Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Performanță notabilă: Girocul – în top 10 pe țară la dezvoltare imobiliară!

Publicat

pe

Comuna timișeană Giroc se situează pe locul zece la nivel național în topul dezvoltatorilor imobiliari. Creșterea a fost generată de poziția geografica deosebită de care dispune localitatea dar și de abilitățile administrașiei locale de a dezvolta infrastructura și de a veni în spijinul noilor veniți, fie că e vorba de persoane private sau societăți comerciale. 

”E o dezvoltare imobiliară explpozivă în comuna Giroc. Sunt peste 45 de mari constructori care își derulează activitatea în Giroc, cu o frenezie de neimaginat. Acest lucru ne obligă și pe noi să ținem ritmul cu tot ceea ce presupune dezvoltarea imobiliară: extinderi de apă și canal, racordări la rețele, pietruiri și asfaltări de străzi. Este normal ca, în orice etapă a construcțiilor, atât dezvoltatorii imobiliari, cât și viitorii locatari să dorească să li se pună la dispoziție toată infrastructura necesară”, ne-a declarat Iosif Ionel Toma, primarul localității Giroc.  

Potrivit aceleași surse, în comuna Giroc s-au asfactat 27.000 de metri patrați de străzi, intrânduri asfaltate: 35.000 de metri pătrați, trotuare betonate: 23.000 de metri pătrați, trotuare cu pavaj ornamental: 18.000 de metri pătrați,  podețe: 270 bucăți, stâlpi iluminat: 880 bucăți,  rețeaua de apă s-a extins cu aproximativ 39 de kilometri, rețeaua de canalizare s-a extins cu aproximativ 13 kilometri. În plus, s-au amenajat trei parcuri pentru petrecerea timpului liber în Giroc: Parcul Aurel Vlaicu – suprafață de 10.200 metri pătrați, Parcul Eroilor – suprafață de 4.500 metri pătrați, Parcul Someș – suprafață de 150 metri pătrați.

Datorită numărului mare de locuitori care au solicitat înființarea a două piețe, s-au construit două piețe, de mici dimensiuni, câte una în fiecare localitate, Giroc și Chișoda, unde producătorii autohtoni își pot expune și vinde produsele agroalimentare. Aceste piețe sunt în curs de finalizare, având nevoie de autorizarea de funcționare.

De asemenea, s-au pus bazele primelor locuințe sociale din fonduri proprii ale primăriei. A fost depus un proiect cu o valoare de aproximativ patru milioane de euro, în vederea construirii de locuințe sociale.

Totodată, la intervențiile administrației publice locale, s-au modernizat peste 65 la sută din liniile de alimentare cu energie electrică, tocmai datorită ritmului crescut al construcțiilor de locuințe. Relevant pentru dinamica din acest sector este faptul că, anual, au fost eliberate aproximativ 750 de autorizații de construire. Nu e de mirare că populația Girocului a ajuns la peste 12.000 de locuitori în acte, la care se adaugă alte circa 3.000 de persoane aflate în tranzit sau la familii. Foarte mulți sunt cei care lucrează în construcții, pentru că avem în comună nu mai puțin de 45 de firme cu asemenea profil.

”În acest mandat, s-au inițiat peste 600 de proiecte de hotărâri ale consiliului local, atât pentru reglementarea unor situații ale comunității, dar și în vederea rezolvării diferitelor probleme cetățenești. S-a finalizat proiectul structural pe Măsura 322, care înseamnă 6,5 kilometri de șosea spre pădurea Girocului și o pistă de biciclete care, adunată cu lungimea celei de pe DJ 595, totalizează zece kilometri, a precizat Iosif Ionel Toma. 

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Primăria Timișoara va cumpăra 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice

Publicat

pe

Municipiul Timișoara va co-finanța, din bugetul local, achiziția a 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice.

Cele 40 de mijloace de transport moderne se adaugă celor aproape 150 de vehicule deja contractate în ultimii ani de municipalitate, ca parte a strategiei de modernizare a mobilității urbane.

„Fără bani europeni ar fi fost imposibil să modernizăm flota de transport la un asemenea nivel și într-un timp așa de scurt, doar din bugetul local. Ținta noastră este ca autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul să nu fie o alegere de compromis, ci prima și cea mai firească opțiune de deplasare în oraș pentru timișoreni. Mai e de lucru, dar suntem în direcția corectă și vom continua efortul de modernizare al transportului public local”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Valoarea totală a celor trei proiecte este de 234 milioane lei, din care 179 milioane lei finanțare nerambursabilă prin Programul Regional Vest 2021–2027, componenta Mobilitate Urbană Sustenabilă. Primăria Timișoara asigură o co-finanțare de 55 de milioane de lei.

Municipiul Timișoara propune achiziția a 10 tramvaie noi, cu cel puțin 150 de locuri fiecare. Acestea vor înlocui garniturile vechi de pe liniile 7 și 9 și vor completa flota de tramvaie Bozankaya deja achiziționată.

Pe traseele din Timișoara ar urma să circule și 10 troleibuze cu baterii care vor înlocui actualele modele diesel, depășite din punct de vedere tehnic. Totodată, finanțarea europeană permite achiziția a 20 de autobuze electrice de 12 metri. Acestea vor completa flota de autobuze electrice, moderne, alături de cele 44 care circulă deja în Timișoara.

Valoarea proiectelor:

– 10 tramvaie – valoare totală 135,7 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 99,4 milioane lei

– 10 troleibuze cu baterii – valoare totală 27,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 22,9 milioane lei

– 20 autobuze electrice – valoare totală 71,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 60,4 milioane lei

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Direcția de Evidență a Persoanelor din Timișoara și-a modificat programul pentru perioada 1- 4 mai

Publicat

pe

În zilele libere din perioada 1 – 4 mai 2025, la Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara va funcționa Biroul înregistrări decese, conform următorului program de lucru cu publicul:

  • Joi, 1 mai: închis
  • Vineri, 2 mai: 9:00 – 12:00
  • Sâmbătă, 3 mai: 9:00 – 12:00
  • Duminică, 4 mai: închis

Pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Administrație

Conacul de la Banloc – pol cultural și turistic de interes național

Publicat

pe

Conacul din localitatea timișeană Banloc, care s-a aflat în proprietatea Reginei Elisabeta fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria va fi transformat în centrul cultural, turistic și educational.

Proiectul de hotărâre privind preluarea în administrare a Ansamblului Conacului Banloc a fost votat marți de către consilierii județeni în cadrul unui plen extraordinar al Consiliului Județean Timiș.

Contractul dintre administrația județeană și Mitropolia Banatului prevede posibilitatea dezvoltării unor construcții noi, cu rol cultural, turistic și educațional. Pe tot parcursul intervențiilor de protejare și revitalizare a monumentului istoric se va respecta caracterul arhitectural al ansamblului.

„Ne dorim mai mult decât simpla conservare a monumentului. Avem baza juridică, cadrul administrativ și deschiderea partenerului – Mitropolia – pentru ca Banlocul să devină un reper cultural și turistic al județului. Potențialul acestei investiții este unul uriaș”, a declarat președintele CJ Timiș, Alfred Simonis.

Contractul de administrare este încheiat pe o perioadă de 25 de ani și permite atât atragerea de fonduri europene cât și stabilirea de parteneriate.

Primii 5 ani sunt dedicați pregătirii și demarării investițiilor, urmând ca, în următoarele două decenii, Conacul Banloc să funcționeze ca un pol regional cultural și turistic.

Castelul de la Banloc a fost construit în anul 1793 de către contele Lázár Karátsonyi, iar în anul 1935, domeniul inclusiv castelul şi parcul a fost cumpărat de Regina Elisabeta a Greciei, sora Regelui Carol al II-lea al României care a locuit aici până în anul 1947 când a plecat în exil.

În perioada 1950-1956 în castel a funcţionat Gospodăria Agricolă de Stat, între 1956 şi 1958 – Ocolul Silvic, între 1958 şi 1964 – casă de bătrâni, între 1966 şi 1985 – orfelinat, iar între 1983 şi 1991 – Şcoală cu clasele I-X.

În 1991, castelul a fost avariat în urma unui cutremur.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite