Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Dr. Virgil Musta susține că elevii ar trebui să fie la școală în 14 septembrie. Ce recomandări face

Publicat

pe

Medicul Virgil Musta, de la Spitalul de Boli Infecțioase „Dr. Victor Babeș“ din Timișoara pledează pentru începerea anului școlar din 14 septembrie, cu elevii în bănci.

Într-o postare pe Facebook, medicul Virgil Musta afirmă că infecţiile cu virusul SARS CoV – 2 sunt destul de rare la copii.

„Din perspectiva educaţiei, sunt evidente beneficiile prezenţei la şcoală, atât pentru legătura umană şi profesională dintre profesori şi elevi, pentru socializarea dintre copii, pentru copiii care nu au facilităţi pentru şcoala online, pentru părinţii care nu au cu cine să-i lase acasă şi aşa mai departe”, a mai scris Musta.

Medicul spune că personal consideră că elevii ar trebui să fie prezenţi la cursuri, din septembrie.

„Concret, eu consider că este bine ca elevii să revină la şcoală (evident cu condiţia să nu avem o explozie a pandemiei până atunci sau ulterior), dar pentru că va fi foarte dificil să ţinem sub control contaminarea, va trebui să ne concentrăm pe prevenirea formelor grave de boală, atât la copii, cât şi la familiile acestora”, a mai scris Musta.

Doctorul Virgil Musta a venit şi cu un set de propuneri pentru debutul anului şcolar:

– Părinţii trebuie să aibă un rol esential în triajul epidemiologic zilnic. Ei sunt cei care ar trebui să cunoască eventualele manifestări ale copilului şi să decidă netrimiterea acestuia la şcoală. Bineînţeles că e nevoie de un ghid clar de instrucţiuni transmis tuturor părinţilor în acest sens (plus consultarea medicului de familie), pentru că este esenţial ca, în primul rând, copiii care au deja simptome posibile de covid-19 să nu ajungă la şcoală, cât nici cei despre care părinţii ştiu că au intrat în contact cu persoane dovedite pozitiv covid-19.

– Copiii care sunt mai vulnerabili şi mai predispuşi la a face eventuale forme grave, mă refer aici la copiii care au deja alte probleme de sănătate precum malformaţii congenitale, diabet zaharat, obezitate etc ar trebui să facă cursuri online.

– Aceleaşi măsuri pentru cursuri online ar trebui luate şi în cazul copiilor care au contact direct în familie cu persoane adulte vulnerabile, cărora le-ar putea transmite virusul, iar aceştia ar putea dezvolta forme grave (bătrâni, diabetici, cardiaci etc). Sau dacă îi trimit la şcoală, să reducă acasă contactul copiilor cu aceste categorii de persoane.

– Educarea de către părinţi şi profesori a copiilor, pe limbajul lor, specific fiecărei vârste (la fel, pe baza unui ghid recomandat) pentru a înţelege si accepta singuri măsurile de bază pentru prevenţie, dar şi pentru eventuala recunoaştere a unor posibile simptome.

– Urmărirea de către părinţi a respectării măsurilor de protejare a copiilor şi când nu sunt la şcoală (evitarea locurilor aglomerate, purtarea măştilor şi igiena permanentă a mâinilor) pentru a nu se contamina în comunitate.

– Unităţile şcolare trebuie să se organizeze astfel încât să evite activităţile cu risc epidemiologic crescut (aici trebuie analizată pur şi simplu fiecare activitate în funcţie de potenţialele riscuri şi luate măsuri specifice punctuale, ex. ore de sport care nu trebuie ţinute în săli de sport mici şi neaerisite etc).

– În unităţile şcolare trebuie evitată supra-aglomerarea claselor, o parte dintre elevi pot rămâne acasă pentru a urmări online cursurile, prin rotaţie ( poate cu prioritate pentru online pentru cei cu risc sau care au în familie persoane vulnerabile). Dar aici, foarte important este ca grupele formate să se menţină în aceeaşi structură, astfel încât dacă se depistează un caz pozitiv, să nu fie afectată pentru izolare decât grupa acelui copil, iar cealaltă să poată veni la şcoală (de exemplu, dacă o clasă de 30 de elevi se împarte în două grupe de câte 15 elevi, grupele să-şi păstreze exact aceeaşi structură şi să vină pe rând la şcoală, câte 2 săptămâni fiecare grupă, iar dacă există un caz pozitiv într-o grupă, va fi izolată doar acea grupă).

– Unităţile şcolare trebuie să asigure o dezinfectare zilnică claselor, cât şi posibilitatea spălării pe mâini a copiilor.

– În pauze, clasele trebuie aerisite, iar ideal ar fi ca grupele de copii care sunt la şcoală să păstreze distanţa între ele, chiar dacă vor ieşi în curtea şcolii (ştiu că acest lucru este greu de realizat, dar nu imposibil dacă se stabileşte un anumit flux şi eventual orar pe clase), sau cel puţin masca să fie obligatorie atunci când se întâlnesc clase diferite de copii (pentru că în interiorul unei grupe de copii prezente la şcoală este practic imposibil să se păstreze permanent distanţa fizică între copii este important ca măcar grupele diferite să nu se apropie).

– Cadrele didactice trebuie să cunoască foarte bine posibilele simptome pentru covid 19 şi să nu vină la şcoală dacă constată astfel de manifestări.

– Cadrele didactice trebuie să păstreze distanţa fizică de 2 m în clase faţă de elevi şi să poarte obligatoriu mască în timpul orelor, cât şi în interiorul şcolii, în general.

– Să existe în fiecare şcoală un regulament de ordine interioară dedicat masurilor covid-19, semnat şi respectat de profesori şi elevi, precum şi un regulament asumat şi de părinţi.

– Sa existe o comunicare permanentă, deschisă şi constructivă între profesori, părinţi şi elevi pentru informare, consultare si decizii.

Virgil Musta mai spune că este important ca specialiştii să editeze diverse materiale care să ajute şcolile, profesorii, părinţii şi elevii, astfel încât să se evite viitoare focare, iar activitatea şcolară să decurgă cât mai apropiat de normal.

”Cuvintele cheie în demersul de a oferi copiilor noştri o educaţie de calitate în condiţii de siguranţă sunt: RESPONSABILITATE şi SOLIDARITATE!”, încheie Musta.

Locale

OPORTUNITATE. Înscrieri pentru admiterea la cele două unități de învățământ postliceal ale Poliției Române

Publicat

pe

Începând cu 24 aprilie 2024, a fost dat startul sesiunii de admitere în cele 2 unități de învățământ postliceal ale Poliției Române, din Cluj-Napoca și Câmpina.

– 1.640 de locuri sunt pregătite astfel:

1.340 la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr”, Câmpina

300 la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan, Cluj-Napoca.

Detalii privind organizarea și desfășurarea concursurilor:

În perioada 24 aprilie – 14 mai 2024 (inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică), candidații pot depune cererile de înscriere, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail resurseumane@tm.politiaromana.ro;

Depunerea documentelor pentru dosarul de recrutare – până la data de 21 mai 2024;

Evaluarea psihologică a candidaților se realizează și se finalizează până la data de 21 mai 2024, conform planificării care va fi comunicată în timp util, pe site-ul IPJ Timiș, la secțiunea Carieră – Admitere instituții de învățământ.

Susținerea probei de evaluare a performanței fizice – în perioada 25 – 31 mai 2024;

Susținerea probei de evaluare a cunoștințelor – 15 iunie 2024;

Examinarea medicală se realizează în perioada 19 iunie – 12 iulie 2024.

Detalii privind înscrierea, procesul de recrutare și susținerea examenelor găsiți aici:

https://tm.politiaromana.ro/ro/cariera/admitere-institutii-de-invatamant/concurs-de-admitere-in-unitatile-de-invatamant-postliceal-ale-ministerului-afacerilor-interne-sesiunea-aprilie-iulie-2024

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE la tâlhari. Bărbat arestat după ce a vrut să-și însușească un telefon mobil prin violență

Publicat

pe

Un bărbat a fost arestat preventiv pentru 30 de zile de Polițiștii Biroului de Investigații Criminale din cadrul Poliției municipiului Timișoara după ce a tâlhărit cu violență o persoană de la care urma să cumpere un telefon mobil.

Conform anchetatorilor, bărbatul s-a întâlnit, serile trecute, cu o persoană de sex masculin în zona unui centru comercial de pe bulevardul Antenei din Timișoara, cu intentia de a-și vinde telefonul mobil, iar acesta din urmă dupa ce l-a rugat să-l însoțească la un bancomat pentru a-și scoate bani, i-a pulverizat cu un spray iritant lacrimogen în zona ochilor, l-a lovit, apoi profitând de situația creată i-a smuls telefonul mobil din mână și a fugit.

În cauză, s-a dispus încăperea urmăririi penale, cu privire la săvârșirea infracțiunii de tâlhărie calificată, polițiștii efectuând cercetări în Timișoara,  Orțișoara și Vinga pentru depistarea autorului faptei.

Îm urma investigațiilor efectuate, s-a stabilit faptul că persoana bănuită, în încercarea de a se ascunde s-a deplasat în municipiul Arad, în proximitatea Gării, astfel că s-a luat legătura cu lucratorii din cadrul SRPT Arad, care au fost dirijați spre locul unde aceasta se află.

Bărbatul, în vârstă de 23 de ani, din Orțișoara, a fost depistat și condus la sediul Politiei Municipiului Timişoara în baza unui mandat de aducere.

În urma audierii și probatoriului administrat, bărbatul a fost reținut pentru tâlhărie calificată.

Telefonul a fost recuperat și predat persoanei vătămate.

Citeste mai mult

Locale

A aruncat deșeuri pe spațiul public. A fost amendat și i-a fost confiscată autoutilitara

Publicat

pe

Un tânăr de 26 de ani a fost amendat cu 30.000 de lei și i-a fost confiscată autoutilitara pe care o conducea după ce a fost prins că a aruncat deșeuri pe spațiul public și le-a incendiat.

„Poliţiştii Secţiei 2 Poliţie Rurală Săcălaz, au fost sesizati prin apelul unic de urgenţă 112 cu privire la faptul că mai multe persoane ar fi aruncat deşeuri dintr-o autoutilitară, pe care ulterior le-ar fi incendiat, pe un teren viran ce aparţine unei foste societăţi comerciale din localitatea Beregsău Mare. Poliţiştii s-au deplasat la faţa locului, unde au constatat faptul că cele sesizate se confirmă, fiind identificat şoferul autoutilitarei, un bărbat în vârstă de 26 de ani, bănuit de comiterea faptei”, a transmis marţi IPJ Timiş.

Şoferul autoutilitarei, un bărbat de 26 de ani a fost amendat cu 30.000 lei conform OUG 92/2021 privind regimul deşeurilor, fiind luată măsura complementară a confiscării autoutilitarei.

Foto: Poliția Română

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite