Ne găsiți și pe:

Administrație

Finanțare europeană pentru digitalizarea serviciilor pentru cetățeni, la Primăria Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a câștigat o finanțare de 4 milioane de lei din fonduri europene nerambursabile pentru realizarea unui portal unic de interacțiune a cetățenilor și firmelor cu administrația, dar și pentru digitalizarea arhivelor instituției.

Proiectul „Simplificarea procesului participativ și decizional în relația cu cetățenii prin digitalizarea integrată și eficientizarea administrației publice la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara” este finanțat cu fonduri din Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020.

„Decalajul dintre serviciile online pe care le furnizează primăria și cele din mediul privat pe care cetățeanul le folosește este uriaș. Procedurile și interfețele actuale din primărie sunt depășite și greu de actualizat. Aceasta este prima finanțare din fonduri europene pentru digitalizare, pe care o câștigă primăria și ne va înlesni următorii pași către acel concept de portal unic și intuitiv care va fi fața relației cetățeanului cu administrația locală. Trebuie să facem saltul spre soluții tehnologice actuale, care ne ușurează munca și sunt intuitive. Doar luând decizii tehnice inspirate vom putea ajunge și noi la nivelul serviciilor digitale moderne, în următoarea perioadă”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Momentan, administrația publică locală interacționează cu persoanele fizice și juridice atât fizic cât și prin intermediul unor platforme online, însă navigarea și găsirea unor informații sau servicii sunt greoaie. De asemenea, modurile de prezentare ale informației nu sunt întotdeauna intuitive. Administrația a început din 2020 migrarea unor funcții și informații pe micrositeuri precum siteul pentru covid-19, prezentarea bugetului local, transparența plăților făcute de administrație ori înscrierea pentru locurile la creșă.

Rezultatele proiectelor care vor fi realizate prin această finanțare includ: realizarea unui portal unic de contact persoană fizică/juridică cu administrația publică, îmbunătățirea modului de prezentare a informațiilor de interes public (HCL-uri, achiziții, concursuri de angajare), o hartă care să includă informații de interes public (lucrări de utilitate publică, servicii publice recurente), identitate digitală unică, crearea unui sistem de alerte relevante pentru cetățeni (de ex. lucrări planificate în zonă, restricții de trafic).

Prin aceste fonduri, de asemenea, Primăria Municipiului Timișoara va beneficia de scanarea și digitalizarea a 5.000 de unități arhivistice (bibliorafturi). Astfel, textele documentelor incluse în arhivă vor putea fi ușor de vizualizat și de căutat conținutul lor. Perioada de implementare depinde de finalizarea caietelor de sarcini și a procedurilor de achiziție. Perioada maximă de implementare pentru această finanțare este 31 decembrie 2023.

Administrație

Parc fotovoltaic în apropierea satului Covaci

Publicat

pe

Consumul de energie electrică al Consiliului Județean Timiș și al instituțiilor subordonate ar putea fi acoperit în integralitate din surse regenerabile. Instituția a aprobat inițierea unui proiect de construire a unui parc fotovoltaic, în proximitatea satului Covaci. Pasul următor va fi depunerea unei cereri de finanțare nerambursabilă pentru obiectivul de investiții.

Prin proiect se urmărește acoperirea parțială sau chiar totală a consumului de energie electrică al Consiliului Județean Timiș și instituțiilor subordonate, respectiv, Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, Direcției de Evidență a Persoanelor, Direcției de Prestări Servicii și instituțiilor de cultură subordonate – Muzeul Național al Banatului, Muzeul Național de Artă, Muzeul Satului Bănățean și Centrul de Cultură și Artă al Județului.

Nevoia anuală totală de energie electrică se ridică la aproximativ 2,5 milioane kWh, ceea ce necesită un parc fotovoltaic de aproximativ 2,5 – 3 hectare de teren. Acesta se află în proprietatea Consiliului Județean Timiș, în proximitatea satului Covaci. Trebuie spus că datele finale vor rezulta în urma analizei tehnice viitoare.

Importanța inițiativei este dată și de contextul provocărilor existente pe piața de energie. Având în vedere creșterea constantă a prețului energiei electrice, neexistând premise de scădere a prețului, Consiliul Județean consideră că un astfel de proiect va asigura independența energetică și va permite instituției să realizeze economii consistente.

Referitor la impactul bugetar, având în vedere că în prezent există oferte ale diferiților furnizori de energie electrică de aproximativ 4 lei per kWh, aprobarea proiectului și construcția parcului fotovoltaic ar aduce economii anuale la buget de 10 milioane lei, respectiv de 50 milioane lei pe o durată de cinci ani. Aceste economii la buget pot fi direcționate spre domenii care în prezent nu dispun de finanțare adecvată.

Citeste mai mult

Administrație

Magistrala Verde – Calea Șagului intră în proiectare

Publicat

pe

S-a încheiat licitația pentru achiziționarea serviciilor de proiectare a Magistralei verzi – Calea Șagului, fiind declarată câștigătoare firma F.I.P. Consulting.

Primăria Municipiului Timișoara dorește să regândească culoarul multimodal care se întinde de la Piața Küttl până la mall-ul din zona sudică a orașului. Trei kilometri de drum, trotuare, piste de bicicletă vor fi reabilitate.

„Calea Șagului e una dintre cele mai circulate și aglomerate artere din Timișoara, supraîncărcată de mașini. Magistrala Verde va prioritiza transportul în comun și va introduce culoare pietonale și velo pentru a crește calitatea alternativelor de deplasare. Vrem ca timișorenii să poată alege aceste alternative în locul mașinii personale, pe distanțe scurte de 3-4 km,” transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Amenajările vor ține cont de nevoile persoanelor cu mobilitate redusă (persoane cu dizabilități, vârstnici, copii), iar zonele pietonale vor încuraja activitățile sociale, comerciale și de recreere. Proiectul va pune în valoare zona istorică pe care o traversează, bogată în clădiri de patrimoniu valoroase.

Trei segmente vor fi amenajate:

  1. Bulevardul 16 Decembrie 1989, de la Piața Küttl până în Piața Iuliu Maniu,
  2. Bulevardul 16 Decembrie 1989 – Calea Șagului, de la Piața Iuliu Maniu până la intersecția cu Bulevardul Liviu Rebreanu

3 Calea Șagului, de la Bulevardul Liviu Rebreanu până la Shopping City.

Câștigătorul a fost desemnat pe baza celui mai bun raport calitate-preț, iar componenta de preț a avut o pondere de 40%.

Contractul pentru serviciile de proiectare (faza DALI și Proiect Tehnic), plus asistență tehnică din partea proiectantului are o valoare de 986.990 lei, fără TVA. Durata necesară proiectării este estimată la 10 luni, iar asistența tehnică se va întinde pe o perioadă de 36 de luni, necesară pentru execuție.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara cere finanțare pentru 25 de troleibuze electrice și 49 de stații de încărcare

Publicat

pe

Consiliul Local al Municipiului Timișoara a aprobat, astăzi, 15.09.2022, valoarea totală a proiectului de achiziționare a 25 de troleibuze. Pentru îmbunătățirea calității transportului public din oraș, Primăria Timișoara vrea să cumpere troleibuze cu finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

În acest sens, municipalitatea a depus un proiect pentru obținerea fondurilor din Componenta 10, Fondul Local, din care suma prealocată municipiilor reședință de județ este de 12.493.000 euro.

Proiectul „Achiziția de mijloace de transport mai puțin poluante (troleibuze) necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul Timișoara” are o valoare totală de 67.529.598,60 lei, din care:

– valoarea investiției fără stații este de 61.499.291,10 lei (echivalentul a 12.493.000 euro) și reprezintă cheltuieli eligibile asigurate din PNRR pentru cumpărarea a 25 de troleibuze;

– valoarea stațiilor de încărcare: 6.030.307,50 lei reprezintă alocare suplimentară asigurată în cadrul apelului de proiecte pentru achiziția a 49 de stații de încărcare pentru vehicule electrice.

Având în vedere alocarea suplimentară, a fost necesară modificarea hotărârii consiliului local din luna mai, care aproba depunerea proiectului și valorile acestuia defalcate, condiția acum pentru obținerea finanțării fiind de aprobare a valorii totale, inclusiv a stațiilor de încărcare din Dumbravița și Ghiroda, într-un cadru cu o valoare unitară.

Astfel, se va modifica art. 6 din HCL nr.191/10.05.2022 după cum urmează: “UAT Municipiul Timișoara, în parteneriat cu UAT Comuna Dumbrăvița și UAT Comuna Ghiroda, se obligă să asigure individual spațiile adecvate amplasării unui număr total de 49 de stații de încărcare pentru vehicule electrice (45 de stații Municipiul Timișoara, 2 stații de încărcare UAT Comuna Dumbrăvița și 2 stații de încărcare UAT Comuna Ghiroda), precum și costurile necesare pentru punerea în funcțiune a acestora”.

Contravaloarea celor 49 de stații de încărcare pentru vehicule electrice, 6.030.307,50 lei, va fi suportată din alocarea suplimentară asigurată în cadrul apelului de proiecte, stațiile fiind achiziționate de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite