Administrație
OPORTUNITATE de angajare. Primăria Timișoara scoate la concurs 22 de posturi
Publicat
acum 3 anipe
de
timispress![](https://timispress.ro/wp-content/uploads/2021/12/joburi-primarie.jpg)
Primăria municipiului Timișoara organizează un concurs de recrutare, cu proba scrisă în data de 11 ianuarie 2022, pentru ocuparea pe durată nedeterminată a 22 de funcții publice de execuție vacante din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului municipiului Timișoara.
Organizarea concursului s-a realizat cu notificarea prealabilă a Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, cu avizarea și cu publicarea anunțurilor de concurs pe site-ul propriu al acestei instituții.
Concursul este organizat in baza art.II Legea nr.203/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr.55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID 19.
I. Care sunt posturile scoase la concurs?
Toate posturile sunt pe durată nedeterminată, au o durată normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Căutăm colegi profesioniști, pasionați și motivați să contribuie la dezvoltarea Timișoarei în următoarele domenii: comunicare, control intern, resurse umane, economic, informatică, urbanism, educație, turism, infrastructură rutieră, patrimoniu, mediu și spatii verzi:
- consilier principal în domeniul comunicare
- consilier superior în domeniul control intern
- consilier superior în domeniul resurselor umane
- consilier superior în domeniul economic/contabilitate
- consilier superior în domeniul economic/state de plată
- consilier superior în domeniul informatică
- consilier asistent în domeniul informatică
- consilier asistent în domeniul urbanism/banca de date, GIS
- consilier superior în domeniul urbanism/PUD/PUZ
- consilier asistent în domeniul urbanism/Atelier de Urbanism
- 2 posturi de consilier asistent în domeniul urbanism/ certificări și autorizări; Post 1 și Post 2
- consilier principal în domeniul urbanism/certificări și autorizări
- consilier principal în domeniul educație
- consilier principal în domeniul turism
- 2 posturi de consilier principal în domeniul infrastructurii rutiere: Post 1 și Post 2
- consilier asistent în domeniul infrastructurii rutiere
- consilier superior în domeniul construcții civile
- consilier asistent în domeniul patrimoniu/administrare clădiri, terenuri
- consilier asistent în domeniul spații verzi
- consilier superior în domeniul protecție mediului
II.Care sunt probele concursului ?
- Selecția dosarelor de înscriere
- Proba scrisă
- Interviul
La acestea se adaugă probe suplimentare eliminatorii de testare a competențelor lingvistice de comunicare în limbi străine sau competențele în domeniul IT.
III.Care este calendarul de desfășurare a concursului de recrutare ?
- Data afișării anunțului de concurs: 02 decembrie 2021;
- Perioada de depunere a dosarelor de concurs :02 -21 decembrie 2021 ( 20 de zile de la data afișării anunțului de concurs);
- Data, ora şi locul sau locaţia desfăşurării probelor suplimentare :
- Competențe lingvistice de comunicare în limbi străine (citit, scris, vorbit) : 10 ianuarie 2022 ora 09:00
- Competenţe în domeniul tehnologiei informației IT : 10 ianuarie 2022 , ora 11:00,
la sediul instituției : Timișoara, Bd. C.D.Loga nr.1 .
- Data, ora şi locul sau locația desfășurării probei scrise: 11 ianuarie 2022, ora 10:00 la sediul instituției : Timișoara, Bd. C.D.Loga nr.1 .
IV.Cine oferă informații despre concurs?
o consilier Agata Jivkov, adresa de e-mail resurse.umane@primariatm.ro, tel. 0256/408372, sediul din Bd.C.D.Loga nr.1 camera 8
o consilier Andreea Miclăuș, adresa de e-mail resurse.umane@primariatm.ro, tel. 0256/408323, sediul din Bd.C.D.Loga nr.1 camera 8
V.Ce trebuie să conțină dosarul de concurs ?
1) formularul de înscriere;
2) curriculum vitae, modelul comun european;
3) copia actului de identitate;
4) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
5) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcției sau pentru exercitarea profesiei;
6) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
7) cazierul judiciar;
8) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
- Formularul de înscriere se pune la dispoziţie candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs , poate fi accesat pe site-ul instituției și este prevăzut în anexa nr. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare . FORMULAR-INSCRIERE-2021-editabil
- Curriculum vitae, modelul comun European se pune la dispoziţie candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs , poate fi accesat pe site-ul instituției și este prevăzut în HG1021/2004;Model_CV
- Modelul adeverinţei de vechime în muncă eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate după data de 01.01.2011 se pune la dispoziţie candidaţilor prin secretariatul comisiei de concurs , poate fi accesat pe site-ul instituției și este prevăzută în anexa 2D la Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare . ADEVERINTA VECHIME 2021 editabil
- Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut în H.G. nr.611/2008 trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr. 2D şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
- Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
VI.Unde se depune dosarul de concurs?
Dosarul de concurs se depune la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, bdul C.D.Loga nr.1, parter, camera 8.
VII.Care sunt condițiile de ocupare a unei funcții publice?
Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a)are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b)cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c)are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d)are capacitate deplină de exerciţiu;
e)este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f)îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
g)îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
h)nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i)nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
j)nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k)nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Condițiile de studii și de vechime în specialitate, precum și condițiile specifice sunt stabilite pentru fiecare post în parte .
VIII.Care este bibliografia de concurs?
Bibliografia cuprinde acte normative, lucrări, articole de specialitate sau surse de informare şi documentare expres indicate, cu relevanță pentru funcția publică pentru care se organizează concursul. Tematica concursului se stabilește pe baza bibliografiei. Dacă nu se precizează altfel, elementele din bibliografie vor fi studiate in integralitatea lor. Bibliografia de concurs se poate grupa în două categorii:
- Bibliografia comună obligatorie stabilită prin art.26 din HG nr.611/20018 :
- Constituția României;
- Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrative, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Bibliografia specifică domeniului de activitate – o puteți consulta pentru postul optat.
- Titlurile din bibliografie care nu sunt accesibile pe internet, vor fi puse la dispoziție de persoanele care asigură secretariatul comisiilor de concurs, la solicitarea dumneavoastră.
IX.ATRIBUTIILE POSTULUI
Atribuțiile sunt stabilite prin fișa de post și se pot grupa astfel:
IX.1 Atribuții generale cu caracter comun tuturor funcțiilor publice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului
- Respectă și pune în aplicare legislația comună privind respectarea drepturilor omului și libertăților fundamentale, administrația publică locală, prevederi aplicabile funcționarilor publici/personalului contractual din administrația publică, regimul juridic al conflictului de interese și al incompatibilităților, transparența decizională, liberul acces la informațiile de interes public și a legislației specifice domeniului de activitate;
- Respectă și pune în aplicare toate regulamentele și procedurile de lucru aprobate în cadrul autorității, fie prin Dispoziții ale Primarului fie prin Hotărâri ale Consiliului Local;
- Aduce la îndeplinire toate atribuțiile care derivă din aplicarea legislației în vigoare, procedurile aprobate în domeniul său de activitate și fișa postului în scopul asigurării unui serviciu public de calitate;
- Aduce la îndeplinire, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, lucrările și sarcinile repartizate;
- Aplică și respectă procedurile de sistem și procedurile operaționale, în scopul funcționării optime și în conformitate cu cerințele legale ale sistemelor de management al calității și de control intern managerial implementate în cadrul Primăriei Municipiului Timișoara ;
- Aduce la îndeplinire, la termenele stabilite, măsurile cuprinse în Programul de Dezvoltare al Sistemului de Control Intern Managerial și deciziile Comisiei de Monitorizare;
- Participă la implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial cu privire la activitatea desfășurată;
- Monitorizează și evaluează sistemic riscurile în vederea stabilirii formelor de control intern corespunzătoare în activitatea specifică și care să conducă la minimalizarea riscurilor inerente;
- Asigură aducerea la îndeplinire a acțiunilor preventive, a corecțiilor și a acțiunilor corective dispuse;
- Colaborează la întocmirea programului anual al achizițiilor publice, a programului de investiții anual și multianual și la elaborarea și aprobarea bugetului pentru anul următor și a rectificărilor bugetare;
- Participă activ la îmbunătățirea continuă a proceselor de lucru în care este implicat;
- Se preocupă permanent de eficientizarea propriilor activități;
- Participă la implementarea strategiei de informatizare a instituției în vederea automatizării proceselor interne, înlocuirea graduală a fluxurilor de hârtie cu fluxuri digitale, crearea unor baze de date integrate, securizate, interogabile și interoperabile;
- Participă la implementarea strategiilor adoptate în cadrul instituției;
- Participă la ședințele comisiilor de specialitate și ale plenului Consiliului Local al Municipiului Timișoara în vederea susținerii proiectelor de hotărâri inițiate, ori de câte ori este necesar;
- Participă la lucrările comisiilor înființate prin dispoziții ale primarului sau hotărâri ale consiliului local în care este desemnat ca membru și îndeplinește atribuțiile pe care le incubă desemnarea lor;
- Prezintă la solicitarea Primarului sau/și a Consiliului Local rapoarte și informări periodice;
- Întocmește arhivarea documentelor create și gestionate, conform nomenclatorului arhivistic, inclusiv în format digital (pdf vectorial sau scan) din cadrul biroului;
- Colaborează cu celelalte compartimente din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara în vederea realizării activității specifice și a atingerii obiectivelor stabilite la nivelul structurii și a întregii instituții
IX.2 Atribuții în domeniul GDPR
- Să nu divulge nimănui datele cu caracter personal la care are acces;
- Să interzică accesul oricărui alt salariat la canalele de accesare a datelor personale disponibile în sistemul informatic, să nu divulge nimănui parolele de acces cu ajutorul căruia își desfășoară activitatea;
- Să manipuleze datele cu caracter personal, din petiţiile şi documentaţiile, la care are acces cu cea mai mare precauție, atât în ceea ce privește conservarea lor cât și în ceea ce privește păstrarea și arhivarea lor;
- Să nu transmită pe suport informatic și nici pe un altfel de suport date cu caracter personal către sisteme informatice care nu se afla sub controlul Primăriei Municipiului Timişoara sau care sunt accesibile în afara Primăriei Municipiului Timişoara inclusiv stick-uri USB, HDD, discuri rigide, căsuțe de e-mail, foldere accesibile via FTP sau orice alt mijloc tehnic.
IX.3 Atribuții specifice fiecărui post le puteți consulta pentru postul optat .
Poate te-ar interesa si:
-
Ședința săptămânală Bizz Club Timișoara: Inspirație și Strategii pentru Succes
-
Piața Victoriei din Timișoara, modernizată. Se așteaptă soluțiile proiectanților
-
Ce sesizări au făcut timișorenii pe platforma stopabuz.primariatm.ro
-
Primăria Timișoara înăsprește regulile după care constructorii vor primi premise în oraș
-
Festivalul-concurs „Lada cu zestre“, ediția a XVII-a. Invitați Oana și Adrian Stanca
-
OPORTUNITATE. Posturi de agent de poliție și conductor de câini la IPJ Timiș
Administrație
Firobuze noi, la Timișoara. Achiziția, din fonduri europene
Publicat
acum 2 zilepe
25 iulie 2024de
timispress![](https://timispress.ro/wp-content/uploads/2024/07/firobuz.jpg)
Pentru prima dată în ultimii 15 ani, pe străzile din Timișoara vor circula troleibuze noi, după ce Primăria Municipiului Timișoara a atribuit prin licitație două loturi de firobuze.
Lotul I, care include 8 troleibuze de 12 m cu baterii și lotul II, cu 25 de troleibuze articulate de 18 m, beneficiază de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență, iar câștigătoarea licitației este compania BOZANKAYA.
„Este încă o etapă din strategia noastră de a crește atractivitatea transportului în comun din Timișoara și de a le oferi călătorilor condiții decente de deplasare. De altfel, în ultimii ani am reușit să modernizăm flota cu 70 de tramvaie și autobuze electrice noi, și această modernizare continuă. Mai avem de lucru până când transportul public va deveni principala opțiune de călătorie a timișorenilor, dar este încurajator să vedem că în mai puțin de 3 ani, am înregistrat o creștere a utilizării transportului public de la 31% la 51%. Asta înseamnă că suntem pe drumul cel bun”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Contractele pentru noile troleibuze vor fi semnate în perioada imediat următoare, când va fi stabilit și graficul pentru livrarea fiecărui mijloc de transport. Valoarea celor 8 troleibuze din lotul I este de 20.292.000 (fără TVA), iar cele 25 de troleibuze din lotul II costă 78.300.000 lei (fără TVA).
Proiectul cu finanțarea atrasă de Primăria Timișoara prin Planul Național de Redresare și Reziliență vizează achiziționarea de troleibuze, mijloace de transport mai puțin poluante, pentru îmbunătățirea transportului public de călători. Proiectul contribuie la atingerea obiectivului specific al Investiției 1 Mobilitatea urbană durabilă, care include îmbunătățirea condițiilor de mobilitate urbană, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră generate de transporturi și sporirea siguranței rutiere în zonele urbane prin soluții digitale și ecologice de transport.
Primăria Timișoara a atras finanțări europene pentru 150 de autobuze, tramvaie și troleibuze moderne și nepoluante, care vor fi în circulație până în 2026.
Foto: Primăria Timișoara
Administrație
STUDIU. Timișorenii sunt nemulțumiți de spitalele din oraș, de administrația locală și de serviciile sociale
Publicat
acum 4 zilepe
23 iulie 2024de
timispress![](https://timispress.ro/wp-content/uploads/2023/04/timisoara.jpg)
Aproape 70% dintre timișoreni cred că Timișoara se îndreaptă într-o direcție bună, în creștere față de anul precedent (65,7%) și cea mai ridicată de până acum.
Pe de altă parte, timișorenii sunt mult mai pesimiști în legătură cu viitorul țării, dar și al Europei – arată datele Barometrului Calității Vieții în Timișoara 2023, realizat în parteneriat de Primărie și Universitatea de Vest Timișoara.
Astfel, 69,2% dintre timișoreni sunt convinși că direcția orașului este bună, în timp ce doar 29,4% cred că România se îndreaptă într-o direcție bună și 41,2% apreciază o direcția bună a Europei.
„Menținerea unui nivel ridicat de satisfacție generală este un semn pozitiv. Întotdeauna este loc pentru îmbunătățiri, dar stabilitatea este încurajatoare pentru noi ca administrație, este un indiciu că măsurile și inițiativele noastre sunt eficiente. Cred că cel mai bine se vede acest lucru în diferența uriașă între optimismul privind direcția Timișoarei, care a crescut față de anul trecut și a ajuns la aproape 70%, și pesimismul legat de direcția țării. Sunt și alte puncte îmbucurătoare, cum ar fi creșterea numărului de timișoreni care folosesc transportul în comun. Feedback-ul timișorenilor este extrem de valoros pentru noi, prin intermediul acestui instrument care ne ajută să avem o radiografie a cum se trăiește în Timișoara, o radiografie bazată pe date științifice. Mulțumesc UVT, echipei de cercetare și sperăm ca în viitor să colaborăm și pentru cercetări care ne arată și motivația din spatele răspunsurilor”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău
„Această analiză, realizată în a opta ediție, este foarte importantă pentru comunitate. Expertiza pe care UVT o are, prin cele unsprezece facultăți componente, poate contribui semnificativ la bunul trai al cetățenilor orașului. Este mare nevoie de astfel de instrumente științifice, care pot deschide mintea, viziunea și sufletul oamenilor, care generează astfel încredere. Odată ce aceste instrumente științifice există și avem la dispoziție rezultatele cercetărilor, nu mai rămâne decât ca cei din zona politică și administrativă să le folosească, să-și ghideze activitatea și viitoarele decizii pentru îmbunătățirea indicatorilor ce definesc calitatea vieții. Proiectul Barometrului calității vieții în Timișoara oferă un exemplu bun pentru ca să înțelegem că parteneriatele dintre universitățile timișorene, Alianța Timișoara Universitară și administrația locală reprezintă cheia dezvoltării sustenabile a comunității. Felicit Primăria Municipiului Timișoara pentru consecvență, pentru modul în care susține realizarea sondajului și dă utilitate datelor, la fel cum îi felicit și pe realizatorii studiului, colegi cercetători din echipa de proiect, reprezentând mai multe dintre facultățile UVT”, a declarat rectorul UVT, Marilen Gabriel Pirtea.
Per ansamblu, calitatea propriei vieți rămâne ridicată, cu un grad de satisfacție mai crescut la capitolul nivel de educație și familie și mai scăzut în privința situației financiare și a stării de sănătate. Totodată, viața s-a îmbunătățit pentru 33% dintre timișoreni, cifra asemănătoare celei din 2022. Pe de altă parte, se observă o creștere ușoară a celor pentru care viața este mai proastă, cea mai afectată categorie fiind cea a persoanelor peste 45 de ani. Timișorenii mai consideră că este ușor de găsit un loc de muncă în oraș, dar nu și o locuință la un preț bun, sunt foarte mulțumiți de universitățile, școlile din oraș și facilitățile culturale din oraș, de accesul la magazine și supermarketuri, iluminatul public, spațiile pietonale din centrul orașului și de transportul în comun.
În plus, pentru 87% dintre timișoreni, recuperarea și folosirea corectă a patrimoniului orașului este importantă. În schimb, timișorenii sunt cei mai nemulțumiți de spitalele din oraș – 19%, de administrația locală – 16% și de serviciile sociale oferite copiilor, vârstnicilor și persoanelor cu dizabilități – 13%.
Traficul auto rămâne o problemă – mai arată datele Barometrului.
În privința mobilității, peste 50% dintre timișoreni susțin că folosesc transportul în comun, în creștere cu aproape 5%, comparativ cu 2022, și în creștere constantă după pandemie, când a scăzut semnificativ. Sunt apreciate apropierea de casă, siguranța și confortul, iar la polul opus sunt frecvența cu care circulă și respectarea programului afișat. Cel mai utilizat mijloc de transport rămâne totuși mașina personală – aproape 62% dintre timișoreni susțin că se deplasează cu autoturismul propriu. În ceea ce privește calitatea mediului înconjurător, gradul de satisfacție se apropie de 60% pentru calitatea aerului, apei de la robinet, curățenie, zgomot și spații verzi și parcuri în cartier.
În cartiere, percepția diferă de la unul la altul dar, per ansamblu, cel mai ridicat grad de mulțumire este legat de relațiile cu vecinii, de nivelul de siguranță noaptea și de piețele agroalimentare. La polul opus, nemulțumirea este legată de lipsa locurilor de parcare și de facilitățile sportive și de posibilitățile de petrecere a timpului liber în cartier.
Percepția generală asupra TM2023 este una pozitivă, iar în cea mai mare măsură, persoanele care au participat la 1 sau mai multe evenimente au vârste cuprinse între 18-55 ani și au studii superioare.
Barometrul privind calitatea vieții în Municipiul Timișoara 2023 a ajuns la cea de-a 8-a ediție și este realizat Universitatea de Vest prin Departamentul de Sociologie al Facultății de Sociologie și Psihologie. A fost realizat pe un eșantion de 2.525 de persoane, prin metoda față în față sau online. Marja de eroare este de ± 2,1% pentru un nivel de încredere de 95%.
Echipa de cercetare de la UVT este formată din: coordonator proiect: conf. univ. dr. Marius Matichescu, membrii echipei: lector univ. dr. Alexandru Drăgan, prof. univ. dr. Delia Vârgă, conf. univ. dr. Daniel Lucheș, lector univ. dr. Silvia Fierăscu, conf. univ. dr. Claudiu Boțoc, asist. cercetare Livia Onici, asist. cercetare Madalina Giurgi, asist. cercetare Raluca Răducanu.
Administrație
Încă trei tramvaie moderne, la Timișoara
Publicat
acum 6 zilepe
21 iulie 2024de
timispress![](https://timispress.ro/wp-content/uploads/2024/07/tramvai-5.jpg)
Primăria Municipiului Timișoara continuă procesul de modernizare a flotei de transport public.
Trei tramvaie din lotul de 17 vehicule nepoluante achiziționate pentru îmbunătățirea transportului public au ajuns la Timișoara.
Primul tramvai din acest nou lot circulă deja pe linia 5 recent redeschisă, iar al doilea va intra în circulație în curând.
Al treilea tramvai se află în prezent în proces de recepționare și de efectuare a probelor. Restul de 14 tramvaie urmează să sosească până la finalul anului.
Proiectul „Achiziția de mijloace de transport nepoluante necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul Timișoara – Runda 2” este o inițiativă esențială pentru oraș și mediul înconjurător. Cu o valoare totală de 308.492.337,40 lei (inclusiv TVA), din care contribuția comunitară se ridică la 259.237.258,32 lei (fără TVA), acest proiect beneficiază de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Obiectivul principal al proiectului este înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public, prin achiziționarea a 17 tramvaie nepoluante, 8 troleibuze cu emisii zero sau cu baterii și 30 de autobuze nepoluante de 10 metri.
![](https://timispress.ro/wp-content/uploads/2019/04/coloseum-banner-info-300x250.jpg)
![](https://timispress.ro/wp-content/uploads/2024/07/Inelul-inteligent-Galaxy-Ring-lansat-de-Samsung-80x80.jpg)
Inelul inteligent Galaxy Ring lansat de Samsung
![](https://timispress.ro/wp-content/uploads/2024/07/firobuz-80x80.jpg)
Firobuze noi, la Timișoara. Achiziția, din fonduri europene
![](https://timispress.ro/wp-content/uploads/2016/09/images_bicicletetura.jpg)
Se deschide frontiera româno-sârbă de la Otelec pentru bicicliști și pasionații de navigație
![](https://timispress.ro/wp-content/uploads/2020/05/dezinsectie-aeriana-80x80.jpg)
Dezinsecție aeriană la Timișoara. Ce trebuie să știe cetățenii și, în special, apicultorii
![](https://timispress.ro/wp-content/uploads/2024/07/bizz-club-timi-80x80.jpg)
Prezentare Calin Iepure și Camelia Pau la ședința Bizz Club Timișoara: Lecții din Conferința John Maxwell de la Cluj
![](https://timispress.ro/wp-content/uploads/2016/11/images_buletinenoi.jpg)
Programări online pentru obținerea actelor de identitate, la Timișoara
![](https://timispress.ro/wp-content/uploads/2016/01/images_telefon.jpg)
Timişorenii pot afla la telefon ce impozit au de plătit
![](https://timispress.ro/wp-content/uploads/2019/07/stana-stepanescu-80x80.jpg)
Nuntă mare în Banat. Stana Stepănescu s-a măritat cu Bojidar Ciobotin
![](https://timispress.ro/wp-content/uploads/2016/09/images_manastireanectarie.jpg)
Vindecări și minuni la Mănăstirea Sfântul Nectarie – un loc binecuvântat din Banat
![](https://timispress.ro/wp-content/uploads/2022/05/PhotoGrid_1_20220506220142Ometa2-80x80.jpg)
Cabinetul de terapie cu plăcuțe de cupru, brevetată de regretatul Ioan Ometa, se redeschide. Terapeutul Jurcă continuă serviciile de excelență ale reputatului doctor
Articole recente
- Inelul inteligent Galaxy Ring lansat de Samsung 27 iulie 2024
- Firobuze noi, la Timișoara. Achiziția, din fonduri europene 25 iulie 2024
- Se deschide frontiera româno-sârbă de la Otelec pentru bicicliști și pasionații de navigație 24 iulie 2024
- Dezinsecție aeriană la Timișoara. Ce trebuie să știe cetățenii și, în special, apicultorii 24 iulie 2024
- Prezentare Calin Iepure și Camelia Pau la ședința Bizz Club Timișoara: Lecții din Conferința John Maxwell de la Cluj 23 iulie 2024
Cele mai citite
-
Localeacum 1 an
Programări online pentru obținerea actelor de identitate, la Timișoara
-
Actualitateacum 8 ani
Timişorenii pot afla la telefon ce impozit au de plătit
-
Evenimenteacum 5 ani
Nuntă mare în Banat. Stana Stepănescu s-a măritat cu Bojidar Ciobotin
-
Spiritualitateacum 8 ani
Vindecări și minuni la Mănăstirea Sfântul Nectarie – un loc binecuvântat din Banat
-
Sănătateacum 2 ani
Cabinetul de terapie cu plăcuțe de cupru, brevetată de regretatul Ioan Ometa, se redeschide. Terapeutul Jurcă continuă serviciile de excelență ale reputatului doctor
-
Actualitateacum 6 ani
Începe Curățenia generală de primăvară, la Timișoara
-
Socialacum 6 ani
Ruga în Banat. Tradițiile cele mai frumoase din țară
-
Localeacum 3 ani
CARANTINĂ în Timișoara, Giroc, Moșnița Nouă, Dumbrăvița și Ghiroda. Descărcați declarația pe proprie răspundere