Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

CRIZĂ. E.ON a anunțat sistarea furnizării gazelor naturale către Colterm. 50.000 de gospodării pot să rămână fără căldură

Publicat

pe

Municipiul Timişoara ar putea rămâne, de luni, fără apă caldă şi căldură, după ce E.On a anunţat compania de termoficare din Timişoara, Colterm, că va sista furnizarea de gaze naturale din cauza datoriilor pe care Colterm le are la E.ON.

„Primăria Timişoara depune eforturi uriaşe pentru continuarea livrării de agent termic în casele timişorenilor. Colterm este într-o situaţie critică. Colterm se află într-o situaţie critică pe fondul creşterii uriaşe a preţului la gaz,  E.On anunţând, astăzi, că în 25 octombrie va opri furnizarea de gaze naturale către compania de termoficare. Ceea ce înseamnă că distribuţia agentului termic în circa 50.000 de gospodării din municipiu, şcoli şi spitale riscă să fie oprită. Primăria Timişoara şi Colterm depun eforturi imense pentru ca acest lucru să nu se întâmple”, se arată într-un comunicat de presă, de miercuri, al Primăriei Timişoara.
În această situaţie s-a ajuns deşi, în acest an, Primăria Municipiului Timişoara a transferat Colterm, din bugetul local, suma de 132 de milioane de lei.
„ Compania E.ON ne-a informat astăzi că, în 25 octombrie va deconecta Colterm. Nu ne-am dorit să ajungem aici. Datoriile de sute de milioane de lei acumulate în ani, căpuşarea de către diversele grupuri de interese ce au roit în jurul Colterm, la care s-a adăugat lipsa sprijinului din partea Guvernului în această criză energetică, au adus compania într-o situaţie critică, agravată vertiginos de creşterea uriaşă a preţului la gaz. Anul acesta, am transferat din bugetul local peste 132 milioane de lei către Colterm. Din aceşti bani am fi putut construi două şcoli. Până acum câteva zile, nu am acumulat niciun leu de datorie nouă la E.ON de când am preluat mandatul şi am reuşit să plătim deja aproape 10 milioane din cele 70 milioane de datorii acumulate în perioada 2013-2016. La asta se adaugă şi alte zeci de milioane, datorii vechi către alte companii şi bănci. Am purtat negocieri intense cu E.ON încă din prima zi de mandat astfel încât să nu mai fim în situaţia din ultimii doi ani, de a achiziţiona, în fiecare zi, la preţul zilei, gaz pentru funcţionarea Colterm”, a transmis primarul Timişoarei, Dominic Fritz.
Reprezentanţii Primăriei Timişoara anunţă că s-a plătit anul acesta din datoriile istorice, însă fără un ajutor de la bugetul de stat nu se va putea livra agent termic în această iarnă.
„Din păcate negocierile cu compania E.ON au eşuat dintr-un cumul de motive. Această decizie a furnizorului înseamnă că, fără gaz, Colterm nu va putea continua producţia şi distribuţia agentului termic. Peste 50.000 de gospodării, şcoli şi spitale din Timişoara riscă să rămână fără apă caldă şi căldură. Este un scenariu pe care încă încercăm din răsputeri să îl evităm”, a mai precizat primarul Timişoarei, Dominic Fritz.
Primaria Timişoara mai anunţă că au fost luate patru măsuri imediate pentru continuarea funcţionării Colterm.
Prima este aceea că Colterm a cerut Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei să desemneze un furnizor de ultima instanţă cu care Colterm poate încheia un nou contract. În acelaşi timp primăria în negocieri  şi cu alţi furnizori de gaz şi continuă negocierile cu compania E.ON pentru identificarea unei formule de a continua colaborarea.
A doua soluţie este aceea că Colterm va trece producţia cât se poate pe bază de cărbune, chiar dacă asta o vulnerabilizează în viitor cu nevoia de a cumpăra certificate de emisii pentru a compensa poluarea suplimentară produsă de acesta.
A treia măsură – primarul Timişoarei a purtat în ultimele zile discuţii cu miniştri, prefectura şi primari de municipii pentru a obţine un sprijin guvernamental concret prin alocarea de fonduri de la bugetul de stat şi alte măsuri (reducerea accizelor, subvenţii pentru CET-uri, amânarea plăţilor pentru certificate de emisii etc) care să sprijine companiile publice de termoficare şi implicit cetăţenii.
Cea de-a patra măsură se referă la creşterea tarifului pentru populaţie.

Administrație

Autorizațiile pentru activități comerciale și de construcții se emit ONLINE, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara digitalizează procesul de autorizare pentru activități comerciale și construcții. Astfel, din 13 ianuarie 2025, toate solicitările privind autorizarea activităților comerciale și obținerea autorizațiilor de construire vor fi înregistrate exclusiv online, prin intermediul Portalului Unic al municipalității – https://www.roeid.ro/w/timisoara.

În ceea ce privește emiterea autorizațiilor de construire de către municipalitate, solicitarea și anexa statistică vor fi depuse exclusiv online, prin contul unic al elaboratorului sau al beneficiarului. După parcurgerea acestui pas, pot fi generate documentele precompletate digital, care pot fi imprimate pentru a fi depuse împreună cu documentația tehnică. Documentațiile tehnice se depun prin Portalul Unic, dacă toate documentele sunt semnate digital cu semnături electronice calificate. În cazul în care documentele au semnătură olografă se pot depune în continuare la Camera 12 a Primăriei, cu respectarea în prealabil al primului pas, și anume depunerea solicitării și a anexei online, prin intermediul portalului unic.

Pentru acord/autorizație comercială, municipalitatea informează că intrarea în vigoare a legii nr.310/2024 aduce o serie de modificări care completează cadrul legal privind desfășurarea activităților de comercializare a produselor și serviciilor. Printre altele, acordul de funcționare va fi emis pe perioadă nedeterminată, atât timp cât condițiile inițiale pentru care a fost solicitat acordul rămân neschimbate și documentația depusă este valabilă. În cazul unor modificări privind tipul de activitate desfășurată, suprafața structurii de vânzare sau expirarea documentelor depuse la dosarul inițial, operatorii economici au obligația de a solicita un nou acord/o nouă autorizație de funcționare în termen de 30 de zile calendaristice de la data începerii activității noi/modificate/expirării documentelor. Nerespectarea acestei obligații va duce la suspendarea automată a acordului/autorizației de funcționare și la aplicarea sancțiunilor prevăzute de legislația în vigoare (art. 73, pct. 1). Taxele pentru emiterea sau reînnoirea acordului/autorizației de funcționare vor fi stabilite prin hotărâri ale Consiliului Local. Măsurile ce vizează valabilitatea acordului se aplică și celor care dețin deja un acord valabil la această dată.

De la începutul anului trecut, când municipalitatea a introdus depunerea online a certificatelor de urbanism s-au înregistrat 3.953 depuneri prin intermediul portalului unic.

Portalul Unic permite timișorenilor să acceseze peste 200 de servicii oferite de Primăria Municipiului Timișoara, de la plata taxelor și impozitelor, la depunerea certificatului de urbanism sau acte pentru indemnizația copilului, fără a mai veni la ghișeu. Accesul este gratuit, prin intermediul unui cont unic pe platforma cont.primariatm.ro.

Pentru orice informații suplimentare privind autorizarea activităților comerciale și de construcții, cetățenii pot contacta Primăria prin e-mail la adresa consiliere.cetateni@primariatm.ro.

Citeste mai mult

Administrație

Încasarea impozitelor și taxelor locale pe anul 2025 începe în 16 ianuarie, la Timișoara

Publicat

pe

Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara reia încasarea taxelor și impozitelor locale în data de 16 ianuarie 2025, iar pentru a evita drumurile și cozile, este recomandată plata online.

Taxele și impozitele locale pentru 2025 au fost ajustate doar cu rata inflației calculată de Institutul Național de Statistică, respectiv cu 10,4%, conform legislației fiscale.

Astfel, dacă în 2024 impozitul pentru un apartament cu o cameră era de 54 de lei, în 2025 proprietarul achită 60 de lei. Impozitul pentru teren curți construcții în zona B de 500 mp este de 603 lei, iar pentru un teren de 1.000 mp intravilan arabil în zona C este de 14 lei.

Pentru autoturisme, se achită 143 de lei pentru o capacitate de 1.587 cm³, 362 de lei pentru o capacitate de 1.798 cm³ și 403 lei pentru o capacitate de 1.998 cm³.

Pentru motociclete, impozitul este de 72 de lei. În ceea ce privește clădirile nerezidențiale, cota de impozitare în 2025 este de 1,7%, urmând o scădere progresivă până în 2027.

Persoanele fizice și juridice care achită taxele și impozitele anticipat până la data de 31 martie beneficiază de o bonificație de 10%. Totodată, municipalitatea acordă scutiri de impozit pentru anumite categorii de imobile, beneficiari și activități (de exemplu persoane cu venituri mici, asociații care prestează servicii sociale, scutiri pentru persoanele care și-au reabilitat termic imobilul ș.a.).

Reamintim că plata impozitului pe clădiri, teren sau asupra mijloacelor de transport se poate face atât online, cât și fizic, la casieriile din incinta sediului DFMT de pe str. Demetriade nr. 1 (incinta Iulius Mall), sau la oficiile poștale din oraș. Programul cu publicul al Direcției Fiscale este luni – joi, orele 08:30 – 16:00, și vineri, orele 08:30 – 14:00. Pentru plata online, timișorenii pot accesa platforma la adresa următoare: https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login.

Citeste mai mult

Administrație

PROIECT. Primăria Timișoara vrea acțiuni la Aeroportul Internațional „Traian Vuia“

Publicat

pe

La inițiativa primarului Dominic Fritz, Municipiul Timișoara va negocia achiziționarea acțiunilor private ale Aeroportului  „Traian Vuia”, respectiv pachetul de 20% deținut de Fondul Proprietatea. Adoptarea acestei inițiative de către Consiliul Local, în viitoarea ședință, reprezintă un pas esențial în programul strategic al municipalității de dezvoltare a orașului.

”Transmitem un semnal strategic că suntem pregătiți să ne asumăm un rol activ în soarta acestui aeroport. Am avut foarte multe discuții cu mediul de afaceri despre cât de important este acest aeroport în economia și atractivitatea orașului. Timișorenii trebuie să aibă un loc la masa unde se decide ritmul și direcția de dezvoltare a aeroportului pentru că aceste decizii influențează prosperitatea Timișoarei în anii ce vin”, spune primarul Dominic Fritz.

În prezent, structura acționariatului aeroportului include Statul Român, prin Ministerul Transporturilor (80%), și Fondul Proprietatea (20%).

Preluarea acțiunilor va permite Municipiului Timișoara să joace un rol activ în dezvoltarea aeroportului, prin modernizarea infrastructurii, atragerea unor noi companii aeriene și extinderea conexiunilor directe către destinații-cheie. Totodată, această inițiativă va contribui la promovarea Timișoarei pe plan național și internațional ca destinație turistică și de investiții, stimulând economia locală, atrăgând investitori și generând noi locuri de muncă.

Această măsură face parte din strategia Primăriei de a menține Timișoara pe harta internațională a turismului și investițiilor.

Municipalitatea a publicat proiectul de Hotărâre de Consiliu Local privind împuternicirea Comisiei de negociere cu terții: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/8e721ba3-0cfa-406b-a2ef-68fb7c07cbbd.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite