Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Ce sesizări au făcut timișorenii pe platforma stopabuz.primariatm.ro

Publicat

pe

Noi cazuri de terorizare și intimidare a proprietarilor, de extindere a unor construcții pe domeniul public fără autorizație sau de mutilare a clădirilor istorice au fost transmise Primăriei, prin intermediul platformei stopabuz.primariatm.ro.

Echipa primarului Dominic Fritz analizează 37 de cazuri de terenuri ocupate abuziv, 14 apartamente/case ocupate abuziv, 27 de cazuri unde s-au executat lucrări fără autorizație, 10 situații de terorizare/intimidare și 26 de situații care se află sub categoria „Altele”, fiind prezente mai multe tipuri de abuz într-o singură sesizare. Un element comun al sesizărilor este legat de pasivitatea altor instituții ale statului în rezolvarea problemelor.

„Este copleșitor numărul mare de persoane care ni s-au adresat în doar câteva zile pe platforma stopabuz. E o dovadă că timișorenii își recapătă încrederea în instituțiile statului, care ani de zile au stat pasive în multe cazuri de abuz evident. Noi luăm dosar cu dosar, acolo unde deja avem dosare deschise în primărie vom corela informațiile primite de la cetățeni cu datele pe care le avem. În funcție de competențele pe care legea ni le dă, fie intervenim noi direct, fie sesizăm alte instituții ale statului. Vreau să fiu foarte clar: aceste abuzuri pot fi stopate doar dacă toate instituțiile cu rol de control cooperează și își fac treaba. Voi invita pentru analiză și soluții mai multe instituții din oraș ca să accelerăm ritmul de soluționare a celor sesizate de timișoreni”, anunță primarul Dominic Fritz.

„În baza sesizărilor de pe platformă, administrația locală va dispune măsuri administrative interne și externe, va face demersuri în instanță și va sesiza instituțiile abilitate. Dacă vă aflați într-o situație de pericol, sunați la 112“, transmit reprezentanții Primăriei Timișoara.

Deja au fost dispuse primele măsuri pentru cazuri sesizate, primul fiind situația de la imobilul din Piața Corneliu Micloși.

La începutul săptămânii trecute, Primăria Timișoara împreună cu echipele Poliției Locale și ale Direcției de Asistență Socială au demarat verificări și anchete privind hărțuirea și distrugerea proprietății familiei Dragoș de către vecini.

Direcția de Asistență Socială are în atenție copiii implicați în actele de violență/distrugere din data de 17 mai 2024. Specialiștii apreciază că părinții nu respectă anumite drepturi ale copilului, așa cum sunt ele prevăzute în Legea 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului. Astfel, actele de violență/distrugere săvârșite în prezența copiilor și cu participarea lor sunt de natură să pună în pericol siguranța, securitatea și dezvoltarea morală, socială, spirituală și mentală a copiilor.

În plus, au fost făcuți pașii necesari pentru a identifica domiciliul din Germania al familiei, cu scopul de a informa autoritățile germane despre abuzul la care sunt supuși copiii și pentru a veni în sprijinul minorilor.

Administrație

ATENȚIE! Plata impozitelor și taxelor locale se mai poate face cu bonificație până în 31 martie

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara reamintește contribuabililor că până la 31 martie 2025 pot beneficia de bonificația de 10% pentru plata integrală a impozitelor locale. Până la data de 18 martie au plătit peste 120.000 de contribuabili.

Încasările totale sunt de 80.112.727,69 lei, din care 55.704.712,26 lei provin de la persoanele fizice și 24.408.015,43 lei de la persoanele juridice. Din totalul plăților, 119.216 au fost efectuate de persoane fizice și 4.805 de persoane juridice.

Municipalitatea reamintește că a pus la dispoziție un sistem simplificat de plată a taxelor și impozitelor locale cu ROeID – identitatea electronică națională. Utilizatorii care își creează un cont pe portalul Municipiului Timișoara și folosesc ROeID pot accesa direct serviciile fiscale, fără formulare suplimentare și parole multiple. În plus, își pot asocia contului, prin împuternicire, persoane juridice pe care le reprezintă. Astfel, dintr-un singur cont pot plăti impozitele atât pentru persoane fizice, cât și pentru juridice. În portal, utilizatorul are acces facil la date despre impozitele de plătit pentru fiecare bun sau imobil și poate vizualiza toate plățile făcute către Direcția Fiscală.

De asemenea, pentru a facilita accesul tuturor timișorenilor la serviciile administrației locale, plata impozitelor pe clădiri, terenuri sau asupra mijloacelor de transport poate fi efectuată atât online, cât și fizic, la casieriile Direcției Fiscale de pe str. Demetriade nr. 1 (incinta Iulius Town) sau la oficiile poștale din oraș. Programul de lucru cu publicul al Direcției Fiscale este luni – joi, între orele 08:30 – 16:00 și vineri, între orele 08:30 – 14:00.

Citeste mai mult

Administrație

Primul parc fotovoltaic din Timișoara se va construi în cartierul Fabric

Publicat

pe

Municipiul Timișoara continuă tranziția la energia verde cu o finanțare de peste 30 de milioane de lei obținută de la Ministerul Energiei pentru construirea primului parc fotovoltaic al orașului.

Cererea municipalității pentru amenajarea parcului în zona Freidorf a fost acceptată la finanțare prin Fondul pentru Modernizare.

Panourile solare vor asigura aproape două treimi din consumul electric pentru iluminatul public. Costurile lunare pentru iluminatul stradal se ridică la aproximativ 1,2 milioane lei, iar banii economisiți prin folosirea energiei solare vor putea fi direcționați spre alte obiective, precum reparații școli sau trotuare, amenajarea de noi zone verzi sau de noi locuri de parcare.

„Noul parc fotovoltaic ne va ajuta să producem o bună parte din energia pe care o consumăm cu iluminatul stradal și să facem trecerea către independența energetică, dar și să reducem costurile de funcționare ale orașului. Este primul proiect public de acest tip și face parte din strategia noastră de tranziție către energie verde de care beneficiază toți timișorenii”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Parcul fotovoltaic va fi construit de Primăria Timișoara pe un teren de circa 20 de hectare în zona stației de epurare din Freidorf, va avea o capacitate de 5,6 MW și o producție medie anuală de aproape 7.800 MWh. Investiția va contribui și la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu circa 4.800 echivalent tone de CO2 anual. Proiectul “Dezvoltarea de capacități de producție de energie regenerabilă parc fotovoltaic 7mw – deponeul Aquatim Freidorf” are o valoare 32.228.090 lei.

După semnarea contractului de finanțare, Primăria Timișoara va scoate la licitație serviciile de proiectare și construcția viitorului parc.

Primăria Timișoara este în plin proces de tranziție la energie verde, de diversificare a surselor de energie, pentru a reduce semnificativ poluarea.

Printre altele, municipalitatea a început un parteneriat strategic cu OMV Petrom pentru încălzirea orașului cu energie geotermală.

Citeste mai mult

Administrație

Informații urbanistice cu ajutorul AI, lansate de Primăria Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara face un pas major în direcția smart city prin lansarea noii platforme GIS – un instrument care oferă timișorenilor informații esențiale despre oraș. Prima aplicație dezvoltată pe platformă este o hartă interactivă cu date despre clădiri, parcări, monumente, date urbanistice și altele. Aplicația este disponibilă la adresa https://harta.primariatm.ro, unde timișorenii pot transmite și feedback pentru eventuale îmbunătățiri.

Prima funcționalitate disponibilă este „Extrasul de Informare Urbanistică” – un document generat instant și gratuit, fără cereri, timpi de așteptare și drumuri la primărie. Astfel, utilizatorii pot introduce o adresă, un număr cadastral sau selecta direct un teren pe hartă, iar AI-ul va genera imediat regulile aplicabile, conform Planului Urbanistic General (PUG) și hotărârilor relevante ale Consiliului Local.

”Această platformă reprezintă o nouă etapă în digitalizarea serviciilor oferite cetățenilor. Transferăm către AI operațiunile care nu necesită intervenția funcționarilor. Principalul avantaj este eliminarea birocrației inutile și a timpului pierdut la ghișee, oferind în schimb acces instant la informații esențiale despre oraș. Este un exemplu concret despre cum tehnologia ne ajută să construim o administrație mai eficientă și mai accesibilă pentru timișoreni”, spune primarul Dominic Fritz.

Harta interactivă integrează multiple seturi de date din Planul Urbanistic General (PUG), imobilele și clădirile întabulate, rețeaua de parcări Timpark, zonele de protecție urbană, monumentele și siturile istorice, limitele administrative ale UAT Timișoara și Ortofotoplan. Municipalitatea pregătește noi instrumente care vor permite accesarea rapidă a unor servicii direct prin Contul Unic. Printre acestea se numără emiterea de certificate de urbanism, autorizații de construire, avize de spargere. În plus, Registrul Spațiilor Verzi va fi integrat în noua platformă GIS.

Noua platformă GIS a fost realizată de GEODATA SERVICES SRL.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite