Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Iulius Town – investiție de 442 milioane de euro. Ce s-a construit

Publicat

pe

Companiile Iulius şi Atterbury Europe au inaugurat, la Timişoara, proiectul mixt Iulius Town, cea mai mare investiţie din regiune, în valoare totală de 442 de milioane de euro.

Iulius Town a presupus integrarea Iulius Mall Timişoara într-un proiect amplu de regenerare urbană, completându-l cu funcţiuni de retail, office şi entertainment. Din valoarea totală a proiectului, până în prezent au fost investite 327 de milioane de euro, incluzând Iulius Mall Timişoara, la care se adaugă alte 115 milioane de euro destinaţi dezvoltării celei mai înalte clădiri de birouri din România, aflată în construcţie.

Iulius Town reprezintă primul ansamblu de tip mixt realizat în vestul ţării şi cel de-al doilea din portofoliul companiei IULIUS, după Palas Iaşi. Este un proiect regional, care se adresează Timişoarei, clienţilor din judeţele limitrofe şi celor din ţările din proximitate, Serbia şi Ungaria.

„În 2005, când inauguram Iulius Mall Timişoara, ştiam că nu ne vom opri aici, iar clienţii noştri au confirmat această aşteptare. Iulius Mall s-a integrat rapid în viaţa unui public care a depăşit graniţele ţării şi care a impus continuarea proiectului la o scară mult mai mare. Astăzi, Iulius Town este oraşul din oraş, un proiect multifuncţional care generează valoare adăugată pentru comunitate şi întreaga zonă. Împreună cu partenerul nostru, compania Atterbury Europe, am dezvoltat un pol de business regional, care contribuie la dezvoltarea economică, dar şi un spaţiu cosmopolit de shopping şi relaxare, unic în România”, a declarat Iulian Dascălu, Preşedintele companiei IULIUS.

„În iunie 2017, am semnat cu IULIUS un joint venture 50/50 pentru accelerarea ritmului rapid de dezvoltare pentru Iulius Town Timişoara şi alte proiecte. Parteneriatul nostru produce rezultate solide, după cum se poate vedea în prima etapă absolut impresionantă a dezvoltării mixte cu funcţiuni de retail, divertisment şi clădiri de birouri”, a declarat Henk Deist, CEO al companiei Atterbury Europe.

Situat în centrul Timişoarei, Iulius Town reprezintă cel mai important proiect de real estate inaugurat anul acesta pe piaţa din România. Iulius Town este o sumă de recorduri: cea mai mare suprafaţă de retail din afara Bucureştiului – 120.000 mp, 450 de magazine – şi cea mai mare ofertă de spaţii de birouri clasa A din regiune – peste 100.000 mp.

Branduri internaţionale în premieră, cele mai frumoase şi mai noi concepte de magazine disponibile în Europa, precum şi o varietate de cafenele şi restaurante tematice, cu terase şi privelişte spre zona verde confirmă Iulius Town drept destinaţia numărul 1 din vestul ţării pentru shopping, petrecerea timpului liber şi socializare.

Printre noutăţi se numără: Zara Home, Oysho, Peek & Cloppenburg, Liu Jo, Intimissimi, Marks & Spencer, Distinctive multibrand – A | X Armani Exchange, Napapijri şi Pepe Jeans London, Superdry & New Era, Next (kids), Sizeer, Grid, Primigi, Teilor Fine Jewellery, Beautik Haute Parfumerie, Meli Melo Deco etc. Alte branduri din Iulius Mall şi-au extins suprafaţa şi au implementat cele mai moderne concepte de magazine: Zara, Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Guess, Mango, Sephora, Douglas şi Musette.

Oferta va fi completată cu o extindere a World Class, care va deschide cel mai mare centru de fitness din România, cu piscină semiolimpică. De asemenea, Cinema City va inaugura un cinema multiplex extins, cu o capacitate de 12 săli şi va implementa, pentru prima oară în afara Capitalei, conceptul de cinema VIP, cu cină şi film în sistem all inclusive.

Iulius Town include şi concepte aparte de food & beverage, precum cafenele şic şi restaurante tematice, cu specificuri culinare diverse: mexican, mediteranean, libanez, italian, grecesc, sârbesc şi românesc.

Traficul anual estimat pentru Iulius Town este de peste 20 de milioane de vizitatori.

Iulius Gardens, ancora principală a proiectului mixt

Parcul din Iulius Town a presupus o investiţie în valoare de 8,7 milioane de euro şi a fost realizat de o echipă de specialişti din Italia, Germania şi România. Spaţiul verde integrează 10.000 de arbuşti şi 1.400 de arbori de talie mare, transportaţi de la pepiniere din Italia cu peste 500 de autocamioane. Aici, vizitatorii se vor destinde citind o carte pe iarbă, parcul beneficiind de suprafeţe generoase acoperite cu gazon special, care permite traficul intens. Iulius Gardens mai include un lac, pe o suprafaţă de 800 mp, un carusel veneţian etajat pentru copii, un foişor, alei de promenadă şi piaţete pentru evenimente şi târguri în aer liber.

Iulius Town dispune şi de un centru ultramodern de conferinţe, cu trei săli elegante şi o capacitate de până la 1.000 de persoane, care vor găzdui evenimente business şi private.

În ansamblu se va deschide, pe 9 septembrie, prima grădiniţă din Timişoara cu predare în limba engleză după curriculum britanic, dar şi o şcoală primară.

Pol regional de business şi investiţii în infrastructură

Prima etapă de dezvoltare a Iulius Town include peste 100.000 mp de birouri, în care vor lucra aproximativ 13.000 de persoane. Primele trei clădiri sunt operaţionale (50.000 mp închiriabili), printre chiriaşi numărându-se companii multinaţionale din IT, automotive şi customer support. Al patrulea imobil office, aflat în construcţie, va fi şi cea mai înaltă clădire din România. United Business Center 0 (155 m înălţime, 27 de etaje) va include 52.000 mp închiriabili de birouri, un hub medical pe o suprafaţă de 3.000 mp, restaurante, magazine şi un centru de conferinţe.

Iulius Town a presupus investiţii semnificative în infrastructură, în valoare totală de 13 milioane de euro. Străzile din proximitatea proiectului au fost lărgite şi modernizate, iar un tunel auto cu două benzi pe sens, care traversează ansamblul, contribuie la fluidizarea traficului din zonă. Toate aceste investiţii au fost sau urmează a fi donate municipalităţii.

Pe lângă rolul său funcţional, tunelul este o veritabilă galerie de artă murală de dimensiuni impresionante, datorită lucrărilor realizate de 30 dintre cei mai buni grafferi din lume. Acest proiect s-a desfăşurat pe o suprafaţă de 2.000 mp şi a beneficiat de participarea unor artişti din Venezuela, Peru, Brazilia, Mexic, Spania, Italia, Republica Moldova şi România.

Tot la capitolul infrastructură, alte 40,7 milioane de euro au fost investite în spaţii de parcare (într-o parcare supraetajată şi una subterană), numărul locurilor disponibile depăşind 4.000. La acestea se adaugă cele 800 de spaţii pentru parcarea bicicletelor din întregul ansamblu.

Locale

CANICULĂ. Unde sunt amplasate punctele de prim ajutor, în Timișoara

Publicat

pe

Începând de joi, 5 iunie 2025, în Timișoara vor funcționa cinci puncte de prim ajutor, special amenajate pentru a sprijini populația în perioada de caniculă.

Primăria Timișoara asigură furnizarea apei îmbuteliate, iar Direcția de Sănătate Publică pune la dispoziție personal medical calificat.

Punctele de prim ajutor vor funcționa zilnic, între orele 10:00 – 18:00, în spații climatizate, și vor fi amplasate în următoarele locații:

Oficiul Poștal nr. 1, Bulevardul Revoluției din 1989 nr. 2

Opera Națională, Piața Victoriei

Oficiul Poștal nr. 5, Ghișeul nr. l – Str. 1 Decembrie, nr. 90

Piața Iosefin

Piața Badea Cârțan

În mai multe zone din oraș, respectiv parcuri, bulevarde și piețe publice există fântâni forate. Lista completă este disponibilă aici. În plus, anul trecut au fost instalate 9 cișmele pentru timișoreni și animalele de companie în Parcul Copiilor, Parcul Civic, Parcul Central, Parcul Alpinet, Parcul Catedralei și Parcul Adolescenței.

Medicii recomandă, pe durata caniculei:

evitarea deplasărilor în intervalul 11:00 – 18:00;

evitarea aglomerației și a expunerii prelungite la soare;

consumul a cel puțin doi litri de lichide pe zi (apă, ceaiuri călduțe, sucuri naturale);

evitarea băuturilor alcoolice, a celor cu cofeină sau zahăr, care pot duce la deshidratare;

consumul de fructe, legume proaspete și iaurturi.

Se recomandă, de asemenea, purtarea unor haine lejere, din materiale subțiri, de culori deschise, precum și folosirea pălăriilor și a ochelarilor de soare.

Este extrem de important ca animalele de companie și copiii să nu fie lăsați nesupravegheați în autoturisme. La primele semne de disconfort termic, adresați-vă medicului de familie.

Citeste mai mult

Locale

O nouă pizzerie deschisă în sudul Timișoarei promite să cucerească iubitorii de arome italiene: Pizza-ColosseumTimisoara

Publicat

pe

Sudul Timișoarei are un nou motiv de bucurie culinară: recent s-a deschis Pizza-ColosseumTimisoara, un loc care îmbină tradiția italiană autentică cu ingrediente proaspete și servicii rapide.

Situată într-o zonă accesibilă pentru locuitorii din Giroc, Chișoda, Calea Șagului, Calea Girocului și Bălcescu-Braitim, pizzeria promite să devină rapid una dintre favoritele din oraș.

La cârma bucătăriei se află nimeni altul decât Giuseppe Tizzani, cunoscut sub numele de „Pipo”, un bucătar italian cu renume, care aduce cu el pasiunea și măiestria tradițională din inima Italiei.

Sub semnătura sa, fiecare pizza este o experiență – de la clasicul Margherita (29 de lei) până la specialitatea casei, Pizza Colosseum, un deliciu care pornește de la 36 de lei și promite o explozie de gusturi.

Pizza-ColosseumTimisoara oferă momentan doar livrare sau ridicare de la locație, între orele 12:00 și 21:45, de luni până sâmbătă. Clienții pot comanda pizza medie începând cu 29 de lei, iar gama variată acoperă atât preferințele clasice, cât și combinații inovative.

Și veștile bune nu se opresc aici: în curând, meniul se va extinde cu paste proaspete, preparate cu rețete tradiționale italiene, dar și cu specialități românești reinterpretate în stilul unic al lui Pipo.

Dacă ești în căutarea unei pizza autentice, cu blat perfect rumenit, sos de roșii aromat și toppinguri de calitate, Pizza-ColosseumTimisoara e locul de unde trebuie să comanzi.

Gustul Italiei e acum mai aproape ca niciodată – la doar un telefon distanță (0775.11.28.11)

Pentru comenzi rapide și delicioase, sudul Timișoarei are un nou reper: Pizza-ColosseumTimisoara.

Meniul poate fi vazut pe www.pizza-colosseumtimisoara.ro

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE! Campanie pentru depistarea terenurilor cu ambrozie, la Timișoara

Publicat

pe

Municipiul Timișoara acționează pentru combaterea ambroziei – o plantă invazivă cu impact asupra sănătății publice. Direcția Generală a Poliției Locale a efectuat controale pe teren, în urma cărora s-a constatat prezența sau posibila prezență a unor focare de ambrozie pe terenuri deținute de persoane fizice sau juridice.

Au fost întocmite 383 de somații, care sunt comunicate proprietarilor până la data de 5 iunie 2025, termen prevăzut de legislație. De asemenea, terenurile municipalității sunt monitorizate de către serviciile de specialitate. Timișorenii pot semnala prezența ambroziei la adresa primariatm@primariatm.ro sau la dispeceratul Poliției Locale.

Persoanele fizice și juridice au obligația de a efectua lucrări de combatere a ambroziei. Nerespectarea acestor obligații legale atrage sancțiuni:

  • amenzi între 1.000 și 5.000 de lei pentru persoane fizice,
  • amenzi între 10.000 și 20.000 de lei pentru persoane juridice.

Lucrările de combatere a ambroziei trebuie realizate de proprietarii sau deținătorii de terenuri până la data de 30 iunie, înainte ca planta să înflorească.

În perioada următoare, municipalitatea va demara campania de conștientizare cu privire la efectele negative ale acestei plante asupra sănătății populației. Ambrozia este o plantă cu polen extrem de alergen, responsabilă pentru numeroase probleme respiratorii în perioada iunie–octombrie.

Se răspândește rapid pe terenuri virane, spații verzi neîngrijite, șantiere sau chiar în curțile locuințelor. Cu un potențial enorm de răspândire, planta produce peste 3.000 de semințe anual. În condiții de secetă și temperaturi ridicate, planta emite o cantitate dublă de polen, care poate fi transportat de vânt pe distanțe de până la 200 km.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite