Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Calea Stan Vidrighin este aproape complet reabilitată. RESTRICȚII de trafic

Publicat

pe

Începând cu 9 iulie, firma contractată de Primăria Timișoara pentru lucrări va turna ultimul strat de asfalt pe întregul bulevard.

Trecerile de pietoni și pista de biciclete vor fi aduse la același nivel pentru a asigura un drum accesibil tuturor.

În cadrul proiectului, Primăria Timișoara a modernizat linia dublă de tramvai pentru ca noile tramvaie să poată circula pe aici. De asemenea, au fost schimbate toate rețelele subterane de utilități: apă, gaz, canalizare, electrice, telecomunicații, iluminat public, semaforizare.

„Intrăm în ultima etapă a șantierului de pe Vidrighin, al treilea bulevard pe care l-am modernizat. O lucrare de peste 100 de milioane de lei pentru care am reușit anul trecut să atragem fonduri europene. La finalul lucrărilor timișorenii vor avea mai multe opțiuni de călătorie, unde fiecare se va simți în siguranță fie că e pieton, biciclist, utilizator de transport public sau șofer. De exemplu, pe toată linia 4, de pe Cetății, de asemenea modernizat complet, până pe Vidrighin și retur, timișorenii vor putea călători cu noile tramvaie pentru a ajunge la serviciu, la școală, universitate sau în alte cartiere din oraș”, anunță primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Operațiunea va avea loc într-o perioadă cu trafic redus și este împărțită în trei etape:

Se va turna stratul final de asfalt pe partea dreaptă a bulevardului (direcția înspre AEM). Traficul va fi închis pe cele două benzi.

Se va interveni la ajustarea cotelor pentru gurile de canalizare de pe partea stângă a bulevardului. Traficul va fi restricționat pe o singură bandă.

Se va turna stratul final de asfalt pe partea stângă a bulevardului. Traficul va fi închis pe cele două benzi.

Lucrările sunt estimate să dureze până cel târziu pe 16 august, în funcție de condițiile meteorologice. Intersecțiile vor fi restricționate doar atunci când se va lucra la ele. Restricțiile vor fi instituite etapizat, începând din 9 iulie.

Traficul pietonal nu va fi afectat, iar pe perioada lucrărilor, stațiile de transport public vor fi relocate temporar pentru a permite accesul timișorenilor.

La finalul investiției, spațiul verde va avea aproape 3.000 mp, cu 922 de arbori plantați în aliniament stradal, iar de-a lungul benzilor de circulație modernizate vor fi piste de biciclete și trotuare generoase. Modernizarea bulevardului Stan Vidrighin a inclus lucrări majore de schimbare a rețelelor subterane de electricitate, semaforizare, gaze, telecomunicații. Investiția a fost corelată cu un proiect de înlocuire a rețelei magistrale de apă – canal implementat de Aquatim.

Lucrările de execuție au început în aprilie 2022, sunt realizate de PORR CONSTRUCT SRL și au termen de finalizare 30 septembrie 2024. Valoarea totală a investiției este de 101.227.978 lei (TVA inclus), din care cofinanțare europeană de 67.548.089 lei (TVA inclus) prin Programul Regional Vest (PRV) 2021-2027.

Administrație

EXPROPRIERI la Timișoara. 2,2 hectare de teren necesare pentru construirea podului Solventul

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara începe exproprierea terenurilor necesare pentru construirea podului Solventul – primul pod construit în Timișoara după mai bine de 30 de ani.

Investiție strategică a Primăriei Timișoara, pentru că alături de pasajul Solventul și de drumul peste platforma industrială reprezintă cheia pentru traficul din oraș, podul necesită despăgubirea a nouă proprietari de terenuri intravilane din zonă.

Viceprimarul Ruben Lațcău, specialiști din Primărie și reprezentanții firmei responsabile cu exproprierea s-au întâlnit cu proprietarii  pentru a discuta despre procedură și pentru a stabili detaliile.

„O investiție majoră precum podul Solventul vine și cu supărări, nimeni nu vrea să plece de unde și-a construit casa, dar oamenii au înțeles importanța lucrărilor și vom discuta zilnic cu ei, dacă va fi nevoie, pe durata exproprierii. Suma pe care o va primi fiecare proprietar va fi stabilită de un expert independent. Primăria nu poate interveni asupra cuantumului despăgubirii în niciun fel, primăria doar achită sumele de la bugetul local. Expertul se va raporta la grilele notariale, la care poate adăuga un anumit prejudiciu, potrivit legii. Dacă vor exista nemulțumiri, proprietarii pot merge în instanță, dar procesele nu vor bloca investiția pentru că legea este clară: se expropriază pe sumele stabilite și încep lucrările”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Exproprierea terenurilor necesare pentru realizarea podului Solventul este realizată în baza legii 255/2010. Suprafața totală care va fi expropriată este de peste 2,2 hectare, cea mai mare parte aflându-se în proprietatea CEREALCOM SA.

În paralel, Primăria Municipiului Timișoara avansează cu documentațiile necesare, după ce Agenția de Mediu a anunțat că terenul de pe fosta platformă industrială Solventul este contaminat. Municipalitatea a găsit soluții tehnice pentru a nu exista suprapuneri cu zona contaminată și, în prezent, este așteptat avizul de mediu, după care urmează eliberarea autorizației de construire.

Primul pod construit peste Bega după mai bine de 30 de ani are un cost estimat de aproximativ 220 de milioane de lei și este proiect prioritar al Primăriei pentru atragerea de fonduri europene.

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITATE. Primăria Timișoara are 9 locuri de muncă disponibile

Publicat

pe

Nouă posturi sunt disponibile pentru profesioniști care doresc să lucreze la Primăria Municipiului Timișoara.

La concurs se pot înscrie atât pentru persoane cu experiență în domeniu, cât și tineri aflați la început de drum.

Cerințele minime pentru toate posturile includ finalizarea studiilor superioare cu diplomă de licență, cunoștințe MS Office și cel puțin o limbă străină.

Toate detaliile privind înscrierea la concurs sunt disponibile aici: https://www.primariatm.ro/primaria/resurse-umane

Posturile sunt full-time (8h/zi), pe perioadă nedeterminată.

Perioada de depunere a dosarelor este 28 august – 16 septembrie 2024. Dosarele pot fi depuse fizic la sediul Primăriei Timișoara, prin curier sau la adresa primariatm@primariatm.ro

Citeste mai mult

Administrație

Atac cibernetic de tip ransomware asupra serverelor Primăriei Timișoara. Compromiterea sistemului a fost oprită la timp

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, Direcția Fiscală a Municipiului (DFMT) și Poliția Locală Timișoara au fost ținta unui atac cibernetic de tip ransomware asupra serverelor pe care rulează mai multe sisteme informatice.

Incidentul a avut loc în noaptea de vineri spre sâmbătă și a fost detectat de sistemul digital de securitate. Specialiștii primăriei au declanșat o serie de contra-măsuri radicale, cu ajutorul firmelor de specialitate contractate de municipalitate, astfel că a fost oprită compromiterea întregului sistem. Nu există indicii că atacatorii au extras date cu caracter personal din sistemele afectate.

Primăria Timișoara a raportat incidentul imediat autorităților. Atacul se află sub investigația experților în securitate cibernetică din cadrul Directoratului Național de Securitate Cibernetică.

Scopul atacului a fost criptarea și blocarea sistemului informatic al primăriei. Este o formă de criminalitate (ransomware – software de răscumpărare) unde atacatorii cer apoi sume imense pentru deblocarea sistemelor. Primăria Timișoara, care, de altfel, a avut soluții tehnice împotriva unor astfel de atacuri și reacție imediată, categoric nu răspunde la astfel de forme de șantaj.

Măsurile de resetare a sistemului au fost aplicate de specialiștii municipalității pe tot parcursul week-end-ului, iar primăria colaborează cu autoritățile responsabile din domeniul securității cibernetice pentru revenirea la o completă funcționalitate a sistemelor.

Toate serviciile online ale Primăriei funcționează normal, de la Portalul Unic, la certificatele de urbanism, programările online la Evidența Populației, sesizări și bugetare participativă. Pentru reluarea serviciilor interne, măsurile sunt încă în derulare în colaborare cu DNSC.

Pentru Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara este temporar suspendată încasarea taxelor și impozitelor locale online sau cu cardul la ghișeu. Plata se va putea face în numerar, la ghișeele DFMT și la camera 12 a Primăriei, începând cu orele prânzului. La Poliția Locală, sesizările online sunt suspendate temporar, fiind preluate în continuare telefonic, la dispecerat.

Investigația este în derulare, astfel că mai multe detalii vor fi comunicate la finalizarea acesteia.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite