Ne găsiți și pe:

Administrație

Bugetul Timișoarei pe anul 2023 a fost aprobat, cu unanimitate de voturi

Publicat

pe

„Mă bucur că la votul pentru bugetul local, Consiliul Local a pus interesele Timișoarei deasupra diferențelor politice și le mulțumesc consilierilor locali din toate partidele pentru votul dat. Nu a fost un buget ușor de făcut pentru că sunt mai multe elemente de context național și local, care pun presiune pe bugetul local. Avem inflația în creștere, costurile cu energia tot mai greu de anticipat, dar și angajamentele pe care le avem de îndeplinit anul acesta când Timișoara este Capitală Europeană a Culturii. De aceea, am venit cu o propunere echilibrată de buget, care are la bază trei direcții strategice: continuitatea serviciilor de interes public, cum este încălzirea centralizată și transportul în comun, continuarea și finalizarea investițiilor din fonduri europene și finanțarea programului cultural al Timișoarei 2023”, transmite primarul Dominic Fritz.

Bugetul local prevede o alocare de 1,09 miliarde de lei pentru cheltuielile de funcționare a orașului, unde sunt incluse costuri precum reparațiile la străzi și trotuare, curățenia pe domeniul public, îngrijirea spațiilor verzi, reparații la școli, grădinițe și spitale, dar și finanțarea instituțiilor de cultură.

Cheltuielile de dezvoltare sunt de 1,27 miliarde de lei. Banii alocați aici vor fi cheltuiți pentru continuarea și finalizarea investițiilor din oraș, ca de exemplu marile lucrări de infrastructură de pe Bogdăneștilor, Cetății, Vidrighin, Solventul, investițiile de la Clinicile Balneo și ORL, noul centru de recuperare pulmonară de la Victor Babeș, finalizarea campusului Lenau și continuarea lucrărilor de extindere și modernizare a mai multor școli din oraș, finalizarea infrastructurii culturale, ca de exemplu cinematografele Dacia, Timiș, Studio sau Turnul de Apă din Iosefin.

Este preconizată o creștere a veniturilor din cote defalcate din impozitul pe venit de 13,6%, în comparație cu anul 2022, care se reflectă în 82 milioane de lei în plus la bugetul local. Impozitele locale nu au crescut, singura actualizare fiind cea cerută de codul fiscal, respectiv indexarea la inflația aferentă anului 2021. Astfel, prin impozitele locale (pe clădiri, terenuri și autovehicule) vor veni la buget 5 milioane lei în plus față de anul trecut.

Anul 2023 este ultimul an în care pot fi finalizate proiectele pe fonduri europene din Programul Operațional Regional 2014-2020. În acest sens sunt estimate creșteri de venituri din absorbția de fonduri europene de 115 milioane de lei în comparație cu anul 2022.

Pentru funcționarea serviciilor de încălzire sunt alocate 165 milioane de lei la Colterm, comparativ cu 120 milioane de lei în anul 2022, fonduri pentru plata cheltuielile curente – gaz, cărbuni, dar și din care să poată compania Colterm să achiziționeze certificatele verzi aferente anului precedent. Pentru continuitatea serviciilor de transport public sunt alocate 115 milioane de lei, comparativ cu 80 milioane de lei în anul 2022, fonduri care reflectă creșterile costurilor de funcționare, respectiv carburanți și curent. Pentru iluminatul public sunt prevăzute 24 milioane de lei, comparativ cu 10 milioane de lei care au fost plătiți în anul 2022, fiind un exemplu al creșterii costurilor pentru utilități și care ridică odată cu ele și costurile de funcționare pentru toate unitățile subordonate Municipiului Timișoara. Alte creșteri pentru funcționare: 8,9 milioane lei pentru asigurările sociale, pentru a-i sprijini pe cei mai afectați de efectele inflației, precum și o creștere de 7,8 milioane lei rate și dobânzi aferente creditelor municipiului (credit KfW în 2011, credit MFP în 2015, emisiuni de obligațiuni municipale 2006-2008 refinanțate prin BCR în 2020 și credit BERD în 2021).

Anul acesta Timișoara va oferi întregii Românii și Europe un program cultural de excepție. În total, Primăria va aloca 186,7 milioane de lei pentru finanțarea proiectului Capitală Europeană a Culturii, finanțarea instituțiilor de cultură și investiții în infrastructura culturală.

Administrație

Patru puncte de colectare a deșeurilor vegetale și a deșeurilor din construcții, la Timișoara

Publicat

pe

Pe raza municipiului Timișoara, funcționează 4 puncte de colectare, unde cetățenii pot preda gratuit, prin aport voluntar, deșeurile vegetale, din construcții și cele voluminoase de uz casnic.

Cele 4 puncte de colectare sunt situate la adresele:

Str. Avram Imbroane, nr. 70 (orar: L – V: 9:00 – 19:00, S: 8:00 – 16:00);

Calea Torontalului, nr. 94 (orar: L – V: 9:00 – 19:00, S: 8:00 – 16:00);

Calea Moșniței, nr. 2-4 (orar: L-V: 9:00 – 19:00, S: 8:00 – 16:00);

Str. Ovidiu Cotruș, nr. 201 (orar: L-V: 9:00 – 17:00, S: 8:00 – 16:00).

În aceste locații, cetățenii pot transporta și preda gratuit, în baza actului de identitate, următoarele cantități de deșeuri:

3 mc/lună deșeuri vegetale, cu recomandarea ca frunzele și iarba să fie depozitate în saci, iar crengile tăiate la aproximativ 50 cm;

5 mc/lună deșeuri voluminoase de uz casnic, cu recomandarea demontării/ dezasamblării deșeurilor voluminoase de uz casnic;

1 mc/lună deșeuri provenite din locuințe, generate de activități de reparații și amenajări interioare, din construcții și demolări, cu recomandarea ca acestea să fie depozitate în saci rezistenți.

Preluarea acestor cantități la punctele de colectare se realizează în baza HCL 405/2019, privind aprobarea planului de prevenire și măsuri pentru evitarea și reducerea cantităților de deșeuri abandonate pe domeniul public de pe raza municipiului Timișoara.

Adresăm, pe această cale, încă un apel timișorenilor de a contribui la păstrarea curățeniei în spațiile publice, având posibilitatea ca, printr-un efort minim să predea deșeurile la punctele autorizate și să nu le abandoneze pe domeniul public. Abandonarea deșeurilor în locuri neautorizate este o problemă de sănătate publică și este sancționată contravențional, iar responsabilitatea păstrării unui mediu curat și a unor condiții civilizate în spațiul urban ne revine tuturor.

Citeste mai mult

Administrație

Drum expres pentru conectarea Aeroportului Timișoara cu Autostrada A1

Publicat

pe

Președintele Consiliului Județean Timiș, Alin Nica, a semnat, zilele trecute, protocolul de colaborare între Consiliul Județean Timiș și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR) pentru realizarea drumului de conectivitate A1 – Timișoara – Aeroport Traian Vuia. Acesta este cuprins ca proiect prioritar în Programul Operațional pentru Transport și este prevăzut a se implementa la profil de drum expres, cu două benzi pe sens, pe o lungime de aproximativ 7 km.

CNAIR se va ocupa de asigurarea finanțării, iar Consiliul Județean Timiș de derularea procedurilor de achiziție pentru contractarea serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate, precum și de contractarea serviciilor de proiectare și a lucrărilor de execuție.

Semnarea protocolului vine după ce administrația județeană și-a exprimat în mod ferm interesul de a realiza investiția și de a susține astfel descentralizarea activității CNAIR. CJ Timiș deține capacitatea de implementare a proiectului și poate valorifica integral finanțarea de la Comisia Europeană. Decongestionarea traficului existent, scăderea numărului de accidente, reducerea poluării fonice și a aerului cu gaze cu efect de seră sunt doar câteva dintre beneficiile implementării acestui proiect de către Consiliul Județean Timiș.

„Știm cât de importantă este problema traficului și am fost permanent preocupați de identificarea unor noi căi de acces care să ducă la o fluidizare mult – așteptată și la creșterea calității vieții în localitățile din jurul Timișoarei. Ne bucurăm că reușim în acest mod să diversificăm accesul și să înlăturăm presiunea rutieră de la Dumbrăvița. În proiect este inclusă și o porțiune din Centura Timișoarei, pentru facilitarea accesului atât la varianta ocolitoare cât și în localitățile periurbane apropiate. În mod cert, dezvoltarea acestui drum expres va conduce la creșterea atractivității județului Timiș pentru investiții și implicit pentru crearea de noi locuri de muncă și creșterea dinamicii mediului de afaceri.” a spus președintele Consiliului Județean Timiș, Alin Nica.

Viitorul drum va avea sisteme inteligente de transport, precum cel de management al traficului, camere video, comunicare și informații în timp real pentru utilizatori și administratorul infrastructurii, alături de sisteme de urgență.

PROIECT. Drum expres între Aeroportul „Traian Vuia“ și Autostrada A1

Citeste mai mult

Administrație

Certificatul fiscal se poate obține online, la Timișoara

Publicat

pe

Timișorenii pot obține certificatul fiscal extrem de simplu, prin platforma Direcției Fiscale a Primăriei Municipiului Timișoara. Completarea formularelor de solicitare durează mai puțin de 3 minute, iar termenul de soluționare pentru eliberarea certificatelor fiscale este de maxim 3 zile lucrătoare, în condițiile în care toate datele furnizate sunt corecte și actualizate.

Persoanele fizice deja înregistrate în sistem, cu user și parolă, pot obține certificatul fiscal în doar câțiva pași simpli, accesând următorul link: https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login

De pe platformă se face autentificarea, cu userul și parola fiecărui solicitant, apoi, din contul propriu, fiecare cetățean are posibilitatea de a vizualiza întregul său istoric de interacțiune cu Direcția Fiscală și de a accesa secțiunea de servicii de care are nevoie. Pentru certificatul fiscal, va intra în secțiunea dedicată, de unde se selectează butonul din dreapta – Adaugă o cerere. În formularul care se deschide, se vor completa câmpurile privind calitatea solicitantului (proprietar sau coproprietar), scopul pentru care se solicită certificatul, se va încărca o copie a actului de identitate și se va selecta imobilul pentru care se solicită certificatul, după care se apasă butonul Trimite. Solicitantul este notificat prin e-mail cu privire la numărul de înregistrare al cererii și termenul de soluționare.

Există posibilitatea de a solicita certificatul fiscal și fără a deține un cont de utilizator. În acest caz, solicitantul va intra pe site-ul dfmt.ro și va accesa secțiunea Cereri online, selectând apoi primul link activ din partea de sus, cel dedicat persoanelor fizice. Este necesară completarea tuturor câmpurilor formularului care sunt marcate cu steluță roșie și completarea cu atenție a adresei de e-mail și a numărului de telefon. De asemenea, este necesară introducerea codului de verificare, după care se apasă butonul Trimite.

Solicitantul are posibilitatea de a selecta modul în care dorește să obțină certificatul, prin e-mail sau la ghișeu. Precizăm că certificatele sunt semnate electronic, formulă acceptată de toate instituțiile și societățile care lucrează cu aceste documente.

În cazul vânzării mijloacelor de transport, nu mai este necesară solicitarea certificatului fiscal. Declarația de scoatere din evidență se va depune atașând contractul de vânzare cumpărare care să respecte formularul tipizat pe care îl găsiți, de asemenea, pe site-ul dfmt.ro.

Toate serviciile online oferite utilizatorilor înregistrați pe platforma Atlas, precum și procesarea plăților sunt sigure și verificabile. Până în prezent, pe platformă sunt înregistrați peste 150.000 de utilizatori și au fost efectuate mai mult de 560.000 de tranzacții.

Serviciile online sunt o alternativă rapidă, eficientă și confortabilă la modalitatea clasică de deplasare la ghișeu, asigurând o mai mare viteză de lucru pentru administrație și o economie importantă de timp și resurse pentru cetățeni.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite