Ne găsiți și pe:

Administrație

Primăria Timișoara are nevoie de 132,2 milioane lei pentru modernizarea Pasajului Solventul

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a finalizat cererea de finanțare pentru Pasajul Solventul, ultima etapă este aprobarea de către Consiliul Local Timișoara. Cererea de finanțare va fi depusă prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.

Municipalitatea timișoreană dorește să acceseze aproximativ 127 de milioane de lei din fondurile programului Anghel Saligny pentru realizarea acestui proiect, ale cărui costuri totale se ridică la 132,2 milioane de lei.

„Suntem într-o continuă căutare de fonduri pe care să le atragem pentru proiectele Timișoarei, fiecare leu obținut din fonduri nerambursabile fiind un leu câștigat pentru bugetul orașului. Pasajul Solventul este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură pe care le avem în lucru și de aceea este important să obținem acum această finanțare”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Pasajul Solventul este unul dintre proiectele strategice ale municipalității, făcând legătura între Calea Bogdăneștilor și strada Gării, pe sub liniile de cale ferată. Această legătură este crucială pentru fluidizarea traficului, având în vedere că între cartierele Ronaț și Blașcovici și cartierul Iosefin singura traversare rutieră este la Pasajul Jiul. Prin Pasajul Solventul va fi construită o linie de tramvai, amplasată pe axa drumului, care va face legătura între linia de tramvai de pe Calea Bogdăneștilor (aflată în curs de modernizare printr-un proiect pe fonduri europene) și o linie de tramvai nouă pe strada Gării.

Primăria Municipiului Timișoara a mai depus deja două proiecte de peste 17 milioane de lei din Programul „Anghel Saligny” pentru construcția unei noi pasarele pietonale amplasată între Podul Michelangelo și Podul Mihai Viteazul și reabilitarea pasarelei Gelu – Crizantemelor, aflată în zona Iosefin – Dâmbovița.

Administrație

Primul consorțiu de educație profesională, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Timișoara, alături de Universitatea Politehnica, Universitatea de Vest și Universitatea „Regele Mihai I” invită companiile din oraș să intre în cursa pentru construirea unui campus dual.

Primăria Municipiului Timișoara, Universitatea Politehnica, Universitatea de Vest și Universitatea de Științe ale Vieții „Regele Mihai I” pun baza primului consorțiu pentru educație profesională din Timișoara.

Scopul final este realizarea unuia din cele 10 campusuri regionale de educație profesională din România, ca parte a C15 – Componenta Educație din Planul Național de Redresare și Reziliență.

„Ne pregătim să construim un campus dual în Timișoara cu fonduri europene. Timișoara are nevoie de forță de muncă specializată. Prin acest proiect dorim să atragem tinerii din toată regiunea să învețe o meserie la Timișoara și să se angajeze aici. Vom crea condiții de educație duală la standarde europene, atractive pentru orice tânăr. Le mulțumesc universităților timișorene pentru efortul depus pentru a putea constitui acest consorțiu în beneficiul dezvoltării Timișoarei. Sper că firmele vor accepta această invitație a noastră de a ne deveni parteneri,” a transmis primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

În consorțiu sunt invitați operatorii economici, care doresc să devină parteneri privați în care să învețe elevii. Firmele interesate se pot înscrie până în data de 6 decembrie 2022.

Campusul de educație duală va concentra, într-un spațiu care urmează să fie construit, energia mediului academic și economic local și regional și elevii interesați să învețe o meserie. Scopul campusului este de a apropia oferta forței de muncă calificată de nevoile reale de pe piața forței de muncă. Formarea elevilor va fi realizată cu ajutorul firmelor.

Valoarea proiectului se ridică la până la 20 de milioane de euro și urmează a fi depus pentru fonduri din PNRR.

Citeste mai mult

Administrație

Program de lucru suspendat 3 zile, la Primăria Timișoara, de Ziua Națională a României

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara aduce la cunoștința cetățenilor modificarea programului de funcționare al instituției, conform Hotărârii de Guvern nr. 96/2022, care stabilește și ziua de 2 decembrie ca fiind liberă.

Astfel, Primăria Municipiului Timișoara suspendă programul de lucru cu publicul miercuri, 30 noiembrie, fiind sărbătoare legală cu ocazia Sfântului Andrei, joi, 1 Decembrie fiind  sărbătoare legală cu ocazia Zilei Naționale și vineri, 2 decembrie, fiind zi liberă, conform Hotărârii de Guvern mai sus menționate.

Programul de lucru cu publicul și orarul de funcționare se reiau de luni,  5 decembrie, după cum sunt afișate pe site-ul oficial, www.primariatm.ro.

În acest interval, cetățenii au la dispoziție posibilitatea de a depune formulare și  documente online, precum și aplicația de sesizări online.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Municipiului Timișoara înființează Centrul de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management

Publicat

pe

Centrul de Monitorizare Trafic se transformă într-un centru de ordine publică modern, unic în România, printr-un parteneriat între Primăria Municipiului Timișoara și Poliția Locală.

Prin noua structură, se dorește scăderea semnificativă a timpilor de intervenție la situații critice, creșterea siguranței timișorenilor și completarea punctelor oarbe ale celor două sisteme de monitorizare.

Acesta este scopul unui proiect de hotărâre de Consiliu Local pe care primarul Dominic Fritz l-a înaintat consilierilor locali pentru următoarea ședință.

Practic, noua structură se va înființa prin comasarea Centrului de Comandă și Control al Poliției Locale cu Centrul de Management al Traficului. Ambele structuri vor funcționa pe bv. Iuliu Maniu, nr. 29, unde va fi mutat și dispeceratul Poliției Locale.

„Intrăm într-o logică interinstituțională nouă, de la transmis date prin CD-uri la trei zile după infracțiune, la acces în timp real. Punem în comun resursele noastre de monitorizare video într-un singur centru și îmbunătățim eficiența Poliției Locale, pentru a-i putea depista mai repede pe cei care încalcă legea. Practic, polițiștii locali vor avea acces la datele adunate de camerele de supraveghere ale Municipalității și vor putea acționa imediat ce văd încălcări ale legii, fie că vorbim de aruncarea ilegală de deșeuri, deranjarea ordinii publice sau pentru fluidizarea traficului la accidente.

Îmi doresc ca Inspectoratul de Poliție Județean să vină alături de noi și să sporim eficiența acestui Centru de Comandă și fiecare să acționeze în funcție de competențele legale pe care le are. De exemplu, pentru a reduce numărul de accidente în trafic avem nevoie de cooperarea Poliției Naționale, pentru că doar ei pot sancționa trecerile pe roșu zilnice”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Noul Centru de Monitorizare va integra cele 150 de camere ale Poliției Locale cu cele 276 de camere ale Municipiului Timișoara, pentru a putea înregistra și stoca imagini video în limitele regulamentului european pentru protecția datelor cu caracter privat, GDPR.

De asemenea, Centrul va avea la dispoziție, în plus, 7 radare fixe și încă 37 de camere ultraperformante care pot detecta automat trecerile pe culoarea roșie, echipamente verificate metrologic. Centrul va fi pe bv. Iuliu Maniu, unde există deja dotări de ultimă generație și va funcționa similar cu alte centre de monitorizare a traficului și siguranței publice din marile capitale europene.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite