Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

60 de kilometri de drumuri din Arad, modernizați cu peste 140 de milioane de lei

Publicat

pe

Judeţul Arad va beneficia de fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 (POR), gestionat de Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene (MDRAPFE), pentru refacerea infrastructurii rutiere.

Contractul de finanţare a fost semnat de către viceprim-ministrul Sevil Shhaideh şi vizează modernizarea DJ 709 km 0+800…30+700 Arad – Pâncota, precum şi reabilitarea DJ 792 C, km 0+000…21+000 şi 26+000…36+300. Prin proiect vor fi modernizaţi 61,09 km de drumuri judeţene conectate la reţeaua transeuropeană de transport (TEN-T), beneficiari fiind peste 200.000 de locuitori.

„Acesta este cel de-al doilea contract din categoria drumuri judeţene reabilitate şi modernizate cu finanţare prin POR 2014-2020, Axa prioritară 6 – Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională. Trebuie să investim în drumuri, pentru a le facilita locuitorilor accesul dintr-o localitate în alta, dar şi pentru a creşte siguranţa în trafic şi a reduce timpul de deplasare. Să nu uităm că fondurile alocate României de Uniunea Europeană reprezintă o sursă de finanţare extrem importantă pentru dezvoltarea economiei şi a societăţii în general, creşterea gradului de absorbţie constituind o prioritate absolută a Guvernului”, a menţionat Sevil Shhaideh.

Durata de implementare a proiectului este de 82 de luni, iar valoarea totală a investiţiei este de 141.775.607,47 de lei, din care valoarea finanţării nerambursabile alocate de MDRAPFE – AM POR este de 137.861.077,16 lei (reprezentând 98% din valoarea eligibilă a proiectului).

 

 

 

Informaţii generale

 

 

 

În Programul de Guvernare sunt prevăzute, prin intermediul Programului Operațional Regional, 8.25 de miliarde de euro pentru îndeplinirea unor obiective precum:

 

·         3.000 de IMM-uri sprijinite pentru construcția/modernizarea și extinderea spațiului de producție/servicii IMM, inclusiv dotare cu instalații, echipamente (inclusiv sisteme IT), utilaje, mașini, inclusiv noi tehnologii;

 

·         peste 100.000 gospodării reabilitate termic;

 

·         peste 45 monumente istorice reabilitate;

 

·         3 spitale regionale nou construite;

 

·         122.000 de elevi, studenţi care vor beneficia de infrastructura educaţională modernizată;

 

·         peste 5,76 milioane de hectare cadastrate;

 

·         2.100 km de drumuri județene modernizate pentru 1 milion de cetățeni;

 

·         280 de ambulatorii şi 35 de unităţi de primiri urgenţe reabilitate/modernizate/extinse;

 

·         peste 270.000 de persoane care vor beneficia de construcția/reabilitarea/ modernizarea/extinderea/dotarea centrelor comunitare integrate socio-medicale;

 

·         2.500 de IMM-uri sprijinite pentru construcția/modernizarea și extinderea spațiului de producție/servicii IMM, inclusiv dotare cu instalații, echipamente (sisteme IT), utilaje, mașini, noi tehnologii.

 

 

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Începe proiectarea Variantei de Ocolire Timișoara Vest

Publicat

pe

Nurol Insaat Ve Ticaret AS va construit Varianta de Ocolire Timișoara Vest în lungime de 13,90 km, cu 2 benzi de circulație pe fiecare sens.

Durata de proiectare și execuție a lucrărilor va fi de 30 de luni, dintre care 6 luni este perioada de proiectare și 24 de luni va fi execuția lucrărilor.

Traseul Variantei de Ocolire Timișoara Vest traversează Timișoara, Săcălaz și Sânmihaiu Român.

În cadrul proiectului vor fi realizate 10 lucrări de artă, din care 3 sunt de o complexitate tehnică ridicată:

Pasaj peste DN 59A (Timişoara – Jimbolia) + Pasaj peste CFR 100 în lungime de 750 m;

Pasaj peste DN 6 și CFR 133 în lungime de 450 m;

Pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol în lungime de 450 m.

De asemenea se vor amenaja 4 noduri rutiere:

Nod rutier la intersecția VO Timișoara Vest cu DN 69 (Timișoara – Arad) și VTM Nord;

Nod rutier la intersecția VO Timișoara Vest cu DN 6 (Timișoara – Cenad);

Nod rutier la intersecția VO Timișoara Vest cu DN 59A (Timișoara – Săcălaz);

Nod rutier la intersecția VO Timișoara Vest cu Radiala Nouă de Vest (C30, proiect al Primăriei Timișoara).

Investiția va fi finanțată din Fonduri Europene Nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027.

 

Citeste mai mult

Administrație

Autorizațiile pentru activități comerciale și de construcții se emit ONLINE, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara digitalizează procesul de autorizare pentru activități comerciale și construcții. Astfel, din 13 ianuarie 2025, toate solicitările privind autorizarea activităților comerciale și obținerea autorizațiilor de construire vor fi înregistrate exclusiv online, prin intermediul Portalului Unic al municipalității – https://www.roeid.ro/w/timisoara.

În ceea ce privește emiterea autorizațiilor de construire de către municipalitate, solicitarea și anexa statistică vor fi depuse exclusiv online, prin contul unic al elaboratorului sau al beneficiarului. După parcurgerea acestui pas, pot fi generate documentele precompletate digital, care pot fi imprimate pentru a fi depuse împreună cu documentația tehnică. Documentațiile tehnice se depun prin Portalul Unic, dacă toate documentele sunt semnate digital cu semnături electronice calificate. În cazul în care documentele au semnătură olografă se pot depune în continuare la Camera 12 a Primăriei, cu respectarea în prealabil al primului pas, și anume depunerea solicitării și a anexei online, prin intermediul portalului unic.

Pentru acord/autorizație comercială, municipalitatea informează că intrarea în vigoare a legii nr.310/2024 aduce o serie de modificări care completează cadrul legal privind desfășurarea activităților de comercializare a produselor și serviciilor. Printre altele, acordul de funcționare va fi emis pe perioadă nedeterminată, atât timp cât condițiile inițiale pentru care a fost solicitat acordul rămân neschimbate și documentația depusă este valabilă. În cazul unor modificări privind tipul de activitate desfășurată, suprafața structurii de vânzare sau expirarea documentelor depuse la dosarul inițial, operatorii economici au obligația de a solicita un nou acord/o nouă autorizație de funcționare în termen de 30 de zile calendaristice de la data începerii activității noi/modificate/expirării documentelor. Nerespectarea acestei obligații va duce la suspendarea automată a acordului/autorizației de funcționare și la aplicarea sancțiunilor prevăzute de legislația în vigoare (art. 73, pct. 1). Taxele pentru emiterea sau reînnoirea acordului/autorizației de funcționare vor fi stabilite prin hotărâri ale Consiliului Local. Măsurile ce vizează valabilitatea acordului se aplică și celor care dețin deja un acord valabil la această dată.

De la începutul anului trecut, când municipalitatea a introdus depunerea online a certificatelor de urbanism s-au înregistrat 3.953 depuneri prin intermediul portalului unic.

Portalul Unic permite timișorenilor să acceseze peste 200 de servicii oferite de Primăria Municipiului Timișoara, de la plata taxelor și impozitelor, la depunerea certificatului de urbanism sau acte pentru indemnizația copilului, fără a mai veni la ghișeu. Accesul este gratuit, prin intermediul unui cont unic pe platforma cont.primariatm.ro.

Pentru orice informații suplimentare privind autorizarea activităților comerciale și de construcții, cetățenii pot contacta Primăria prin e-mail la adresa consiliere.cetateni@primariatm.ro.

Citeste mai mult

Administrație

Încasarea impozitelor și taxelor locale pe anul 2025 începe în 16 ianuarie, la Timișoara

Publicat

pe

Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara reia încasarea taxelor și impozitelor locale în data de 16 ianuarie 2025, iar pentru a evita drumurile și cozile, este recomandată plata online.

Taxele și impozitele locale pentru 2025 au fost ajustate doar cu rata inflației calculată de Institutul Național de Statistică, respectiv cu 10,4%, conform legislației fiscale.

Astfel, dacă în 2024 impozitul pentru un apartament cu o cameră era de 54 de lei, în 2025 proprietarul achită 60 de lei. Impozitul pentru teren curți construcții în zona B de 500 mp este de 603 lei, iar pentru un teren de 1.000 mp intravilan arabil în zona C este de 14 lei.

Pentru autoturisme, se achită 143 de lei pentru o capacitate de 1.587 cm³, 362 de lei pentru o capacitate de 1.798 cm³ și 403 lei pentru o capacitate de 1.998 cm³.

Pentru motociclete, impozitul este de 72 de lei. În ceea ce privește clădirile nerezidențiale, cota de impozitare în 2025 este de 1,7%, urmând o scădere progresivă până în 2027.

Persoanele fizice și juridice care achită taxele și impozitele anticipat până la data de 31 martie beneficiază de o bonificație de 10%. Totodată, municipalitatea acordă scutiri de impozit pentru anumite categorii de imobile, beneficiari și activități (de exemplu persoane cu venituri mici, asociații care prestează servicii sociale, scutiri pentru persoanele care și-au reabilitat termic imobilul ș.a.).

Reamintim că plata impozitului pe clădiri, teren sau asupra mijloacelor de transport se poate face atât online, cât și fizic, la casieriile din incinta sediului DFMT de pe str. Demetriade nr. 1 (incinta Iulius Mall), sau la oficiile poștale din oraș. Programul cu publicul al Direcției Fiscale este luni – joi, orele 08:30 – 16:00, și vineri, orele 08:30 – 14:00. Pentru plata online, timișorenii pot accesa platforma la adresa următoare: https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite