Ne găsiți și pe:

Administrație

Ce-i lipsește Primăriei Timișoara în prag de iarnă? Răspuns corect: o centrală telefonică modernă

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara își îmbunătățește serviciile de relații cu cetățenii prin achiziționarea unei centrale de telefonie moderne.

Scopul acestei achiziții este de a îmbunătăți comunicarea dintre administrație și cetățean, de a introduce un sistem ușor de urmărit, digitalizat și cu un nivel ridicat de control al calității. În plus, cetățenii care nu au deprinderi digitale, vor putea să interacționeze cu serviciile primăriei.

Noua centrala va putea prelua un număr nelimitat de utilizatori și va avea un recepționer digital sau robot (dotat cu tehnologie IVR – ce permite interacțiunea cu centrala digitală prin intermediul comenzilor vocale și tastaturii de pe telefon), care să repartizeze apelurile după nevoile apelantului. Implementarea noii centrale va permite și urmărirea mult mai exactă a sesizărilor și cererilor venite din partea cetățenilor, astfel încât fiecare apelant să primească răspunsurile de care are nevoie.

În acest moment, Primăria Municipiului Timișoara dispune de o centrală analogică a cărei mentenanță costă aproape 50.000 de lei, fără TVA, pe an. Întrucât tehnologia acestei centrale este una învechită, numeroși timișoreni au sesizat faptul că nu au reușit să intre în legătură cu un operator sau cu un anumit departament al primăriei.

Angajații Primăriei Timișoara care vor prelua apelurile vor putea, de asemenea, să fie monitorizați, cu scopul de a îmbunătăți calitatea serviciului, iar datele colectate vor fi folosite pentru a crește performanța și pentru a scădea timpii de răspuns la sesizările venite din partea timișorenilor.

Noul serviciu va fi implementat cu ajutorul companiei Orange România și va costa 120.000 de lei, cu TVA, incluzând serviciile de suport și mentenanță pentru următorii doi ani de contract. Noua centrală va fi funcțională la începutul anului viitor.

Administrație

Primul consorțiu de educație profesională, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Timișoara, alături de Universitatea Politehnica, Universitatea de Vest și Universitatea „Regele Mihai I” invită companiile din oraș să intre în cursa pentru construirea unui campus dual.

Primăria Municipiului Timișoara, Universitatea Politehnica, Universitatea de Vest și Universitatea de Științe ale Vieții „Regele Mihai I” pun baza primului consorțiu pentru educație profesională din Timișoara.

Scopul final este realizarea unuia din cele 10 campusuri regionale de educație profesională din România, ca parte a C15 – Componenta Educație din Planul Național de Redresare și Reziliență.

„Ne pregătim să construim un campus dual în Timișoara cu fonduri europene. Timișoara are nevoie de forță de muncă specializată. Prin acest proiect dorim să atragem tinerii din toată regiunea să învețe o meserie la Timișoara și să se angajeze aici. Vom crea condiții de educație duală la standarde europene, atractive pentru orice tânăr. Le mulțumesc universităților timișorene pentru efortul depus pentru a putea constitui acest consorțiu în beneficiul dezvoltării Timișoarei. Sper că firmele vor accepta această invitație a noastră de a ne deveni parteneri,” a transmis primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

În consorțiu sunt invitați operatorii economici, care doresc să devină parteneri privați în care să învețe elevii. Firmele interesate se pot înscrie până în data de 6 decembrie 2022.

Campusul de educație duală va concentra, într-un spațiu care urmează să fie construit, energia mediului academic și economic local și regional și elevii interesați să învețe o meserie. Scopul campusului este de a apropia oferta forței de muncă calificată de nevoile reale de pe piața forței de muncă. Formarea elevilor va fi realizată cu ajutorul firmelor.

Valoarea proiectului se ridică la până la 20 de milioane de euro și urmează a fi depus pentru fonduri din PNRR.

Citeste mai mult

Administrație

Program de lucru suspendat 3 zile, la Primăria Timișoara, de Ziua Națională a României

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara aduce la cunoștința cetățenilor modificarea programului de funcționare al instituției, conform Hotărârii de Guvern nr. 96/2022, care stabilește și ziua de 2 decembrie ca fiind liberă.

Astfel, Primăria Municipiului Timișoara suspendă programul de lucru cu publicul miercuri, 30 noiembrie, fiind sărbătoare legală cu ocazia Sfântului Andrei, joi, 1 Decembrie fiind  sărbătoare legală cu ocazia Zilei Naționale și vineri, 2 decembrie, fiind zi liberă, conform Hotărârii de Guvern mai sus menționate.

Programul de lucru cu publicul și orarul de funcționare se reiau de luni,  5 decembrie, după cum sunt afișate pe site-ul oficial, www.primariatm.ro.

În acest interval, cetățenii au la dispoziție posibilitatea de a depune formulare și  documente online, precum și aplicația de sesizări online.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Municipiului Timișoara înființează Centrul de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management

Publicat

pe

Centrul de Monitorizare Trafic se transformă într-un centru de ordine publică modern, unic în România, printr-un parteneriat între Primăria Municipiului Timișoara și Poliția Locală.

Prin noua structură, se dorește scăderea semnificativă a timpilor de intervenție la situații critice, creșterea siguranței timișorenilor și completarea punctelor oarbe ale celor două sisteme de monitorizare.

Acesta este scopul unui proiect de hotărâre de Consiliu Local pe care primarul Dominic Fritz l-a înaintat consilierilor locali pentru următoarea ședință.

Practic, noua structură se va înființa prin comasarea Centrului de Comandă și Control al Poliției Locale cu Centrul de Management al Traficului. Ambele structuri vor funcționa pe bv. Iuliu Maniu, nr. 29, unde va fi mutat și dispeceratul Poliției Locale.

„Intrăm într-o logică interinstituțională nouă, de la transmis date prin CD-uri la trei zile după infracțiune, la acces în timp real. Punem în comun resursele noastre de monitorizare video într-un singur centru și îmbunătățim eficiența Poliției Locale, pentru a-i putea depista mai repede pe cei care încalcă legea. Practic, polițiștii locali vor avea acces la datele adunate de camerele de supraveghere ale Municipalității și vor putea acționa imediat ce văd încălcări ale legii, fie că vorbim de aruncarea ilegală de deșeuri, deranjarea ordinii publice sau pentru fluidizarea traficului la accidente.

Îmi doresc ca Inspectoratul de Poliție Județean să vină alături de noi și să sporim eficiența acestui Centru de Comandă și fiecare să acționeze în funcție de competențele legale pe care le are. De exemplu, pentru a reduce numărul de accidente în trafic avem nevoie de cooperarea Poliției Naționale, pentru că doar ei pot sancționa trecerile pe roșu zilnice”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Noul Centru de Monitorizare va integra cele 150 de camere ale Poliției Locale cu cele 276 de camere ale Municipiului Timișoara, pentru a putea înregistra și stoca imagini video în limitele regulamentului european pentru protecția datelor cu caracter privat, GDPR.

De asemenea, Centrul va avea la dispoziție, în plus, 7 radare fixe și încă 37 de camere ultraperformante care pot detecta automat trecerile pe culoarea roșie, echipamente verificate metrologic. Centrul va fi pe bv. Iuliu Maniu, unde există deja dotări de ultimă generație și va funcționa similar cu alte centre de monitorizare a traficului și siguranței publice din marile capitale europene.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite