time – DST), îndeosebi pentru a beneficia mai mult de lumina naturală.

Sunt studii care demonstrează însă că economiile de energie ca urmare a aplicării orei de vară sunt nesemnificative, iar altele care susţin că sănătatea oamenilor are de suferit din cauza schimbărilor orei de două ori pe an, se menţionează pe www.timeanddate.com.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite