Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Piața Victoriei din Timișoara, modernizată. Se așteaptă soluțiile proiectanților

Publicat

pe

Piața Victoriei, zona centrală a orașului va deveni un spațiu public modern, cu design unitar și cu amenajări peisagistice noi, de calitate.

Primăria Municipiului Timișoara a atribuit contractul pentru serviciile de proiectare (DALI+PT+AT, studii conexe) necesare pentru amenajarea și modernizarea Pieței Operei și a unor străzi din zona Cetate. Valoarea contractului este de 6.911.460 lei.

„Începem cea mai dificilă etapă din modernizarea Pieței Victoriei și anume cea de proiectare. E un proiect care va schimba Timișoara pentru următoarele decenii. Actuala soluție, aleasă în urma unui concurs internațional de arhitectură, aduce concepte moderne, dar păstrează și pune în valoare identitatea și moștenirea istorică a acestui spațiu. După piețele Unirii, Sf. Gheorghe și Libertății, acum vine rândul Pieței Victoriei și a străzilor adiacente să se transforme”, a spus primarul Dominic Fritz.

Municipiul Timișoara, împreună cu Ordinul Arhitecților din România și cu sprijinul Filialei Teritoriale Timiș a OAR a organizat un concurs internațional de soluții de arhitectură pentru modernizarea spațiului public din zona centrală a Timișoarei. În urma derularii procedurii de concurs de soluții, proiectul câștigător a fost desemnat cel elaborat de STUDIO ARCA SRL & PRODID SRL.

Premiul I a constat în contravaloarea estimată a contractului de servicii de proiectare.

Durata contractului este de 50 de luni, dintre care 20 de luni pentru proiectare, avizare, întocmire documentație  și 30 de luni pentru asistența tehnică pe durata execuției.

Anunțul de atribuire poate fi accesat la următorul link: https://www.primariatm.ro/transparenta/achizitii-publice/anunturi-atribuire/CAN1127852

La concursul internațional au participat 30 de echipe de arhitecți. S-a urmărit ca participanții la concurs să valorifice la maxim potențialul pentru fiecare dintre necesitățile Pieței Victoriei, să găsească echilibrul între valoarea istorică a spațiului și o abordare inovativă, contemporană. Proiectul de amenajare vizează Piața Victoriei, Piața Huniade, parcarea adiacentă, perechea de străzi Alba Iulia – Mărășești (până la linia de tramvai), străzile conexe Pieței Victoriei, precum și conexiunile cu parcurile Civic, Justiției, Catedralei și Central.

Juriul a apreciat acest proiectul câștigător ca fiind o expresie a coexistenței armonioase a vieții urbane contemporane cu natura, conservând configurația spațială a pieței și imprimând, totodată, o notă contemporană. Piața Victoriei este prezentată într-o viziune complexă, care oferă tipuri de experiențe diferite, prin zonele diverse, dar care compun un întreg armonios.

Piața Victoriei face parte din culoarul de 3 piețe centrale din Timișoara, alături de Piața Libertății și Piața Unirii. Aceasta nu a avut parte în ultimele 3 decenii decât de intervenții mici, reparații sau amenajări minore. Primăria Timișoara dorește ca cea mai importantă piață a orașului să fie pusă în evidență după modelul marilor orașe europene: cu respect față de istorie și patrimoniu, cu spațiu pentru oameni și cu amenajări verzi generoase.

Promenadele „Corso” și „Surogat”, precum și monumentele și elementele simbolice ale pieței trebuie protejate, conservate și puse în valoare.

Administrație

EXPROPRIERI la Timișoara. 2,2 hectare de teren necesare pentru construirea podului Solventul

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara începe exproprierea terenurilor necesare pentru construirea podului Solventul – primul pod construit în Timișoara după mai bine de 30 de ani.

Investiție strategică a Primăriei Timișoara, pentru că alături de pasajul Solventul și de drumul peste platforma industrială reprezintă cheia pentru traficul din oraș, podul necesită despăgubirea a nouă proprietari de terenuri intravilane din zonă.

Viceprimarul Ruben Lațcău, specialiști din Primărie și reprezentanții firmei responsabile cu exproprierea s-au întâlnit cu proprietarii  pentru a discuta despre procedură și pentru a stabili detaliile.

„O investiție majoră precum podul Solventul vine și cu supărări, nimeni nu vrea să plece de unde și-a construit casa, dar oamenii au înțeles importanța lucrărilor și vom discuta zilnic cu ei, dacă va fi nevoie, pe durata exproprierii. Suma pe care o va primi fiecare proprietar va fi stabilită de un expert independent. Primăria nu poate interveni asupra cuantumului despăgubirii în niciun fel, primăria doar achită sumele de la bugetul local. Expertul se va raporta la grilele notariale, la care poate adăuga un anumit prejudiciu, potrivit legii. Dacă vor exista nemulțumiri, proprietarii pot merge în instanță, dar procesele nu vor bloca investiția pentru că legea este clară: se expropriază pe sumele stabilite și încep lucrările”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Exproprierea terenurilor necesare pentru realizarea podului Solventul este realizată în baza legii 255/2010. Suprafața totală care va fi expropriată este de peste 2,2 hectare, cea mai mare parte aflându-se în proprietatea CEREALCOM SA.

În paralel, Primăria Municipiului Timișoara avansează cu documentațiile necesare, după ce Agenția de Mediu a anunțat că terenul de pe fosta platformă industrială Solventul este contaminat. Municipalitatea a găsit soluții tehnice pentru a nu exista suprapuneri cu zona contaminată și, în prezent, este așteptat avizul de mediu, după care urmează eliberarea autorizației de construire.

Primul pod construit peste Bega după mai bine de 30 de ani are un cost estimat de aproximativ 220 de milioane de lei și este proiect prioritar al Primăriei pentru atragerea de fonduri europene.

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITATE. Primăria Timișoara are 9 locuri de muncă disponibile

Publicat

pe

Nouă posturi sunt disponibile pentru profesioniști care doresc să lucreze la Primăria Municipiului Timișoara.

La concurs se pot înscrie atât pentru persoane cu experiență în domeniu, cât și tineri aflați la început de drum.

Cerințele minime pentru toate posturile includ finalizarea studiilor superioare cu diplomă de licență, cunoștințe MS Office și cel puțin o limbă străină.

Toate detaliile privind înscrierea la concurs sunt disponibile aici: https://www.primariatm.ro/primaria/resurse-umane

Posturile sunt full-time (8h/zi), pe perioadă nedeterminată.

Perioada de depunere a dosarelor este 28 august – 16 septembrie 2024. Dosarele pot fi depuse fizic la sediul Primăriei Timișoara, prin curier sau la adresa primariatm@primariatm.ro

Citeste mai mult

Administrație

Atac cibernetic de tip ransomware asupra serverelor Primăriei Timișoara. Compromiterea sistemului a fost oprită la timp

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, Direcția Fiscală a Municipiului (DFMT) și Poliția Locală Timișoara au fost ținta unui atac cibernetic de tip ransomware asupra serverelor pe care rulează mai multe sisteme informatice.

Incidentul a avut loc în noaptea de vineri spre sâmbătă și a fost detectat de sistemul digital de securitate. Specialiștii primăriei au declanșat o serie de contra-măsuri radicale, cu ajutorul firmelor de specialitate contractate de municipalitate, astfel că a fost oprită compromiterea întregului sistem. Nu există indicii că atacatorii au extras date cu caracter personal din sistemele afectate.

Primăria Timișoara a raportat incidentul imediat autorităților. Atacul se află sub investigația experților în securitate cibernetică din cadrul Directoratului Național de Securitate Cibernetică.

Scopul atacului a fost criptarea și blocarea sistemului informatic al primăriei. Este o formă de criminalitate (ransomware – software de răscumpărare) unde atacatorii cer apoi sume imense pentru deblocarea sistemelor. Primăria Timișoara, care, de altfel, a avut soluții tehnice împotriva unor astfel de atacuri și reacție imediată, categoric nu răspunde la astfel de forme de șantaj.

Măsurile de resetare a sistemului au fost aplicate de specialiștii municipalității pe tot parcursul week-end-ului, iar primăria colaborează cu autoritățile responsabile din domeniul securității cibernetice pentru revenirea la o completă funcționalitate a sistemelor.

Toate serviciile online ale Primăriei funcționează normal, de la Portalul Unic, la certificatele de urbanism, programările online la Evidența Populației, sesizări și bugetare participativă. Pentru reluarea serviciilor interne, măsurile sunt încă în derulare în colaborare cu DNSC.

Pentru Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara este temporar suspendată încasarea taxelor și impozitelor locale online sau cu cardul la ghișeu. Plata se va putea face în numerar, la ghișeele DFMT și la camera 12 a Primăriei, începând cu orele prânzului. La Poliția Locală, sesizările online sunt suspendate temporar, fiind preluate în continuare telefonic, la dispecerat.

Investigația este în derulare, astfel că mai multe detalii vor fi comunicate la finalizarea acesteia.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite