Ne găsiți și pe:

Administrație

Acordul pentru comercianții din Timișoara se va putea viza până în 30 iunie

Publicat

pe

Pentru a veni în sprijinul comercianților de pe raza municipiului Timișoara, afectați de restricțiile impuse din cauza pandemiei, primarul Municipiului Timișoara, Dominic Fritz, a promovat un proiect de hotărâre prin care le cere consilierilor locali să aprobe prelungirea cu patru luni a termenului limită până la care se poate viza Acordul pentru desfășurarea exercițiilor comerciale, pentru anul 2021.

Termenul actual de vizare, 28 februarie, este cuprins în Regulamentul privind condițiile de desfășurare a activităților comerciale și de prestări servicii pe raza municipiului Timișoara, care a fost aprobat prin hotărâre a consiliului local. Ca atare, pentru prelungire este necesară tot o hotărâre a consiliului local.

În contextul sprijinirii mediului economic afectat de restricțiile impuse din cauza pandemiei și al păstrării locurilor de muncă, primarul Timișoarei a înaintat proiectul de modificare a art.56 din Regulamentul privind condițiile de desfășurare a activităților comerciale și de prestări servicii pe raza municipiului Timișoara aprobat prin HCLMT 538/2015 și modificat prin HCLMT 110/2016.

Articolul respectiv stabilea obligativitatea vizării anuale a Acordului pentru desfășurarea exercițiilor comerciale astfel: “Acordul pentru defășurarea exercițiilor comerciale se vizează în mod obligatoriu până la data de 28 februarie a fiecărui an, pentru anul în curs”.

Conform modificării Regulamentului, prin noua hotărâre a consiliului local, li se va da în acest an operatorilor economici ce desfășoară activități comerciale pe raza municipiului Timișoara posibilitatea de a putea viza Acordul pentru desfășurarea exercițiilor comerciale până la data de 30 iunie 2021.

Actele se depun la camera 12, ghişeele 8 şi 9, Primăria Municipiului Timișoara, bd. C. D. Loga nr.1. Taxa de viză se plăteşte la casieriile Primăriei Municipiului Timișoara sau prin ordin de plată în contul bugetului local, odată cu depunerea documentaţiei.

Informații: Acte necesare și formulare – Primăria Municipiului Timișoara

Administrație

Se repară carosabilul pe drumul național dintre Margina și Holdea. Rute ocolitoare

Publicat

pe

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara informează participanţii la trafic că, începând de săptămâna aceasta, pe sectorul de drum DN 68A Margina – Holdea vor începe lucrări de anvergură pentru executarea de reparații la carosabil.

Lucrările constau în înlocuirea structurilor rutiere grav afectate de valorile mari de trafic și de tonaj, prin efectuarea unor sisteme rutiere noi cu îmbrăcăminte asfaltică.

Fiind un sector de drum tranzitat intens, aceste lucrări pot produce un deranj mai mare al traficului, motiv pentru care îndemnăm șoferii să utilizeze și rutele ocolitoare, după cum urmează:

–  A1 Nod rutier Ilia – DN 7 Arad – Nădlac

–  A1 Nod rutier Simeria DN 66 – Hațeg – DN 68 Caransebeș – DN 6 Lugoj – A1.

Zilele acestea, pe sectorul de drum va începe montarea semnalizării rutiere pentru a marca zonele unde se vor executa lucrările.

Reparațiile vor dura până la începerea sezonului estival, restricțiile fiind ridicate în perioada sărbătorilor pascale.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara eliberează atestate pentru administratorii de blocuri

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara anunță eliberarea atestatelor de administratori condominii pentru persoanele fizice care au depus dosare conforme cu cerințele Legii 196/2018, în perioada octombrie-noiembrie 2020.

Atestatele vor fi eliberate prin Compartimentul Asociații de Proprietari, la sediul din str. Piatra Craiului Nr.3 (fosta clădire Colterm), etaj I, începând cu data de 01.03.2021, în următorul orar:

Luni                            8.30-10.30

Marți                          8.30-10.30, 14-16

Miercuri                     8.30-10.30

Joi                               8.30-10.30, 14-16

Vineri                         8.30-10.30

Ridicarea atestatului se face personal, pe baza documentului de identitate. Persoanele care au depus la dosar doar adeverința de absolvire a cursului de calificare ca administrator condominii conform Legii 196/2018, vor depune, la ridicarea atestatului, copia certificatului de calificare.

Informații suplimentare:

Compartiment Asociații de Prorietari, tel.0256-408376

Citeste mai mult

Administrație

CJ Timiș vrea controale pe drumurile județene. Se va verifica respectarea limitei de tonaj

Publicat

pe

Conducerea Consiliului Județean Timiș a pus gând rău transportatorilor care nu respectă limitele de tonaj pe drumurile județene.

Miercuri, în plenul CJ, s-a aprobat încheierea unui protocol de colaborare cu Inspectoratul de Poliție Timiș, prin care se va acționa coordonat în vederea controlului vehiculelor care se deplasează pe rețeaua de drumuri județene.

Astfel, vor fi realizate controale pe linia reducerii numărului și a consecințelor accidentelor de circulație rutieră, precum și a protejării structurii drumurilor. Activitatea va fi desfășurată în cadrul unor echipe mixte de control al traficului rutier formate din reprezentanți ai ambelor părți.

În baza protocolului se vor elabora, lunar, programe de control, în funcție de evoluția situației operative, detaliate pe trasee, perioade orare și puncte fixe de acțiune ce permit cântărirea și măsurarea dimensiunii vehiculelor.

„Transportatorii trebuie să înțeleagă că limitele de tonaj nu sunt opționale. Ele sunt impuse pentru a proteja structura drumurilor. Nu este o muncă ușoară. Avem în administrate o rețea de 1300 de km de șosele, dar ne vom concentra pe zonele unde sunt cele mai mari probleme. Lucrăm de asemenea la automatizarea controalelor. Mai exact, devierea traficului greu prin cântare inteligente, care să ne semnalizeze de la distanță orice depășire de tonaj. Investiția nu ar fi una extrem de costisitoare. În plus, costurile s-ar amortiza rapid prin reducerea gradului de deteriorare a șoselelor”, spune președintele CJ Timiș, Alin Nica.

Direcția tehnică din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean va întocmi și prezenta trimestrial un raport privind activitatea desfășurată în cadrul protocolului, care va fi înaintat și Autorității Teritoriale de Ordine Publică a Județului Timiș.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite