Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

ACTUALIZARE. Primăria Timișoara propune înființarea Agenției de Achiziții Publice a orașului

Publicat

pe

Consiliul Local Timişoara a aprobat, marţi, înfiinţarea Unităţii Centrale de Achiziţii (UCA), prima de acest fel din ţară. Această unitate va derula, într-o primă fază, achiziţii centralizate pentru Municipiul Timişoara şi cele 13 instituţii din subordinea Consiliului Local Timişoara, urmând ca, ulterior, şi alte instituţii şi administraţii publice să fie cooptate în acest parteneriat.

Într-o primă fază, UCA va presta servicii pentru: Municipiul Timişoara, Direcţia Fiscală, Serviciul Public de Administrare a Centrului Regional de Competente şi Dezvoltare a Furnizorilor în sectorul Automotive, Sport Club Municipal Timişoara, Poliţia Locală, Direcţia de Asistenţă Socială, Serviciul Public Creşe, Centrul de Proiecte, Casa de Cultură, Teatrul Maghiar de Stat „Csiki Gergely”, Teatrul German de Stat, Filarmonica Banatul, Serviciul Public Asistenţă Medicală Şcolară.
Categoriile de achiziţii care vor fi incluse în actul de înfiinţare a Agenţiei se referă la cheltuieli de funcţionare a acestor entităţi: tehnologia informaţiei, managementul clădirilor de birou/facilităţilor, servicii profesionale, energie, management birou.

Știrea inițială

Primăria Municipiului Timișoara continuă implementarea proiectului privind centralizarea achizitiilor publice făcute din fonduri de la bugetul local și propune Consiliului Local Timișoara aprobarea înființării Agenției de Achiziții Publice Timișoara sub forma unei societăți comerciale cu răspundere limitată.

Municipiul Timișoara a fost selectat de Agenția Națională a Achizițiilor Publice pentru a participa la acest proiect.

Anual, din bugetul local, cheltuielile pentru achiziția de bunuri și servicii se ridică la circa 300 de milioane de lei. 60% din aceste achiziții se derulează de mai multe entități din subordinea CLT. Estimările echipei de proiect arată că în cazul achizițiilor centralizate la o singură entitate, economiile la bugetul local ar fi între 18 și 27 milioane de lei/ anual, într-un scenariu minimal.

Costul operării Agenției este estimat la circa 1,5 milioane lei în primul an de funcționare, ajungând până la circa 3 milioane lei, în al 4-lea an de funcționare. În primii trei ani, Agenția se bazează pe finanțare de la Consiliul Local, sub formă de majorare a capitalului social. De asemenea, Agenția va solicita de la fiecare beneficiar o taxă procentuală aplicată la valoarea achizițiilor derulate, pentru plata serviciilor externalizate. Susținerea de la Consiliul Local va descrește, gradual, pe măsură ce tot mai multe instituții își vor derula procesele de achiziție prin Agenție, astfel încât, preconizăm că din al 4-lea an de funcționare Agenția ar trebui să se autofinanțeze în întregime.

„Noul mod de lucru va genera economii semnificative la bugetul local, de ordinul zecilor milioane de lei. Cum se vor derula achizițiile publice? O singură entitate – noua Agenție – cu personal specializat în achiziții publice va organiza procedurile pentru toate cele 13 instituții: caiete de sarcini mai bine întocmite, criterii de atribuire mai clare și stricte pentru a ne asigura de calitatea produselor și serviciilor cumpărate, conformitate cu legislația pentru a reduce întârzierile. În următorii ani, vorbim practic de reformarea din temelii a sistemului de achiziții publice local”, a spus primarul Dominic Fritz.

Lista utilizatorilor principali ai serviciilor Agenției: Municipiul Timișoara, Direcția Fiscală, Serviciul Public de Administrare a Centrului Regional de Competente și Dezvoltare a Furnizorilor în sectorul Automotive, Sport Club Municipal Timișoara, Poliția Locală, Direcția de Asistență Socială, Serviciul Public Creșe, Centrul de Proiecte, Casa de Cultură, Teatrul Maghiar de Stat „Csiki Gergely“, Teatrul de Stat German, Filarmonica Banatul, Serviciul Public Asistență Medicală Școlară.

Categoriile de achiziții care vor fi incluse în actul de înființare a Agenției se referă la cheltuieli de funcționare a acestor entități: tehnologia informației, managementul clădirilor de birou/facilităților, servicii profesionale, energie, management birou.

Lista utilizatorilor principali și a categoriilor de achiziții va putea fi modificată și completată ulterior înființării Agenției, prin HCL.

În implementarea proiectului realizat în parteneriat cu Agenția Națională a Achizițiilor Publice, Primăria Timișoara beneficiază de expertiza celor de la Banca Europeană pentru Investiții, Consorțiul Ernst&Young, Agenția Federală pentru Achiziții Publice din Austria și Ramboll Europa de Sud-Est.

Administrație

Piața Mocioni (Küttel) modernizată cu fonduri europene. S-a semnat contractul de finanțare

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz și directorul general al ADR Vest, Sorin Maxim, au semnat vineri contractul de finanțare europeană pentru regenerarea urbană a Pieței Mocioni (Küttel). Este o investiție majoră în modernizarea și revitalizarea cartierului istoric Iosefin, susținută prin Programul Regional Vest 2021 – 2027 cu peste 9,1 milioane de euro, iar de la bugetul local cu peste 5,6 milioane de euro. Proiectul Primăriei Timișoara vizează îmbunătățirea conectivității transportului public, lărgirea trotuarelor, amenajarea de piste pentru biciclete, extinderea spațiilor verzi și valorificarea clădirilor de patrimoniu.

„Proiectul de regenerare urbană a zonei Mocioni/Sinaia face parte din strategia noastră de a reda cartierelor istorice ale Timișoarei strălucirea de altădată și de a răspunde nevoilor celor care trăiesc aici pentru mai multe zone verzi, spații publice de calitate, siguranță pe stradă și alternative de deplasare. Acest proiect nu vine izolat. Regenerarea zonei merge mână în mână cu dezvoltarea Inelului 4 Vest – legătura de la Solventul, noul pasaj și podul care va urma. O infrastructură gândită ca să preia traficul de tranzit dinspre Șagului și să reducă presiunea asupra centrului orașului”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Zona prevăzută în proiectul municipalității – Piața Mocioni, Piața Sfânta Maria și 11 străzi adiacente – are o încărcătură simbolică importantă pentru Timișoara, însă astăzi funcționează în principal ca un spațiu de tranzit. Pe parcursul celor trei ani de implementare a investiției, aceasta zonă va fi refăcută în întregime, de la partea carosabilă, trotuare și rețele de utilități, până la configurarea spațiilor publice.

Zona de intervenție include Bulevardul 16 Decembrie 1989 – tronsonul cuprins între Splaiul Tudor Vladimirescu (parțial) și Piața Mocioni, Piața Sfânta Maria, Piața Mocioni și intrările pe străzile adiacente – Gheorghe Doja (parțial), Miron Costin (parțial), Timotei Cipariu (parțial), Nedelcu Zugrav (parțial), Moților (parțial), Ady Endre (parțial), Emanoil Gojdu (parțial), Laurian August Treboniu (parțial), Ion Eliade Rădulescu (parțial). În total, proiectul acoperă o suprafață de peste 26.000 de metri pătrați.

Finanțare europeană de peste 9,1 milioane de euro este asigurată prin Programul Regional Vest 2021 – 2027, INTERVENȚIA REGIONALĂ 7.1.A – Revitalizare și regenerare urbană, iar durata contractului este de 36 de luni.

În același timp, continuă cu finanțare europeană și proiectul de regenerare a Pieței Traian, aflat în procedură de achiziție. La finalul acestor intervenții, cartierele istorice ale Timișoarei vor fi transformate radical și adaptate la nevoile actuale, cu respect pentru istoria locurilor.

Regenerare urbană în zona Piața Mocioni din Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Târgul de Crăciun „Lights of the Village 2025“, la Muzeul Satului Bănățean

Publicat

pe

În perioada 6 – 21 decembrie, la Muzeul Satului Bănățean din Timișoara, va avea loc Târgul de Crăciun „Lights of the Village 2025“.

Publicul se va putea bucura de instalații spectaculoase și concerte cu intrare gratuită. Pe lista artiștilor confirmați în programul artistic se află nume precum Subcarpați, The Motans, Vunk și Mircea Baniciu.

Târgul de Crăciun de la Muzeul Satului Bănățean revine după doi ani de pauză. Consiliul Județean Timiș a anunțat că în 2025 evenimentul se va numi Lights of the Village și se va desfășura în perioada 6 – 21 decembrie.

Printre atracțiile târgului se vor număra decoruri speciale de Crăciun cu instalații spectaculoase, un patinoar, show-uri cu lasere și concerte cu intrare gratuită.

„Transformăm Muzeul Satului Bănățean într-o scenă uriașă, unde lumina, sunetul și energia dau viață celui mai important eveniment al iernii din Timiș. În perioada 6 – 21 decembrie, muzeul se reinventează. Devine un parc scăldat în mii de lumini și va găzdui instalații spectaculoase și decoruri gândite special pentru a completa magia sărbătorilor. Vizitatorii se vor bucura de un patinoar, de zone de mâncare, instalații vizuale cu efecte speciale și show-uri cu lasere care vor redefini atmosfera. În fiecare weekend, în inima muzeului, vor avea loc concerte“, a anunțat într-o postare online Alfred Simonis, președintele Consiliului Judeţean Timiş, pe o rețea de socializare.

Concertele de la Muzeul Satului vor începe de la ora 18:00.

Patinoarul și caruselul sunt deschise gratuit după următorul program:

•⁠ ⁠Miercuri – Vineri: 15:00 – 20:00

•⁠ ⁠Sâmbătă – Duminică: 14:00 – 21:00

Atelierul de Crăciun (6–21 decembrie), pentru grupuri de copii (pe bază de rezervare la 0770 796 690), vor completa atmosfera cu activități creative și educative.

Citeste mai mult

Administrație

Cinci troleibuze electrice noi, puse în circulație la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a pus vineri în circulație primele troleibuze noi achiziționate în ultimii 15 ani, finanțate prin PNRR – vehicule complet electrice, cu emisii zero, care deschid un nou capitol al mobilității sustenabile în oraș. Cinci troleibuze circulă deja pe linia 16, iar alte 9, achiziționate tot prin PNRR, se află în depoul STPT pentru recepție, urmând să fie introduse treptat pe trasee după finalizarea procedurilor.

“Știu că, pentru călătorii de pe linia 16, ziua de azi este una așteptată de ceva vreme: în sfârșit, Timișoara are troleibuze noi, moderne și confortabile. Mulți timișoreni mi-au spus, în ultimii ani, cât de mare este nevoia de vehicule noi. Mă bucur că am reușit să punem în circulație primele troleibuze după 15 ani. Este o investiție finanțată din fonduri europene, care continuă procesul de modernizare a transportului public din Timișoara. Ținta noastră este clară: să facem din transportul public principala opțiune de călătorie pentru timișoreni, atunci când se deplasează în oraș”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Troleibuzele, livrate de compania Bozankaya sunt dotate cu sisteme de siguranță, aer condiționat, încălzire în scaune, internet wireless, prize pentru încărcarea telefoanelor mobile și alte facilități. Troleibuzele au o lungime de 12 metri și au o capacitate de transport de până la 100 de pasageri, dintre care 34 locuri pe scaune. Viteza maximă de circulație este de 80 km/h, iar autonomia este de până la 40 km în zonele fără catenare.

“Suntem mândri să continuăm parteneriatul nostru solid cu Timișoara, un oraș care a devenit un exemplu regional de modernizare și eficiență în domeniul transportului public. Pentru noi, colaborarea cu Timișoara nu reprezintă doar o relație comercială, ci o contribuție autentică la transformarea urbană sustenabilă a unei comunități europene cu o tradiție bogată și o viziune clară asupra viitorului. Noile troleibuze Bozankaya, dezvoltate cu tehnologie de ultimă generație, îmbină eficiența energetică și durabilitatea cu un design interior centrat pe confortul, siguranța și accesibilitatea pasagerilor. Prin aceste vehicule, dorim să demonstrăm că mobilitatea electrică nu mai este o promisiune a viitorului, ci o realitate prezentă, funcțională și de încredere. Suntem încântați că Timișoara, un oraș inovator și deschis progresului, a ales să continue această direcție verde alături de Bozankaya, contribuind astfel la reducerea emisiilor de carbon și la îmbunătățirea calității vieții urbane”, declară Aytunç Günay, președintele Consiliului de Administrație al Bozankaya.

Noile troleibuze fac parte din proiectului „Achiziția de vehicule nepoluante necesare îmbunătățirii transportului public de călători în zona Timișoara – Runda 2”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta 10 – Fondul Local, Investiția I.1.1 – Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public (achiziția de vehicule nepoluante).

Proiectul are ca obiectiv înnoirea flotei de transport public prin achiziția de către Primăria Municipiului Timișoara a 17 tramvaie moderne, 8 de troleibuze cu emisii zero și 30 autobuze nepoluante de 10 metri.

Valoarea totală a proiectului este de 352.022.792,57 lei, din care 308.492.337,40 lei reprezintă valoare eligibilă finanțată prin PNRR, iar 43.530.455,17 lei reprezintă cheltuieli neeligibile acoperite din bugetul local al Municipiului Timișoara.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite