Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Centru de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a dat drumul la Centrul de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management. Resursele de care dispune primăria sunt în sfârșit comasate într-un singur spațiu și vor fi folosite atât de echipele pentru managementul traficului, cât și echipele Poliției Locale.

„Este un pas important înainte spre a crește gradul de respectare al legii în Timișoara, dar și de a folosi niște resurse publice care erau puternic subutilizate. Dacă înainte centrul funcționa până după-amiaza, acum este disponibil 24/7, în toate zilele din an. Într-o singură încăpere se află dispeceratul de Poliție Locală, cu care avem o colaborare foarte bună și care se ocupă de asigurarea ordinii publice. Dacă a putut Poliția Locală, eu consider că poate și Poliția Rutieră. Avem aproximativ 1.000 de treceri pe roșu în fiecare zi doar pe camerele pe care le utilizăm aici și pe care Rutiera refuză să le folosească pentru a amenda contravenienții. Le putem pune oricând la dispoziție 2 birouri, care acum sunt libere, pentru că avem echipamente omologate și pe care le pot folosi”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Noul Centru de Monitorizare integrează 150 de camere ale Poliției Locale cu 276 de camere ale municipiului Timișoara, pentru a putea înregistra și stoca imagini video în limitele regulamentului european pentru protecția datelor cu caracter privat, GDPR. De asemenea, Centrul va avea la dispoziție, în plus, 7 radare fixe și încă 37 de camere ultraperformante care pot detecta automat trecerile pe culoarea roșie, echipamente verificate metrologic. Centrul este situat pe bv. Iuliu Maniu, cu dotări de ultimă generație și funcționează similar cu alte centre de monitorizare a traficului și siguranței publice din marile capitale europene.

„Până acum o săptămână, colegii din această sală de la Poliția Locală funcționau în spații diferite. O echipă funcționa la etaj, una la subsol, și este un avantaj enorm ca echipa care adună sesizările și echipa care coordonează agenții de pe teren sunt în același spațiu, în aceeași cameră. Avem o monitorizare GPS a flotei și a tuturor agenților de pe teren pe ecranele de aici. Deci putem acum, în timp real, să coordonăm echipele de pe teren, în situații în care legea nu se respectă, dacă are loc o bătaie în spațiul public, dacă se formează rampe ilegale de deșeuri”, transmite directorul Poliției Locale, Attila Hajdu.

Poliția Locală va realiza o serie de angajări în acest an pentru a suplimenta echipele existente cu 30 de agenți și este în plan extinderea numărului de camere aflate în proprietatea Poliției Locale în stațiile de transport public, în parcuri și în alte spații în care nu există supraveghere sau unde se formează rampe ilegale de deșeuri. În plan mai este și implementarea unor tehnologii care folosesc inteligența artificială pentru a sprijini echipele pentru managementul traficului și ale Poliției Locale. Scopul este ca tehnologiile respective să alerteze echipele operative despre situații care necesită atenție, fie pentru menținerea ordinii publice, fie pentru fluidizarea traficului, respectându-se reglementările în vigoare.

Administrație

Primăria Timișoara va cumpăra 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice

Publicat

pe

Municipiul Timișoara va co-finanța, din bugetul local, achiziția a 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice.

Cele 40 de mijloace de transport moderne se adaugă celor aproape 150 de vehicule deja contractate în ultimii ani de municipalitate, ca parte a strategiei de modernizare a mobilității urbane.

„Fără bani europeni ar fi fost imposibil să modernizăm flota de transport la un asemenea nivel și într-un timp așa de scurt, doar din bugetul local. Ținta noastră este ca autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul să nu fie o alegere de compromis, ci prima și cea mai firească opțiune de deplasare în oraș pentru timișoreni. Mai e de lucru, dar suntem în direcția corectă și vom continua efortul de modernizare al transportului public local”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Valoarea totală a celor trei proiecte este de 234 milioane lei, din care 179 milioane lei finanțare nerambursabilă prin Programul Regional Vest 2021–2027, componenta Mobilitate Urbană Sustenabilă. Primăria Timișoara asigură o co-finanțare de 55 de milioane de lei.

Municipiul Timișoara propune achiziția a 10 tramvaie noi, cu cel puțin 150 de locuri fiecare. Acestea vor înlocui garniturile vechi de pe liniile 7 și 9 și vor completa flota de tramvaie Bozankaya deja achiziționată.

Pe traseele din Timișoara ar urma să circule și 10 troleibuze cu baterii care vor înlocui actualele modele diesel, depășite din punct de vedere tehnic. Totodată, finanțarea europeană permite achiziția a 20 de autobuze electrice de 12 metri. Acestea vor completa flota de autobuze electrice, moderne, alături de cele 44 care circulă deja în Timișoara.

Valoarea proiectelor:

– 10 tramvaie – valoare totală 135,7 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 99,4 milioane lei

– 10 troleibuze cu baterii – valoare totală 27,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 22,9 milioane lei

– 20 autobuze electrice – valoare totală 71,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 60,4 milioane lei

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Direcția de Evidență a Persoanelor din Timișoara și-a modificat programul pentru perioada 1- 4 mai

Publicat

pe

În zilele libere din perioada 1 – 4 mai 2025, la Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara va funcționa Biroul înregistrări decese, conform următorului program de lucru cu publicul:

  • Joi, 1 mai: închis
  • Vineri, 2 mai: 9:00 – 12:00
  • Sâmbătă, 3 mai: 9:00 – 12:00
  • Duminică, 4 mai: închis

Pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Administrație

Conacul de la Banloc – pol cultural și turistic de interes național

Publicat

pe

Conacul din localitatea timișeană Banloc, care s-a aflat în proprietatea Reginei Elisabeta fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria va fi transformat în centrul cultural, turistic și educational.

Proiectul de hotărâre privind preluarea în administrare a Ansamblului Conacului Banloc a fost votat marți de către consilierii județeni în cadrul unui plen extraordinar al Consiliului Județean Timiș.

Contractul dintre administrația județeană și Mitropolia Banatului prevede posibilitatea dezvoltării unor construcții noi, cu rol cultural, turistic și educațional. Pe tot parcursul intervențiilor de protejare și revitalizare a monumentului istoric se va respecta caracterul arhitectural al ansamblului.

„Ne dorim mai mult decât simpla conservare a monumentului. Avem baza juridică, cadrul administrativ și deschiderea partenerului – Mitropolia – pentru ca Banlocul să devină un reper cultural și turistic al județului. Potențialul acestei investiții este unul uriaș”, a declarat președintele CJ Timiș, Alfred Simonis.

Contractul de administrare este încheiat pe o perioadă de 25 de ani și permite atât atragerea de fonduri europene cât și stabilirea de parteneriate.

Primii 5 ani sunt dedicați pregătirii și demarării investițiilor, urmând ca, în următoarele două decenii, Conacul Banloc să funcționeze ca un pol regional cultural și turistic.

Castelul de la Banloc a fost construit în anul 1793 de către contele Lázár Karátsonyi, iar în anul 1935, domeniul inclusiv castelul şi parcul a fost cumpărat de Regina Elisabeta a Greciei, sora Regelui Carol al II-lea al României care a locuit aici până în anul 1947 când a plecat în exil.

În perioada 1950-1956 în castel a funcţionat Gospodăria Agricolă de Stat, între 1956 şi 1958 – Ocolul Silvic, între 1958 şi 1964 – casă de bătrâni, între 1966 şi 1985 – orfelinat, iar între 1983 şi 1991 – Şcoală cu clasele I-X.

În 1991, castelul a fost avariat în urma unui cutremur.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite