Ne găsiți și pe:

Administrație

Primăria Timișoara a primit o ofertă pentru Traseul Muzeal al Revoluției din 1989

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara va analiza în perioada următoare oferta depusă pentru proiectul „Servicii de proiectare (faza DALI) în vederea realizării obiectivului de investiții Memorialul (Traseul) Revoluției din 1989 în Timișoara”.

Documentația va cuprinde și elaborarea conceptului curatorial și memorial pentru definirea traseului Revoluției din 1989 în Timișoara. Pentru realizarea documentației s-a înscris firma Q Group Proiect SRL cu Balthasarh SRL ca și subcontractant.

Acesta este singurul proiect de memorie istorică colectivă, al unui municipiu din România, admis din start în PNRR (Programul Național de Redresare și Reziliență), având finanțarea asigurată.

Revoluția din 1989 este unul din evenimentele marcante ale istoriei Timișoarei și marchează tranziția orașului către democrație. Acest proiect vizează transformarea spațiului public într-un mediu care să evoce momentele respective și să păstreze vie memoria zilelor lui Decembrie 1989.

Nouă puncte emblematice pentru Revoluție vor trece prin diverse intervenții urbanistice: Piața Maria, Podul Traian, Piața Victoriei, Piața Libertății, Piața Sf. Gheorghe, Prefectura, Podul Decebal, Parcul Poporului, Cimitirul Eroilor. Cu ajutorul tehnologiilor de realitate augmentată și realitate virtuală, timișorenii și turiștii vor putea retrăi atmosfera acelor zile.

Patrimoniul cultural al orașului va fi de asemenea valorificat din punct de vedere turistic, printr-o semnalistică modernă, crearea unei aplicații dedicate vizitatorilor și digitalizarea locațiilor incluse în traseu.

Proiectul prevede și  modernizarea pavajelor pentru a accesibiliza spațiul pentru toate categoriile de utilizatori pietonali, prin iluminat public diferențiat, marcaj tactic, signaletică sonoră și borduri la nivel cu carosabilul. Mobilierul urban și marcajele vizuale vor avea un concept unitar pentru toate locațiile.

Caracterul locului va fi conservat și valorificat, iar pentru două zone (Piața Maria și Consiliul Județean) vor fi realizate studii de iluminat public complete și vor fi propuse soluții de iluminat ambiental. Tehnologia trece în prim-plan prin acest proiect.

Traseul Revoluției este un proiect cu o valoare totală estimată de aproape 4,3 milioane de euro.

Valoarea estimată a contractului de proiectare este de 792.999,99 lei (TVA inclus).

Administrație

Primăria Timișoara a semnat contractul de finanțare pentru Pasajului Solventul in valoare de 43 de milioane de lei

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara beneficiază de finanțare de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) prin fondul Anghel Saligny pentru realizarea Pasajului Inferior Solventul.

Contractul de finanțare a fost semnat joi, 2 februarie și are o valoare de 43 de milioane de lei.

„Sper că banii vor veni foarte repede pentru că Solventul este unul din marile proiecte de infrastructură din oraș, proiect care va conecta mai bine cetățenii din vestul Timișoarei și va reduce din traficul care acum trece prin zona centrală sau pe la Jiul. Pasajul beneficiază de un aport financiar și de la București și, în același timp, căutăm surse de finanțare suplimentare. Lucrările merg înainte și facem eforturi din bugetul local pentru a-l susține. Acesta este esențial pentru a deschide întreaga zonă de vest a Timișoarei și va uni Calea Bogdăneștilor de strada Gării și, ulterior, de bulevardul Dâmbovița”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Investiția cuprinde un drum care subtraversează liniile de cale ferată și include o linie dublă de tramvai, piste de bicicletă, trotuare și două benzi pe sens pentru carosabil. De asemenea, la intersecția cu strada Gării se va realiza un sens giratoriu, care-l va înlocui pe cel existent.

Valoarea de cofinanțare din bugetul local este de 89 de milioane de lei (TVA inclus), iar valoarea totală a proiectului este de 132 de milioane de lei (TVA inclus).

Citeste mai mult

Administrație

Centru de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a dat drumul la Centrul de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management. Resursele de care dispune primăria sunt în sfârșit comasate într-un singur spațiu și vor fi folosite atât de echipele pentru managementul traficului, cât și echipele Poliției Locale.

„Este un pas important înainte spre a crește gradul de respectare al legii în Timișoara, dar și de a folosi niște resurse publice care erau puternic subutilizate. Dacă înainte centrul funcționa până după-amiaza, acum este disponibil 24/7, în toate zilele din an. Într-o singură încăpere se află dispeceratul de Poliție Locală, cu care avem o colaborare foarte bună și care se ocupă de asigurarea ordinii publice. Dacă a putut Poliția Locală, eu consider că poate și Poliția Rutieră. Avem aproximativ 1.000 de treceri pe roșu în fiecare zi doar pe camerele pe care le utilizăm aici și pe care Rutiera refuză să le folosească pentru a amenda contravenienții. Le putem pune oricând la dispoziție 2 birouri, care acum sunt libere, pentru că avem echipamente omologate și pe care le pot folosi”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Noul Centru de Monitorizare integrează 150 de camere ale Poliției Locale cu 276 de camere ale municipiului Timișoara, pentru a putea înregistra și stoca imagini video în limitele regulamentului european pentru protecția datelor cu caracter privat, GDPR. De asemenea, Centrul va avea la dispoziție, în plus, 7 radare fixe și încă 37 de camere ultraperformante care pot detecta automat trecerile pe culoarea roșie, echipamente verificate metrologic. Centrul este situat pe bv. Iuliu Maniu, cu dotări de ultimă generație și funcționează similar cu alte centre de monitorizare a traficului și siguranței publice din marile capitale europene.

„Până acum o săptămână, colegii din această sală de la Poliția Locală funcționau în spații diferite. O echipă funcționa la etaj, una la subsol, și este un avantaj enorm ca echipa care adună sesizările și echipa care coordonează agenții de pe teren sunt în același spațiu, în aceeași cameră. Avem o monitorizare GPS a flotei și a tuturor agenților de pe teren pe ecranele de aici. Deci putem acum, în timp real, să coordonăm echipele de pe teren, în situații în care legea nu se respectă, dacă are loc o bătaie în spațiul public, dacă se formează rampe ilegale de deșeuri”, transmite directorul Poliției Locale, Attila Hajdu.

Poliția Locală va realiza o serie de angajări în acest an pentru a suplimenta echipele existente cu 30 de agenți și este în plan extinderea numărului de camere aflate în proprietatea Poliției Locale în stațiile de transport public, în parcuri și în alte spații în care nu există supraveghere sau unde se formează rampe ilegale de deșeuri. În plan mai este și implementarea unor tehnologii care folosesc inteligența artificială pentru a sprijini echipele pentru managementul traficului și ale Poliției Locale. Scopul este ca tehnologiile respective să alerteze echipele operative despre situații care necesită atenție, fie pentru menținerea ordinii publice, fie pentru fluidizarea traficului, respectându-se reglementările în vigoare.

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITĂȚI de angajare. Concurs pentru ocuparea a 17 posturi vacante la Primăria Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara dorește să ocupe o parte din posturile vacantate din perioada blocajelor create de suspendarea organigramei.

Reamintim că suspendarea organigramei actuale a fost respinsă de Tribunalul Timiș.

Profesioniștii dornici să preia un post de execuție pentru a aduce o contribuție la calitatea vieții în Timișoara sunt invitați să participe. De asemenea, jumătate dintre poziții sunt deschise pentru tinerii care își doresc să schimbe în bine comunitatea lor și să aducă o energie nouă în administrația locală. Trei posturi sunt de debutant și nu necesită experiență anterioară, iar șașe posturi au ca cerință un an de vechime în specialitatea studiilor.

Cele 17 posturi sunt dispuse în diverse domenii de activitate ale aparatului primăriei și necesită studii superioare (diplomă de licență), cunoștințe intermediare de IT (MS Office Suite) și aproape pentru toate posturile minimum o limbă străină, în cea mai mare parte engleză nivel mediu. Cerințele de limbă, de specializare a studiilor superioare și de vechime variază în funcție de poziția respectivă.

Posturile vacante se află la următoarele departamente:

1) Planificare Strategică și Monitorizare Investiții – minim 1 an experiență

2) Comunicare – debutant

3) Comunicare – minim 1 an experiență

4) Juridic – minim 7 ani experiență

5) Juridic – minim 5 ani experiență

6) Audit Public Intern – minim 7 ani experiență

7) Digitalizare – minim 1 an experiență

8) Digitalizare – minim 7 ani experiență

9) Corpul de Control – minim 7 ani experiență

10) Resurse Umane – minim 7 ani experiență

11) Achiziții Publice – minim 1 an experiență

12) Servicii Suport (Administrativ) – minim 5 ani experiență – acest post nu necesită cunoștințe de limbă străină

13) Guvernanță Corporativă – debutant

14) Cultură și Turism – minim 5 ani experiență

15) Politici Publice și Calitatea Vieții – minim 1 an experiență

16) Amenajare Peisagistica, Biodiversitate si Ape – debutant

17) Relații cu Mediul de Afaceri – minim 1 an experiență

Termenul de depunere al dosarelor este 15 februarie 2023 pentru cele două concursuri.

Dosarele se depun la sediul Primăriei Municipiului Timișoara din bulevardul C.D.Loga nr.1, parter, camerele 7,8.

Mai multe detalii găsiți aici:https://www.primariatm.ro/2023/01/27/anunt-concurs-5/ și https://www.primariatm.ro/2023/01/27/anunt-concurs-4/

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite