Ne găsiți și pe:

Administrație

Primăria Timișoara și IFC vor ridica un nou spital municipal în nordul Timișoarei

Publicat

pe

Primarul Municipiului Timișoara, Dominic Fritz, a primit, miercuri, vizita unei delegații a International Finance Corporation (IFC) – divizia de investiții în dezvoltare a Băncii Mondiale – instituție care va încheia un parteneriat cu municipalitatea pentru construirea noului Spital Municipal. Acesta va fi amplasat în nordul orașului, lângă Aerodromul Utilitar Cioca, și va fi dotat cu aparatură de ultimă generație, adunând într-un singur loc toate secțiile medicale care acum sunt răspândite în oraș.

Alături de primarul Dominic Fritz, la vizita în teren s-au aflat city managerul Matei Creiveanu, arhitectul-șef Gabriel Almăjan și directorul Spitalului Municipal, Daniel Malița. Delegația IFC a fost formată din 9 persoane, experți tehnici, financiari și în domeniul sănătății.

„Acum, Spitalul Municipal are sediul principal într-o clădire veche, din centrul orașului și secții răspândite în toate zonele din Timișoara. Timișorenii nu pot avea astfel acces ușor la servicii medicale de calitate. Intenția noastră este să ridicăm de la zero un nou campus medical, primul din ultimii 50 de ani, în zona de nord a orașului, lângă Aerodromul Utilitar. Investiția va fi, însă, una imensă, probabil cel mai mare proiect din ultimii 30 de ani, și de aceea suntem onorați să avem alături de noi în acest proiect vital pentru Timișoara o instituție prestigioasă, cum este IFC. Anul acesta vom începe studiile cerute prin lege, pe care le vom finanța împreună cu cei de la IFC. Astăzi am făcut un pas major pentru ca Timișoara să aibă un nou spital municipal, unul modern și capabil să asigure servicii medicale complete pentru timișoreni”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

În perioada următoare, în parteneriat cu IFC va fi demarat studiul de prefezabilitate necesar construcției acestui nou spital.

Administrație

Campania „Timișoara decide!“. Votați cele mai bune proiecte de buget participativ

Publicat

pe

Transformă proiectul preferat în realitate. Votează-l în cadrul campaniei “Timișoara decide!”

Au mai rămas 10 zile în care puteți alege proiectele propuse de timișoreni pe care doriți ca Primăria Municipiului Timișoara să le pună în practică în prima campanie de buget participativ. Peste 5000 de persoane au susținut deja proiectele pe care le-au considerat cele mai bune dintre cele dintre cele selectate pentru etapa de vot.

Primăria Municipiului Timișoara alocă 3 milioane de lei pentru 5 domenii cheie: orașul mobil, orașul verde, orașul relaxat, orașul comunităților, orașul digital. Proiectele care nu s-au încadrat în aceste categorii sunt catalogate ca fiind „alt domeniu”.

Cum puteți vota pentru proiectele favorite?   

Vă invităm să parcurgeți lista de proiecte și să le susțineți pe cele care au impact în zona în care locuiți sau corespund cu preferințele voastre. Puteți alege maximum 5 proiecte, de la cele pentru amenajare spații verzi, la locuri de joacă, terenuri de sport sau altele. Înregistrați-vă online pe platforma Decidem și votați proiectele preferate. Un click pe butonul alocat pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara (www.primariatm.ro) vă conduce, de asemenea, către platforma de vot a campaniei Decidem. Veți aloca un vot unic fiecărui proiect ales: https://decidem.primariatm.ro/bp/proiecte

Dacă doriți să votați fizic, puteți face acest lucru la Serviciul de Guvernanță Participativă și Management Cartiere din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara. Adresa este Piața Victoriei nr. 5 (lângă Prospero).

În 18 iulie, vor fi anunțate rezultatele votului.

Bugetul Participativ a fost aprobat la finalul anului 2021, cu un calendar complet până la jumătatea acestui an. În luna martie a început etapa de depunere și au fost depuse 113 propuneri de proiecte. În perioada aprilie-iunie, toate propunerile au trecut printr-un proces de evaluare a eligibilității, derulat de către Comisia Bugetului Participativ, comisie compusă din aparatul de specialitate al Primăriei Municipiului Timișoara și reprezentanți ai societății civile. Apoi a urmat analiza tehnică, juridică și financiară. În perioada 7-14 iunie a fost perioada de soluționare a contestațiilor.

Citeste mai mult

Administrație

Carmen Proteasa, noul consilier personal al primarului Timișoarei

Publicat

pe

Carmen Proteasa, expertă în politici educaționale și științe politice, se alătură grupului de consilieri personali ai primarului Timișoarei

Carmen Proteasa, expertă în politici educaționale, cercetare educațională și management de proiect se alătură, de marți, grupului de consilieri personali ai primarului Timișoarei, Dominic Fritz, ea luând locul Danei Lazăr, care s-a retras din funcția deținută pentru a ocupa o funcție de execuție în cadrul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara. Dublă absolventă de Automatică și Calculatoare și Psihologie, Dana Lazăr s-a ocupat de managementul unor proiecte importante precum înființarea Asociației pentru Promovarea Timișoarei.

Carmen Proteasa a absolvit Facultatea de Științe Politice din cadrul Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative București și are o diplomă de Master în Strategii Inovative ale Învățării, obținută în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației – Universitatea București.

Înainte de a prelua funcția de consilier personal al primarului Timișoarei, ea a lucrat ca manager de proiect în cadrul Asociației pentru Valori în Educație unde, printre altele, a coordonat un program național de formare de directori de școli.

„Carmen Proteasa va prelua relația primăriei cu directorii de școli, pentru a răspunde mai bine nevoilor extrem de multe care vin din această direcție, dar și pentru a gestiona mai bine resursele pe care le avem la dispoziție. De asemenea, ea va lucra la conceperea unor noi politici educaționale care să vină în beneficiul timișorenilor”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Citeste mai mult

Administrație

Actrița Olga Török devine vocea Primăriei în relația cu timișorenii

Publicat

pe

Începând de luni, 4 iulie, vechea centrală analogică a Primăriei Timișoara va intra în pensie și va fi înlocuită de o centrală digitală nou-nouță. Vocea care îi va ajuta pe timișoreni să obțină informațiile de care au nevoie sau să intre în legătură cu anumite departamente și direcții îi aparține cunoscutei actrițe timișorene Olga Török.

Noua centrală digitală este complet automatizată, însă pentru situații neprevăzute timișorenii pot intra în contact și cu un operator uman, care să îi direcționeze către departamentul care le poate soluționa problema.

Pentru a vizualiza meniul de opțiuni de apel accesați următorul link: https://contact.primariatm.ro/

„Trecem din era analogică în era digitală într-un sector important al relației cu cetățenii. Cu ajutorul noii tehnologii vrem să eliminăm situațiile în care cetățenii sună la primărie și nimeni nu răspunde, și în același timp ne dorim să avem o evidență mai bună a departamentelor unde e nevoie să schimbăm modul de lucru sau să suplimentăm personalul. Nu va fi perfect din prima zi și vom face ajustări constante. Le mulțumesc tuturor celor care lucrează constant pentru a îmbunătăți relația administrației noastre cu cetățenii și, totodată, îi mulțumesc Olgăi Török pentru că s-a implicat voluntar în acest proiect”, a spus primarul Dominic Fritz.

Câteva avantaje ale noii centrale digitale sunt:

1. Un singur număr de contact pentru a intra în legătură cu Primăria: 0256 969. De aici, apelurile sunt redirecționate către departamentul responsabil de problema cetățeanului;

2. Se înregistrează / contabilizează apelurile preluate/nepreluate. Această vizibilitate pe care nu o aveam până acum ne ajută să luăm măsuri de îmbunătățire a comunicării cu cetățenii;

3. Timișorenii pot lăsa mesaje pentru a fi contactați;

4. Centrala poate fi folosită și pentru comunicarea internă, atât telefonic, cât și în scris (chat), permițând inclusiv crearea de grupuri de comunicare pentru rezolvarea unor situații de urgență în care sunt implicate mai multe direcții/departamente (de exemplu, în cazul unor evenimente meteo severe);

5. Noul sistem permite crearea de rapoarte la intervale regulate pentru a monitoriza traficul și calitatea comunicării prin servicii de voce cu primăria;

6. Sistemul va identifica automat procedurile defectuoase, ceea ce va permite perfecționarea proceselor de comunicare cu cetățenii. Astfel, sistemul va permite monitorizarea interacțiunilor dintre timișoreni și angajații Primăriei Timișoara și îmbunătățirea lor, acolo unde acest lucru este necesar.

Valoarea investiției este de aproximativ 120.000 de lei (TVA inclus).

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite