Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

CJ Timiș a început demersurile pentru rezilierea contractului cu constructorul care modernizează centura Timișoarei

Publicat

pe

Consiliul Județean Timiș a transmis o notificare de reziliere a contractului către firma care lărgește la patru benzi drumul dintre Timișoara și Autostrada Vestului prin Dumbrăvița și Giarmata.

Motivul rezilierii contractului este lipsa noii Garanții de Bună Execuție pentru asigurarea realizării obligațiilor asumate prin Acordul contractual, în condițiile în care Garanția de Bună Execuție inițială constând într-o poliță emisă de City Insurance și-a pierdut valabilitatea deoarece societatea de asigurare se află în faliment.

În data de 26 noiembrie 2021, CJ Timiș a notificat constructorul că are la dispoziție 30 de zile să facă dovada noii Garanții de Bună Execuție, iar acesta nu s-a conformat deoarece nicio instituție de profil nu și-a asumat emiterea unui instrument de garantare care să corespundă cerințelor.

În absența unei Garanții de Bună Execuție, Consiliul Județean Timiș nu ar fi putut face nicio plată către constructor, iar de-a lungul anului 2021 – CJT a constatat că activitatea acestuia este strâns dependentă de fluxul numerar venit din partea beneficiarului. Relațiile contractuale dintre CJ Timiș și constructor vor înceta la data de 3 februarie 2022, la 15 zile de la notificarea de reziliere. În continuare, CJ Timiș va demara o achiziție pentru servicii de expertizare, care să investigheze și confirme stadiul și calitatea execuției de până acum, pentru a stabili status-quo de unde va prelua constructorul care va finaliza lucrările. Dacă pregătirile vor decurge conform așteptărilor, la sfârșitul lunii iunie 2022, șantierul ar putea avea un constructor nou.

„Am încercat să mobilizăm constructorul, însă, din păcate, acesta este depășit de situație. Am evitat cât am putut rezilierea deoarece există un risc al pierderii finanțării europene, dar nu putem trece cu vederea întârzierile de pe șantier și faptul că a bătut pasul pe loc chiar și după ultimatumul primit în toamna târzie a lui 2021. Noi am moștenit firma și condițiile contractuale de la fosta administrație. Ca să evităm, pe viitor, astfel de probleme și neînțelegeri în execuție, asigurăm atât cetățenii cât și firmele care se înscriu la licitație că vom fi foarte preciși în formularea cerințelor. Conform Programului Operațional Regional, ultimele plăți pentru execuția proiectului se vor putea efectua în luna decembrie 2023. În momentul de față știm că suntem semnificativ în întârziere, dar nu avem un tablou foarte exact al situației deoarece constructorul a refuzat în mod repetat să actualizeze graficul de lucrări. Pentru acest lucru a primit penalități de 4.000 lei/zi de-a lungul ultimelor luni”, a spus Alin Nica, președintele CJ Timiș.

Problemele întâmpinate în proiectul de modernizarea a DJ691 au fost accentuate de faptul că Primăria Timișoara a refuzat în repetate rânduri procedura de predare a stâlpilor și a rețelelor de alimentare pentru troleibuze, astfel încât constructorul să fi avut posibilitatea de a lucra la lărgirea drumului județean pe raza comunei Dumbrăvița.

Administrație

ATENȚIE șoferi! Restricții de circulație la Timișoara pentru lucrări

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea traficului rutier în mai multe zone din oraș, începând cu data de 13 octombrie 2025, în vederea executării lucrărilor la infrastructura rutieră, cea de gaze naturale și canalizare.

Astfel, în perioada 13 octombrie 2025 – 20 decembrie 2025, circulația rutieră se va închide pe strada Lămâiței, pe tronsonul cuprins între strada Andreescu și strada Ardealului, în vederea realizării lucrărilor de refacere a infrastructurii rutiere, de către Societatea Drumuri Municipale.

De asemenea, în perioada 13 octombrie 2025 – 30 noiembrie 2025,  traficul rutier va fi restricționat pe Calea Sever Bocu, pe tronsonul curpins între strada Liniștei și strada Sfinții Apostoli Petru și Pavel, în vederea executarii lucrărilor de înlocuire a conductei de apă potabilă, de către Aquatim.

Mai mult, circulația rutieră va fi restricționată pe strada Azuga, în perioada 15 octombrie 2025 – 15 noiembrie 2025, în vederea realizării branșamentelor la gaze naturale, de către operatorul Del Gaz.

Totodată, traficul rutier va fi restricționat pe strada Virgil Onițiu, în perioada 13 octombrie 2025 – 31 octombrie 2025, pe tronsonul cuprins între intersecția cu Mihai Viteazu și intersecția cu strada Szekely Laszlo, pentru refacerea carosabilului în urma unor lucrări anterioare. Mai mult, lucrările vor continua etapizat astfel : Etapa I – 15 octombrie 2025 – 5 noiembrie 2025, pe tronsonul cuprins între intersecția cu strada Gheorghe Doja și intersecția cu strada Alexandru Odobescu, Etapa II – 5 noiembrie 2025 – 6 noiembrie 2025, Etapa III – 6 noiembrie 2025 – 7 noiembrie 2025.

Toate lucrările sunt realizate de către Aquatim.

În plus, continuă lucrările pe strada Ana Ipătescu, iar circulația rutieră va fi închisă în perioada 20 octombrie 2025 – 15 decembrie 2025, pe tronsonul cuprins între strada Frunzei și bulevardul Dâmbovița, în vederea execuției rețelei de canalizare, de către Aquatim.

Autoritățile recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor.

Citeste mai mult

Administrație

CULOAR VERDE pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu din Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, prin Societatea Drumuri Municipale, începe amenajarea culoarului verde pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu, una dintre cele mai importante artere de acces spre centrul orașului. Lucrările sunt executate după relocarea trecerilor de pietoni și a stației de transport public Aurel Popovici.

Intervențiile municipalității vizează creșterea vitezei de deplasare a mijloacelor de transport public și asigurarea predictibilității curselor pentru cei aproximativ 14.000 de călători care utilizează zilnic această rută. Proiectul prevede și semaforizare cu prioritate pentru autobuze în intersecțiile majore, ceea ce va conduce la reducerea timpilor de așteptare și la scurtarea duratei călătoriilor. Numărul de benzi pentru autoturisme va rămâne neschimbat, însă câteva locuri de parcare existente pe unele tronsoane ale bulevardului vor desființate pentru a permite amenajarea culoarului pentru transport public.

“Am reușit deja să modernizăm flota și să introducem aplicații prin care timișorenii pot afla exact când vine autobuzul. Dar acest lucru nu este suficient, dacă autobuzul ajunge în continuare după 15-20 de minute pentru că este blocat în coloane de mașini. Culoarul verde de pe Bulevardul Take Ionescu este pasul decisiv: va oferi autobuzelor prioritate și va asigura nu doar informare, ci și timpi reali de deplasare mai buni decât cei cu mașina personală. Acesta este modul prin care transportul public va deveni o alegere, nu o soluție de compromis”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Intervențiile municipalității vizează, în prima etapă, tronsonul Strada Înfrățirii – Punctele Cardinale, direcția spre centru, și vor fi executate pe timp de noapte, pentru a limita impactul asupra traficului. Lucrările includ refacerea fundației drumului, acolo unde este necesar, precum și înlocuirea stratului de asfalt. Cetățenii care se parchează în zonă sunt rugați să elibereze locurile de parcare libere începând de luni, 5 octombrie 2025, ora 21:00, pentru a permite desfășurarea lucrărilor.

În prezent, pe tronsonul Punctele Cardinale – Take Ionescu – Piața Badea Cârțan – Simion Bărnuțiu – Piața V. Economu circulă autobuzele L11, L17, E4, E4B, M27, M30, M35, M46 și M11.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Certificatele fiscale se pot obține online, la Timișoara

Publicat

pe

Municipalitatea, prin Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, pune la dispoziția contribuabililor – persoane fizice și juridice – o nouă facilitate: certificate fiscale generate automat.

Documentele sunt eliberate rapid, online, prin aplicația informatică a DFMT https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login, în cazurile care nu necesită verificări suplimentare.

Astfel, timișorenii pot obține certificat fiscal instant pentru situații precum: credit ipotecar, bancă, chirie, bursă școlară, ajutor social, informare, instanță, ambasade, cetățenie, licitații, obținere avize, cesiune părți sociale, radiere societate și dizolvare societate. De asemenea, contribuabilii primesc certificat fiscal automat pentru ANAF, Administrația Fondului de Mediu – panouri fotovoltaice, Institutul Național al Patrimoniului – Programul Național de Restaurare, Programul Rabla – achiziție autoturism, pentru schema de minimis sau pentru fonduri europene.

În schimb, pentru operațiuni care necesită verificări din partea Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara – cum ar fi vânzarea bunurilor sau cedarea unui contract de leasing – certificatul fiscal este eliberat în continuare pe baza verificărilor interne.

Pentru a folosi serviciul online, contribuabilii trebuie să dețină un cont de acces (user și parolă), care poate fi obținut simplu pe baza unei cereri. Modelul cererii este disponibil pe site-ul www.dfmt.ro sau direct la sediul DFMT din str. A. Demetriade nr. 1.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite