Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Primăria Timișoara nu mai solicită garanție imobiliară pentru sprijinul financiar acordat pentru reabilitarea clădirilor istorice private

Publicat

pe

Primăria Timișoara vine în sprijinul proprietarilor persoane fizice care doresc să reabiliteze clădirile istorice în care locuiesc, ori pe care le dețin, prin modificarea cuantumului finanțării din bani publici acordat pentru restaurarea acestor imobile și prin eliminarea garanției imobiliare aferente contractului de sprjin financiar. Proiectul pentru modificarea Regulamentului va fi în consultare publică pentru o perioadă de 30 de zile lucrătoare.

„O lege inițiată la Timișoara elimină cel mai mare blocaj pentru reabilitarea clădirilor de patrimoniu. Am colaborat cu colegii mei din Parlamentul României pentru a elimina obligativitatea ipotecii pentru cei care vor să acceseze programul de sprijin al primăriei. Ipoteca respectivă însemna 10 ani în care proprietarii nu puteau vinde și riscau să fie executați siliți la fiecare neplată. De aceea, am mers până la nivel național și mă bucur că Parlamentul ne-a ascultat și a modificat legea”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Primăria poate acorda solicitanților un sprijin financiar nerambursabil de 30% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente lucrărilor de reabilitare a clădirilor istorice situate în zonele prioritare de intervenție, precum și un sprijin financiar rambursabil de 70%, cu zero dobândă, care va fi recuperat într-o perioadă de maxim 10 ani.

Totodată, pentru ca Programul de sprijin financiar pentru creşterea calității arhitectural-ambientale a clădirilor din zonele prioritare de intervenție din Municipiul Timișoara să fie mai accesibil și pentru a crește șansele de reabilitare a clădirilor de patrimoniu, prin noul Regulament se elimină contractul de garanție imobiliară ce însoțește contractul de sprijin financiar acordat persoanelor fizice.

Noile modificări ale Regulamentul pentru aplicarea Programului de sprijin sunt posibile ca urmare modificărilor legislative aduse, la începutul acestui an (prin L4/03.01.2023), legii nr. 153/2011 care se află la baza acestui program de sprijin financiar.

Programul de sprijin oferă un instrument flexibil și ușor de accesat, în vederea creşterii calității arhitectural-ambientale a clădirilor istorice prin reabilitarea structural-arhitecturală a fațadelor acestora, în concordanță cu planurile de urbanism și cu regulamentele locale aferente.

Municipiul Timișoara deține un bogat patrimoniu arhitectural, având cel mai mare număr de clădiri istorice clasate ca monument din România, iar conservarea moștenirii cultural este o prioritate pentru administrația locală. În urma inventarierii clădirilor de patrimoniu, în Timișoara au fost identificate 4 zone prioritare de intervenție: Zona I – Piața Victoriei, Zona II – Cetate, Zona III – zonele principale Iosefin, Fabric și Elisabetin și Zona IV – zonele secundare Iosefin și Fabric.

Proiectul de hotărâre: https://www.primariatm.ro/administratie/consiliul-local/proiecte-de-hotarari/?uid=C036F7A843216C97C225895E00451322

Recomandări și sugestii pot fi trimise pe adresa de e-mail: reabilitare.monumente@primariatm.ro

Administrație

EXPROPRIERI la Timișoara. 2,2 hectare de teren necesare pentru construirea podului Solventul

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara începe exproprierea terenurilor necesare pentru construirea podului Solventul – primul pod construit în Timișoara după mai bine de 30 de ani.

Investiție strategică a Primăriei Timișoara, pentru că alături de pasajul Solventul și de drumul peste platforma industrială reprezintă cheia pentru traficul din oraș, podul necesită despăgubirea a nouă proprietari de terenuri intravilane din zonă.

Viceprimarul Ruben Lațcău, specialiști din Primărie și reprezentanții firmei responsabile cu exproprierea s-au întâlnit cu proprietarii  pentru a discuta despre procedură și pentru a stabili detaliile.

„O investiție majoră precum podul Solventul vine și cu supărări, nimeni nu vrea să plece de unde și-a construit casa, dar oamenii au înțeles importanța lucrărilor și vom discuta zilnic cu ei, dacă va fi nevoie, pe durata exproprierii. Suma pe care o va primi fiecare proprietar va fi stabilită de un expert independent. Primăria nu poate interveni asupra cuantumului despăgubirii în niciun fel, primăria doar achită sumele de la bugetul local. Expertul se va raporta la grilele notariale, la care poate adăuga un anumit prejudiciu, potrivit legii. Dacă vor exista nemulțumiri, proprietarii pot merge în instanță, dar procesele nu vor bloca investiția pentru că legea este clară: se expropriază pe sumele stabilite și încep lucrările”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Exproprierea terenurilor necesare pentru realizarea podului Solventul este realizată în baza legii 255/2010. Suprafața totală care va fi expropriată este de peste 2,2 hectare, cea mai mare parte aflându-se în proprietatea CEREALCOM SA.

În paralel, Primăria Municipiului Timișoara avansează cu documentațiile necesare, după ce Agenția de Mediu a anunțat că terenul de pe fosta platformă industrială Solventul este contaminat. Municipalitatea a găsit soluții tehnice pentru a nu exista suprapuneri cu zona contaminată și, în prezent, este așteptat avizul de mediu, după care urmează eliberarea autorizației de construire.

Primul pod construit peste Bega după mai bine de 30 de ani are un cost estimat de aproximativ 220 de milioane de lei și este proiect prioritar al Primăriei pentru atragerea de fonduri europene.

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITATE. Primăria Timișoara are 9 locuri de muncă disponibile

Publicat

pe

Nouă posturi sunt disponibile pentru profesioniști care doresc să lucreze la Primăria Municipiului Timișoara.

La concurs se pot înscrie atât pentru persoane cu experiență în domeniu, cât și tineri aflați la început de drum.

Cerințele minime pentru toate posturile includ finalizarea studiilor superioare cu diplomă de licență, cunoștințe MS Office și cel puțin o limbă străină.

Toate detaliile privind înscrierea la concurs sunt disponibile aici: https://www.primariatm.ro/primaria/resurse-umane

Posturile sunt full-time (8h/zi), pe perioadă nedeterminată.

Perioada de depunere a dosarelor este 28 august – 16 septembrie 2024. Dosarele pot fi depuse fizic la sediul Primăriei Timișoara, prin curier sau la adresa primariatm@primariatm.ro

Citeste mai mult

Administrație

Atac cibernetic de tip ransomware asupra serverelor Primăriei Timișoara. Compromiterea sistemului a fost oprită la timp

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, Direcția Fiscală a Municipiului (DFMT) și Poliția Locală Timișoara au fost ținta unui atac cibernetic de tip ransomware asupra serverelor pe care rulează mai multe sisteme informatice.

Incidentul a avut loc în noaptea de vineri spre sâmbătă și a fost detectat de sistemul digital de securitate. Specialiștii primăriei au declanșat o serie de contra-măsuri radicale, cu ajutorul firmelor de specialitate contractate de municipalitate, astfel că a fost oprită compromiterea întregului sistem. Nu există indicii că atacatorii au extras date cu caracter personal din sistemele afectate.

Primăria Timișoara a raportat incidentul imediat autorităților. Atacul se află sub investigația experților în securitate cibernetică din cadrul Directoratului Național de Securitate Cibernetică.

Scopul atacului a fost criptarea și blocarea sistemului informatic al primăriei. Este o formă de criminalitate (ransomware – software de răscumpărare) unde atacatorii cer apoi sume imense pentru deblocarea sistemelor. Primăria Timișoara, care, de altfel, a avut soluții tehnice împotriva unor astfel de atacuri și reacție imediată, categoric nu răspunde la astfel de forme de șantaj.

Măsurile de resetare a sistemului au fost aplicate de specialiștii municipalității pe tot parcursul week-end-ului, iar primăria colaborează cu autoritățile responsabile din domeniul securității cibernetice pentru revenirea la o completă funcționalitate a sistemelor.

Toate serviciile online ale Primăriei funcționează normal, de la Portalul Unic, la certificatele de urbanism, programările online la Evidența Populației, sesizări și bugetare participativă. Pentru reluarea serviciilor interne, măsurile sunt încă în derulare în colaborare cu DNSC.

Pentru Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara este temporar suspendată încasarea taxelor și impozitelor locale online sau cu cardul la ghișeu. Plata se va putea face în numerar, la ghișeele DFMT și la camera 12 a Primăriei, începând cu orele prânzului. La Poliția Locală, sesizările online sunt suspendate temporar, fiind preluate în continuare telefonic, la dispecerat.

Investigația este în derulare, astfel că mai multe detalii vor fi comunicate la finalizarea acesteia.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite