Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Finanțare europeană pentru digitalizarea serviciilor pentru cetățeni, la Primăria Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a câștigat o finanțare de 4 milioane de lei din fonduri europene nerambursabile pentru realizarea unui portal unic de interacțiune a cetățenilor și firmelor cu administrația, dar și pentru digitalizarea arhivelor instituției.

Proiectul „Simplificarea procesului participativ și decizional în relația cu cetățenii prin digitalizarea integrată și eficientizarea administrației publice la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara” este finanțat cu fonduri din Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020.

„Decalajul dintre serviciile online pe care le furnizează primăria și cele din mediul privat pe care cetățeanul le folosește este uriaș. Procedurile și interfețele actuale din primărie sunt depășite și greu de actualizat. Aceasta este prima finanțare din fonduri europene pentru digitalizare, pe care o câștigă primăria și ne va înlesni următorii pași către acel concept de portal unic și intuitiv care va fi fața relației cetățeanului cu administrația locală. Trebuie să facem saltul spre soluții tehnologice actuale, care ne ușurează munca și sunt intuitive. Doar luând decizii tehnice inspirate vom putea ajunge și noi la nivelul serviciilor digitale moderne, în următoarea perioadă”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Momentan, administrația publică locală interacționează cu persoanele fizice și juridice atât fizic cât și prin intermediul unor platforme online, însă navigarea și găsirea unor informații sau servicii sunt greoaie. De asemenea, modurile de prezentare ale informației nu sunt întotdeauna intuitive. Administrația a început din 2020 migrarea unor funcții și informații pe micrositeuri precum siteul pentru covid-19, prezentarea bugetului local, transparența plăților făcute de administrație ori înscrierea pentru locurile la creșă.

Rezultatele proiectelor care vor fi realizate prin această finanțare includ: realizarea unui portal unic de contact persoană fizică/juridică cu administrația publică, îmbunătățirea modului de prezentare a informațiilor de interes public (HCL-uri, achiziții, concursuri de angajare), o hartă care să includă informații de interes public (lucrări de utilitate publică, servicii publice recurente), identitate digitală unică, crearea unui sistem de alerte relevante pentru cetățeni (de ex. lucrări planificate în zonă, restricții de trafic).

Prin aceste fonduri, de asemenea, Primăria Municipiului Timișoara va beneficia de scanarea și digitalizarea a 5.000 de unități arhivistice (bibliorafturi). Astfel, textele documentelor incluse în arhivă vor putea fi ușor de vizualizat și de căutat conținutul lor. Perioada de implementare depinde de finalizarea caietelor de sarcini și a procedurilor de achiziție. Perioada maximă de implementare pentru această finanțare este 31 decembrie 2023.

Administrație

Finalizarea lucrărilor de modernizare pe Bulevardul Stan Vidrighin, estimată în iulie

Publicat

pe

Luna martie marchează finalizarea ultimei etape majore a investiției realizate de Primăria Municipiului Timișoara pe bulevardul Stan Vidrighin, respectiv modernizarea completă a intersecției cu Strada 1 Decembrie 1918. La finalul acestei etape, care implică schimbarea liniilor de tramvai învechite și a rețelelor de utilități, introducerea unui sistem automat de macazuri și refacerea trotuarelor și a carosabilului, tramvaiele de pe liniile 6a și 6b vor putea reveni pe traseele consacrate. 

Vestea bună pentru cei care locuiesc în zonă sau vin aici la serviciu e ca șantierul e în avans față de graficul estimat și estimăm că vom termina lucrările în iulie în loc de septembrie. Asta înseamnă ca se termină mai repede disconfortul și că putem da drumul la tramvaiul 4 din  vară”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Pe bulevardul Vidrighin se lucrează în această perioadă și la montarea sistemului de irigații, astfel încât spațiile verzi care vor fi amenajate să poată fi întreținute în condiții optime. De asemenea, se desfășoară lucrări de suprastructură pentru linia de tramvai, lucrări de suprastructură a drumului, inclusiv drumuri laterale, trotuare, accese și piste de biciclete. 

După modernizarea completă a intersecției cu Strada 1 Decembrie 1918, va fi turnat ultimul strat de asfalt dintr-un capăt al celuilalt al bulevardului, vor fi amenajate spațiile verzi, vor fi plantați copaci și va fi realizată semnalizarea rutieră. 

La finalizarea investiției, pe bulevardul Stan Vidrighin vom avea 2.860,61 mp  spații verzi noi, 9.827,39 mp spații verzi modernizate,  alei pietonale și trotuare modernizate pe o suprafață de 7.486 mp și 992 arbori plantați în aliniament stradal. 

Municipiul Timişoara și Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest au semnat contractul de finanţare nerambursabilă nr. 3/14.12.2023 pentru proiectul „Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseul 2, Calea Stan Vidrighin – MySMIS2021-303612”., cod SMIS 161940, Programul Regional Vest 2021 – 2027.

Valoarea totală a proiectului: 101.227.978,29 lei, din care cofinanțare UE 67.548.089,66 lei.

Citeste mai mult

Administrație

ATENȚIE șoferi! Se amenajează două sensuri giratorii la Giroc

Publicat

pe

Începând de luni, 26 februarie 2024, Consiliul Județean Timiș demarează lucrări suplimentare de amenajare a două sensuri giratorii provizorii amplasate pe DJ 595 din localitatea Giroc. Este vorba de intersecțiile dintre Calea Timișoarei cu bulevardele Aviației, Soarelui și cu străzile Jupiter și Neptun. Intervenția va dura cel mult 15 zile, perioada fiind aleasă pentru a corespunde cu vacanța școlară, din dorința de a reduce cât de mult posibil impactul asupra traficului și așa dificil din zonă.

„Pentru că deservește o localitate foarte importantă, Calea Timișoarei din Giroc reprezintă o prioritate pentru Consiliul Județean. Acesta a fost motivul pentru care, anul trecut am agreat, la solicitarea Primăriei Giroc, să intervenim pentru salvarea de vieți omenești, numărul de accidente înregistrat pe drumul județean fiind unul în creștere. Soluția înaintată atunci către Consiliul Județean a fost introducerea a patru sensuri giratorii provizorii. Din păcate, acestea au îngreunat inacceptabil de mult traficul deoarece au anulat câte o bandă pe sens. Intențiile noastre au fost cele mai bune, am vrut să facilităm accesul locuitorilor din cartierele noi către artera principală, însă după monitorizarea și analizarea traficului a devenit clar că nu putem lăsa lucrurile așa. În consecință am gândit o variantă în care să păstrăm ideea inițială dar să fluidizăm circulația: închidem două girații provizorii și le lărgim la două benzi pe cele rămase. Totodată, insist pentru accelerarea de către primăria Giroc a asfaltării unor rute alternative pentru Calea Timișoarei. Girocenii merită, și acei din vatra localității și acei care locuiesc în cartierele noi, să se bucure de o infrastructură potrivită asigurată de administrația locală” a spus Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.

Pentru fluidizarea circulației s-au ales următoarele soluții tehnice: în cazul girațiilor cu str. Neptun și bd. Aviației, se va trece la două benzi de circulație cu o lățime de 3 metri. Cele două minigirații cu str. Jupiter și bd. Soarelui vor fi desființate, urmând să se revină la starea inițială a drumului, fără separatoare.

În privința intrării către stația ISU, de pe partea stângă a DJ 595,pe carosabil se va trasa hașura de „oprire interzisă”.

Lucrările sunt realizate de SC Strabag, costul acestora fiind de 331.570,05 lei. Pe perioada de execuție se va circula în condiții de șantier, în funcție de indicatoarele din teren. Eventualele restricționări de trafic vor fi semnalizate suplimentar.

Citeste mai mult

Administrație

Acțiune de deratizare la Timișoara. Ce trebuie să facă cetatenii

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara desfășoară o nouă acțiune de deratizare în perioada 26 februarie – 8 martie 2024,  în scopul combaterii rozătoarelor și asigurării unui mediu urban sigur și salubru pentru cetățeni.

În cazul în care condițiile meteo vor fi nefavorabile, perioada de desfășurare a acțiunii va fi extinsă.

Personalul implicat în efectuarea lucrărilor este calificat şi autorizat în conformitate cu legislaţia în vigoare, fiind dotat cu echipament de protecţie corespunzător.

Aceste activități de deratizare sunt efectuate periodic pentru a controla și reduce populația de rozătoare, asigurând astfel sănătatea și siguranța comunității. Produsele folosite sunt avizate de Comisia Naţională pentru Produse Biocide din cadrul Ministerului Sănătăţii şi se regăsesc în Registrul Naţional al Produselor Biocide avizate pentru profilaxia sanitar-umană de către Ministerul Sănătăţii (Colbrom  Pastă). Substanţa face parte din Grupa III de toxicitate (pesticide non-agricole), Tip 14 (rodenticide).

Pentru a asigura succesul acestei acțiuni, Primăria Timișoara apelează la sprijinul și colaborarea cetățenilor. „Recomandăm igienizarea spațiilor proprii de depozitare a deșeurilor menajere, atât în interiorul, cât și în exteriorul clădirilor. Sunt interzise golirea, deteriorarea sau sustragerea staţiilor destinate plasării momelilor, amplasate de către operatorul serviciilor de deratizare pe domeniul public și vă recomandăm să supravegheaţi cu atenţie copiii şi animalele de companie, pentru a nu intra în contact direct cu substanţele raticide”, recomandă reprezentanții Primăriei.

În conformitate cu dispozițiile legale, asociaţiile de proprietari/locatari, proprietarii de gospodării individuale şi cetăţenii care locuiesc în imobile cu două sau mai multe apartamente, au obligația, la rândul lor, prin operatorii specializaţi, să desfășoare acțiuni de deratizare, în termen de 5 zile de la constatarea apariţiei rozătoarelor (șoareci/șobolani). Nerespectarea obligaţiilor se sancţionează cu amendă contravenţională cuprinsă între 500 și 1.000 de lei pentru persoanele fizice, respectiv între 1.000 și 2.500 de lei pentru persoanele juridice.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite