Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Certificatul fiscal se poate obține online, la Timișoara

Publicat

pe

Timișorenii pot obține certificatul fiscal extrem de simplu, prin platforma Direcției Fiscale a Primăriei Municipiului Timișoara. Completarea formularelor de solicitare durează mai puțin de 3 minute, iar termenul de soluționare pentru eliberarea certificatelor fiscale este de maxim 3 zile lucrătoare, în condițiile în care toate datele furnizate sunt corecte și actualizate.

Persoanele fizice deja înregistrate în sistem, cu user și parolă, pot obține certificatul fiscal în doar câțiva pași simpli, accesând următorul link: https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login

De pe platformă se face autentificarea, cu userul și parola fiecărui solicitant, apoi, din contul propriu, fiecare cetățean are posibilitatea de a vizualiza întregul său istoric de interacțiune cu Direcția Fiscală și de a accesa secțiunea de servicii de care are nevoie. Pentru certificatul fiscal, va intra în secțiunea dedicată, de unde se selectează butonul din dreapta – Adaugă o cerere. În formularul care se deschide, se vor completa câmpurile privind calitatea solicitantului (proprietar sau coproprietar), scopul pentru care se solicită certificatul, se va încărca o copie a actului de identitate și se va selecta imobilul pentru care se solicită certificatul, după care se apasă butonul Trimite. Solicitantul este notificat prin e-mail cu privire la numărul de înregistrare al cererii și termenul de soluționare.

Există posibilitatea de a solicita certificatul fiscal și fără a deține un cont de utilizator. În acest caz, solicitantul va intra pe site-ul dfmt.ro și va accesa secțiunea Cereri online, selectând apoi primul link activ din partea de sus, cel dedicat persoanelor fizice. Este necesară completarea tuturor câmpurilor formularului care sunt marcate cu steluță roșie și completarea cu atenție a adresei de e-mail și a numărului de telefon. De asemenea, este necesară introducerea codului de verificare, după care se apasă butonul Trimite.

Solicitantul are posibilitatea de a selecta modul în care dorește să obțină certificatul, prin e-mail sau la ghișeu. Precizăm că certificatele sunt semnate electronic, formulă acceptată de toate instituțiile și societățile care lucrează cu aceste documente.

În cazul vânzării mijloacelor de transport, nu mai este necesară solicitarea certificatului fiscal. Declarația de scoatere din evidență se va depune atașând contractul de vânzare cumpărare care să respecte formularul tipizat pe care îl găsiți, de asemenea, pe site-ul dfmt.ro.

Toate serviciile online oferite utilizatorilor înregistrați pe platforma Atlas, precum și procesarea plăților sunt sigure și verificabile. Până în prezent, pe platformă sunt înregistrați peste 150.000 de utilizatori și au fost efectuate mai mult de 560.000 de tranzacții.

Serviciile online sunt o alternativă rapidă, eficientă și confortabilă la modalitatea clasică de deplasare la ghișeu, asigurând o mai mare viteză de lucru pentru administrație și o economie importantă de timp și resurse pentru cetățeni.

Administrație

Bugetul municipiului Timișoara pe anul 2025, aprobat

Publicat

pe

Bugetul orașului propus de primarul Dominic Fritz pentru anul 2025 a fost aprobat astăzi de Consiliul Local, cu o singură abținere. Bugetul are o valoare totală de 2,65 de miliarde de lei, cu o majorare de peste 100 milioane lei față de 2024 – o ajustare realistă, menită să asigure stabilitatea financiară și continuitatea investițiilor.

“Este un buget echilibrat și onest, care reflectă atât dinamica economică pozitivă a Timișoarei, cât și stabilitatea financiară pe care am reușit să o construim. Prioritizăm investițiile în mobilitate, educație și sănătate și canalizăm banii spre îmbunătățirea calității vieții în cartiere. Timișoara are un buget realist, bine fundamentat, cu care valorificăm eficient resursele reale și prioritizăm proiectele cu adevărat relevante pentru comunitate”, spune primarul Dominic Fritz.

Municipalitatea își menține angajamentul de a accelera dezvoltarea orașului, astfel că secțiunea de dezvoltare are prevăzută suma de 1,35 miliarde lei, din care 35% reprezintă fonduri pentru infrastructura de mobilitate.

Printre altele, pentru a stimula dezvoltarea unor zone și a atrage investiții private, Primăria Timișoara va continua și va demara investiții precum: construcție pasaj Solventul, construcție podul Solventul, refacere pasajul Slavici Polonă, reconstrucție Pasarela Îndrăgostiților, reconstrucție podul Iuliu Maniu.

Totodată, pentru a continua procesul de eficientizare a transportului public, secțiunea dezvoltare include achiziția a 33 de troleibuze noi și a 30 de autobuze electrice. Alte investiții incluse în programul de dezvoltare sunt: retehnologizarea magistralei care pleacă de la CET Sud și care distribuie agent termic în tot orașul, stadionul Arena Eroii Timișoarei, reabilitarea termică a Școlii Gimnaziale 1, clădirii de gimnazială a Liceului J.L Calderon, a Liceului Ana Aslan, a Colegiului Tehnic Henri Coandă, a Liceului Alimentar, amenajarea Traseului Revoluției, Regenerarea Urbană a zonei Traian, dotarea noilor spitale de ORL și Balneologie.

Secțiunea de funcționare pentru 2025 are alocată suma de 1,3 miliarde de lei și acoperă finanțarea serviciilor publice esențiale, precum transportul și iluminatul public, termoficarea, curățenia, întreținerea spațiilor verzi, ordinea publică, asistența socială, cultura și sportul.

În programul de reparații străzi și trotuare, în valoare de 90 de milioane de lei, sunt incluse amenajări de parcări pe locul fostelor garaje, lucrări de modernizare a zonei Gara de Nord, precum și reparații pe artere majore – Rebreanu, Ana Ipătescu sau Alexandrescu. De asemenea, bugetul pentru întreținerea și reparațiile din școli și grădinițe crește cu 35%, ajungând la 85 de milioane de lei.

Citeste mai mult

Administrație

PROPUNERE. Bugetul municipiului Timișoara pe anul 2025, în creștere

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz a transmis Consiliului Local propunerea de buget pentru anul 2025.

Valoarea totală este de 2,65 miliarde de lei, în creștere față de anul trecut. Bugetul asigură fondurile necesare pentru toate investițiile aflate în derulare, precum și pentru demararea unor lucrări majore noi. În ciuda contextului național incert, municipalitatea a echilibrat alocările astfel încât să nu existe riscul sistării investițiilor din motive financiare.

În același timp, în contextul scăderilor impozitelor pentru clădiri nerezidențiale votate deja la sfârșitul anului trecut, sunt prevăzute reduceri la capitolul cheltuieli cu personalul în valoare de 42 de milioane de lei.

„Este un buget ambițios în aceste vremuri economice dificile, și tocmai de aceea, accentul îl punem pe dezvoltarea Timișoarei și pe o mai eficientă funcționare a orașului. Cele trei mari priorități ale acestui an sunt clare: investim în infrastructura de mobilitate a orașului cu patru poduri, noi mijloace de transport public și finalizarea pasajului Solventul. În educație, reabilităm complet mai multe școli, asigurând condiții mai bune pentru elevi. În paralel, dezvoltăm infrastructura sportivă cu stadionul nou de pe Buziașului, finalizarea bazei sportive de pe Mircea cel Bătrân și repornirea șantierului sălii polivalente de pe Podeanu. Avem multă treabă și sunt încrezător că Timișoara e pe drumul cel bun”, spune primarul Dominic Fritz.

Secțiunea de dezvoltare, cu o valoare de 1,35 miliarde lei, include proiecte majore dar și investiții mai mici în toate cartierele susținute din banii timișorenilor, finanțări nerambursabile câștigate prin PNRR și din finanțări rambursabile. Din această sumă, aproape 35% reprezintă alocări pentru mobilitate: achiziția de noi mijloace de transport și investiții în derulare, precum pasajul Solventul, și care vor intra în execuție, precum podurile Solventul și Iuliu Maniu, pasajul Slavici–Polonă și Pasarela Îndrăgostiților. Tot la capitolul dezvoltare sunt prevăzute sume pentru alte obiective aflate în execuție – campusul Lenau, Clinica de Balneologie, blocurile în reabilitare termică sau amenajarea bazei sportive de pe strada Mircea cel Bătrân. Totodată, sunt asigurate fonduri investițiile care vor intra în execuție, printre care regenerarea urbană a zonei Traian, Traseul Revoluției, retehnologizarea rețelei de termoficare, skatepark-ul, precum și Sala Polivalentă de pe strada Podeanu (împreună cu Universitatea Politehnică și Consiliul Județean) și mai multe unități de învățământ – Ana Aslan, Gimnazială 1, Henri Coandă, Alimentar, Louis Calderon (școala gimnazială). Pentru sănătate, municipalitatea susține dotarea spitalelor cu aproape 26 de milioane de lei, mai mult decât dublu față de anul trecut.

Secțiunea de funcționare are prevăzută suma de 1,3 miliarde lei. Sunt incluse fonduri care vor susține transportul public, iluminatul public, termoficarea, curățenie, spațiile verzi, ordinea publică, asistența socială, cultura și sportul. Printre altele, sunt prevăzute 90 de milioane de lei pentru reparații străzi și trotuare, în creștere cu 20 de milioane de lei față de anul 2024. Totodată, bugetul propus pentru lucrările de reparații și întreținere școli și grădinițe este de 85 de milioane de lei, în creștere cu 35% față de 2024.

În ceea ce privește cheltuielile cu personalul, acestea vor scădea de la 276 milioane lei în 2024 la 234 milioane lei în 2025.

Cetățenii care vor să dezbată propunerea de buget sunt invitați joi, 27.03.2025, de la ora 17, în Sala de Consiliu a Primăriei Timișoara. Înscrierea se face online la adresele consultare@primariatm.ro și primariatm@primariatm.ro, sau fizic la Camera 12 până la data de 26.03.2025, ora 12:00.

Proiectul de hotărâre poate fi consultat aici:  https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/4a133479-d262-418a-9dd8-591218e68c3f

Citeste mai mult

Administrație

ATENȚIE! Plata impozitelor și taxelor locale se mai poate face cu bonificație până în 31 martie

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara reamintește contribuabililor că până la 31 martie 2025 pot beneficia de bonificația de 10% pentru plata integrală a impozitelor locale. Până la data de 18 martie au plătit peste 120.000 de contribuabili.

Încasările totale sunt de 80.112.727,69 lei, din care 55.704.712,26 lei provin de la persoanele fizice și 24.408.015,43 lei de la persoanele juridice. Din totalul plăților, 119.216 au fost efectuate de persoane fizice și 4.805 de persoane juridice.

Municipalitatea reamintește că a pus la dispoziție un sistem simplificat de plată a taxelor și impozitelor locale cu ROeID – identitatea electronică națională. Utilizatorii care își creează un cont pe portalul Municipiului Timișoara și folosesc ROeID pot accesa direct serviciile fiscale, fără formulare suplimentare și parole multiple. În plus, își pot asocia contului, prin împuternicire, persoane juridice pe care le reprezintă. Astfel, dintr-un singur cont pot plăti impozitele atât pentru persoane fizice, cât și pentru juridice. În portal, utilizatorul are acces facil la date despre impozitele de plătit pentru fiecare bun sau imobil și poate vizualiza toate plățile făcute către Direcția Fiscală.

De asemenea, pentru a facilita accesul tuturor timișorenilor la serviciile administrației locale, plata impozitelor pe clădiri, terenuri sau asupra mijloacelor de transport poate fi efectuată atât online, cât și fizic, la casieriile Direcției Fiscale de pe str. Demetriade nr. 1 (incinta Iulius Town) sau la oficiile poștale din oraș. Programul de lucru cu publicul al Direcției Fiscale este luni – joi, între orele 08:30 – 16:00 și vineri, între orele 08:30 – 14:00.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite