Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Primăria Timișoara vrea să dezvolte un portal unic pentru relația cu cetățenii

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a lansat licitația de achiziție a serviciilor digitale în vederea realizării și implementării unui portal unic în relația dintre cetățeni, firme și administrația locală. Portalul unic va furniza servicii digitale atât persoanelor fizice, cât și celor juridice, în relația acestora cu administrația locală, într-un mod accesibil și intuitiv.

„În ultima perioadă am introdus servicii digitale noi și am îmbunătățit altele existente care din cauza faptului că erau greu de utilizat nu erau folosite de timișoreni. Practic, de la începutul anului, peste 60.000 de timișoreni au folosit serviciile digitale ale municipalității, fie au plătit taxele și impozitele online, au cumăpărat abonamentul de parcare, și-au făcut programări sau au depus acte online. Acum, trecem într-o nouă etapă și vrem să realizăm un portal unic, unde atât cetățenii, cât și firmele să aibă servicii online, care îi scutesc de o grămadă de drumuri inutile și de birocrație fără rost”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Printre serviciile digitale de care vor beneficia cetățenii și firmele în urma implementării portalului unic, se numără:

  • posibilitatea depunerii de cereri pentru obținerea de avize, certificate, diverse documente;
  • realizarea de interogări și plăți electronice în cazul taxelor și impozitelor locale;
  • primirea de notificări și informații de interes public (newsletter-uri);
  • completarea de formulare de feedback și chestionare.

Ofertele de participare la licitația pentru achiziția de servicii digitale de către Primăria Timișoara se depun până cel târziu în data de 28 martie 2023, ora 15.00. Mai multe informații puteți obține accesând linkul: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100162642

Primăria Municipiului Timișoara a obținut o finanțare de 4 milioane de lei din fonduri europene nerambursabile pentru realizarea unui portal unic de interacțiune a cetățenilor și firmelor cu administrația, dar și pentru digitalizarea arhivelor instituției.

În cadrul proiectului de digitalizare a administrației locale sunt incluse: îmbunătățirea modului de prezentare a informațiilor de interes public (HCL-uri, achiziții, concursuri de angajare), realizarea unei hărți a informațiilor de interes public (lucrări de utilitate publică, servicii publice recurente), crearea identității digitale unice și a unui sistem de alerte relevante pentru cetățeni (e.g. lucrări planificate în zonă, restricții de trafic).

Același program prevede scanarea și digitalizarea a 5.000 de unități arhivistice (bibliorafturi), astfel încât, în urma acestui proces să fie ușor accesibile în format electronic atât documentele din arhivă în funcție de subiect/interes, cât și conținutul acestora, după diferite cuvinte cheie.

Proiectul „Simplificarea procesului participativ și decizional în relația cu cetățenii prin digitalizarea integrată și eficientizarea administrației publice la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara” este finanțat cu fonduri din Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020. Perioada maximă de implementare pentru această finanțare este 31.12.2023. Valoarea estimată pentru obiectivul de investiții este de 2.670.788 lei (TVA inclus).

Vă reamintim că Primăria Municipiului Timișoara a implementat multiple platforme digitale pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor cu cetățenii precum: https://sesizari.primariatm.ro/ și https://decidem.primariatm.ro/bp.

Administrația locală a demarat încă din 2020 procesul de migrare a unor funcții și informații pe micrositeuri, cum sunt cele pentru prezentarea bugetului local, transparența plăților realizate de administrație, înscrierea pentru locurile la creșă sau cel creat pentru covid-19.

Administrație

13 localități din estul județului Timiș vor avea rețele de gaz

Publicat

pe

Localitățile din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Distribuție Gaz Timiș Est”  orașul Făget și comunele Balinț, Bara, Bârna, Bethausen, Coșteiu, Curtea, Fârdea, Mănăștiur, Margina, Ohaba Lungă și Traian Vuia vor avea rețele de gaz.

Lider de proiect pentru înființarea rețelelor de distribuție a gazelor naturale în partea estică a județului Timiș este localitatea Dumbrava.

„Accesul timișenilor la rețeaua de gaz reprezintă un obiectiv de interes major pentru mine. Nu concep calitatea vieții la standarde europene fără a avea utilități esențiale – apă, canalizare, gaz – în fiecare casă. Extinderea rețelei de gaz nu este doar o chestiune de confort, ci și una de sănătate și chiar de protecție a mediului. Voi continua atragerea unor astfel de investiții, alături de cele în infrastructura rutieră și, bineînțeles, în domeniul sănătății”, a declarat Alfred Simonis, președintele CJ Timiș.

Administrația județeană va aloca 6,4 milioane de lei, diferența de fonduri necesară implementării proiectului urmând a fi finanțată prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.

Citeste mai mult

Administrație

Începe proiectarea Variantei de Ocolire Timișoara Vest

Publicat

pe

Nurol Insaat Ve Ticaret AS va construit Varianta de Ocolire Timișoara Vest în lungime de 13,90 km, cu 2 benzi de circulație pe fiecare sens.

Durata de proiectare și execuție a lucrărilor va fi de 30 de luni, dintre care 6 luni este perioada de proiectare și 24 de luni va fi execuția lucrărilor.

Traseul Variantei de Ocolire Timișoara Vest traversează Timișoara, Săcălaz și Sânmihaiu Român.

În cadrul proiectului vor fi realizate 10 lucrări de artă, din care 3 sunt de o complexitate tehnică ridicată:

Pasaj peste DN 59A (Timişoara – Jimbolia) + Pasaj peste CFR 100 în lungime de 750 m;

Pasaj peste DN 6 și CFR 133 în lungime de 450 m;

Pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol în lungime de 450 m.

De asemenea se vor amenaja 4 noduri rutiere:

Nod rutier la intersecția VO Timișoara Vest cu DN 69 (Timișoara – Arad) și VTM Nord;

Nod rutier la intersecția VO Timișoara Vest cu DN 6 (Timișoara – Cenad);

Nod rutier la intersecția VO Timișoara Vest cu DN 59A (Timișoara – Săcălaz);

Nod rutier la intersecția VO Timișoara Vest cu Radiala Nouă de Vest (C30, proiect al Primăriei Timișoara).

Investiția va fi finanțată din Fonduri Europene Nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027.

 

Citeste mai mult

Administrație

Autorizațiile pentru activități comerciale și de construcții se emit ONLINE, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara digitalizează procesul de autorizare pentru activități comerciale și construcții. Astfel, din 13 ianuarie 2025, toate solicitările privind autorizarea activităților comerciale și obținerea autorizațiilor de construire vor fi înregistrate exclusiv online, prin intermediul Portalului Unic al municipalității – https://www.roeid.ro/w/timisoara.

În ceea ce privește emiterea autorizațiilor de construire de către municipalitate, solicitarea și anexa statistică vor fi depuse exclusiv online, prin contul unic al elaboratorului sau al beneficiarului. După parcurgerea acestui pas, pot fi generate documentele precompletate digital, care pot fi imprimate pentru a fi depuse împreună cu documentația tehnică. Documentațiile tehnice se depun prin Portalul Unic, dacă toate documentele sunt semnate digital cu semnături electronice calificate. În cazul în care documentele au semnătură olografă se pot depune în continuare la Camera 12 a Primăriei, cu respectarea în prealabil al primului pas, și anume depunerea solicitării și a anexei online, prin intermediul portalului unic.

Pentru acord/autorizație comercială, municipalitatea informează că intrarea în vigoare a legii nr.310/2024 aduce o serie de modificări care completează cadrul legal privind desfășurarea activităților de comercializare a produselor și serviciilor. Printre altele, acordul de funcționare va fi emis pe perioadă nedeterminată, atât timp cât condițiile inițiale pentru care a fost solicitat acordul rămân neschimbate și documentația depusă este valabilă. În cazul unor modificări privind tipul de activitate desfășurată, suprafața structurii de vânzare sau expirarea documentelor depuse la dosarul inițial, operatorii economici au obligația de a solicita un nou acord/o nouă autorizație de funcționare în termen de 30 de zile calendaristice de la data începerii activității noi/modificate/expirării documentelor. Nerespectarea acestei obligații va duce la suspendarea automată a acordului/autorizației de funcționare și la aplicarea sancțiunilor prevăzute de legislația în vigoare (art. 73, pct. 1). Taxele pentru emiterea sau reînnoirea acordului/autorizației de funcționare vor fi stabilite prin hotărâri ale Consiliului Local. Măsurile ce vizează valabilitatea acordului se aplică și celor care dețin deja un acord valabil la această dată.

De la începutul anului trecut, când municipalitatea a introdus depunerea online a certificatelor de urbanism s-au înregistrat 3.953 depuneri prin intermediul portalului unic.

Portalul Unic permite timișorenilor să acceseze peste 200 de servicii oferite de Primăria Municipiului Timișoara, de la plata taxelor și impozitelor, la depunerea certificatului de urbanism sau acte pentru indemnizația copilului, fără a mai veni la ghișeu. Accesul este gratuit, prin intermediul unui cont unic pe platforma cont.primariatm.ro.

Pentru orice informații suplimentare privind autorizarea activităților comerciale și de construcții, cetățenii pot contacta Primăria prin e-mail la adresa consiliere.cetateni@primariatm.ro.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite