Ne găsiți și pe:

Administrație

Actrița Olga Török devine vocea Primăriei în relația cu timișorenii

Publicat

pe

Începând de luni, 4 iulie, vechea centrală analogică a Primăriei Timișoara va intra în pensie și va fi înlocuită de o centrală digitală nou-nouță. Vocea care îi va ajuta pe timișoreni să obțină informațiile de care au nevoie sau să intre în legătură cu anumite departamente și direcții îi aparține cunoscutei actrițe timișorene Olga Török.

Noua centrală digitală este complet automatizată, însă pentru situații neprevăzute timișorenii pot intra în contact și cu un operator uman, care să îi direcționeze către departamentul care le poate soluționa problema.

Pentru a vizualiza meniul de opțiuni de apel accesați următorul link: https://contact.primariatm.ro/

„Trecem din era analogică în era digitală într-un sector important al relației cu cetățenii. Cu ajutorul noii tehnologii vrem să eliminăm situațiile în care cetățenii sună la primărie și nimeni nu răspunde, și în același timp ne dorim să avem o evidență mai bună a departamentelor unde e nevoie să schimbăm modul de lucru sau să suplimentăm personalul. Nu va fi perfect din prima zi și vom face ajustări constante. Le mulțumesc tuturor celor care lucrează constant pentru a îmbunătăți relația administrației noastre cu cetățenii și, totodată, îi mulțumesc Olgăi Török pentru că s-a implicat voluntar în acest proiect”, a spus primarul Dominic Fritz.

Câteva avantaje ale noii centrale digitale sunt:

1. Un singur număr de contact pentru a intra în legătură cu Primăria: 0256 969. De aici, apelurile sunt redirecționate către departamentul responsabil de problema cetățeanului;

2. Se înregistrează / contabilizează apelurile preluate/nepreluate. Această vizibilitate pe care nu o aveam până acum ne ajută să luăm măsuri de îmbunătățire a comunicării cu cetățenii;

3. Timișorenii pot lăsa mesaje pentru a fi contactați;

4. Centrala poate fi folosită și pentru comunicarea internă, atât telefonic, cât și în scris (chat), permițând inclusiv crearea de grupuri de comunicare pentru rezolvarea unor situații de urgență în care sunt implicate mai multe direcții/departamente (de exemplu, în cazul unor evenimente meteo severe);

5. Noul sistem permite crearea de rapoarte la intervale regulate pentru a monitoriza traficul și calitatea comunicării prin servicii de voce cu primăria;

6. Sistemul va identifica automat procedurile defectuoase, ceea ce va permite perfecționarea proceselor de comunicare cu cetățenii. Astfel, sistemul va permite monitorizarea interacțiunilor dintre timișoreni și angajații Primăriei Timișoara și îmbunătățirea lor, acolo unde acest lucru este necesar.

Valoarea investiției este de aproximativ 120.000 de lei (TVA inclus).

Administrație

Parc fotovoltaic în apropierea satului Covaci

Publicat

pe

Consumul de energie electrică al Consiliului Județean Timiș și al instituțiilor subordonate ar putea fi acoperit în integralitate din surse regenerabile. Instituția a aprobat inițierea unui proiect de construire a unui parc fotovoltaic, în proximitatea satului Covaci. Pasul următor va fi depunerea unei cereri de finanțare nerambursabilă pentru obiectivul de investiții.

Prin proiect se urmărește acoperirea parțială sau chiar totală a consumului de energie electrică al Consiliului Județean Timiș și instituțiilor subordonate, respectiv, Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, Direcției de Evidență a Persoanelor, Direcției de Prestări Servicii și instituțiilor de cultură subordonate – Muzeul Național al Banatului, Muzeul Național de Artă, Muzeul Satului Bănățean și Centrul de Cultură și Artă al Județului.

Nevoia anuală totală de energie electrică se ridică la aproximativ 2,5 milioane kWh, ceea ce necesită un parc fotovoltaic de aproximativ 2,5 – 3 hectare de teren. Acesta se află în proprietatea Consiliului Județean Timiș, în proximitatea satului Covaci. Trebuie spus că datele finale vor rezulta în urma analizei tehnice viitoare.

Importanța inițiativei este dată și de contextul provocărilor existente pe piața de energie. Având în vedere creșterea constantă a prețului energiei electrice, neexistând premise de scădere a prețului, Consiliul Județean consideră că un astfel de proiect va asigura independența energetică și va permite instituției să realizeze economii consistente.

Referitor la impactul bugetar, având în vedere că în prezent există oferte ale diferiților furnizori de energie electrică de aproximativ 4 lei per kWh, aprobarea proiectului și construcția parcului fotovoltaic ar aduce economii anuale la buget de 10 milioane lei, respectiv de 50 milioane lei pe o durată de cinci ani. Aceste economii la buget pot fi direcționate spre domenii care în prezent nu dispun de finanțare adecvată.

Citeste mai mult

Administrație

Magistrala Verde – Calea Șagului intră în proiectare

Publicat

pe

S-a încheiat licitația pentru achiziționarea serviciilor de proiectare a Magistralei verzi – Calea Șagului, fiind declarată câștigătoare firma F.I.P. Consulting.

Primăria Municipiului Timișoara dorește să regândească culoarul multimodal care se întinde de la Piața Küttl până la mall-ul din zona sudică a orașului. Trei kilometri de drum, trotuare, piste de bicicletă vor fi reabilitate.

„Calea Șagului e una dintre cele mai circulate și aglomerate artere din Timișoara, supraîncărcată de mașini. Magistrala Verde va prioritiza transportul în comun și va introduce culoare pietonale și velo pentru a crește calitatea alternativelor de deplasare. Vrem ca timișorenii să poată alege aceste alternative în locul mașinii personale, pe distanțe scurte de 3-4 km,” transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Amenajările vor ține cont de nevoile persoanelor cu mobilitate redusă (persoane cu dizabilități, vârstnici, copii), iar zonele pietonale vor încuraja activitățile sociale, comerciale și de recreere. Proiectul va pune în valoare zona istorică pe care o traversează, bogată în clădiri de patrimoniu valoroase.

Trei segmente vor fi amenajate:

  1. Bulevardul 16 Decembrie 1989, de la Piața Küttl până în Piața Iuliu Maniu,
  2. Bulevardul 16 Decembrie 1989 – Calea Șagului, de la Piața Iuliu Maniu până la intersecția cu Bulevardul Liviu Rebreanu

3 Calea Șagului, de la Bulevardul Liviu Rebreanu până la Shopping City.

Câștigătorul a fost desemnat pe baza celui mai bun raport calitate-preț, iar componenta de preț a avut o pondere de 40%.

Contractul pentru serviciile de proiectare (faza DALI și Proiect Tehnic), plus asistență tehnică din partea proiectantului are o valoare de 986.990 lei, fără TVA. Durata necesară proiectării este estimată la 10 luni, iar asistența tehnică se va întinde pe o perioadă de 36 de luni, necesară pentru execuție.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara cere finanțare pentru 25 de troleibuze electrice și 49 de stații de încărcare

Publicat

pe

Consiliul Local al Municipiului Timișoara a aprobat, astăzi, 15.09.2022, valoarea totală a proiectului de achiziționare a 25 de troleibuze. Pentru îmbunătățirea calității transportului public din oraș, Primăria Timișoara vrea să cumpere troleibuze cu finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

În acest sens, municipalitatea a depus un proiect pentru obținerea fondurilor din Componenta 10, Fondul Local, din care suma prealocată municipiilor reședință de județ este de 12.493.000 euro.

Proiectul „Achiziția de mijloace de transport mai puțin poluante (troleibuze) necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul Timișoara” are o valoare totală de 67.529.598,60 lei, din care:

– valoarea investiției fără stații este de 61.499.291,10 lei (echivalentul a 12.493.000 euro) și reprezintă cheltuieli eligibile asigurate din PNRR pentru cumpărarea a 25 de troleibuze;

– valoarea stațiilor de încărcare: 6.030.307,50 lei reprezintă alocare suplimentară asigurată în cadrul apelului de proiecte pentru achiziția a 49 de stații de încărcare pentru vehicule electrice.

Având în vedere alocarea suplimentară, a fost necesară modificarea hotărârii consiliului local din luna mai, care aproba depunerea proiectului și valorile acestuia defalcate, condiția acum pentru obținerea finanțării fiind de aprobare a valorii totale, inclusiv a stațiilor de încărcare din Dumbravița și Ghiroda, într-un cadru cu o valoare unitară.

Astfel, se va modifica art. 6 din HCL nr.191/10.05.2022 după cum urmează: “UAT Municipiul Timișoara, în parteneriat cu UAT Comuna Dumbrăvița și UAT Comuna Ghiroda, se obligă să asigure individual spațiile adecvate amplasării unui număr total de 49 de stații de încărcare pentru vehicule electrice (45 de stații Municipiul Timișoara, 2 stații de încărcare UAT Comuna Dumbrăvița și 2 stații de încărcare UAT Comuna Ghiroda), precum și costurile necesare pentru punerea în funcțiune a acestora”.

Contravaloarea celor 49 de stații de încărcare pentru vehicule electrice, 6.030.307,50 lei, va fi suportată din alocarea suplimentară asigurată în cadrul apelului de proiecte, stațiile fiind achiziționate de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite