Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Calea Stan Vidrighin este aproape complet reabilitată. RESTRICȚII de trafic

Publicat

pe

Începând cu 9 iulie, firma contractată de Primăria Timișoara pentru lucrări va turna ultimul strat de asfalt pe întregul bulevard.

Trecerile de pietoni și pista de biciclete vor fi aduse la același nivel pentru a asigura un drum accesibil tuturor.

În cadrul proiectului, Primăria Timișoara a modernizat linia dublă de tramvai pentru ca noile tramvaie să poată circula pe aici. De asemenea, au fost schimbate toate rețelele subterane de utilități: apă, gaz, canalizare, electrice, telecomunicații, iluminat public, semaforizare.

„Intrăm în ultima etapă a șantierului de pe Vidrighin, al treilea bulevard pe care l-am modernizat. O lucrare de peste 100 de milioane de lei pentru care am reușit anul trecut să atragem fonduri europene. La finalul lucrărilor timișorenii vor avea mai multe opțiuni de călătorie, unde fiecare se va simți în siguranță fie că e pieton, biciclist, utilizator de transport public sau șofer. De exemplu, pe toată linia 4, de pe Cetății, de asemenea modernizat complet, până pe Vidrighin și retur, timișorenii vor putea călători cu noile tramvaie pentru a ajunge la serviciu, la școală, universitate sau în alte cartiere din oraș”, anunță primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Operațiunea va avea loc într-o perioadă cu trafic redus și este împărțită în trei etape:

Se va turna stratul final de asfalt pe partea dreaptă a bulevardului (direcția înspre AEM). Traficul va fi închis pe cele două benzi.

Se va interveni la ajustarea cotelor pentru gurile de canalizare de pe partea stângă a bulevardului. Traficul va fi restricționat pe o singură bandă.

Se va turna stratul final de asfalt pe partea stângă a bulevardului. Traficul va fi închis pe cele două benzi.

Lucrările sunt estimate să dureze până cel târziu pe 16 august, în funcție de condițiile meteorologice. Intersecțiile vor fi restricționate doar atunci când se va lucra la ele. Restricțiile vor fi instituite etapizat, începând din 9 iulie.

Traficul pietonal nu va fi afectat, iar pe perioada lucrărilor, stațiile de transport public vor fi relocate temporar pentru a permite accesul timișorenilor.

La finalul investiției, spațiul verde va avea aproape 3.000 mp, cu 922 de arbori plantați în aliniament stradal, iar de-a lungul benzilor de circulație modernizate vor fi piste de biciclete și trotuare generoase. Modernizarea bulevardului Stan Vidrighin a inclus lucrări majore de schimbare a rețelelor subterane de electricitate, semaforizare, gaze, telecomunicații. Investiția a fost corelată cu un proiect de înlocuire a rețelei magistrale de apă – canal implementat de Aquatim.

Lucrările de execuție au început în aprilie 2022, sunt realizate de PORR CONSTRUCT SRL și au termen de finalizare 30 septembrie 2024. Valoarea totală a investiției este de 101.227.978 lei (TVA inclus), din care cofinanțare europeană de 67.548.089 lei (TVA inclus) prin Programul Regional Vest (PRV) 2021-2027.

Administrație

Primăria Timișoara va cumpăra 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice

Publicat

pe

Municipiul Timișoara va co-finanța, din bugetul local, achiziția a 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice.

Cele 40 de mijloace de transport moderne se adaugă celor aproape 150 de vehicule deja contractate în ultimii ani de municipalitate, ca parte a strategiei de modernizare a mobilității urbane.

„Fără bani europeni ar fi fost imposibil să modernizăm flota de transport la un asemenea nivel și într-un timp așa de scurt, doar din bugetul local. Ținta noastră este ca autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul să nu fie o alegere de compromis, ci prima și cea mai firească opțiune de deplasare în oraș pentru timișoreni. Mai e de lucru, dar suntem în direcția corectă și vom continua efortul de modernizare al transportului public local”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Valoarea totală a celor trei proiecte este de 234 milioane lei, din care 179 milioane lei finanțare nerambursabilă prin Programul Regional Vest 2021–2027, componenta Mobilitate Urbană Sustenabilă. Primăria Timișoara asigură o co-finanțare de 55 de milioane de lei.

Municipiul Timișoara propune achiziția a 10 tramvaie noi, cu cel puțin 150 de locuri fiecare. Acestea vor înlocui garniturile vechi de pe liniile 7 și 9 și vor completa flota de tramvaie Bozankaya deja achiziționată.

Pe traseele din Timișoara ar urma să circule și 10 troleibuze cu baterii care vor înlocui actualele modele diesel, depășite din punct de vedere tehnic. Totodată, finanțarea europeană permite achiziția a 20 de autobuze electrice de 12 metri. Acestea vor completa flota de autobuze electrice, moderne, alături de cele 44 care circulă deja în Timișoara.

Valoarea proiectelor:

– 10 tramvaie – valoare totală 135,7 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 99,4 milioane lei

– 10 troleibuze cu baterii – valoare totală 27,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 22,9 milioane lei

– 20 autobuze electrice – valoare totală 71,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 60,4 milioane lei

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Direcția de Evidență a Persoanelor din Timișoara și-a modificat programul pentru perioada 1- 4 mai

Publicat

pe

În zilele libere din perioada 1 – 4 mai 2025, la Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara va funcționa Biroul înregistrări decese, conform următorului program de lucru cu publicul:

  • Joi, 1 mai: închis
  • Vineri, 2 mai: 9:00 – 12:00
  • Sâmbătă, 3 mai: 9:00 – 12:00
  • Duminică, 4 mai: închis

Pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Administrație

Conacul de la Banloc – pol cultural și turistic de interes național

Publicat

pe

Conacul din localitatea timișeană Banloc, care s-a aflat în proprietatea Reginei Elisabeta fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria va fi transformat în centrul cultural, turistic și educational.

Proiectul de hotărâre privind preluarea în administrare a Ansamblului Conacului Banloc a fost votat marți de către consilierii județeni în cadrul unui plen extraordinar al Consiliului Județean Timiș.

Contractul dintre administrația județeană și Mitropolia Banatului prevede posibilitatea dezvoltării unor construcții noi, cu rol cultural, turistic și educațional. Pe tot parcursul intervențiilor de protejare și revitalizare a monumentului istoric se va respecta caracterul arhitectural al ansamblului.

„Ne dorim mai mult decât simpla conservare a monumentului. Avem baza juridică, cadrul administrativ și deschiderea partenerului – Mitropolia – pentru ca Banlocul să devină un reper cultural și turistic al județului. Potențialul acestei investiții este unul uriaș”, a declarat președintele CJ Timiș, Alfred Simonis.

Contractul de administrare este încheiat pe o perioadă de 25 de ani și permite atât atragerea de fonduri europene cât și stabilirea de parteneriate.

Primii 5 ani sunt dedicați pregătirii și demarării investițiilor, urmând ca, în următoarele două decenii, Conacul Banloc să funcționeze ca un pol regional cultural și turistic.

Castelul de la Banloc a fost construit în anul 1793 de către contele Lázár Karátsonyi, iar în anul 1935, domeniul inclusiv castelul şi parcul a fost cumpărat de Regina Elisabeta a Greciei, sora Regelui Carol al II-lea al României care a locuit aici până în anul 1947 când a plecat în exil.

În perioada 1950-1956 în castel a funcţionat Gospodăria Agricolă de Stat, între 1956 şi 1958 – Ocolul Silvic, între 1958 şi 1964 – casă de bătrâni, între 1966 şi 1985 – orfelinat, iar între 1983 şi 1991 – Şcoală cu clasele I-X.

În 1991, castelul a fost avariat în urma unui cutremur.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite