Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

OPORTUNITATE de angajare. Primăria Timișoara scoate la concurs 22 de posturi

Publicat

pe

Primăria municipiului Timișoara  organizează un concurs de recrutare, cu proba scrisă în data de 11 ianuarie 2022, pentru ocuparea pe durată nedeterminată a 22 de  funcții publice de execuție vacante din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului municipiului Timișoara.

Organizarea concursului s-a realizat cu notificarea prealabilă a Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, cu avizarea și cu publicarea anunțurilor de concurs pe site-ul propriu al acestei instituții.

Ținând cont că activitatea administrației publice locale trebuie să se exercite fără întreruperi, cu respectarea prevederilor legale prin raportare la principiile statuate de Codul Administrativ, se organizează concursul de recrutare pentru funcțiile publice  care se regăsesc în structurile organizatorice aprobate atât prin HCL nr.  263/2020, cât și prin HCL nr.237/2021 suspendată în prezent,  cu aceeași  categorie, denumire, clasa și grad profesional.

Concursul este organizat in baza art.II Legea nr.203/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr.55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID 19.

I. Care sunt posturile scoase la concurs?

Toate cele 22 de posturi implică studii superioare, 8 sunt de grad profesional superior (vechime: 7 ani), 6 sunt de grad profesional principal (vechime: 5 ani) și 8 sunt de grad profesional asistent (vechime: 1 an).

Toate posturile sunt pe durată nedeterminată, au o durată normală a timpului de muncă  de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

Căutăm colegi profesioniști, pasionați și motivați să contribuie la dezvoltarea Timișoarei în următoarele domenii: comunicare,  control intern,  resurse umane, economic, informatică,  urbanism,  educație, turism, infrastructură rutieră, patrimoniu, mediu și spatii verzi:

  1. consilier principal în domeniul comunicare
  2. consilier superior în domeniul control intern
  3. consilier superior în domeniul resurselor umane
  4. consilier superior în domeniul economic/contabilitate
  5. consilier superior în domeniul economic/state de plată
  6. consilier superior în domeniul informatică
  7. consilier asistent în domeniul informatică
  8. consilier asistent în domeniul urbanism/banca de date, GIS
  9. consilier superior în domeniul urbanism/PUD/PUZ
  10. consilier asistent în domeniul urbanism/Atelier de Urbanism
  11. 2 posturi de consilier asistent în domeniul urbanism/ certificări și autorizări; Post 1 și Post 2
  12. consilier principal în domeniul urbanism/certificări și autorizări
  13. consilier principal în domeniul educație
  14. consilier principal în domeniul turism
  15. 2 posturi de consilier principal în domeniul infrastructurii rutiere: Post 1 și Post 2
  16. consilier asistent în domeniul infrastructurii rutiere
  17. consilier superior în domeniul construcții civile
  18. consilier asistent în domeniul patrimoniu/administrare clădiri, terenuri
  19. consilier asistent în domeniul spații verzi
  20. consilier superior în domeniul protecție mediului

II.Care sunt probele concursului ?

  • Selecția dosarelor de înscriere
  • Proba scrisă
  • Interviul

La acestea se adaugă probe suplimentare eliminatorii de testare a competențelor lingvistice de comunicare în limbi străine sau competențele în domeniul IT.

III.Care este calendarul de desfășurare a concursului de recrutare ?

  • Data afișării anunțului de concurs: 02 decembrie 2021;
  • Perioada de depunere a dosarelor de concurs :02 -21 decembrie 2021 ( 20 de zile de la data afișării  anunțului de concurs);
  • Data, ora şi locul sau locaţia desfăşurării probelor suplimentare :
  • Competențe lingvistice de comunicare în limbi străine (citit, scris, vorbit) : 10 ianuarie 2022 ora 09:00
  • Competenţe în domeniul tehnologiei informației IT : 10 ianuarie 2022 , ora 11:00,

la sediul instituției : Timișoara, Bd. C.D.Loga nr.1 .

  • Data, ora şi locul sau locația desfășurării probei scrise: 11 ianuarie 2022, ora 10:00 la sediul instituției : Timișoara, Bd. C.D.Loga nr.1 .

 

IV.Cine oferă informații despre concurs?

o          consilier Agata Jivkov, adresa de e-mail resurse.umane@primariatm.ro, tel. 0256/408372, sediul din Bd.C.D.Loga nr.1 camera 8

o          consilier Andreea Miclăuș, adresa de e-mail resurse.umane@primariatm.ro, tel. 0256/408323, sediul din Bd.C.D.Loga nr.1 camera 8

 

V.Ce trebuie să conțină dosarul de concurs ?

1) formularul de înscriere;

2) curriculum vitae, modelul comun european;

3) copia actului de identitate;

4) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;

5) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcției sau pentru exercitarea profesiei;

6) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;

7) cazierul judiciar;

8) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

  • Formularul de înscriere se pune la dispoziţie candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs , poate fi accesat pe site-ul instituției și este prevăzut în anexa nr. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare . FORMULAR-INSCRIERE-2021-editabil
  • Curriculum vitae, modelul comun European se pune la dispoziţie candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs , poate fi accesat pe site-ul instituției și este prevăzut în HG1021/2004;Model_CV
  • Modelul adeverinţei de vechime în muncă eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate după data de 01.01.2011 se pune la dispoziţie candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs , poate fi accesat pe site-ul instituției și este prevăzută în  anexa 2D la Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare . ADEVERINTA VECHIME 2021 editabil
  • Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut în H.G. nr.611/2008 trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr. 2D şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
  • Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

 

VI.Unde se depune dosarul de concurs?

Dosarul de concurs se depune la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, bdul C.D.Loga nr.1, parter, camera 8.

VII.Care sunt condițiile de ocupare a unei funcții publice?

Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

a)are cetăţenia română şi domiciliul în România;

b)cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

c)are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

d)are capacitate deplină de exerciţiu;

e)este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;

f)îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;

g)îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;

h)nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

i)nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

j)nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

k)nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

Condițiile de studii și de vechime în specialitate, precum și condițiile specifice sunt stabilite pentru fiecare post în parte .

VIII.Care este bibliografia de concurs?

Bibliografia cuprinde acte normative, lucrări, articole de specialitate sau surse de informare şi documentare expres indicate, cu relevanță pentru funcția publică pentru care se organizează concursul. Tematica concursului se stabilește pe baza bibliografiei. Dacă nu se precizează altfel, elementele din bibliografie vor fi studiate in integralitatea lor. Bibliografia de concurs  se poate grupa în două categorii:

  • Bibliografia comună obligatorie stabilită prin art.26 din HG nr.611/20018 :
  1. Constituția României;
  2. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrative, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Bibliografia specifică domeniului de activitate – o puteți consulta pentru postul optat.
  • Titlurile din bibliografie care nu sunt accesibile pe internet, vor fi puse la dispoziție de persoanele care asigură secretariatul comisiilor de concurs, la solicitarea dumneavoastră.

 

IX.ATRIBUTIILE POSTULUI

Atribuțiile sunt stabilite prin fișa de post și se pot grupa astfel:

 

IX.1 Atribuții generale cu caracter comun tuturor funcțiilor publice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului

  1. Respectă și pune în aplicare legislația comună privind respectarea drepturilor omului și libertăților fundamentale, administrația publică locală, prevederi aplicabile funcționarilor publici/personalului contractual din administrația publică, regimul juridic al conflictului de interese și al incompatibilităților, transparența decizională, liberul acces la informațiile de interes public și a legislației specifice domeniului de activitate;
  2. Respectă și pune în aplicare toate regulamentele și procedurile de lucru aprobate în cadrul autorității, fie prin Dispoziții ale Primarului fie prin Hotărâri ale Consiliului Local;
  3. Aduce la îndeplinire toate atribuțiile care derivă din aplicarea legislației în vigoare, procedurile aprobate în domeniul său de activitate și fișa postului în scopul asigurării unui serviciu public de calitate;
  4. Aduce la îndeplinire, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, lucrările și sarcinile repartizate;
  5. Aplică și respectă procedurile de sistem și procedurile operaționale, în scopul funcționării optime și în conformitate cu cerințele legale ale sistemelor de management al calității și de control intern managerial implementate în cadrul Primăriei Municipiului Timișoara ;
  6. Aduce la îndeplinire, la termenele stabilite, măsurile cuprinse în Programul de Dezvoltare al Sistemului de Control Intern Managerial și deciziile  Comisiei de Monitorizare;
  7. Participă la implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial cu privire la activitatea desfășurată;
  8. Monitorizează și evaluează sistemic riscurile în vederea stabilirii formelor de control intern corespunzătoare în activitatea specifică și care să conducă la minimalizarea riscurilor inerente;
  9. Asigură aducerea la îndeplinire a acțiunilor preventive, a corecțiilor și a acțiunilor corective dispuse;
  10. Colaborează la întocmirea programului anual al achizițiilor publice, a programului de investiții anual și multianual și la elaborarea și aprobarea bugetului pentru anul următor și a rectificărilor bugetare;
  11. Participă activ la îmbunătățirea continuă a proceselor de lucru în care este implicat;
  12. Se preocupă permanent de eficientizarea propriilor activități;
  13. Participă la implementarea strategiei de informatizare a instituției în vederea automatizării proceselor interne, înlocuirea graduală a fluxurilor de hârtie cu fluxuri digitale, crearea unor baze de date integrate, securizate, interogabile și interoperabile;
  14. Participă la implementarea strategiilor adoptate în cadrul instituției;
  15. Participă la ședințele comisiilor de specialitate și ale plenului Consiliului Local al Municipiului Timișoara în vederea susținerii proiectelor de hotărâri inițiate, ori de câte ori este necesar;
  16. Participă la lucrările comisiilor înființate prin dispoziții ale primarului sau hotărâri ale consiliului local în care este desemnat ca membru și îndeplinește atribuțiile pe care le incubă desemnarea lor;
  17. Prezintă la solicitarea Primarului sau/și a Consiliului Local rapoarte și informări periodice;
  18. Întocmește arhivarea documentelor create și gestionate, conform nomenclatorului arhivistic, inclusiv în format digital (pdf vectorial sau scan) din cadrul biroului;
  19. Colaborează cu celelalte compartimente din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara în vederea realizării activității specifice și a atingerii obiectivelor stabilite la nivelul structurii și a întregii instituții

IX.2 Atribuții în domeniul GDPR

  1. Să nu divulge nimănui datele cu caracter personal la care are acces;
  2. Să interzică accesul oricărui alt salariat la canalele de accesare a datelor personale disponibile  în sistemul informatic, să nu divulge nimănui parolele de acces cu ajutorul  căruia își desfășoară activitatea;
  3. Să manipuleze datele cu caracter personal, din petiţiile şi documentaţiile, la care are acces cu cea mai mare precauție, atât în ceea ce privește conservarea lor cât și în ceea ce privește  păstrarea și arhivarea lor;
  4. Să nu transmită pe suport informatic și nici pe un altfel de suport  date cu caracter personal  către sisteme informatice care nu se afla  sub controlul Primăriei Municipiului Timişoara sau care sunt accesibile în afara  Primăriei Municipiului Timişoara inclusiv  stick-uri USB, HDD, discuri rigide, căsuțe de e-mail, foldere accesibile via FTP sau orice alt mijloc tehnic.

IX.3 Atribuții specifice fiecărui post  le puteți consulta pentru postul optat .

Administrație

CAMPANIE de plantări, la Timișoara: 2.500 de arbori, arbuști și plante perene sădiți în oraș

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a dat startul campaniei de plantări din această toamnă. Orașul nostru va deveni mai verde cu peste 2.500 de arbori, completați de amenajări cu arbuști și plante perene. Campania are următoarele linii de acțiune: completarea aliniamentelor stradale pe marile bulevarde, înlocuirea arborilor bolnavi, amenajarea spațiilor verzi din noile parcări de cartier și completarea lucrărilor din cadrul programului de curățenie generală.

„Ne concentrăm pe două direcții principale în această toamnă. Unu la mână, finalizăm amenajările în zonele unde am avut lucrări de infrastructură și de curățenie, mai ales în cartiere. Plus, continuăm munca din anii trecuți de a înverzi orașul și de a reînnoi fondul de arbori din parcuri, pentru a păstra și îmbogăți zestrea verde a Timișoarei. Este ambiția noastră ca Timișoara să fie un oraș verde, cu mai multe spații verzi de calitate, unde fiecare timișorean să simtă că natura face parte din viața urbană”, spune primarul Dominic Fritz.

Primăria Timișoara va planta în această campanie peste 2.500 de arbori din specii autohtone, rezistente și adaptate la condițiile urbane: tei, stejar, arțar, frasin, carpen, castan, ulm, arin. Arborii vor avea o înălțime de până la 5 metri și circumferința cuprinsă între 14 și 16 cm. Intervențiile vor fi împărțite în următoarele categorii:

Aliniamente stradale verzi și reziliente

Municipalitatea va completa cu arbori, arbuști și plante perene aliniamentele bulevardelor unde a realizat recent lucrări majore de reparații. Echipele contractate de Primărie vor începe plantările pe Bulevardul Rebreanu, Bulevardul Iuliu Maniu, Bulevardul Regele Carol I, Strada Divizia 9 Cavalerie. Noile amenajări sunt concepute să producă umbră pentru pietoni, să reducă efectul de insulă de căldură și să fie rezistente la poluare, trafic și perioade prelungite de secetă.

Replantări în parcurile orașului

Primăria Timișoara va înlocui arborii defrișați în ultimele luni în mai multe parcuri, precum Parcul Regina Maria, Parcul Copiilor sau Parcul Justiției. Aceștia au fost îndepărtați din motive de siguranță pentru trecători, fiind afectați de boli. Arborii noi vor fi din aceeași specie, pentru a păstra identitatea peisagistică a acestor zone verzi.

Amenajări în noile parcări de cartier

Pe parcursul acestui an, municipalitatea a transformat vechi garaje în parcări moderne în cartierele Lipovei, Aradului și Șagului. În cadrul acestei campanii de plantări, spațiile vor fi amenajate și din punct de vedere peisager, pentru a oferi zonei un aspect plăcut, umbră mașinilor parcate și zone verzi de calitate pentru locuitori.

Completarea programului de curățenie

Ultima categorie din campania de toamnă vizează completarea intervențiilor din programul de curățenie generală din cartiere. După lucrările de igienizare, toaletare a arborilor și eliminare a gardurilor improvizate realizate pe parcursul anului, urmează plantarea de arbori și arbuști pentru a reda acestor spații un aspect îngrijit și sigur. Zonele vizate includ Circumvalațiunii, Calea Șagului, Calea Martirilor, Tipografilor și Odobescu.

Foto: Primăria Municipiului Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Primul parc fotovoltaic din Timișoara se va construi pe 20 de hectare în zona Freidorf

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz și ministra Mediului, Diana Buzoianu, au semnat contractul de finanțare pentru realizarea primului parc fotovoltaic al orașului.

Valoarea totală a investiției este de 32.228.089 lei (TVA inclus), finanțarea fiind obținută prin Fondul pentru Modernizare, gestionat de Ministerul Energiei.

„Parcul fotovoltaic va aduce beneficii directe pentru oraș: costuri mai mici, emisii reduse și o infrastructură mai sustenabilă. Este doar unul dintre proiectele prin care transformăm Timișoara într-un oraș verde și inteligent, capabil să își producă, din surse regenerabile, o parte semnificativă din energia pe care o consumă”, a declarat primarul Dominic Fritz.

În perioada următoare, municipalitatea va iniția procedurile pentru lansarea achiziției de servicii de proiectare și execuție a lucrărilor. Noul parc fotovoltaic va avea o capacitate de 5,6 MW și va produce anual, în medie, aproape 7.800 MWh de energie verde. Panourile solare vor fi instalate pe un teren de circa 20 de hectare, situat în apropierea stației de epurare din Freidorf. Energia generată va acoperi aproximativ două treimi din consumul necesar pentru iluminatul public din Timișoara, ceea ce va însemna o reducere semnificativă a costurilor lunare, în prezent estimate la peste 1,2 milioane de lei. Pe lângă economiile financiare, proiectul Primăriei Timișoara va contribui și la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu aproximativ 4.800 echivalent tone de CO₂ anual.

Investiția se înscrie într-un plan mai amplu al administrației locale de tranziție către surse de energie regenerabilă și reducere a poluării. Printre alte proiecte în derulare se numără și parteneriatul strategic cu OMV Petrom, care vizează utilizarea energiei geotermale pentru sistemul de încălzire al orașului.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara va contracta un împrumut de la BERD pentru investiții

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz și Venera Vlad, director asociat în cadrul BERD, au semnat astăzi contractul pentru o finanțarea rambursabilă care sprijină implementarea unor proiecte majore pentru oraș. Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) acordă un împrumut de 30 de milioane de euro municipiului Timișoara pentru a cofinanța, alături de Uniunea Europeană (UE), investiții prioritare în rețeaua de încălzire în sistem centralizat și în regenerarea urbană.

„Creditul pe care îl contractăm este unul foarte avantajos și are un scop clar: finanțarea a două proiecte majore de dezvoltare pentru Timișoara – regenerarea urbană a zonei Traian și modernizarea sistemului de termoficare. Pentru aceste proiecte avem deja asigurate peste 60 de milioane de euro din fonduri europene, însă, ca în orice investiție de anvergură, există și componente care nu pot fi acoperite din aceste fonduri. Luăm acest credit pentru a acoperi costurile lucrărilor neeligibile din finanțarea europeană. De exemplu, în cazul proiectului din Traian, schimbarea rețelelor din subteran nu este eligibilă prin fonduri europene, dar este o lucrare absolut necesară pentru calitatea și durabilitatea investiției. Sunt investiții care transformă Timișoara, care fac ca orașul să fie mai modern, mai funcțional. Aceste proiecte nu sunt doar despre infrastructură, ci despre creșterea calității vieții timișorenilor și despre dezvoltarea orașului”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Finanțarea BERD, împreună cu contribuția de 63,5 milioane de euro din partea UE, va fi utilizată în două componente de investiții.

Prima componentă constă în reabilitarea și modernizarea rețelei de încălzire centralizată a orașului, incluzând: înlocuirea a 27 km de conducte vechi, precum și implementarea unui sistem automatizat de monitorizare. Toate acestea vor crește eficiența sistemului de încălzire, pregătind totodată infrastructura pentru integrarea viitoare a surselor de energie regenerabilă și a căldurii reziduale.

Componenta a doua a proiectului vizează regenerarea urbană a Pieței Traian, prin modernizarea infrastructurii, a transportului public și a spațiilor verzi, cu accent pe tehnologii inteligente și sustenabilitate.

Timișoara s-a alăturat în 2021 programului BERD pentru Orașe Verzi, program dedicat sustenabilității urbane, ocazie cu care BERD a acordat o finanțare de 20,3 milioane de euro pentru modernizarea transportului public, cofinanțat de Uniunea Europeană.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite