Ne găsiți și pe:

Administrație

PROPUNERE. Primăria Timișoara propune rezilierea a două contracte cu întârzieri la execuție

Publicat

pe

Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, tratează cu intransigență firmele care au contracte cu Primăria Timișoara pentru proiectele importante pentru oraș.

În condițiile în care firmele contractante nu-și îndeplinesc obligațiile față de primărie și față de comunitate, licitațiile pentru lucrările deja atribuite vor fi reluate, iar firmele care nu au livrat în termenele stabilite vor plăti pentru fiecare zi de întârziere.

În acest context, Primăria Timișoara a decis rezilierea a două contracte care aveau întârzieri la execuție de sute de zile. Este vorba despre contractele de realizare a studiilor și proiectelor pentru bazele sportive din Calea Buziașului și Calea Șagului.

În cazul bazei din Calea Buziașului, contractul cu firma câștigătoare a licitației – Rheinbrucke SRL – a fost încheiat în 22 mai 2018, la un preț de 290.000 de lei, plus TVA. În cazul bazei de pe Calea Șagului, contractul a fost semnat pe 4 aprilie 2019, la un preț de 182.000 de lei, fără TVA, cu P.G.A. Markers SRL.

Ambele contracte prevedeau în prima fază realizarea studiului de fezabilitate în 60 de zile, iar în a doua fază realizarea proiectului tehnic în alte 60 de zile.

La aproape trei ani de la semnarea contractului pentru proiectarea bazei sportive din Calea Buziașului și la aproape doi ani de la semnarea contractului pentru realizarea bazei sportive din Calea Șagului, firmele contractante nu și-au îndeplinit obligațiile din contracte, fapt constatat de Primărie care a decis rezilierea lor. Proiectanții au invocat chestiuni de forță majoră, legate de declanșarea stării de urgență, și, deși s-a încercat negocierea cu aceștia, au încălcat toate promisiunile făcute reprezentanților Primăriei Timișoara.

„Direcția de Dezvoltare a propus fostei administrații încă din 1 octombrie 2020, rezilierea celor două contracte. Atunci, primarul, aflat pe picior de plecare, nu a avut tăria să facă acest lucru. O am eu. Și voi trata cu aceeași intransigență orice alte întârzieri nejustificate. Nu putem permite ca niște contracte ce trebuiau încheiate în 4 luni să se întindă pe 3 ani sau mai mulți. Avertizez firmele care vor să participe la licitațiile organizate de Primăria Timișoara să se gândească de două ori dacă au capacitatea de a duce la bun sfârșit toate angajamentele contractuale pe care și le vor asuma. Dacă nu le vor respecta vor plăti pentru fiecare zi de întârziere”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Administrație

Se repară carosabilul pe drumul național dintre Margina și Holdea. Rute ocolitoare

Publicat

pe

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara informează participanţii la trafic că, începând de săptămâna aceasta, pe sectorul de drum DN 68A Margina – Holdea vor începe lucrări de anvergură pentru executarea de reparații la carosabil.

Lucrările constau în înlocuirea structurilor rutiere grav afectate de valorile mari de trafic și de tonaj, prin efectuarea unor sisteme rutiere noi cu îmbrăcăminte asfaltică.

Fiind un sector de drum tranzitat intens, aceste lucrări pot produce un deranj mai mare al traficului, motiv pentru care îndemnăm șoferii să utilizeze și rutele ocolitoare, după cum urmează:

–  A1 Nod rutier Ilia – DN 7 Arad – Nădlac

–  A1 Nod rutier Simeria DN 66 – Hațeg – DN 68 Caransebeș – DN 6 Lugoj – A1.

Zilele acestea, pe sectorul de drum va începe montarea semnalizării rutiere pentru a marca zonele unde se vor executa lucrările.

Reparațiile vor dura până la începerea sezonului estival, restricțiile fiind ridicate în perioada sărbătorilor pascale.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara eliberează atestate pentru administratorii de blocuri

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara anunță eliberarea atestatelor de administratori condominii pentru persoanele fizice care au depus dosare conforme cu cerințele Legii 196/2018, în perioada octombrie-noiembrie 2020.

Atestatele vor fi eliberate prin Compartimentul Asociații de Proprietari, la sediul din str. Piatra Craiului Nr.3 (fosta clădire Colterm), etaj I, începând cu data de 01.03.2021, în următorul orar:

Luni                            8.30-10.30

Marți                          8.30-10.30, 14-16

Miercuri                     8.30-10.30

Joi                               8.30-10.30, 14-16

Vineri                         8.30-10.30

Ridicarea atestatului se face personal, pe baza documentului de identitate. Persoanele care au depus la dosar doar adeverința de absolvire a cursului de calificare ca administrator condominii conform Legii 196/2018, vor depune, la ridicarea atestatului, copia certificatului de calificare.

Informații suplimentare:

Compartiment Asociații de Prorietari, tel.0256-408376

Citeste mai mult

Administrație

CJ Timiș vrea controale pe drumurile județene. Se va verifica respectarea limitei de tonaj

Publicat

pe

Conducerea Consiliului Județean Timiș a pus gând rău transportatorilor care nu respectă limitele de tonaj pe drumurile județene.

Miercuri, în plenul CJ, s-a aprobat încheierea unui protocol de colaborare cu Inspectoratul de Poliție Timiș, prin care se va acționa coordonat în vederea controlului vehiculelor care se deplasează pe rețeaua de drumuri județene.

Astfel, vor fi realizate controale pe linia reducerii numărului și a consecințelor accidentelor de circulație rutieră, precum și a protejării structurii drumurilor. Activitatea va fi desfășurată în cadrul unor echipe mixte de control al traficului rutier formate din reprezentanți ai ambelor părți.

În baza protocolului se vor elabora, lunar, programe de control, în funcție de evoluția situației operative, detaliate pe trasee, perioade orare și puncte fixe de acțiune ce permit cântărirea și măsurarea dimensiunii vehiculelor.

„Transportatorii trebuie să înțeleagă că limitele de tonaj nu sunt opționale. Ele sunt impuse pentru a proteja structura drumurilor. Nu este o muncă ușoară. Avem în administrate o rețea de 1300 de km de șosele, dar ne vom concentra pe zonele unde sunt cele mai mari probleme. Lucrăm de asemenea la automatizarea controalelor. Mai exact, devierea traficului greu prin cântare inteligente, care să ne semnalizeze de la distanță orice depășire de tonaj. Investiția nu ar fi una extrem de costisitoare. În plus, costurile s-ar amortiza rapid prin reducerea gradului de deteriorare a șoselelor”, spune președintele CJ Timiș, Alin Nica.

Direcția tehnică din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean va întocmi și prezenta trimestrial un raport privind activitatea desfășurată în cadrul protocolului, care va fi înaintat și Autorității Teritoriale de Ordine Publică a Județului Timiș.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite