Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Performanță notabilă: Girocul – în top 10 pe țară la dezvoltare imobiliară!

Publicat

pe

Comuna timișeană Giroc se situează pe locul zece la nivel național în topul dezvoltatorilor imobiliari. Creșterea a fost generată de poziția geografica deosebită de care dispune localitatea dar și de abilitățile administrașiei locale de a dezvolta infrastructura și de a veni în spijinul noilor veniți, fie că e vorba de persoane private sau societăți comerciale. 

”E o dezvoltare imobiliară explpozivă în comuna Giroc. Sunt peste 45 de mari constructori care își derulează activitatea în Giroc, cu o frenezie de neimaginat. Acest lucru ne obligă și pe noi să ținem ritmul cu tot ceea ce presupune dezvoltarea imobiliară: extinderi de apă și canal, racordări la rețele, pietruiri și asfaltări de străzi. Este normal ca, în orice etapă a construcțiilor, atât dezvoltatorii imobiliari, cât și viitorii locatari să dorească să li se pună la dispoziție toată infrastructura necesară”, ne-a declarat Iosif Ionel Toma, primarul localității Giroc.  

Potrivit aceleași surse, în comuna Giroc s-au asfactat 27.000 de metri patrați de străzi, intrânduri asfaltate: 35.000 de metri pătrați, trotuare betonate: 23.000 de metri pătrați, trotuare cu pavaj ornamental: 18.000 de metri pătrați,  podețe: 270 bucăți, stâlpi iluminat: 880 bucăți,  rețeaua de apă s-a extins cu aproximativ 39 de kilometri, rețeaua de canalizare s-a extins cu aproximativ 13 kilometri. În plus, s-au amenajat trei parcuri pentru petrecerea timpului liber în Giroc: Parcul Aurel Vlaicu – suprafață de 10.200 metri pătrați, Parcul Eroilor – suprafață de 4.500 metri pătrați, Parcul Someș – suprafață de 150 metri pătrați.

Datorită numărului mare de locuitori care au solicitat înființarea a două piețe, s-au construit două piețe, de mici dimensiuni, câte una în fiecare localitate, Giroc și Chișoda, unde producătorii autohtoni își pot expune și vinde produsele agroalimentare. Aceste piețe sunt în curs de finalizare, având nevoie de autorizarea de funcționare.

De asemenea, s-au pus bazele primelor locuințe sociale din fonduri proprii ale primăriei. A fost depus un proiect cu o valoare de aproximativ patru milioane de euro, în vederea construirii de locuințe sociale.

Totodată, la intervențiile administrației publice locale, s-au modernizat peste 65 la sută din liniile de alimentare cu energie electrică, tocmai datorită ritmului crescut al construcțiilor de locuințe. Relevant pentru dinamica din acest sector este faptul că, anual, au fost eliberate aproximativ 750 de autorizații de construire. Nu e de mirare că populația Girocului a ajuns la peste 12.000 de locuitori în acte, la care se adaugă alte circa 3.000 de persoane aflate în tranzit sau la familii. Foarte mulți sunt cei care lucrează în construcții, pentru că avem în comună nu mai puțin de 45 de firme cu asemenea profil.

”În acest mandat, s-au inițiat peste 600 de proiecte de hotărâri ale consiliului local, atât pentru reglementarea unor situații ale comunității, dar și în vederea rezolvării diferitelor probleme cetățenești. S-a finalizat proiectul structural pe Măsura 322, care înseamnă 6,5 kilometri de șosea spre pădurea Girocului și o pistă de biciclete care, adunată cu lungimea celei de pe DJ 595, totalizează zece kilometri, a precizat Iosif Ionel Toma. 

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

EXPROPRIERI la Timișoara. 2,2 hectare de teren necesare pentru construirea podului Solventul

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara începe exproprierea terenurilor necesare pentru construirea podului Solventul – primul pod construit în Timișoara după mai bine de 30 de ani.

Investiție strategică a Primăriei Timișoara, pentru că alături de pasajul Solventul și de drumul peste platforma industrială reprezintă cheia pentru traficul din oraș, podul necesită despăgubirea a nouă proprietari de terenuri intravilane din zonă.

Viceprimarul Ruben Lațcău, specialiști din Primărie și reprezentanții firmei responsabile cu exproprierea s-au întâlnit cu proprietarii  pentru a discuta despre procedură și pentru a stabili detaliile.

„O investiție majoră precum podul Solventul vine și cu supărări, nimeni nu vrea să plece de unde și-a construit casa, dar oamenii au înțeles importanța lucrărilor și vom discuta zilnic cu ei, dacă va fi nevoie, pe durata exproprierii. Suma pe care o va primi fiecare proprietar va fi stabilită de un expert independent. Primăria nu poate interveni asupra cuantumului despăgubirii în niciun fel, primăria doar achită sumele de la bugetul local. Expertul se va raporta la grilele notariale, la care poate adăuga un anumit prejudiciu, potrivit legii. Dacă vor exista nemulțumiri, proprietarii pot merge în instanță, dar procesele nu vor bloca investiția pentru că legea este clară: se expropriază pe sumele stabilite și încep lucrările”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Exproprierea terenurilor necesare pentru realizarea podului Solventul este realizată în baza legii 255/2010. Suprafața totală care va fi expropriată este de peste 2,2 hectare, cea mai mare parte aflându-se în proprietatea CEREALCOM SA.

În paralel, Primăria Municipiului Timișoara avansează cu documentațiile necesare, după ce Agenția de Mediu a anunțat că terenul de pe fosta platformă industrială Solventul este contaminat. Municipalitatea a găsit soluții tehnice pentru a nu exista suprapuneri cu zona contaminată și, în prezent, este așteptat avizul de mediu, după care urmează eliberarea autorizației de construire.

Primul pod construit peste Bega după mai bine de 30 de ani are un cost estimat de aproximativ 220 de milioane de lei și este proiect prioritar al Primăriei pentru atragerea de fonduri europene.

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITATE. Primăria Timișoara are 9 locuri de muncă disponibile

Publicat

pe

Nouă posturi sunt disponibile pentru profesioniști care doresc să lucreze la Primăria Municipiului Timișoara.

La concurs se pot înscrie atât pentru persoane cu experiență în domeniu, cât și tineri aflați la început de drum.

Cerințele minime pentru toate posturile includ finalizarea studiilor superioare cu diplomă de licență, cunoștințe MS Office și cel puțin o limbă străină.

Toate detaliile privind înscrierea la concurs sunt disponibile aici: https://www.primariatm.ro/primaria/resurse-umane

Posturile sunt full-time (8h/zi), pe perioadă nedeterminată.

Perioada de depunere a dosarelor este 28 august – 16 septembrie 2024. Dosarele pot fi depuse fizic la sediul Primăriei Timișoara, prin curier sau la adresa primariatm@primariatm.ro

Citeste mai mult

Administrație

Atac cibernetic de tip ransomware asupra serverelor Primăriei Timișoara. Compromiterea sistemului a fost oprită la timp

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, Direcția Fiscală a Municipiului (DFMT) și Poliția Locală Timișoara au fost ținta unui atac cibernetic de tip ransomware asupra serverelor pe care rulează mai multe sisteme informatice.

Incidentul a avut loc în noaptea de vineri spre sâmbătă și a fost detectat de sistemul digital de securitate. Specialiștii primăriei au declanșat o serie de contra-măsuri radicale, cu ajutorul firmelor de specialitate contractate de municipalitate, astfel că a fost oprită compromiterea întregului sistem. Nu există indicii că atacatorii au extras date cu caracter personal din sistemele afectate.

Primăria Timișoara a raportat incidentul imediat autorităților. Atacul se află sub investigația experților în securitate cibernetică din cadrul Directoratului Național de Securitate Cibernetică.

Scopul atacului a fost criptarea și blocarea sistemului informatic al primăriei. Este o formă de criminalitate (ransomware – software de răscumpărare) unde atacatorii cer apoi sume imense pentru deblocarea sistemelor. Primăria Timișoara, care, de altfel, a avut soluții tehnice împotriva unor astfel de atacuri și reacție imediată, categoric nu răspunde la astfel de forme de șantaj.

Măsurile de resetare a sistemului au fost aplicate de specialiștii municipalității pe tot parcursul week-end-ului, iar primăria colaborează cu autoritățile responsabile din domeniul securității cibernetice pentru revenirea la o completă funcționalitate a sistemelor.

Toate serviciile online ale Primăriei funcționează normal, de la Portalul Unic, la certificatele de urbanism, programările online la Evidența Populației, sesizări și bugetare participativă. Pentru reluarea serviciilor interne, măsurile sunt încă în derulare în colaborare cu DNSC.

Pentru Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara este temporar suspendată încasarea taxelor și impozitelor locale online sau cu cardul la ghișeu. Plata se va putea face în numerar, la ghișeele DFMT și la camera 12 a Primăriei, începând cu orele prânzului. La Poliția Locală, sesizările online sunt suspendate temporar, fiind preluate în continuare telefonic, la dispecerat.

Investigația este în derulare, astfel că mai multe detalii vor fi comunicate la finalizarea acesteia.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite