Ne găsiți și pe:

Administrație

ICI București va realiza platforma digitală a județului Timiș

Publicat

pe

Consiliul Județean Timiș a finalizat licitația publică prin care și-a propus să găsească o firmă specializată în tehnologia informației care să creeze și să implementeze o platformă digitală la nivelul instituției. Au fost depuse trei oferte, cea a Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI București fiind declarată câștigătoare.

Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică funcționează sub coordonarea Secretariatului General al Guvernului și are ca obiect de activitate efectuarea de cercetări științifice și dezvoltări tehnologice în domeniul IT&C și desfășoară activități de informatizare a administrației publice, a sectoarelor economiei naționale și a societății în ansamblu.

Platforma va avea ca scop optimizarea procedurilor administrative din cadrul Consiliului, prin transpunerea în mediu digital a informațiilor, fluxurilor și documentelor utilizate în activitatea curentă. Astfel, se va introduce un mod de lucru „paperless”, permițând inițierea și circulația documentelor semnate digital, cât și arhivarea lor în centrul de date al instituției.

Contractul va fi semnat în 4 februarie și se ridică la puțin peste 1 milion de lei, cu TVA inclus. Institutul se va ocupa de întregul proces, de la analiza cerințelor, proiectare, codare, integrare, testare, instalare, configurare, până la punerea în funcțiune și instruirea personalului, precum și furnizarea serviciilor de mentenanță în perioada de garanție. De asemenea, platforma va constitui o parte din componenta back office pentru portalul instituției, permițând interacțiunea cu cetățenii, mediul de afaceri, organizații non-guvernamentale, precum și alte instituții publice.

„Mă bucur că achiziția publică a reușit și nu au fost depuse contestații. Câștigătorul, ICI – București, este cel care a implementat platforma de înregistrare a domeniilor web, rotld.ro. S-au prezentat foarte profesionist în cadrul procedurii de evaluare, care a presupus și o probă eliminatorie, de expunere a unui prototip funcțional în baza unui flux pe care l-am dat noi. Sunt sigur că produsul final, complet, va fi pe măsura așteptărilor”, a subliniat administratorul public al județului, Marian Constantin Vasile.

Principalele module ale platformei sunt cele de management al documentelor și registratură digitală, management al fluxurilor, arhivă digitală, administrare, business intelligence – care va oferi indicatori de performanță și de rezultat, astfel încât, la nivel managerial, să fie luate cele mai bune decizii, cât și modulul de interfațare funcțională prin intermediul căruia se va pune la dispoziția firmelor, organizațiilor, anumite date publice, astfel încât să-și poată implementa propriile aplicații.

Conform contractului, platforma trebuie implementată în cel mult 338 de zile calendaristice de la ordinul de începere, care va fi semnat tot în luna februarie. Trebuie adăugat că, în paralel, se lucrează și la o cerere de finanțare pentru a obține fonduri europene nerambursabile axate pe relaționarea cu cetățeanul și cu celelalte instituții din județul Timiș.

Administrație

Primăria Timișoara a identificat 11 hectare de terenuri ocupate ilegal. Cum vrea primarul să facă ordine

Publicat

pe

Primăria Timișoara începe o amplă acțiune de recuperare a patrimoniului orașului pe malul Begăi, respectiv a peste 11 hectare de terenuri ocupate ilegal.

Primarul Dominic Fritz a anunțat că, începând de miercuri, Primăria Municipiului Timișoara a demarat o amplă acțiune de verificare a modului în care este ocupat domeniul public și privat al municipiului Timișoara, mai ales pe malurile Begăi.

Mai exact, sunt vizate terenuri care aparțin municipiului, dar care în ultimele decenii au fost ocupate și folosite de persoane juridice fără un titlu de drept (contract de concesiune, de ocupare a domeniului public etc.). Pe multe dintre aceste terenuri au apărut construcții (restaurante, săli de petrecere, terase etc.) pentru care se va verifica existența autorizației de construire și documentele legale (avize/acorduri) în baza cărora funcționează.

Deși sunt deja dosare pe rol la unele dintre cazuri, cum este la Ștrandul Termal sau la Clubul Heaven, există încă multe situații nesesizate până acum.

Primarul Fritz: „Știu că această acțiune îmi va pune o grămadă de mafioți în cap“

„În ultimele luni am făcut o analiză preliminară, plecând de la rapoartele Curții de Conturi și am constatat că situația e extrem de gravă. În zona centrală a orașului, pe faleza Begăi și în jurul stadionului, peste 11 hectare – adică, suprafața a 15 stadioane de fotbal sunt proprietatea primăriei pe care funcționează diverse activități private. Foarte multe funcționează fără a avea niciun document și fără să plătească niciun leu bugetului local. Prin asta s-au pierdut zeci de milioane de lei în ultimii ani. Eu nu o să întorc capul să mă uit în altă parte, cum au făcut-o alții. Știu că această acțiune îmi va pune o grămadă de mafioți în cap. Știu că deranjez un cuib de viespi care până acum a avut protecție. Mă aștept la procese, la denigrări și campanii de manipulare prin ricoșeu. Vom aduce milioane de lei în bugetul local și vom valorifica malul Begăi în beneficiul tuturor timișorenilor”, a spus primarul Dominic Fritz.

Câteva dintre situațiile descoperite în verificarea preliminară: terase care fie nu au plătit taxa de ocupare a domeniului public din anul 2013, fie au plătit o singură lună pe an (luna august); localuri care funcționează fără acord de funcționare, autorizație ISU și au fost ridicate fără autorizație de construire; terase fără autorizație de construire, dar care au primit acord de funcționare;  restaurante și săli de nuntă construite pe terenul primăriei, fără autorizație de construire; baze sportive și localuri care ocupă terenul primăriei fără a avea vreun contract de concesiune.

Verificarea va fi realizată de o comisie mixtă, cu funcționari din toate departamentele relevante ale primăriei: juridic, patrimoniu, comerț, urbanism-disciplina în construcții, poliția locală, direcția economică.

Citeste mai mult

Administrație

Se închide temporar traficul rutier pe Calea Moșniței și DC 149 (Drumul Boilor)

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara anunță închiderea traficului rutier pe drumul de legătură dintre Calea Moșniței și DC 149 (Drumul Boilor), începând cu data de 17 mai 2022, de la ora 10.00.

Circulația va fi închisă pentru o perioadă de aproximativ 3 săptămâni, în vederea executării celor 3 (trei) podețe prevăzute în proiect, respectiv pentru executarea lucrărilor la infrastructura și suprastructura carosabilului.

„Ne cerem scuze pentru disconfortul creat conducătorilor auto și recomandăm pe cât posibil evitarea zonei de lucrări“, precizează reprezentanții Primăriei Timișoara.

Citeste mai mult

Administrație

Atestatele pentru administratorii de bloc se eliberează cu programare

Publicat

pe

Compartimentul Asociații de Proprietari al Primăriei Timișoara va elibera atestatele pentru administratorii de blocuri la sediul din str. Piatra Craiului, Nr. 3 (fosta clădire Colterm), etaj I, începând cu data de 10 mai 2022, după următorul orar:

Luni                            8.30-10.30

Marți                          8.30-10.30       14-16

Miercuri                     8.30-10.30

Joi                               8.30-10.30       14-16

Vineri                         8.30-10.30

Pentru ridicarea atestatului în alt interval orar decât cel menționat anterior, este necesară o programare telefonică prealabilă la Compartimentul Asociații de Proprietari.

Ridicarea atestatului se face personal, pe baza documentului de identitate. Persoanele care au depus la dosar doar adeverința de absolvire a cursului de calificare ca administrator condominii conform Legii 196/2018, vor depune, la ridicarea atestatului, copia certificatului de calificare.

Detalii suplimentare:

Compartiment Asociații de Proprietari, tel.0256-408376

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite