Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Guvernul a alocat 7 milioane de lei pentru Corpul B de la Spitalul de Copii

Publicat

pe

Guvernul Sorin Grindeanu a alocat o primă tranșă, de 7 milioane de lei, din bugetul Ministerului Sănătății, pentru continuarea lucrărilor la corpul B al Spitalului de Copii “Louis Țurcanu” din Timișoara.

Finanțarea va permite antreprenorului să parcurgă următoarele etape, astfel încât clădirea să fie, în sfârșit, finalizată.

“Am promis, încă din campania electorală, că voi face toate demersurile pentru ca unitatea sanitară să obțină fondurile pentru continuarea lucrărilor la corpul B. Întâlnirile și discuțiile avute cu reprezentanții Ministerului Sănătății au avut succes și primii bani au fost alocați. Aceasta demonstrează că ceea ce promitem și facem. PSD își respectă cuvântul dat, iar Guvernul Grindeanu cunoaște prioritățile Timișului”, spune deputatul de Timiș Bianca Gavriliță.

Noul corp de clădire va avea opt nivele, o suprafață utilă de 8.055 mp, peste 150 de paturi și va fi legat de actuala clădire printr-o pasarelă.

“Spitalul “Louis Țurcanu” va rămâne una dintre prioritățile actualului mandat. Am început deja demersurile pentru a identifica fondurile necesare dotării unități pe care constructorul s-a angajat să o finalizeze în 2018. Sunt convinsă că având sprijinul premierului Sorin Grindeanu și cu ajutorul celorlalți colegi parlamentari social-democrați din Timiș vom reuși să găsim resursele necesare achiziționării de aparatură medicală de ultimă generație. Le cer însă și parlamentarilor din celelalte partide să vină alături de noi și să contribuim împreună la punerea în funcțiune a celei mai noi și mai moderne unități spitalicești din vestul României”, mai afirmă deputatul PSD de Timiș, Bianca Gavriliță.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Primăria Timișoara cere finanțare europeană pentru modernizarea infrastructurii de transport public

Publicat

pe

Municipiul Timișoara a depus o solicitare de finanțare record de 82 milioane de euro pentru infrastructură modernă și transport public eficient.

Investițiile – două poduri, o linie nouă de tramvai și 40 de mijloace de transport – fac parte dintr-o nouă rundă de proiecte majore ale municipalității pentru îmbunătățirea mobilității în Timișoara, reducerea poluării și extinderea rețelei de transport public.

„Am depus azi un pachet consistent de proiecte de mobilitate, în valoare de 82 de milioane de euro. Fără bani europeni, dezvoltarea orașului ar fi imposibilă la această scară. Acești bani ne ajută să facem un pas uriaș spre un oraș mai modern, mai verde și mai conectat. Construim poduri noi, extindem rețeaua de tramvaie și aducem în Timișoara 40 de mijloace de transport nepoluante. Și în acest mandat, prioritatea noastră este atragerea de finanțări europene pentru proiecte care îmbunătățesc calitatea vieții și fac din Timișoara un oraș mai bine conectat, în care se trăiește bine”, spune primarul Dominic Fritz.

Primăria Municipiului Timișoara a depus cererile de finanțare în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027, apelul de proiecte pentru Mobilitate Urbană Sustenabilă.

Investițiile pentru care Primăria Timișoara a depus cererea de finanțare:

  • Construirea podului Solventul (legătură între Bulevardul Dâmbovița și Splaiul Nicolae Titulescu) – acesta va avea patru benzi pentru mașini, trotuare largi, piste de biciclete și o linie dublă de tramvai Valoare totală: 133.581.915 RON (cu TVA) // Valoare solicitată: 99.404.000 RON
  • Reabilitarea podului Iuliu Maniu (fost Muncii) – acesta va fi reconstruit de la zero, va avea 2 benzi pe sens, trotuare, pistele de biciclete Valoare totală: 49.325.947,10 RON (cu TVA) // Valoare solicitată: 43.207.519,20 RON
  • Linie nouă de tramvai între Gara de Nod și pasajul Solventul. Proiectul prevede construirea a peste 1km de linie dublă de tramvai, două stații noi, modificarea stației de la Gara de Nord, modernizarea bulevardului Gării și extinderea pistei de bicicletă.

Valoare totală: 98.209.875 RON (cu TVA) // Valoare solicitată: 67.479.462 RON

  • Achiziția de 10 tramvaie cu o capacitate de minim 150 de călători – acestea vor înlocui garniturile vechi de pe liniile 7 și 9 și vor completa flota de tramvaie Bozankaya deja achiziționate.

Valoare totală: 135.680.920 RON (cu TVA) // Valoare solicitată: 114.055.580 RON

  • Achiziția a 10 troleibuze cu baterii – acestea vor înlocui actualele modele diesel, depășite din punct de vedere tehnic Valoare totală: 27.243.169,80 RON (cu TVA) // Valoare solicitată: 22.899.215,50 RON
  • Achiziția a 20 de autobuze electrice de 12 metri – acestea vor completa flota de autobuze electrice, moderne, din care 44 circulă deja în Timișoara. Valoare totală: 71.212.456 RON (cu TVA) // Valoare solicitată: 60.447.002 RON

În ultimii 4 ani, Primăria Municipiului Timișoara a atras finanțări europene în valoare de aproape 300 de milioane de euro.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara va prelua serviciile de salubritate a orașului

Publicat

pe

Peste 60.000 de hectare de străzi, trotuare, parcări, piste de biciclete și alei vor fi curățate manual și mecanizat, anual, de societatea Salubrizare Timișoara, cu acționar unic Municipiul Timișoara.

Pe lângă măturatul, spălatul și stropitul străzilor, societatea va asigura colectarea și transportul deșeurilor din coșurile stradale, precum și deszăpezirea în sezonul rece. Proiectul privind atribuirea directă a contractului de delegare a gestiunii pentru activitățile serviciului public de salubrizare către noua societate municipală va fi supus votului în următoarea ședință a Consiliului Local. Decizia municipalității vine ca răspuns la așteptările timișorenilor pentru o mai bună curățenie în oraș, în ultima perioadă fiind înregistrare sesizări privind coșuri de gunoi adesea pline, praf pe străzi și trotuare murdare.

Pentru eficientizarea serviciilor, orașul este împărțit în șapte sectoare, fiecare cu un program clar. Societatea Salubrizare Timișoara va folosi, pentru operațiunile de măturat, curățat, răzuit, spălat, stropit și întreținere a căilor publice, atât utilaje specializate, cât și echipe de intervenție manuală. Lucrările vor fi organizate conform unui grafic zilnic, săptămânal și anual, astfel încât toate zonele să beneficieze de întreținere constantă. Noua companie municipală va asigura măturatul manual pentru o suprafață de peste 20.000 de hectare și măturatul mecanizat pentru o suprafață de peste 40.000 de hectare.

În ceea ce privește activitatea de deszăpezire, aceasta se va desfășura în perioada 15 noiembrie – 15 martie și va include intervenții manuale și mecanizate pe toate căile publice, stațiile mijloacelor de transport în comun, poduri, pasaje și pasarele. Societatea Salubrizare Timișoara va acționa în baza unui plan prestabilit, începând cu arterele principale.

Noua societate municipală va utiliza un sistem de monitorizare digitală cu GPS și camere video montate pe utilaje pentru a urmări în timp real atât activitățile de măturare, spălare și stropire a străzilor, cât și cele de deszăpezire. Acest sistem va permite verificarea exactă a traseelor parcurse, a suprafețelor curățate și a timpului efectiv de lucru, asigurând transparență, eficiență și posibilitatea de a optimiza intervențiile acolo unde este nevoie.

Citeste mai mult

Administrație

Pregătiri pentru Târgul de Paști. Cum pot să se înscrie comercianții

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara organizează, prin Casa de Cultură a Municipiului, în perioada 23 martie – 23 aprilie 2025, cea de-a XVI-a ediție a Târgului de Paști.

În vederea derulării activităților comerciale, cei interesați pot depune dosarele de înscriere la sediul Casei de Cultură din Timișoara (str. Miron Costin nr. 2), în perioada 12-18 februarie 2025, între orele 10:00-13:00, sau le pot trimite pe adresa de e-mail: boe@ccmt.ro.

Pot participa:

Persoane juridice (ONG, SRL, PFA, PFI, IF, ÎI) – producători sau comercianți de produse nealimentare, cu specific pascal

Persoane juridice (ONG, SRL, PFA, PFI, IF, ÎI) – producători sau comercianți de produse alimentare (cozonac, kürtos, plăcinte, langoși, prăjituri, dulcețuri de casă, siropuri, produse apicole, vin, cafea, sucuri, preparate fast-food, brânzeturi și produse tradiționale din carne, ciocolată, bomboane, zacuscă, conserve de casă etc.)

Artiști plastici meșteșugari (ONG, SRL, PFA, PFI, IF, ÎI)

Activități recreative

Formularul-tip de înscriere și regulamentul târgului se pot descărca de pe site-ul Casei de Cultură a Municipiului Timișoara (www.casadeculturatm.ro), precum și de pe pagina noastră de Facebook, începând de miercuri, 12 februarie 2025.

Pentru detalii și pentru orice informații suplimentare vă stăm la dispoziție la numărul de telefon 0711 056 054.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite