Ne găsiți și pe:

Administrație

Parcare multietajată în zona centrală a Timișoarei. Când va fi gata

Publicat

pe

Comisia Tehnico-Economică din cadrul Primăriei MunicipiuluI Timișoara a avizat studiul de fezabilitate pentru „Parcarea Louis Țurcanu”, prima parcare multietajată ridicată de municipalitate. După aprobarea indicatorilor în ședința în plen a Consiliului Local Timișoara, primăria va lansa licitația pentru proiectarea și execuția acesteia.

„Intenția noastră este de a elibera cât mai mult din spațiul public din zona centrală care acum este ocupat de mașini, să le mutăm într-o clădire de parcare colectivă și să folosim spațiul eliberat pentru zone verzi, piste pentru biciclete sau trotuare mai bune. Parcarea va avea 3 etaje supraterane și 2 etaje subterane și vom integra mai multe funcțiuni: stații de încărcare a mașinilor electrice, dar și locuri de parcare pentru biciclete. De asemenea, este importantă pentru noi componenta verde și, de aceea, pe terasa parcării vor fi instalate panouri fotovoltaice, dar și plante agățătoare pe fațade”, transmite primarul Dominic Fritz.

Parcarea se va afla în zona centrală a Timișoarei, pe str. Nemoianu și va fi accesibilă atât personalului de la Spitalul Louis Țurcanu, cât și cetățenilor care au nevoie de un loc de parcare în zonă, inclusiv pentru vizite la spital. Parcarea va avea 184 de locuri și valoarea estimată a investiției se ridică la 45 de milioane de lei.

Proiectul prevede o construcție cu două etaje la subsol, parter și două etaje, plus terasă. Construcția va avea elemente de accesibilitate, va fi dotată cu lift, sistem de supraveghere video și locuri dedicate persoanelor cu dizabilități, conform legislației în vigoare.

Pentru iluminat vor fi folosite panouri fotovoltaice la nivelul terasei, zonele de acces vor fi monitorizate, iar șoferii vor putea afla din timp dacă există locuri libere. De asemenea, pentru șoferii de mașini electrice sau hibride, aceștia vor avea la dispoziție 6 locuri cu stații de încărcare pentru vehicule electrice. Proiectul include și locuri pentru parcarea bicicletelor.

Odată ce sunt finalizate ultimele demersuri administrative, studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici aferenți vor fi supuși la vot în Consiliul Local.

Administrație

Patru puncte de colectare a deșeurilor vegetale și a deșeurilor din construcții, la Timișoara

Publicat

pe

Pe raza municipiului Timișoara, funcționează 4 puncte de colectare, unde cetățenii pot preda gratuit, prin aport voluntar, deșeurile vegetale, din construcții și cele voluminoase de uz casnic.

Cele 4 puncte de colectare sunt situate la adresele:

Str. Avram Imbroane, nr. 70 (orar: L – V: 9:00 – 19:00, S: 8:00 – 16:00);

Calea Torontalului, nr. 94 (orar: L – V: 9:00 – 19:00, S: 8:00 – 16:00);

Calea Moșniței, nr. 2-4 (orar: L-V: 9:00 – 19:00, S: 8:00 – 16:00);

Str. Ovidiu Cotruș, nr. 201 (orar: L-V: 9:00 – 17:00, S: 8:00 – 16:00).

În aceste locații, cetățenii pot transporta și preda gratuit, în baza actului de identitate, următoarele cantități de deșeuri:

3 mc/lună deșeuri vegetale, cu recomandarea ca frunzele și iarba să fie depozitate în saci, iar crengile tăiate la aproximativ 50 cm;

5 mc/lună deșeuri voluminoase de uz casnic, cu recomandarea demontării/ dezasamblării deșeurilor voluminoase de uz casnic;

1 mc/lună deșeuri provenite din locuințe, generate de activități de reparații și amenajări interioare, din construcții și demolări, cu recomandarea ca acestea să fie depozitate în saci rezistenți.

Preluarea acestor cantități la punctele de colectare se realizează în baza HCL 405/2019, privind aprobarea planului de prevenire și măsuri pentru evitarea și reducerea cantităților de deșeuri abandonate pe domeniul public de pe raza municipiului Timișoara.

Adresăm, pe această cale, încă un apel timișorenilor de a contribui la păstrarea curățeniei în spațiile publice, având posibilitatea ca, printr-un efort minim să predea deșeurile la punctele autorizate și să nu le abandoneze pe domeniul public. Abandonarea deșeurilor în locuri neautorizate este o problemă de sănătate publică și este sancționată contravențional, iar responsabilitatea păstrării unui mediu curat și a unor condiții civilizate în spațiul urban ne revine tuturor.

Citeste mai mult

Administrație

Drum expres pentru conectarea Aeroportului Timișoara cu Autostrada A1

Publicat

pe

Președintele Consiliului Județean Timiș, Alin Nica, a semnat, zilele trecute, protocolul de colaborare între Consiliul Județean Timiș și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR) pentru realizarea drumului de conectivitate A1 – Timișoara – Aeroport Traian Vuia. Acesta este cuprins ca proiect prioritar în Programul Operațional pentru Transport și este prevăzut a se implementa la profil de drum expres, cu două benzi pe sens, pe o lungime de aproximativ 7 km.

CNAIR se va ocupa de asigurarea finanțării, iar Consiliul Județean Timiș de derularea procedurilor de achiziție pentru contractarea serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate, precum și de contractarea serviciilor de proiectare și a lucrărilor de execuție.

Semnarea protocolului vine după ce administrația județeană și-a exprimat în mod ferm interesul de a realiza investiția și de a susține astfel descentralizarea activității CNAIR. CJ Timiș deține capacitatea de implementare a proiectului și poate valorifica integral finanțarea de la Comisia Europeană. Decongestionarea traficului existent, scăderea numărului de accidente, reducerea poluării fonice și a aerului cu gaze cu efect de seră sunt doar câteva dintre beneficiile implementării acestui proiect de către Consiliul Județean Timiș.

„Știm cât de importantă este problema traficului și am fost permanent preocupați de identificarea unor noi căi de acces care să ducă la o fluidizare mult – așteptată și la creșterea calității vieții în localitățile din jurul Timișoarei. Ne bucurăm că reușim în acest mod să diversificăm accesul și să înlăturăm presiunea rutieră de la Dumbrăvița. În proiect este inclusă și o porțiune din Centura Timișoarei, pentru facilitarea accesului atât la varianta ocolitoare cât și în localitățile periurbane apropiate. În mod cert, dezvoltarea acestui drum expres va conduce la creșterea atractivității județului Timiș pentru investiții și implicit pentru crearea de noi locuri de muncă și creșterea dinamicii mediului de afaceri.” a spus președintele Consiliului Județean Timiș, Alin Nica.

Viitorul drum va avea sisteme inteligente de transport, precum cel de management al traficului, camere video, comunicare și informații în timp real pentru utilizatori și administratorul infrastructurii, alături de sisteme de urgență.

PROIECT. Drum expres între Aeroportul „Traian Vuia“ și Autostrada A1

Citeste mai mult

Administrație

Certificatul fiscal se poate obține online, la Timișoara

Publicat

pe

Timișorenii pot obține certificatul fiscal extrem de simplu, prin platforma Direcției Fiscale a Primăriei Municipiului Timișoara. Completarea formularelor de solicitare durează mai puțin de 3 minute, iar termenul de soluționare pentru eliberarea certificatelor fiscale este de maxim 3 zile lucrătoare, în condițiile în care toate datele furnizate sunt corecte și actualizate.

Persoanele fizice deja înregistrate în sistem, cu user și parolă, pot obține certificatul fiscal în doar câțiva pași simpli, accesând următorul link: https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login

De pe platformă se face autentificarea, cu userul și parola fiecărui solicitant, apoi, din contul propriu, fiecare cetățean are posibilitatea de a vizualiza întregul său istoric de interacțiune cu Direcția Fiscală și de a accesa secțiunea de servicii de care are nevoie. Pentru certificatul fiscal, va intra în secțiunea dedicată, de unde se selectează butonul din dreapta – Adaugă o cerere. În formularul care se deschide, se vor completa câmpurile privind calitatea solicitantului (proprietar sau coproprietar), scopul pentru care se solicită certificatul, se va încărca o copie a actului de identitate și se va selecta imobilul pentru care se solicită certificatul, după care se apasă butonul Trimite. Solicitantul este notificat prin e-mail cu privire la numărul de înregistrare al cererii și termenul de soluționare.

Există posibilitatea de a solicita certificatul fiscal și fără a deține un cont de utilizator. În acest caz, solicitantul va intra pe site-ul dfmt.ro și va accesa secțiunea Cereri online, selectând apoi primul link activ din partea de sus, cel dedicat persoanelor fizice. Este necesară completarea tuturor câmpurilor formularului care sunt marcate cu steluță roșie și completarea cu atenție a adresei de e-mail și a numărului de telefon. De asemenea, este necesară introducerea codului de verificare, după care se apasă butonul Trimite.

Solicitantul are posibilitatea de a selecta modul în care dorește să obțină certificatul, prin e-mail sau la ghișeu. Precizăm că certificatele sunt semnate electronic, formulă acceptată de toate instituțiile și societățile care lucrează cu aceste documente.

În cazul vânzării mijloacelor de transport, nu mai este necesară solicitarea certificatului fiscal. Declarația de scoatere din evidență se va depune atașând contractul de vânzare cumpărare care să respecte formularul tipizat pe care îl găsiți, de asemenea, pe site-ul dfmt.ro.

Toate serviciile online oferite utilizatorilor înregistrați pe platforma Atlas, precum și procesarea plăților sunt sigure și verificabile. Până în prezent, pe platformă sunt înregistrați peste 150.000 de utilizatori și au fost efectuate mai mult de 560.000 de tranzacții.

Serviciile online sunt o alternativă rapidă, eficientă și confortabilă la modalitatea clasică de deplasare la ghișeu, asigurând o mai mare viteză de lucru pentru administrație și o economie importantă de timp și resurse pentru cetățeni.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite