Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

CJ Timiș a început demersurile pentru rezilierea contractului cu constructorul care modernizează centura Timișoarei

Publicat

pe

Consiliul Județean Timiș a transmis o notificare de reziliere a contractului către firma care lărgește la patru benzi drumul dintre Timișoara și Autostrada Vestului prin Dumbrăvița și Giarmata.

Motivul rezilierii contractului este lipsa noii Garanții de Bună Execuție pentru asigurarea realizării obligațiilor asumate prin Acordul contractual, în condițiile în care Garanția de Bună Execuție inițială constând într-o poliță emisă de City Insurance și-a pierdut valabilitatea deoarece societatea de asigurare se află în faliment.

În data de 26 noiembrie 2021, CJ Timiș a notificat constructorul că are la dispoziție 30 de zile să facă dovada noii Garanții de Bună Execuție, iar acesta nu s-a conformat deoarece nicio instituție de profil nu și-a asumat emiterea unui instrument de garantare care să corespundă cerințelor.

În absența unei Garanții de Bună Execuție, Consiliul Județean Timiș nu ar fi putut face nicio plată către constructor, iar de-a lungul anului 2021 – CJT a constatat că activitatea acestuia este strâns dependentă de fluxul numerar venit din partea beneficiarului. Relațiile contractuale dintre CJ Timiș și constructor vor înceta la data de 3 februarie 2022, la 15 zile de la notificarea de reziliere. În continuare, CJ Timiș va demara o achiziție pentru servicii de expertizare, care să investigheze și confirme stadiul și calitatea execuției de până acum, pentru a stabili status-quo de unde va prelua constructorul care va finaliza lucrările. Dacă pregătirile vor decurge conform așteptărilor, la sfârșitul lunii iunie 2022, șantierul ar putea avea un constructor nou.

„Am încercat să mobilizăm constructorul, însă, din păcate, acesta este depășit de situație. Am evitat cât am putut rezilierea deoarece există un risc al pierderii finanțării europene, dar nu putem trece cu vederea întârzierile de pe șantier și faptul că a bătut pasul pe loc chiar și după ultimatumul primit în toamna târzie a lui 2021. Noi am moștenit firma și condițiile contractuale de la fosta administrație. Ca să evităm, pe viitor, astfel de probleme și neînțelegeri în execuție, asigurăm atât cetățenii cât și firmele care se înscriu la licitație că vom fi foarte preciși în formularea cerințelor. Conform Programului Operațional Regional, ultimele plăți pentru execuția proiectului se vor putea efectua în luna decembrie 2023. În momentul de față știm că suntem semnificativ în întârziere, dar nu avem un tablou foarte exact al situației deoarece constructorul a refuzat în mod repetat să actualizeze graficul de lucrări. Pentru acest lucru a primit penalități de 4.000 lei/zi de-a lungul ultimelor luni”, a spus Alin Nica, președintele CJ Timiș.

Problemele întâmpinate în proiectul de modernizarea a DJ691 au fost accentuate de faptul că Primăria Timișoara a refuzat în repetate rânduri procedura de predare a stâlpilor și a rețelelor de alimentare pentru troleibuze, astfel încât constructorul să fi avut posibilitatea de a lucra la lărgirea drumului județean pe raza comunei Dumbrăvița.

Administrație

Podul Turcului, monument istoric de pe drumul Parța – Petroman, intră în reabilitare

Publicat

pe

CJ Timiș anunță reabilitarea Podului Turcului, o construcție emblematică situată pe drumul județean dintre Parța și Petroman, clasată drept monument istoric.

Datând încă din perioada ocupației otomane, podul reprezintă nu doar o legătură rutieră importantă pentru sudul județului, ci și un reper cultural pentru întreaga zonă. Potrivit autorităților județene, lucrările vor începe în vara acestui an și vor viza atât consolidarea structurii, cât și păstrarea elementelor originale, cu sprijinul experților în patrimoniu.

„Este o intervenție necesară, dar și una delicată. Ne dorim ca acest pod să rămână funcțional și în același timp să-și păstreze farmecul istoric. Este un simbol al zonei și trebuie tratat ca atare”, a transmis un reprezentant al Consiliului Județean Timiș.

Lucrările propuse includ:

– consolidarea structurii de rezistență modernizarea suprafeței de rulare recondiționarea balustradelor și a elementelor arhitecturale originale – – posibila amenajare a unui culoar pietonal pentru siguranță sporită

Finanțarea va fi asigurată din bugetul Consiliului Județean Timiș, iar autoritățile explorează și surse de cofinanțare, inclusiv fonduri europene.

Podul Turcului continuă să fie traversat zilnic de localnici, navetiști și agricultori, dar în curând va oferi nu doar funcționalitate, ci și un exemplu de respect față de trecut.

Podul Turcului este situat între localitățile Parța şi Petroman şi traversează brațul Găvojdia a râului Timiș. Acest pod istoric a fost închis oficial circulației în anul 2022 din cauza degradărilor semnificative ale structurii de rezistență.

Citeste mai mult

Administrație

Bugetul municipiului Timișoara pe anul 2025, aprobat

Publicat

pe

Bugetul orașului propus de primarul Dominic Fritz pentru anul 2025 a fost aprobat astăzi de Consiliul Local, cu o singură abținere. Bugetul are o valoare totală de 2,65 de miliarde de lei, cu o majorare de peste 100 milioane lei față de 2024 – o ajustare realistă, menită să asigure stabilitatea financiară și continuitatea investițiilor.

“Este un buget echilibrat și onest, care reflectă atât dinamica economică pozitivă a Timișoarei, cât și stabilitatea financiară pe care am reușit să o construim. Prioritizăm investițiile în mobilitate, educație și sănătate și canalizăm banii spre îmbunătățirea calității vieții în cartiere. Timișoara are un buget realist, bine fundamentat, cu care valorificăm eficient resursele reale și prioritizăm proiectele cu adevărat relevante pentru comunitate”, spune primarul Dominic Fritz.

Municipalitatea își menține angajamentul de a accelera dezvoltarea orașului, astfel că secțiunea de dezvoltare are prevăzută suma de 1,35 miliarde lei, din care 35% reprezintă fonduri pentru infrastructura de mobilitate.

Printre altele, pentru a stimula dezvoltarea unor zone și a atrage investiții private, Primăria Timișoara va continua și va demara investiții precum: construcție pasaj Solventul, construcție podul Solventul, refacere pasajul Slavici Polonă, reconstrucție Pasarela Îndrăgostiților, reconstrucție podul Iuliu Maniu.

Totodată, pentru a continua procesul de eficientizare a transportului public, secțiunea dezvoltare include achiziția a 33 de troleibuze noi și a 30 de autobuze electrice. Alte investiții incluse în programul de dezvoltare sunt: retehnologizarea magistralei care pleacă de la CET Sud și care distribuie agent termic în tot orașul, stadionul Arena Eroii Timișoarei, reabilitarea termică a Școlii Gimnaziale 1, clădirii de gimnazială a Liceului J.L Calderon, a Liceului Ana Aslan, a Colegiului Tehnic Henri Coandă, a Liceului Alimentar, amenajarea Traseului Revoluției, Regenerarea Urbană a zonei Traian, dotarea noilor spitale de ORL și Balneologie.

Secțiunea de funcționare pentru 2025 are alocată suma de 1,3 miliarde de lei și acoperă finanțarea serviciilor publice esențiale, precum transportul și iluminatul public, termoficarea, curățenia, întreținerea spațiilor verzi, ordinea publică, asistența socială, cultura și sportul.

În programul de reparații străzi și trotuare, în valoare de 90 de milioane de lei, sunt incluse amenajări de parcări pe locul fostelor garaje, lucrări de modernizare a zonei Gara de Nord, precum și reparații pe artere majore – Rebreanu, Ana Ipătescu sau Alexandrescu. De asemenea, bugetul pentru întreținerea și reparațiile din școli și grădinițe crește cu 35%, ajungând la 85 de milioane de lei.

Citeste mai mult

Administrație

PROPUNERE. Bugetul municipiului Timișoara pe anul 2025, în creștere

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz a transmis Consiliului Local propunerea de buget pentru anul 2025.

Valoarea totală este de 2,65 miliarde de lei, în creștere față de anul trecut. Bugetul asigură fondurile necesare pentru toate investițiile aflate în derulare, precum și pentru demararea unor lucrări majore noi. În ciuda contextului național incert, municipalitatea a echilibrat alocările astfel încât să nu existe riscul sistării investițiilor din motive financiare.

În același timp, în contextul scăderilor impozitelor pentru clădiri nerezidențiale votate deja la sfârșitul anului trecut, sunt prevăzute reduceri la capitolul cheltuieli cu personalul în valoare de 42 de milioane de lei.

„Este un buget ambițios în aceste vremuri economice dificile, și tocmai de aceea, accentul îl punem pe dezvoltarea Timișoarei și pe o mai eficientă funcționare a orașului. Cele trei mari priorități ale acestui an sunt clare: investim în infrastructura de mobilitate a orașului cu patru poduri, noi mijloace de transport public și finalizarea pasajului Solventul. În educație, reabilităm complet mai multe școli, asigurând condiții mai bune pentru elevi. În paralel, dezvoltăm infrastructura sportivă cu stadionul nou de pe Buziașului, finalizarea bazei sportive de pe Mircea cel Bătrân și repornirea șantierului sălii polivalente de pe Podeanu. Avem multă treabă și sunt încrezător că Timișoara e pe drumul cel bun”, spune primarul Dominic Fritz.

Secțiunea de dezvoltare, cu o valoare de 1,35 miliarde lei, include proiecte majore dar și investiții mai mici în toate cartierele susținute din banii timișorenilor, finanțări nerambursabile câștigate prin PNRR și din finanțări rambursabile. Din această sumă, aproape 35% reprezintă alocări pentru mobilitate: achiziția de noi mijloace de transport și investiții în derulare, precum pasajul Solventul, și care vor intra în execuție, precum podurile Solventul și Iuliu Maniu, pasajul Slavici–Polonă și Pasarela Îndrăgostiților. Tot la capitolul dezvoltare sunt prevăzute sume pentru alte obiective aflate în execuție – campusul Lenau, Clinica de Balneologie, blocurile în reabilitare termică sau amenajarea bazei sportive de pe strada Mircea cel Bătrân. Totodată, sunt asigurate fonduri investițiile care vor intra în execuție, printre care regenerarea urbană a zonei Traian, Traseul Revoluției, retehnologizarea rețelei de termoficare, skatepark-ul, precum și Sala Polivalentă de pe strada Podeanu (împreună cu Universitatea Politehnică și Consiliul Județean) și mai multe unități de învățământ – Ana Aslan, Gimnazială 1, Henri Coandă, Alimentar, Louis Calderon (școala gimnazială). Pentru sănătate, municipalitatea susține dotarea spitalelor cu aproape 26 de milioane de lei, mai mult decât dublu față de anul trecut.

Secțiunea de funcționare are prevăzută suma de 1,3 miliarde lei. Sunt incluse fonduri care vor susține transportul public, iluminatul public, termoficarea, curățenie, spațiile verzi, ordinea publică, asistența socială, cultura și sportul. Printre altele, sunt prevăzute 90 de milioane de lei pentru reparații străzi și trotuare, în creștere cu 20 de milioane de lei față de anul 2024. Totodată, bugetul propus pentru lucrările de reparații și întreținere școli și grădinițe este de 85 de milioane de lei, în creștere cu 35% față de 2024.

În ceea ce privește cheltuielile cu personalul, acestea vor scădea de la 276 milioane lei în 2024 la 234 milioane lei în 2025.

Cetățenii care vor să dezbată propunerea de buget sunt invitați joi, 27.03.2025, de la ora 17, în Sala de Consiliu a Primăriei Timișoara. Înscrierea se face online la adresele consultare@primariatm.ro și primariatm@primariatm.ro, sau fizic la Camera 12 până la data de 26.03.2025, ora 12:00.

Proiectul de hotărâre poate fi consultat aici:  https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/4a133479-d262-418a-9dd8-591218e68c3f

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite