Ne găsiți și pe:

Din țară

Pâinea anului 2019 este din secară și cartofi și nu are drojdie

Publicat

pe

Pâinea cu 10 tipuri de făină și 10 tipuri de semințe, realizată de GNF Bakery din Constanța a câștigat vineri, 29 martie, trofeul Pâinea Anului 2019 realizată artizanal, la Concursurile de Panificație-Patiserie din cadrul expoziției internaționale GastroPan, cel mai mare eveniment dedicat sectorului de panificație, cofetărie și HoReCa.

În cadrul aceleiași competiții, Brutăria Bocskor din Harghita a câștigat Trofeul Pâinea Anului 2019 produsă industrial, cu o pâine de secară fără drojdie, cu cartofi.

La fel ca și în anii precedenți, atât brutarii artizani, cât și producătorii industriali de pâine au avut șansa de a câștiga trofeul Pâinea Anului 2019, în două categorii diferențiate în funcție de cantitatea produsă și metodele de fabricație – artizanale sau industriale.

Pe lângă cele 2 trofee Pâinea Anului 2019, au fost decernate premiile pentru cele mai inovatoare pâini și produse de patiserie, dar și pentru cele mai impresionante piese artistice realizate din aluat de panificație. În acest an s-a mai acordat un premiu internațional pentru inovație (Innovative Bread of the Year), reprezentantului brutăriei Pedró din Ungaria, Takó Zoltán, pentru pâinea artizanală numită ”Geanta norocului”.

Cea mai bună pâine industrială nu are drojdie și conține cartofi și secară

Pâinea de secară cu cartofi, fără drojdie, realizată de Bocskor István de la Brutăria Bocskor a fost cea mai bună pâine fabricată pe cale industrială în viziunea juriului de specialitate format din specialiști și maeștri brutari din țară și din străinătate. O maia specială, ingredientele naturale și timpii de dospire și pre-dospire sunt principalele secrete care asigură gustul, structura și consistența acestei pâini, după spusele brutarului care a dezvoltat produsul.

Pâinea artizanală a anului are 10 tipuri de semințe și făinuri

Trofeul Pâinea Anului 2019 realizată artizanal i-a revenit reprezentantului firmei GNF Bakery Products, Geambazu Domnica, pentru o pâine specială cu 10 tipuri de făină și 10 tipuri de semințe: Pâinea 10-10 cu făină de teff. Pâinea este obținută dintr-un amestec de 10 tipuri de făină cu proprietăți nutritive și conține o gamă variată de semințe care contribuie la alimentația sănătoasă: in, dovleac, mac, susan, chimen, quinoa, cânepă, floarea soarelui, chia, psyllium.

Iată lista câștigătorilor:

Pâinea Anului 2019 fabricată industrial

La această categorie concurenții au avut sarcina de a prezenta o pâine fabricată în proces industrial care se produce într-o cantitate de cel puțin 500 kg/zi. Premiații categoriei:
Locul I: Bocskor István – Brutăria Bocskor, Sânmartin
Locul II: Roșu Gabriela – Vel Pitar, București
Locul III: Chioreani Florin – Ardelean Adrian Company, Lugoj
Premiu special: Bârsan Csaba – Brutăria Bocskor, Sânmartin

Pâinea Anului 2019 realizată artizanal
La această categorie concurenții au avut sarcina de a prezenta o pâine fabricată în proces artizanal care se produce într-o cantitate de maxim 150 kg/zi. Tematica categoriei a fost Tradiție și provocări în secolul 21.

Premiații categoriei:
Locul I: Geambazu Domnica – GNF Bakery Products, Constanța
Locul II: Bocskor István – Brutăria Bocskor, Sânmartin
Locul III: Diamantis Papapanagis – Rawoil Import srl, Mărăcineni
Premiu special: Beldiman Samson Giorgian (Adriana Bolgiu SNC, Urlați), Gál Rozália (Brutăria Bocskor, Sânmartin), Geambazu Nicolae Florin (Megasimitis, Constanța)

Artă din aluat de panificație
La secțiunea Panificație a fost premiată și cea mai impresionantă creație artistică din aluat de panificație. Tematica creațiilor a fost Veșnicia s-a născut la sat. Câștigătorul  categoriei a fost Tarr György de la brutăria Pedró din Ungaria, cu creația artistică inspirată de credința creștină.

Premiații categoriei:
Locul I: Tarr György – Brutăria Pedró, Sokorópátka, Ungaria
Locul II: Geambazu Nicolae Florin – Megasimitis, Constanța

Produse de patiserie pentru generația Millenials
La această categorie concurenții au avut sarcina de a prezenta un produs de patiserie pe care-l consideră vandabil generației de adulți tineri din mediul urban. Cel mai bun produs de patiserie s-a dovedit a fi produsul de patiserie umplut cu spanac, usturoi și piept de pui realizat de către Tarr György de la Brutăria Pedró, Ungaria.

Premiații categoriei Produse de Patiserie:
Locul I: Tarr György – Brutăria Pedró, Sokorópátka, Ungaria
Locul II: Bârsan Csaba – Brutăria Bocskor, Sânmartin
Locul III: Anca Mihaela Matei – Matei Anca Mihaela II
Premiu special: Geambazu Domnica – GNF Bakery Products, Constanța

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Din țară

Record de investiții pe piața imobiliară din România, în 2019

Publicat

pe

Volumul investiţiilor imobiliare din România a depăşit borna de un miliard de euro în 2019, fiind cu 7% mai mare faţă de nivelul înregistrat în 2018, şi marchează un record al ultimilor cinci ani, arată datele unei companiei de consultanţă imobiliară.

România este o destinaţie tot mai interesantă pentru marii investitori şi specialiştii estimează că în acest an interesul se va îndrepta în special către achiziţia de clădiri de birouri şi spaţii industriale.

2019 a fost anul oraşelor regionale pentru tranzacţiile cu clădiri de birouri, Cluj-Napoca atrăgând investiţii de aproape 200 milioane de euro, respectiv 20% din totalul volumului tranzacţionat la nivelul ţării, însă Bucureştiul a rămas lider, cu 64% din totalul tranzacţiilor. „Clădirile de birouri au fost principalele produse tranzacţionate, reprezentând aproape 75% din totalul tranzacţiilor la nivel naţional. Apetitul pentru clădirile de birouri din Capitală rămâne ridicat“, a declarat Gijs Klomp, reprezentantul companiei de consultanţă imobiliară CBRE România.

În ceea ce priveşte anul 2020, analiştii estimează apariţia de noi nume pe piaţa locală.  „Sunt mai multe companii care vor să îşi extindă portofoliul în România, urmărind în special achiziţia de clădiri de birouri şi spaţii industriale“, a adăugat Klomp.

Interesul investitorilor pentru piaţa imobiliară din România este îmbucurător deoarece aceste investiţii reprezintă un motor de creştere economică. Anul trecut, sectorul imobiliar avut o contribuţie de aproape un punct procentual la creşterea economică de 4%, arată consultanţii companiei Colliers International.

„Segmentul imobiliar oferă în continuare oportunităţi de investiţii, în special celor care se pot adapta la o lichiditate mai redusă, în condiţiile în care există potenţial pentru venituri constante pe termen lung şi pentru creşterea valorii capitalului investit. Anul trecut, construcţiile şi tranzacţiile imobiliare au avut o contribuţie de aproape un punct procentual la creşterea economică de 4% a României, înregistrată în primele trei trimestre. Totuşi, reducerea ritmului de creştere economică în 2020 va influenţa şi evoluţia pieţei imobiliare, chiar dacă performanţa economică a României va fi mai bună decât în majoritatea ţărilor din UE“, se arată în analiza companiei de consultanţă imo­biliară şi management al investiţiilor.

Potrivit sursei citate, România va continua să fie una dintre economiile europene cu potenţial de creştere ridicat.

„2020 se conturează a fi cel mai bun an pentru investiţiile imobiliare din România din perioada postcriză. Există deja tranzacţii în valoare de peste 600 de milioane de euro cu proiecte de birouri care ar putea fi finalizate în curând. În acelaşi timp, segmentele industrial şi de retail au evoluţii pozitive, dar există limitări la nivel de ofertă“, se arată în document.

Citeste mai mult

Din țară

Măsuri împotriva răspândirii coronavirusului din China. Ce spun medicii

Publicat

pe

Autoritățile sanitare din România au luat primele măsuri, după avertismentul Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) privind riscul de răspândire pe scară largă a unui nou tip de coronavirus considerat la originea unei adevărate epidemii de pneumonie virală în orașul chinez Wuhan.

Infecția cu coronaviruși se manifestă cu febră, tuse, dar și simptome mai grave cum ar fi insuficiența renală, putând provoca chiar decesul.

O primă măsură pentru a preveni îmbolnăvirea este să evităm aglomerațiile și contactul direct cu persoanele bolnave. De asemenea, să nu călătorim în zonele considerate de risc.

Ca și în cazul celorlalte afecțiuni respiratorii virale, medicii ne recomandă să respectăm regulile generale și individuale de igienă: să ne spălăm pe mâini cât mai des, să punem batista la gură când strănutăm sau tușim. La apariția febrei și a altor simptome caracteristice virozelor să nu amânăm o vizită la medic și să luăm medicamente doar la recomandarea medicului.

Pneumonia provocată de noul tip de coronavirus a curmat deja trei vieți, iar numărul îmbolnăvirilor se apropie de 200.

Potrivit experților britanici, numărul persoanelor infectate ar fi chiar mai mare, în jur de 1.700. Răspândirea virusului a depășit deja granițele Chinei, fiind raportat și în Japonia, Thailanda și Coreea de Sud și s‑ar putea amplifica în perioada următoare, când vor avea loc sărbătorile dedicate Anului Nou Chinezesc, perioadă în care chinezii călătoresc mai mult.

În România, Institutul Național de Sănătate Publică a informat direcțiile de sănătate publică în legătură cu riscul reprezentat de acest nou tip de coronavirus și a cerut raportarea eventualelor cazuri de îmbolnăvire către unitățile sanitare. Și aceasta, cu toate că țara noastră nu este expusă direct riscului de răspândire a virusului, pentru că nu există linii aeriene directe între România și regiunea afectată din China, iar cele mai multe porți de intrare sunt securizate de către celelalte țări. Mai multe state din Asia, dar și SUA au introdus controale speciale pe aeroporturi. Pasagerii care vin din China centrală, din zona focarului, sunt suspuși unor verificări medicale amănunțite.

Ministerul român al Afacerilor Externe a transmis o alertă de călătorie pentru cei care tranzitează sau intenționează să călătorească în China. Experții OMS recomandă tuturor țărilor să ia măsuri de prevenție și să pregătească spitalele pentru a face față în eventualitatea răspândirii virusului. Majoritatea celor infectați cu noul tip de coronavirus s‑ar fi contaminat într‑o piață de pește din orașul Wuhan, în care se comercializau și alte animale. Ca urmare, turiștii sunt sfătuiți să evite piețele de pește și măcelăriile și să meargă urgent la doctor dacă au simptome asemănătoare gripei.

Îngrijorările experților se leagă de faptul că noul tip de virus s‑a dovedit rezistent la tratamentele obișnuite pentru afecțiuni respiratorii. El face parte din aceeași familie de virusuri cu cel care provoacă afecțiuni respiratorii, de la răceala comună la temutul sindromul respirator sever acut (SARS), care în perioada 2002‑2003 a cauzat la nivel mondial mai mult de 8.000 de îmbolnăviri și aproape 800 de decese.

Citeste mai mult

Din țară

STUDIU. Berea, băutura preferată a românilor

Publicat

pe

Aproximativ o treime dintre români preferă berea, bărbaţii fiind principalii consumatori, iar pe locul doi se situează vinul liniştit, ales de unul din cinci români, urmat îndeaproape de cidru (15,4%), care este preferat mai mult de către femei, conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Românii ocupă în ultimii ani locuri de top atât la producţia cât şi la consumul de alcool. Cele 510 milioane de litri de vin produse în 2018 clasează România pe poziţia 6 în Europa şi 13 în lume, iar cele 1,8 miliarde de litri de bere pun ţara noastră pe locul 9 în UE, se arată în comunicatul transmis de compania de cercetare de piaţă.

„La consum, România ocupă locul 5 în topul ţărilor cu un model de consum excesiv (cel puţin 60 de grame de alcool pur la bărbaţi/40 grame la femei, cel puţin odată la 30 de zile), după locuitorii ţărilor nordice. Din păcate, peste 25% din alcoolul consumat în ţara noastră este nefiscalizat, produs în gospodării, în afara unui regim de control”, menţionează sursa citată.

Studiul mai arată că aproximativ o treime dintre români preferă berea, în general cea produsă în unităţi industriale (28%), dar există un interes în creştere şi pentru cea artizanală (2,7%), bărbaţii fiind principalii consumatori (37,8% dintre respondenţi). Pe locul doi se situează vinul liniştit, ales de unul din cinci români, urmat îndeaproape de cidru (15,4%), care este preferat mai mult de către femei (21,2% dintre doamnele intervievate), probabil datorită conţinutului mai mare de zahăr şi prin diversitatea aromelor.

Spirtoasele, atât cele autohtone cât şi cele de import trezesc interesul a doar 3-7% din populaţia urbană. Acest rezultat este destul de surprinzător pentru o ţară în care pălinca face parte din ospitalitatea caracteristică şi în care mulţi locuitori din mediul urban consumă cocktailuri. Aproape un sfert dintre respondenţi au declarat că nu beau.

Potrivit studiului, berea este cea mai populară alegere: 40% dintre bărbaţii români beau o bere cel puţin o dată pe săptămână, în diverse ipostaze: după serviciu (35,9%), la sărbători (35,7%) sau ca socializare în oraş (30,7%). Asocierile din mintea consumatorilor de bere sunt în zona de mâncare – snacksuri (8,4%), mici (6,6%), grătar, friptură sau răcoritoare/potrivită pentru vară/ potoleşte setea.

De asemenea, unul din zece români alege să bea vin aproximativ o dată pe săptămână, cei tineri şi femeile fiind mai activi în acest sens. În percepţia generală, consumul de vin este asociat cel mai des cu sărbătorile (58%), zilele de naştere (35,2%), degustările (24,3%) şi socializarea în oraş (17,7%).

Deşi majoritatea respondenţilor (62,6%) îşi iau băuturile din comerţ, ce este surprinzător pentru locuitorii mediului urban este procentul relativ mare, de 19 %, care declară că băuturile alcoolice pe care le consumă provin din producţie proprie. Un procent similar există şi în cazul celor care îşi achiziţionează băuturile alcoolice de la rude, prieteni sau producători individuali.

În ceea ce priveşte frecvenţa de consum, cei mai mulţi români (39,2%) consumă o băutură alcoolică o dată pe săptămână, cel mai probabil în weekend, acest procente fiind chiar mai mari în rândul celor sub 35 de ani. În jur de 20% beau de 2-4 ori pe săptămână.

Corelat cu răspunsul de la întrebarea anterioară, peste o treime din respondenţi (34%) beau foarte rar sau deloc, acest comportament precaut fiind întâlnit mai mult de femei (40,7% dintre participante). De remarcat faptul că 44,6% dintre tinerii sub 25 de ani beau mai rar de o dată pe săptămână.

Studiul s-a desfăşurat la finalul anului 2019, pe un eşantion reprezentativ de 1002 persoane, 523 femei şi 479 de bărbaţi, intervievaţi online (CAWI).

Reveal Marketing Research este o companie cu capital românesc înfiinţată în 2007 ce oferă soluţii de cercetare de piaţă complete (tradiţionale şi digitale), strategie şi consultanţă în crearea mărcii şi abordarea clienţilor în România şi Europa Centrală şi de Est.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite